Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 79, 80, 81  Następny
Nieudolność Kolei Dolnośląskich
Autor Wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-10-2014, 20:13    Odpowiedz z cytatem

voyager1231 napisał/a:
Od jak długiego czasu mówi się na tym forum o potrzebie porozumienia pomiędzy IC a KD? Prezes Rachwalski chyba za uważnie nie czyta. A szkoda, bo właśnie takie "kwiatki" niszczą dobre imię spółki.

Podobno nie ma dobrej woli PKP IC, bo kasy KD są już przygotowane do sprzedaży biletów IC.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Robcio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Wrz 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 07-10-2014, 20:56    Odpowiedz z cytatem

voyager1231, zgadzam się z tobą odnośnie tłumu ludzi w składzie.

Otóż to w niedzielę 5 października o godzinie 17:07 na stacji Mrozów (tam mieszkam) miał przyjechać pociąg KD 69543/2 do Wrocławia Głównego, ale niestety pociąg się spóźnił o 5 minut z powodu zapchania ludzi do składu. Ścisk był ogromny i niemiłosierny przez co kilka minut musiałem zaczerpnąć powietrza na każdej stacji ponieważ w tym składzie było duszno i parno.

Panie Rachwalski, na moją prośbę proszę puścić dwie składy na każdą relację popołudniowa z Węglińca i także z Lubania Śląskiego w niedzielę i także po świętach. Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 07-10-2014, 21:48    Odpowiedz z cytatem

krkonoš, jest dokładnie tak jak przewidywałam tutaj:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?p=327257#327257

Odnośnie sprzedaży biletów PKP IC w kasach KD piszemy tutaj:
http://infokolej.pl/viewtopic.php?t=19594

Można tam przeczytać, że wina jest po stronie PKP Informatyki i poprzedniego zarządu KD, który zawalił sprawę. Nie wiadomo czy z nowym systemem sprzedaży wyrobią się do grudnia...

A propos tłumów w pociągach KD... Bardzo mnie wkurza, gdy rano na trasie Węgliniec - Zgorzelec jest mały szynobus. Tym pociągiem jedzie dużo młodzieży do szkół. Wczoraj stałam na jednej nodze! Dziś byłam mądrzejsza i do Zgorzelca pojechałam REGIOekspresem, bez przesiadki w Węglińcu i bez jazdy na glonojada. Tak więc KD straciły klientkę, zyskały PR.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Romario997 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Paź 2014
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 09-10-2014, 11:52    Odpowiedz z cytatem

Beatrycze napisał/a:
black, również nie mam pojęcia o jakież to nadużycia może chodzić, o których KD nie mogą napisać. Przecież każdy bilet, także ten kupiony w przedsprzedaży, ma ściśle określoną trasę i datę przejazdu. Nie widzę tutaj żadnych okazji do nadużyć, przynajmniej ze strony nabywcy biletu. No chyba, że ewentualne nadużycia zaistniały po stronie sprzedawcy biletu, co wcale by mnie nie zdziwiło, bo w KD nic nie jest w stanie mnie zadziwić.

Jakie znowu nadużycia. To tylko świadczy o beznadziejności samego przewoźnika, który nie chce sprzedawać biletów na swoje pociągi, które są masowo odwoływane.
Tak się akurat składa, że to przewoźnik odwołując pociąg dokonuje nadużycia na klientach, którzy kupili bilety w przedsprzedaży. A że nie zapewnia możliwości odbycia podróży w założonym czasie z własnej winy, zatem każdy klient ma prawo wówczas zamówić taxi i w drodze reklamacji odzyskać poniesione koszty. Jeśli spółka odmówi, w sądzie pasażer wygraną ma w kieszeni.

Już kiedyś miałem taką sytuację, że mając kupiony bilet na pociąg, który został odwołany bez komunikacji zastępczej (na stacji, gdzie nie było kasy - dzięki za moją przezorność kupując go wcześniej w kasie), normalnie zamówiłem taksika i wziąłem rachunek. Rachunek wraz z reklamacją przesłałem do PR. Bez zająknięcia się zwrócili na konto te kilkaset złotych po kilku dniach i jeszcze przesłali ładne pismo z wielkimi przeprosinami za utrudnienia.

Zatem widać, że nieco bardziej poważni przewoźnicy tacy jak ICcc czy PR także odwołują pociągi, ale jest to po kilka w ciągu miesiąca (przy jakiej wielkiej pracy przewozowej), a w kade jest to kilka w ciągu dnia.

Skoro kade ma STAŁE problemy taborowe to powinno na STAŁE wynająć trochę taboru od innych przewoźników (bez problemu znajdą w Polsce sprawne szynobusy, tylko trzeba za to zapłacić i wynająć na dłużej), a nie ciągle rżnąć głupa udając że wszystko jest OK, kiedy na boku wychodzą takie kwiatki z nadużyciami przewoźnika wobec pasażerów a nie odwrotnie jak twierdzi tuba propagandowa kade. Przeciętny pasażer nawet nie skojarzy takich faktów ze sobą, ale w odróżnieniu od nich jest także trochę świadomych użytkowników.

Czym różni się przewoźnik nieudolny od przewoźnika normalnego - tym, że nieudolni przewoźnicy chcą się bronić przed należnymi pasażerom roszczeniami poprzez niesprzedawanie im biletów w przedsprzedaży licząc na ich nieświadomość. A prawo przewozowe chroni tych, co posiadają zakupione bilety. Tych, co kupują po wejściu już raczej nie ma jak. Zatem KaDe uczy się po prostu od zakopiańskich i wałbrzyskich nysek, gdzie biletów nie ma wcale, więc nie ma też żadnej odpowiedzialności przewoźnika, czy to w razie odwołania czy też w razie wypadku (ważne na drogach).

Ciekawi mnie, czy pan Rachwalski raczy się ustosunkować do tej kwestii?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 09-10-2014, 14:01    Odpowiedz z cytatem

Romario997, a wiesz, że na to nie wpadłam. Po prostu nie sądziłam, że beton KD może być tak perfidnie przebiegły w stosunku do pasażerów. Sami się wożą wypasionymi brykami i wynajętymi samochodami, względnie busami, do i z pracy - na koszt KD czyli na koszt podatnika, a jednocześnie robią wszystko, żeby pasażer nie skorzystał z taksówki na koszt KD w przypadku odwołania pociągu bez zapewnienia komunikacji zastępczej. Szczyt hipokryzji! Ciekawe co na temat blokowania przedsprzedaży biletów powiedziałby UTK?

Przy okazji wyjaśniło się jakież to nadużycia miał na myśli beton KD. Chodzi im o "nadużycia" ze strony kumatych pasażerów, którzy mogliby skorzystać z taksówki, z winy KD i na koszt KD. Krótko mówiąc, korzystanie z praw pasażera uważane jest w KD za nadużycia. KD zostawią cię na lodzie - jest OK. Wezwiesz taksówkę, żeby wyrolowany przez KD jakoś dojechać do celu - popełniasz nadużycie (czytaj: naciągasz wielmożne KD). Logika godna najtwardszego żelbetonu PKP. Brawo!

Beton

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 09-10-2014, 16:38    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
to powinno na STAŁE wynająć trochę taboru od innych przewoźników (bez problemu znajdą w Polsce sprawne szynobusy, tylko trzeba za to zapłacić i wynająć na dłużej)

No właśnie. Koleje Śląskie jakoś nie miały problemu z wynajęciem różnych jednostek (SZT, EZT). Osobiście widziałem 14WE SKM W-wa z naklejką "Koleje Śląskie".
Nie da się, szanowne KD?

_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mateuuu Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Gru 2013

PostWysłany: 09-10-2014, 21:03    Odpowiedz z cytatem

Tak, zwłaszcza KŚ pokazały że się da w grudniu 2014 Smile
Od kogo w PL chcecie wynajmować ten tabor spalinowy?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 09-10-2014, 21:14    Odpowiedz z cytatem

Wiewiórki ćwierkają, że oprócz nowej kadry dyrektorskiej prezes Rachwalski do KD ściąga swojego przyjaciela z IRiPK, skądinąd opisywanego kilka lat temu na tym forum... Zgadnijcie o kogo chodzi?

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bartuś Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Paź 2008
Skąd: Dobiegniew

PostWysłany: 09-10-2014, 23:28    Odpowiedz z cytatem

Noema, czyżby sam pan Skopiec we własnej osobie ? Cool

Żeby było w temacie : Dzisiejszy szczytowy osobowy z Wrocławia do Węglińca z godziny 17:49 odjechał ze skromnym opóźnieniem 82 minut Smile Miny pasażerów czekających na peronie czwartym, gdy ok. 17:45 rozległ się komunikat "Pociąg osobowy do Węglińca planowy odjazd 17:49 odjedzie dziś z opóźnieniem 80 minut" były bezcenne.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kizior11 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lis 2012
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 10-10-2014, 13:16    Odpowiedz z cytatem

Odjechał nie z winy przewoźnika tylko przez zdefektowany towarowy przed Gierałtowem .Akurat miałem przyjemność stać w Węglińcu na pociągu i słyszałem na radiu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 10-10-2014, 13:47    Odpowiedz z cytatem

Bartuś, to było tzw. wtórne opóźnienie. Pociąg z Lubania do Wrocławia był opóźniony na czas nieokreślony, z przyczyn niezależnych od KD. To spowodowało opóźnienie pociągu z Wrocławia, który był obsługiwany tym składem. Niestety, KD w przeciwieństwie do PR nie mają we Wrocławiu żadnej rezerwy taborowej. Tak więc w przypadku awarii taboru lub awarii na torach, pociągi KD będą opóźnione po kilkadziesiąt minut co w praktyce oznacza ich odwołanie, bo ten opóźniony pociąg pojechałby po następnym planowym pociągu.

Moim zdaniem KD źle gospodarują taborem. Po pierwsze obiegi Impulsów są za bardzo wyśrubowane, we Wrocławiu i w Węglińcu czasem jest to tylko kilkanaście minut na "obrót". Teoretycznie wszystko gra, gorzej gdy nastąpi jakaś awaria - a te nie są rzadkie - wtedy mamy kumulację opóźnień wtórnych i w praktyce żaden pociąg nie odjeżdża planowo.

Obiegi szynobusów również są fatalnie ułożone. Na linii Węgliniec - Zgorzelec powinien wahadłowo kursować szynobus dedykowany tylko do obsługi tego odcinka, który w Węglińcu byłby skomunikowany ze wszystkimi pociągami do/z Wrocławia. Obecnie jeżdżą szynobusy w relacji Żary - Węgliniec - Zgorzelec - Lubań - Jelenia Góra. Wystarczy, że gdzieś pod Żarami lub pod Jelenią Górą nastąpi jakaś awaria i sypie się rozkład jazdy na newralgicznym odcinku Zgorzelec - Węgliniec, co strasznie denerwuje pasażerów udających się do/z Wrocławia. Stąd tłumy w niezawodnych REGIOekspresach.

Polecam komentarz:
https://www.facebook.com/masz4/posts/1527092294189181

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

voyager1231 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 17 Wrz 2012

PostWysłany: 11-10-2014, 18:36    Odpowiedz z cytatem

PRZEWOZY REGIONALNE, WRÓĆCIE!!!
Ile psioczyłem na PR, tak nigdy nie zdarzyło mi się aby nie wsiąść do pociągu. Niestety zawsze musi być ten pierwszy raz. Rola dostarczyciela tych nieprzyjemnych emocji przypadła Kolejom Dolnośląskim.

Po około 20 minutach oczekiwania na dzisiejszy 69530 na stacji Malczyce, w końcu rozległ się komunikat, że pociąg wjedzie. Szczęśliwy, że zdążę na wykłady czekam. Z oddala widzę, że skład coś krótki. Najpierw myślałem, że to złudzenie. Ale gdy podjechał bliżej dostrzegłem czarne drzwi. A więc 36We, zamiast rozkładowego 31We. I wtedy wiedziałem już, że będą kłopoty.
FREKWENCJA W POCIĄGU WYNOSIŁA (tu wstaw znak nieskończoności)!!! Nie było ani milimetra przestrzeni, na której można by stanąć. Nie było możliwości, aby obecni w składnie pasażerowie się przesunęli, bo już byli poupychani we wszystkie zakamarki!
Ze składu wyskoczyła pani kierownik i poinformowała nas (około 15 pasażerów), że nie wpuści nas do pociągu. Nie potrafiła odpowiedzieć co mamy w tej sytuacji zrobić, ani kiedy przyjedzie następny pociąg. Po krótkich przepychankach słownych wskoczyła znów do składu i przez radiotelefon zgłosiła gotowość do odjazdu.

Skonsternowany zadzwoniłem do dyspozytury KD. Tam pan powiedział, że "doradza oczekiwanie na następny pociąg". (za 1,5h) Na moje pytanie, czy gwarantuje mi, że do niego będę mógł wsiąść, odpowiedział że NIE GWARANTUJE. Na końcu poczęstował mnie numerem na Wojska Polskiego, aby tam składać skargi i zażalenia.

Ja się pytam - czy tak od teraz będą wyglądać zwyczaje na linii E30? Jak to możliwe, że jechał skład 36We? Przecież każdy tępak wie, że to pociąg o największym obłożeniu w weekendy, zwłaszcza teraz, gdy rozpoczął się ROK AKADEMICKI!! Impuls byłby za mały, a co dopiero jego skrócona wersja. Czy w tym KD pracują sami BEZMÓZGOWCY?

Ja się pytam, kto mi teraz zwróci koszty paliwa? Bo musiałem wsiąść w samochód i do Wrocławia właśnie tym środkiem transportu się udać.

Brak mi już słów i nerwów...

fghhjhj.jpg
Plik ściągnięto 52 raz(y) 100.13 KB


_________________
Manipulacja w najczystszej postaci Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-10-2014, 19:30    Odpowiedz z cytatem

Nie tak dawno na moje stwierdzenie, że nowe 36WE powinny w pierwszej kolejności obsługiwać Szrenicę, ktoś odpowiedział że zamiast stać pół dnia w Szklarskiej Porębie, powinny wozić ludzi (w zamyśle pewnie na E-30 zamiast kibli). Widać ktoś z KD wziął sobie to do serca i zamiast kibla, wysłano to, co wysłano. A kibel jednak jest bardziej pojemny.

No i wygląda, że podróżni będą się musieli przyzwyczaić, bo plotki głoszą, że pojedyncze 36WE zastąpią kible na E-30, np. na bardzo obciążonym pociągu zaraz po 15...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ufoludek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Lip 2011

PostWysłany: 11-10-2014, 20:14    Odpowiedz z cytatem

Zakup 36WE to było wielkie nieporozumienie. Nawet na 274 już dziś EN57 jeździ coraz bardziej zapełniony, na porannym kursie widziałem nawet 2xEN57 z frekwencją ok. 75%. Najbliższy zakup to powinny być już 5 członowe impulsy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

bystrzak2000 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Lut 2010
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 11-10-2014, 20:43    Odpowiedz z cytatem

Trzeba sobie trochę wyjaśnić. W momencie zakupów 31WE było wiadome, że na E-30 taki tabor wystarczy, bo taka była tam frekwencja. Ale wprowadzenie nowego taboru, znaczące skrócenie czasu przejazdu (z Węglińca ponad 20 minut) spowodowało gwałtowny wzrost liczby pasażerów tak, że przy ponad 20 parach pociągów jednostki ze 181 miejscami okazały się za małe. Już od jakiegoś czasu piszę tutaj, że po zakończeniu unijnej karencji powinno się albo spróbować wysłużyć je o 2 człony, albo zakupić jednostki 6-członowe do obsługi najbardziej frekwencyjnych pociągów.

Tak samo wygląda to na 274. Decyzja o zakupie zapadła ponad 2 lata temu, gdy na tej linii frekwencja dopiero się zaczęła odbijać od dna. Stąd uznano, że trzy człony wystarczą, zwłaszcza że 36WE ma 165 miejsc siedzących, czyli tylko 16 mniej od 31WE. I faktycznie na dzisiaj to powinno wystarczyć. Jednak tak samo pozostaje pytanie, na ile nowy tabor przyciągnie nowych pasażerów, bo czas przejazdu na razie się nie zmieni (może jak kiedyś na całym odcinku do Świebodzic będzie 130 km/h, to coś się skróci) i co ważniejsze, jak KD poradzą sobie ze wzmożonym ruchem turystycznym. W tym roku PR-y poradziły sobie średnio. Np. na Chojniku z reguły jeździł EN71, który normalnie spokojnie wystarczał do obsługi tego pociągu, nawet w wakacyjne weekendy, to jednak czasem ni z gruszki, ni z pietruszki pojawiał się w dni robocze 2xEN57 wożący powietrze. A gdy przyszło co do czego, to 1 maja podwójnego składu zabrakło i ludzie jechali 3,5 godziny na stojąco do Szklarskiej Poręby w EN71.

Niestety unijne zakupy utrudniają znacząco szybką reakcję na zmiany frekwencji, bo tabor trzeba sztywno przypisać do linii. A mając 5x31WE i 6x35WE, a także 3 kible już można sporo zakręcić. Np. rano do Wrocławia na najbardziej zapchanym pociągu posłać z Węglińca 2x36WE, rozłączyć, jednego posłać do JG, drugiego do Węglińca, w międzyczasie jakiś 31WE jeździłyby na 274. Po powrocie obu EZT-ów, znów połączyć i pojechać np. przed 16 do Węglińca, a stamtąd pojedynczo do Lubania. Wszystko się da.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 39 z 81 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 38, 39, 40 ... 79, 80, 81  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl