Mam pytanie do forumowiczów - ile powinno być przedziałów służbowych w zwykłym wagonowym składzie? Powinien być jeden w pierwszym wagonie 2 klasy od czoła pociągu - ale spotkałem się kilka razy z sytuacją, że drugi służbowy przedział "robią sobie" w ostatnim wagonie, w ostatnim przedziale - siada tam jedna osoba z drużyna, żeby nie biegać co stację z czoła pociągu na koniec, w celu obserwacji peronu. Jakieś konkretne przepisy to regulują?
W szynobusie jest to 1 sztuka czwórki od czoła składu ( w warmińsko-mazurskim drużyna jedzie z maszynistą ), w EZT przedział dla osób z większym bagażem ręcznym, w wagonach 1 przedział w wagonie klasy drugiej od czoła pociągu. Co wtedy, kiedy drużyna chce sobie zrobić "więcej" miejsca?
Siwy - pociąg relacji Wrocław Główny - Białystok ( przyjazd 21.40 ) - wsiadłem do ostatniego przedziału ( bo był otwarty, karta z drzwi zerwana ) i wpadł do mnie kondi z pretensjami na jakiej podstawie ja tu siedzę ( gdyż jest tu przedział służbowy ). Nie było radiotelefonu.
Jak wracałem Rybakiem to też konduktor siedział w ostatnim przedziale ostatniego wagonu, ale ten przedział po prostu był wolny.
A co w przypadku, gdy w przedziale jest radiotelefon - a przedział nie jest używano jako przedział służbowy. Powinien być zamknięty - czy jednak pozostać otwartym?
I zdarzyło się komuś kłócić odnośnie przedziału służbowego?
Oczywiście że tak, ilość przedziałów służbowych tudzież przedziałów do przewożenia poczty specjalnej/służbowej określa "Dodatek B, do Służbowego R.J."
A czy jest to może uzależnione od długości składu? Że np. przy 12-13 wagonach wymagany jest drugi przedział, z dodatkową obsadą, w celu lepszej obserwacji peronu podczas odjazdu? I idąc dalej, czy są przepisy, regulujące gdzie powinni być rozmieszczeni konduktorzy obserwujący z drzwi wagonu odjazd pociągu (np. na jednego konduktora przypada ileś tam wagonów do obserwacji, a powyżej tej liczby wagonów powinien być drugi konduktor)? Chodzi mi o to, jakie znaczenie ma ilość wagonów przy obsadzaniu składu drużyną konduktorską i rozmieszczeniu drużyn w składzie.
Siwy - pociąg relacji Wrocław Główny - Białystok ( przyjazd 21.40 ) - wsiadłem do ostatniego przedziału ( bo był otwarty, karta z drzwi zerwana ) i wpadł do mnie kondi z pretensjami na jakiej podstawie ja tu siedzę ( gdyż jest tu przedział służbowy ). Nie było radiotelefonu.
Jak wracałem Rybakiem to też konduktor siedział w ostatnim przedziale ostatniego wagonu, ale ten przedział po prostu był wolny.
wybacz ale jakoś mi się nie chce wierzyć ze do Ciebie podszedł konduktor i miał jakie kol wiek pretensje, w tym pociągu drużyna jest w drugim wagonie, zazwyczaj w ostatnim przedziale bo akurat tam jest nagłośnienie,
[ Dodano: 21-05-2010, 00:17 ]
Szymek napisał/a:
Cytat:
no chyba że pociąg zmienia kierunek jazdy na którejś stacji
Nawet w takim przypadku, zabronione jest zmienianie usytuowania przedziału.
Więcej niż jeden przedział służbowy jest w pociągach wielorelacyjnych, oraz pociągach typu hotelowego.
prosty przykład TLK 45108/9 54108/9 rel. Katowice-Gdynia-Katowice na stacji Białystok zmiana kierunku jazdy, drużyna po przyjeździe do Białegostoku pakuje swoje manatki i idzie do wagonu na drugim końcu składu,
rok temu: POŚP Konopnicka rel. Warszawa Zach-Ełk w Białymstoku zmiana kierunku jazdy oczywiście drożyna zmienia wagon , czy jest to zabronione śmiem wątpić, jak było by to zabronione nikt by się nie narażał.
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
taigatrommel, Tak na wszystkie twoje pytania odpowiedz znajduję się w dodatku Bdla poc. komunikacji krajowej, oraz dodatku A dla poc. komunikacji międzynarodowej
Ja wielokrotnie spotkałem się za to z sytuacją, że drużyny pozwalały przy bardzo wysokiej frekwencji (rzędu 120%) siadać pasażerom w przedziale służbowym.
Raz nawet konduktor zrzekł się swojego miejsca i stał w korytarzu przez 15 min zanim poszli sprawdzać bilety, na rzecz mojej dziewczyny która poruszała się wtedy o kulach po operacji. Nie wiem czy to jest zgodne z Waszymi regułami, @Szymek, ale w każdym bądź razie charakteryzował się ten konduktor wysoką kulturą osobistą. Akurat wtedy frekwencja była ok. 100%.
sasho33, No to bardzo miłe ze strony obsługi pociągu. Ale do takiego celu są też pozamykane dodatkowe przedziały np. dla podróżnych z dziećmi do lat 4 i kobiet w ciąży, oraz dla osób niepełnosprawnych.
Ilość takich przedziałów jest również ściśle regulowana przez dodatek B
Standardowo są to dwa przedziały klasy 2 i jeden przedział klasy 1 - w jednej relacji
w więcej niż jednej relacji - jeden przedział klasy 2 i jeden przedział klasy 1 w każdej relacji
Wszystkie te przedziały były w 100% pozajmowane właśnie przed odpowiednie osoby. Frekwencja była 100-105%. Notabene ten sam konduktor wczoraj poczekał na mnie, jak widział że biegnę na Galicję i mu macham i po tym jak wbiegłem do pociągu to dopiero odjechał, mimo że już kilka minut opóźniony. (Biegłem aż ze zjazdu Pestki z teatralki) Zdecydowanie napisałbym na tego gościa pochwałę do PKP IC. Tylko następnym razem wezmę dane
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum