Witam Wszystkich zgromadzonych na forum.
Jestem w trakcie pisania paracy magisterskiej, jej tematem jest: "Ogólna koncepcja samoczynnej blokady liniowej z radiową transmisją sygnałów zależnościowych".
Problem sprowadza się do zastąpienia łącza transmisyjnego w znanych typowych blokadach liniowych stosowanych w Polsce do sterowania ruchem pociągów. Przykładowo jedną z takich blokad na której mógłbym się wzorować jest chociażby Komputerowy System Samoczynnej Blokady Liniowej SHL-12 czy też ESBL2000.
Do założeń pracy można zakfalifikować zapoznanie się z samoczynnymi blokadami liniowymi, współpraca z dowolnym układem kontroli stanu niezajętości toru, sterowanie ruchem pociągów przy pomocy tradycyjnego systemu sygnalizacji świetlnej (semaforów) - nie przewiduje zwiększania długości odstępów blokowych poprzez zastosowanie nowszych systemów kontroli zajętości toru i co za tym idzie sygnalizacji kabinowej oraz samo opracowanie koncepcji blokady.
Jestem już w posiadaniu DTR-ek blokad SHL-12, ESBL2000, Eac 95 oraz kilku pozycji z literatury m.in. takich autorów jak: K.Wesołowski, J.Dyduch, M.dąbrowa-Bajon, W.Hołubowicz czy też wybranych artykułów m.in. Telekomunikacji i Sterowania Ruchem czy też Przeglądu Telekomunikacyjnego.
Najistotniejszym problemem w tym wszystkim będzie realizacja radiowej transmisji sygnałów zależnościowych pomiędzy punktami sterowania na szlaku w oparciu o jakiś system radiokomunikacyjny, który z powodzeniem mógłby zastąpić dotychczasowe kable i światłowody.
Stąd też moja próba nawiązania kontaktu z Państwem. Szukam informacji związanych z wszelkimi systemami radiowymi,które mogłyby znaleźć zastosowanie w omawianym przeze mnie przypadku i przesyle danych (zależy mi głównie na GSM-R, niezbędnego wyposażenia punktów sterowania, jego budowy, zasad działania oraz zastosowania na kolei - przede wszystkim w kontekście ERTMS-u).
Zastanawiałem się również nad systemami trunkingowymi, głównie systemom realizowanym w oparciu o technologię TETRA (poszukuję materiałów sygnowanych przez takie firmy jak Teltronic czy też Motorola oraz wszelkich rzeczy które mówiłyby o zastosowaniu tego rodzaju systemu na kolei - polskiej czy też zagranicznej).
Pomocne byłyby również dla mnie informacje związane z systemem prowadzenia ruchu pociągów za pomocą łączności radiowej - głównie stosowanego w Niemczech systemu FFB - Funk Fahr Betrieb (niestety dysponuje tylko jednym artykułem na temat tego systemu z nr 2/1998r Telekomunikacji i Sterowania Ruchem)
Poszukuję również norm, m.in. "PN-EN 50129 Zastosowania kolejowe. łączność, sygnalizacja i systemy sterowania", PN-EN 50159-1:2002, PN-EN 50159-2:2002, PN-EN 50125-3:2002, PN-EN 50126:2002, PN-EN 50128:2002 oraz innych, o których nie słyszałem a mogłyby okazać się pomocne.
Cenne będą również informacje związane z głównym tematem mojej pracy czyli samoczynnymi blokadami liniowymi (posiadam DTR-ki trzech o których wspominałem,ale może warto byłoby jeszcze zapoznać się z innymi o których nie słyszałem).
Mile widziane byłyby oczywiście wszelkie inne sugestie i rady,które w jakiś sposób mogłyby mi pomóc i chociażby nakierować gdzie mogę szukać informacji.
Z góry wszystkim dziękuję.
Pozdrawiam,
Konrad Pacula
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum