Chcę wysłać pismo do PR w sprawie automatów biletowych. Chciał bym przedstawić tam "problemy" z którymi borykają się podróżni podczas ich korzystania. Bardzo was proszę o jakieś sugestie abym mógł wysłać zbiorcze pismo z propozycjami(REALNYMI). Dodatkowo poruszę również tam temat sprzedaży biletów internetowych, i tutaj również prosił bym o jakieś wasze sugestie. Na moim koncie na Facebooku dzisiaj sprowokowałem dyskusje i już sporo propozycji bardzo trafnych padło oto kilka z nich:
"Proponowane przeze mnie modyfikacje to:
- jak naszybsze wprowadzenie... możliwości kupna biletu na REGIOkartę;
- wprowadzenie ikonki OPCJE ZAAWANSOWANE, co pozwoli na kupno dowolnego biletu (na stronie interetowej Przewozy Regionalne powiinny zamiemieścić wykaz kodów oferti zniżek, żeby lepiej zorientowany pasażer mógł zakupić bilet na takiej samej zasadzie jak w kasie biletowej: z dowolnej stracji, wybraną przez siebie trasą, itp.);
- automaty biletowe powinny stanąć na stacjach, gdzie w ogóle nie jest czynna kasa biletowa, a potoki podróżnych dość znaczne - prognozowana liczba sprzedanych biletów ponad 300 na dobę, a nie tylko na wielkich stacjach, gdzie bardziej stanowią ozdobę, bo tak wiele automatów w Katowicach to czysta przesada (optymalnie byłoby po 1 automacie na peron plus po jednym w każdym z tuneli)
- ekrany dotykowe automatów powinny być bardziej czułe, bo niejednokrotnie sie zdarza, że dotykamy pole na ekranie, a automat totalnie nie reaguje za pierwszym razem."
Jeszcze inne spojrzenie:
Po prostu w automacie biletowym powinna być możliwość zakupu wszystkich biletów oferowanych przez Przewozy Regionalne (w każdej relacji, ofercie, z dowolną zniżką).
Taki automat w Katowicach powinien (tak jak automat w każdym innym mieście)... umożliwiać dokonanie zakupu zarówno biletu na pociąg Regio wg taryfy RAZEM z Herbów Nowych do Bytomia Bobrka, jak i np. zakup miesięcznego biletu metropolitalnego kolejowo-komunalnego PR i Metropolitalnego Związku Komunikacyjnego Zatoki Gdańskiej wg taryfy normalnej. Cóż to za problem?
Przy bardziej skomplikowanych relacjach automat powinien proponować stacje przez (oczywiście kupujący powinien mieć możliwość swobodnego wyboru trasy).
Dodatkowo witam pod zmienionym nickiem. Dziękuję Moderatorowi za szybką i sprawną zmianę
wprowadzenie ikonki OPCJE ZAAWANSOWANE, co pozwoli na kupno dowolnego biletu (na stronie interetowej Przewozy Regionalne powiinny zamiemieścić wykaz kodów oferti zniżek, żeby lepiej zorientowany pasażer mógł zakupić bilet na takiej samej zasadzie jak w kasie biletowej: z dowolnej stracji, wybraną przez siebie trasą, itp.);
Absolutnie nie! W momencie kiedy mniej kumaty pasażer, albo ktoś, kto szuka jak dowalić spółce problemów zacznie się w to bawić to dopiero zacznie się jazda - skargi, reklamacje, artykuły w prasie i tak dalej. Automat ma być prosty w obsłudze, tak żeby średnio inteligentna małpa była w stanie kupić bilet na bezpośredni pociąg.
Cytat:
- automaty biletowe powinny stanąć na stacjach, gdzie w ogóle nie jest czynna kasa biletowa, a potoki podróżnych dość znaczne - prognozowana liczba sprzedanych biletów ponad 300 na dobę, a nie tylko na wielkich stacjach, gdzie bardziej stanowią ozdobę, bo tak wiele automatów w Katowicach to czysta przesada (optymalnie byłoby po 1 automacie na peron plus po jednym w każdym z tuneli)
Po pierwsze - dewastacja. Po drugie - pobieranie opłat za wystawienie biletu podróżnym wsiadającym bez biletu na takich stacjach.
Jeśli jest tylko automat, to oczywiście opłata w pociągu nie powinna być pobierana, i z tego co wiem nie będzie.
Co do uwag, bilety strefowe w GOP - powinna być dodatkowa opcja. Obecnie kupując bilet na daną trasę automatycznie wskakuje strefówka - przy jednorazowych, jednak nie da się kupić miesięcznego strefowego.
Powinna być opcja strefówki A/B itp. ważnej od jakiejś godziny, tak bym mógł bilet kupić wcześniej. Skoro w terminalach mobilnych się da, to tu też powinno.
Automat ma być prosty w obsłudze, tak żeby średnio inteligentna małpa była w stanie kupić bilet na bezpośredni pociąg.
To nie wyklucza ikonki "opcje zaawansowane", ale powinna być ona odpowiednio schowana, a faktyczny zakup biletu z jej zastosowaneim - skomplikowany ;-)
Natomiast zakup podstawowych biletów powinien być trywialny. W warszawskich biletomatach ZTM (część z nich bardzo podobna do tych PRowskich), niestety proces kupna biletu strasznie skomplikowano. Kilkanaście kliknięć, z 5-6 ekranów. A wystarczyłoby wyświetlić ikonki czterech - sześciu najczęściej kupowanych biletów na pierwszym ekranie. Jeden klik, wrzuć monetę, i po krzyku.
Automatem PR mam nadzieje pobawić sie we środę w Szczecinie, póki co mogę ew. opowiedzieć o automatach PKP IC :-P . PR nie były uprzejme uhonorować stolicy swoim cackiem.
Warto zbadać, jak automat reaguje na wysokie nominały przy tanich biletach. ZTMowskie od pewnej kwoty nie tylko nie wydają reszty, ale nawet nie wydają z siebie żadnego komunikatu. Gdy próbować zapłacić 50-zł banknotem za bilet za 2 zł, banknot po prostu zostanie wypluty. I zastanawiaj się, dlaczego!
Tymczasem, tym samym banknotem już bez problemu można zapłacić za 5 biletów po 2 zł (razem 10 zł). Tylko że trzeba się samemu domyśleć, że istnieje takie rozwiązanie... A przecież czasami sytuacja jest podbramkowa - mamy tylko 50 zł, wszystko wokół nieczynne, nikogo kto rozmieni pieniądz...
- dodać możliwość zakupu biletu jednorazowego na inny dzień, niż dziś (!) - to chyba oczywistość?
- dodać możliwość zakupu biletu począwszy od innej stacji
- wybór dostępnych połączeń jest podejrzany. Np. REGIO Wrocław - Gdynia? Miały być wyłącznie istniejące, bezpośrednie relacje. Trzeba być konsewkentnym.
- po co pytać o formę płatności, skoro dostępna jest tylko jedna? Liczbę kliknięć koniecznych do kupna biletu trzeba ograniczać do absolutnego minimum!
- dodać możliwość dokupienia biletu na rower/bagaż/psa do posiadanego wcześniej biletu (np. internetowego).
- nazwa "na wszystkie pociągi" ("for all trains") jest cholernie myląca. Pasażer uzna, że może z takim biletem jechać TLK, i będzie to uzasadnione...
- mi chwilę zajęło wykombinowanie, że "Delete" pod wpisywanym tekstem to "Backspace". Lepszy byłby przycisk ze strzałką w lewo i napisem Backspace - taki jak każdy ma na klawiaturze. Może w prawym górnym rogu pola z klawiszami...
- postawić przynajmniej jeden automat w Warszawie, to dodam spostrzeżenia z obserwacji przez ramię ;-)
[ Dodano: 26-09-2010, 23:02 ]
Hmm, co było źle z 2-ma ostatnimi obrazkami, że ktoś je wziął z ImageShack'a i wrzucił jako pliki na serwer infokolej?
Wczoraj (niedziela) w zawierciu automat doliczył mi to biletu 5zł za przewóz roweru, pomimo iż od piątku do niedzieli przewóz kosztuje 1zł. Musiałem udać się do kasy, gdzie nabyłem bilet za 1zł:/
Twoja strata, Przewozów Regionalnych zysk
Swoją drogą ostatnio znajomemu automat na peronie 1 dworca Wrocław Główny zjadł 6 zeta a bileciku nie wydał. Żadnego komunikatu o błędzie.
Warto zareklamować, jedno i drugie zdarzenie. Brak automatycznego uwzględnienia promocji to może nie błąd, ale niedopatrzenie. Automat miał sprzedawać bilet według najkorzystniejszej dostępnej oferty
Z pewnością to poprawią w kolejnych wersjach softu, a tym szybciej, im szybciej ktoś zasygnalizuje problem.
Mnie automaty ostatnio denerwują. Często kupuję bilet strefowy studencki za 2.52zł. Jak wiadomo automat przyjmuje monety od 10gr-5zł. Automat wydaje mi 8 groszy w monetach, za każdym razem są to nowe monety, czyli pracownik przynosi woreczki. Może jednak da się je przystosować tak by pobierały też monety groszowe, a nie tylko wydawały drobnicę. Ostatnio na dworcu w katowicach bilet udało mi się kupić w czwartym automacie, wszystkie inne po wybraniu biletu, wrzuceniu pieniędzy sygnalizowały nadpłatę i niemożność wydruku.
niestety ale automaty tak mają że zasilenie nie miesza się z utargiem. Pieniądzę za kupno biletu są odkładane do wyznaczonego pojemniczka a pieniądze na wydanie reszty lecą z dyspensera
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Nie jestem przekonany, siwiutki. Popatrz na to (podobny model automatu):
Biletomat przy Dworcu Centralnym wydaje turecką walutę
W ZTM byli zaskoczeni. - Nigdy dotąd nie słyszałem o podobnym przypadku. Ale automat nie należy do nas, tylko do Mennicy Polskiej - powiedział Igor Krajnow, rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego.
- Tak to nasz automat - potwierdził Mariusz Przybylski z Mennicy Polskiej i dodał, że też nie słyszał o podobnym przypadku. Uspokoił jednak: - Proszę złożyć reklamację w biurze na stacji metra Świętokrzyska. Tam na pewno wymienią panu monetę na polską.
Tak też zrobiłem. Nie było tu żadnego problemu z odzyskaniem pięciozłotówki. Ostatecznie jednak postanowiłem, że 50-kurusówki zatrzymam sobie na pamiątkę niecodziennej przygody z biletomatem.
Automat biletowy przy stacji Ursynów wydał Włochowi niewiele warte monety z Turcji. Ratusz udaje Greka: To nie nasza sprawa.
– Znowu tureckie monety w biletomacie? To co najmniej drugi taki przypadek w ciągu ostatnich tygodni – mówi rzecznik Zarządu Transportu Miejskiego Igor Krajnow. – To jednak nie nasza sprawa. Należy udać się do operatora – radzi.
Biletomat należy do firmy ASEC, która świadczy usługi na rzecz ZTM. – Mieliśmy kilka przypadków użycia w biletomacie tureckich monet zamiast pięciozłotówek – przyznaje prezes ASEC Anat Arazi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum