Spotkanie w celu podpisania Zakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla pracowników zatrudnionych przez jednostki organizacyjne wchodzące w skład PKP Intercity S.A. odbędzie się 27 lipca 2010 r. o godz. 11.00 w Warszawie ul. Grójecka 17.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
I nie podpisano - mam na myśli wszystkie związki.
Główny negocjator ze strony pracodawcy troszkę się wkurzył.
Tak dobrze żarło i zdechło.
Dziś Pirat wyślę tekst uzgodniony z datą 27.07.2010
PS. Szczere wyrazy współczucia dla tego nie wybranego do RN IC.
Zamiast dwóch pieczeni dwa spalone tosty.
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Gumis jeżeli chodzi o wybory to będą unieważnione - bo od kiedy karty do głosowania tajnego są numerowane tj. 1,2,3,4,5, - i na liście się odznacza osoba która głosuje.
Widzę że jesteś dobrze zorientowany. Napisz dokładnie Nam wszystkim i sobie,. jako maszyniście, z czego tak bardzo się cieszysz. Skoro nowy układ taki zły, wskaż dlaczego?
Napisz też co będzie dalej, jesli nie wejdzie w życie.
Bardzo smutnym faktem jest, że cieszysz się z tego, że kolega po fachu nie został wybrany do RN.
Rozumiem że radujesz się z faktu wyboru jednego z kandydatów, który jest w 100% zależny od pracodawcy, a będzie "reprezentował" interesy pracownicze.
W dodatku ten ów osobnik zależny od pracodawcy to były kontroler (tak bynajmniej mi się wydaje) i to dzięki jego działalności kilka osób pożegnało się z koleją... no ale takie tylko pogłoski chodziły...
Rozumiem, że Gumiś jako maszynista cieszy się że nie wybrano maszynisty
Woli ( jak pisze CzarnyBohater) konfidenta
Podobno na Grochowie kandydat obserwował kto idzie głosować.
Czarna 1 wg mnie nie unieważnią wyborów. Dokladnie ułożyli lokalizację komisji wyborczych by nikt im nie namieszał w ukladach.
A jak pisze Gumiś maszyniści są podzieleni.
Kierownicy jak filmowy Pawlak: choć wróg, ale swój
Ciekawe czym pochwali się ów reprezentant w następnych wyborach?
gumiś, HQ i pewnie też IC_Prukfa
Widzę że jesteś dobrze zorientowany.... Skoro nowy układ taki zły, wskaż dlaczego?
Napisz też co będzie dalej, jesli nie wejdzie w życie.
Bardzo smutnym faktem jest, że cieszysz się z tego, że kolega po fachu nie został wybrany do RN.
Rozumiem że radujesz się z faktu wyboru jednego z kandydatów, który jest w 100% zależny od pracodawcy, a będzie "reprezentował" interesy pracownicze.
Jeżeli ktoś miał choćby nadzieję w tym, że wybór którejkolwiek z tych osób do RN co miał zmienić to jest albo naiwny albo też chciał startować. Mnie to nie interesuje kto bo to dla Naszej pracy nie ma ŻADNEGO znaczenia.
Gdyby w RN nie było żadnego przedstawiciela załogi wcale z tego powodu bym nie płakał.
Potrafi ktoś wymienić korzyści z tego, że zasiadał tam Nasz reprezentant?
Większą Rolę odegrałyby Rady Pracowników ale to akurat zostało uwalone przez związki zawodowe jako naturalna konkurencję dla swoich "pracowniczych" działań.
Co do układu - mam rozumieć, że Ty nazywać go będziesz "dobrym"?
Ja nazwę to gniotem!
Kilka przykładów:
Rozdział IV
Zasady wynagradzania i inne świadczenia
§ 10
1.Zasady wynagradzania za pracę powinny być tak określone, aby wynagrodzenie za pracę ustalone na ich podstawie odpowiadało w szczególności rodzajowi wykonywanej pracy i kwalifikacjom wymaganym przy jej wykonywaniu, a także uwzględniało ilość i jakość świadczonej pracy.
Tabela stawek wynagrodzenia zasadniczego
grupa 11 od 1 250 do 3750
Żadnych szczebli ani wytycznych do stosowania takich widełek.
Dodatek kilometrowy
6. Za każdy kilometr jazdy z prędkością powyżej 130 km/h, wynikający z obowiązującego
wewnętrznego rozkładu jazdy, pracownicy drużyn trakcyjnych prowadzący pociągi pasażerskie
w składzie dwuosobowym otrzymują dodatek kilometrowy według obowiązujących stawek
dodatku kilometrowego, zwiększonych o 300% za każdy kilometr jazdy z w/w prędkością
dla pracownika wykonującego czynności maszynisty pojazdu trakcyjnego oraz o 50% dla
pracownika wykonującego czynności pomocnika maszynisty pojazdu trakcyjnego.
Czy ktoś pokusił się o analizę ekonomiczną a o zasadach współżycia społecznego nie wspomnę.
Te 300% to chyba wygórowana stawka a dla tego po lewej stronie to chyba jałmużna?
Ryczałt za delegacje krajowe dla drużyn trakcyjnych i konduktorskich
1.Zryczałtowana należność przysługuje:
1)w pełnej wysokości – za miesiąc, w którym pracownik przepracował wszystkie zmiany robocze wynikające z jego indywidualnego harmonogramu.
2)w wysokości 1/14 za każdą zmianę – za miesiąc, w którym pracownik nie przepracował wszystkich zmian roboczych wynikających z jego indywidualnego harmonogramu.
3)za miesiąc, w którym pracownik – bez względu na przyczynę nieobecności –
nie przepracował żadnej zmiany, zryczałtowana należność nie przysługuje.
Przy tej okazji pytanie - czy urlop wypoczynkowy to kara?
a to - 1.Ryczałt dla pracowników drużyn konduktorskich jest zwiększony o kwotę 194,00 złotych (brutto).
Nie potrafię uzasadnić takiego zapisu. Ukryty dodatek do pensji czy rekompensata niskiego wynagradzania?
1.Urlop dodatkowy za dany kwartał nie przysługuje, jeżeli:
1)pracownik był nieprzerwanie co najmniej 1 miesiąc (30 dni) nieobecny w pracy z powodu:
a)urlopu bezpłatnego,
b)urlopu wychowawczego
c)odbywania ćwiczeń wojskowych
d)tymczasowego aresztowania
e)choroby, z wyjątkiem choroby spowodowanej wypadkiem w pracy lub chorobą
zawodową, urlopu macierzyńskiego, świadczenia rehabilitacyjnego.
f)nieusprawiedliwionej nieobecności w pracy.
2)pracownik nieprzerwanie co najmniej 1 miesiąc (30 dni) nie wykonywał czynności
na stanowisku i w systemie, o którym mowa w ust. 1, z wyjątkiem urlopu
wypoczynkowego.
2.Urlop dodatkowy udzielany jest w dni, które dla pracownika są dniami pracy, zgodnie
z obowiązującym pracownika rozkładem czasu pracy.
3.Urlop dodatkowy udzielany jest po zakończonym kwartale w terminie uzgodnionym
z pracownikiem, przed sporządzeniem rozkładów czasu pracy, na dany miesiąc w kolejnym
kwartale.
W tym przypadku urlop to nagroda? Skąd ten brak konsekwencji?
Skoro urlop ma być z pracownikiem uzgadniany to dlaczego ma być udzielany w dni które są dla niego dniami pracy? A gdzie zasada, że 1 dzień urlopu to 8 godzin? Pracownik ma sobie sam przed sporządzeniem harmonogramów wyznaczyć kiedy i w jakiej ilości godzin ma pracować?
Deputat węglowy
1.Ekwiwalent pieniężny wynosi 164 zł miesięcznie.
Kto wreszcie skończy z tym "zabytkiem"?
1.Pracownikom zatrudnionym w systemie równoważnego czasu pracy przysługują przerwy w pracy, wliczane do czasu pracy, w łącznym wymiarze 30 minut z tym, że jedna z nich nie może być krótsza niż 15 minut. Zasady wprowadzania przerw określa Pracodawca
w Regulaminie Pracy.
Co w przypadku gdy w zmianie roboczej nie można zrobić przerwy w pracy - powinna być doliczona do czasu pracy! Przyjęcie i zdanie to nie przerwa w pracy a zjeść i napić się kawy trzeba - w końcu się należy.
Co pozostałe związki zrobiły aby przeanalizować propozycję likwidacji dodatków za jednoosobową obsługę i kilometrówki na rzecz zwiększenia uposażenia zasadniczego?
Torpedowanie takich propozycji nikomu nie służy. W końcu to "negocjacje".
Czy stosowanie dla maszynisty instruktora dodatku kilometrowego w ilości 1.75 to służyć ma wydajniejszej pracy?
Przecież trzeba płacić za pracę a nie za "wymyślone" kilometry. Dlaczego 1.75 a nie 1 do 1?
A może płacić im tylko za wyjeżdżone kilometry - byłoby chyba sprawiedliwie?
Ukryty dodatek "dyspozycyjny"?
To taka mała wprawka - ale ustosunkujcie się choć do tego. Jeżeli argumenty będą rzetelne -odszczekam co napisałem.
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Naprawdę nie ma się czym przejmować - wszystko będzie dobrze.
Każdy maszynista grupa 11 kwota 3750
- Zasady wynagrodzenia - im więcej wazeliny tym lepiej
-Dodatek kilometrowy- przy obecnym natężeniu pracy sam się zlikwiduje
-Ryczałt - kierownik poc ma więcej bo to ON przyprowadził pociąg nie maszynista.
-Deputat węglowy - nie obawiam się srogiej zimy za tą cenę węgla.
-Przerwy w pracy - niedługo to na 12 godz. to 30mim będziemy pracować.
Żadnej rewolucji się nie wprowadza, a szkoda bo to dobry czas na zmian.
. Napisz dokładnie Nam wszystkim i sobie,. jako maszyniście, z czego tak bardzo się cieszysz. Skoro nowy układ taki zły, wskaż dlaczego?
Przeczytałem ten nowy układ i już widzę jak wszyscy maszyniści zostali wydymani na dodatku kilometrowym a najbardziej Ci jeżdżący w dotychczasowej strefie B.Obecnie stawka jest jedna w całym kraju i oczywiście żadan tam uśredniona tyko ta niższa która obowiązywała dotąd w strefie A podczas jazdy w pojedynkę czyli 0,096 złocisza za km.Jedna nędzna korzyść z tego,że stawka ta będzie niezależna od tego czy jedziemy w pojedynkę czy w odwójnej obsadzie.Kolejny kwiatek to stawka godzinowa dodatku kilometrowego za manewry.Dotąd była w następujących wysokościach 0,761 zł (strefa A) i 0,909 (strefa B).Oczywiście,gdy maszynista pracował w pojedynkę rosła dwukrotnie.Teraz nowy układ zbiorowy tego nie przewiduje i tak jednym doskonałym ruchem zarząd pozbawia maszynistów pracujących głównie na manewrach połowy dodatku kilometrowego.Stawki podane wyżej dotyczą trakcji elektrycznej.W spalinowej są troszkę wyższę ale zasada ta sama.Ogólnie reasumując wg starego systemu maszynista na lokomotywie spalinowej za 12 godzin pracy na manewrach miał dodatek kilometrowy w wysokości 18,26 złotego (strefa A) i 21,82 złotego (strefa B).Według nowego układu 9,13 złocisza w całym kraju.Jedynie w przypadku jazdy z prędkością ponad 130 km/h jest pewna poprawa.Bo teraz stawka będzie dwukrotnie wyższa niż dotąd w strefie A.Dotąd było 0,048 (strefa A) i 0,056 (strefa B).Gdy maszynista jechał pociągiem któy miał rozkładową prędkość ponad 130 km/h w pojedynkę należało to pomnozyć *5,gdy z pomocnikiem *4 za każdy km.Teraz niezależnie czy z pomocnikiem,czy bez będzie 0,096*4 (ale prawdopodobnie tylko za de facto kilometry na któryc V>130 km/h).Tak,że ogólnie większa część maszynistów straci.A goście ze związków chyba nie bardzo wiedzą co podpisują.
Mam propozycję dla wszystkich którym coś nie pasuje, lub są nie zadowoleni albo chcą tylko ponarzekać.
Proponuję napisać do pracodawcy krótkie oświadczenie o treści:
Do PKP Intercity S.A.
Pan Dyrektor.............
Zakład.....................
Ja niżej podpisany oświadczam, że z uwagi na nie zadawalające zapisy w nowym ZUZP w PKP Intercity S.A., REZYGNUJĘ z wszelkich uprawnień i przywilejów, oraz żądam, traktowania mojej osoby zgodnie z zapisami Kodeksu pracy.
Podpis (czytelny)
Pracodawca bardzo się ucieszy.
Znajdzie się odważny malkontent?
Oporny301- niestety masz całkowitą rację. Co by się stało gdyby pracodawca oświadczył, że nie zgadza się na jakikolwiek układ zbiorowy, że bedzie stosował wylącznie przepisy prawa pracy. Jaki komentaż napisaliby wtedy ci niezadowoleni?
Z jakiego prawa wynika:
1. Że musi być w zakladzie ZUZP,
2. Że ewentualny nowy układ musi być lepszy od poprzedniego?
_________________ Jeśli wrogowie cię chwalą, musiałeś popełnić błąd.
(August Bebel)
oporny301 nie ma najmniejszego problemu tylko widzisz kolego dzieki ZUZP możemy zarobić troszkę wiecej niż kasjerka w TESCO w Warszawie jeśli pracodawca da godne warunki płacy nie ma najmniejszego problemu olać ZUZP. W nosie mam ludzi którzy zaraz napiszą nie chcesz pracować za groszę zmień pracę... Cały bajer w tym że ja lubię swoją pracę i nie chce jej zmieniać. Chciałbym tylko godziwie otrzymywać zapłatę wykonywane obowiązki i to wcale nie są wygórowane kwoty... pieniądze szczęścia nie dają... ale niestety za nie trzeba jakoś zyć... kolejarze w głownej mierze wegetują... no ale przecież mozna zmienić prace... Tylko gdzie taki kolega który pracował 20 lat na kolei znajdzie teraz pracę??!!??
Całkowicie się z Tobą zgadzam. Wszyscy jak jeden musimy tylko pamiętać, że czasy kiedy, "daj mi bo mi się to należy" dawno minęły. Dzisiaj chcieć coś mieć, tzn. mieć możliwość tego wyegzekwowania.
Np. maszyniści w Niemczech mają swój, wyłącznie swój i tylko dla tej grupy zawodowej ZUZP.
Dostali go za darmo, albo pracdawca tak chciał? Nie.
Wywalczyli go sobie sami. Nie tylko przy stole, ale przede wszystkim na torach, przerywając, wielokrotnie strajkując na żądanie władz swojego związku. I nie było tam. Helmut czy Eryk pojedzie czy nie pojedzie? Wszyscy i już. I co? Dopiero po bodajże ósmym strajku, pracodawca zgodził się zawrzeć taki układ.
Pokazali swoją jedność i determinację. Osiągneli swój cel.
My mamy to co mamy. Łatwo napisać, tu będzie gorzej tam trochę lepiej, w nowym ZUZP, ale w sumie znowu nas w......... ., jak niektórzy piszą.
Trudniej jest napisać, jak osiągnąć cel mając puste armaty, albo chowając się po krzakach za plecami innych.
Oporny chyba nie jesteś taki oporny jakby się wydawało choć "czarnego" humoru Tobie nie brakuje.
A może w ramach rewanżu takie oświadczenie:
Do PKP Intercity S.A.
Pan Dyrektor.............
Zakład.....................
Ja niżej podpisany oświadczam, że z uwagi na nie zadawalające zapisy w nowym ZUZP w PKP Intercity S.A., REZYGNUJĘ z wszelkich uprawnień i przywilejów, oraz żądam, traktowania mojej osoby zgodnie z innymi pracownikami.
Jednocześnie informuję, że rezygnuję z mojego wynagrodzenia związkowego a wyrażam zgodę na co najwyżej na wynagrodzenie średniej z mojej sekcji i to na stanowisku robotniczym.
Upoważniony do podpisania ZUZP z upoważnienia ZZ
Podpis (czytelny)
W necie nie ma jeszcze nowego lipcowego GM ale potrudzę się i mały fragment wywiadu z K.Ciećką.
"A propos ZUZP, negocjujesz nowy układ zbiorowy dla pracowników PKP Intercity. Jak posuwają się prace na tym dokumentem?
- Ciężko, ale wciąż "do przodu". Układ nad którym pracujemy trzeba tak naprawdę skonstruować z trzech obecnie obowiązujących w spółce dokumentów. Każda grupa zawodowa, każdy związek ma coś do ugrania, a pracodawca nie skłania się do tego, by za wiele dawać. ZZM nie kwestionuje uprawnień innych grup zawodowych zapisanych w obecnych układach, ale twardo i rozsądnie broni swego. Na dzień dzisiejszy każdy z uczestników mógł jasno określić jakich zapisów oczekuje, a pracodawca - uwzględniając własne potrzeby i powołując się na swoje możliwości - zebrał to wszystko w całość i przedstawił swoją tzw. wersję III projektu ZUZP. Nad tą wersją obecnie pracujemy."
Rozmawiał Rafał Zarzecki
Twardo i rozsądnie?
Czy to aby nie na wyrost?
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum