Kilka fotek infrastruktury kolejowej . Stacja Kowary.
Co sądzicie o tej linii , czy powinna byc reaktywowana???
Czy może ktoś wrzucić archiwalne rozkłady jazdy tej linii , bardzo proszę,dzięki z góry.
Reaktywacja połączeń do KOWAR 12 000 mieszkańców to bardzo dobry pomysł,ponadto na trasie do Jeleniej Góry jest wieś Kostrzyca 900mieszkańców,Mysłakowice 5 000,Łomnica ponad 1 000 , oraz Oś.Łomnickie w Jeleniej Górze ponad 1 000 mieszkańcówi 300metrów dalej lotnisko,także powodzenie murowane.Przydałby się nowy przystanek Kowary Krzaczyna mieszka tam ok. 500osób i dalej powstają nowe domki.
P160910_19.11.jpg Marzenie do Kowar
Plik ściągnięto 151 raz(y) 43.55 KB
P160910_17.26.jpg Kostrzyca 16.09.10
Plik ściągnięto 153 raz(y) 54.89 KB
P160910_17.25.jpg Kostrzyca 16.09.10
Plik ściągnięto 124 raz(y) 102.09 KB
P160910_17.12_[02].jpg Stacja Kowary 16.09.10
Plik ściągnięto 126 raz(y) 119.47 KB
P160910_17.12_[01].jpg Peron stacji Kowary 16.09.10
Jeszcze 5 lat tmu, linia na odcinku od Mysłakowic nie była aż taka zarośnięta. Ale teraz widzę, to niestty szyny są mocno zarośnięte. Przewozy jak najbardziej, powinny si odbywac, jako konkurencyjne dla autobusów. Tyle, ze tam jest szlakowa chyba 15 km/h i trzeba tory wyremontowac. Ktos kiedys mowil, ze jak w 1986 roku zamykali te linie to niedużo osob korzystalo z kolei.
No i jesli odbudowywyją takie linie jak do Tłumaczowa, to czemu nie odbudowac Ogorzelec-Pisarzowice.
Jaki tabor jeździł na tej linii przed jej zamknięciem i tez jaki do Karpacza?
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Według aktualnych danych PLK-i szlakowa dla szynobusów wynosi z Jeleniej Góry do Mysłakowic 60 km/h, a dalej do Ogorzelca 10 km/h (http://pl.wikipedia.org/wiki/Linia_kolejowa_nr_308). Wystarczyłoby wyremontować zaledwie 5 km toru na odcinku Mysłakowice - Kowary, niemal prostego jak drut i pozbawionego trudniejszych obiektów inżynieryjnych, i szynobusy mogłyby jeździć. Wydaje mi się też, że należałoby się skupić na planach reaktywacji linii tylko do Kowar (ewentualnie Kowar Średnich), gdyż odtworzenie dalszej części trasy (do Kamiennej Góry, co postulują niektórzy) jest na dzisiejsze czasy nierealne ze względów ekonomicznych, czego nie można powiedzieć o odcinku Jelenia Góra - Kowary.
Dodam jeszcze, że Łomnica jest nieco większa i liczy nieco ponad 2 tys. mieszkańców.
Pomysł przywrócenia połączeń na tej linii jest jak najbardziej trafiony. Niemniej żeby wyjechać za stację Kowary to trzeba najpierw osuszyć podjazd za stacją w kierunku Kamiennej Góry. Tam w miejscu torów płynie teraz strumyk. I mam wrażenie, że nie tylko tam...
[ Dodano: 17-09-2010, 01:20 ]
A co do składów, to nie mam pojęcia co jeździło na Kowary, bo miałem zaledwie rok, gdy ta linia została zamknięta dla ruchu pasażerskiego. Natomiast do Karpacza jeździły składy SP42+Bh+Bh, raz w życiu przejechałem tę 17-kilometrową trasę. Tak na uboczu, Jelenia Góra miała egzemplarz 001 lokomotywy SP42. Teraz już bez szyb i mocno zardzewiały, jeśli już nie pocięty...
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Wystarczyłoby wyremontować zaledwie 5 km toru na odcinku Mysłakowice - Kowary, niemal prostego jak drut i pozbawionego trudniejszych obiektów inżynieryjnych, i szynobusy mogłyby jeździć..
No tak "wystarczyłoby".. to nie jest tak proste, uwierz. Sam próbowałem działać w sprawie 7km odcinka Chojnów-Rokitki, który poza łukiem za Chojnowem jest ciągle praktycznie prosta - wyliczyli, że naprawa wyniesie coś około 20mln zł i że na razie nie ma co na nią liczyć Tak to jest.. szybko człowiekowi z głowy wybiją, że może coś zdziałać. UMWD wypaliło, że remont tego odcinka wyniesie 5mln a MI że... 20mln.
Potencjał na tej linii jest i myślę, że przy odpowiednich skomunikowaniach i normalnym rozkładzie, no i oczywiście odpowiedniej szlakowej pasażerowie się znajdą.
Planowy ruch towarowy był do roku 2001 nie mniej jednak później jeździły pociągi katalogowe. Co do taboru to zapewne Tkt 48 się na Kowary bujała z poc. pasażerskimi.
Wiele tego typu podgórskich linii, które służyły kilku pokoleniom w naszym kraju skazane jest na dewastację. Trzeba pisać, próbować przyciągnąć uwagę jak największej grupy osób i dotrzeć do kogoś wyżej postawionego, który będzie miał na tyle oleju w głowie aby w kwestii transportu za przykład brać Szwajcarię a nie kraje trzeciego świata!!!
Czekaj. Ale ja byłem w Kowarach w czercu 2005. I dokonywalem przegladu torów. Torowisko na odcinku Myslakowice-Kowary bylo kompletne. Lecz jakies 300 metrow za stacją Kowary w kierunku Ogorzelca, nie bylo 4 metrow szyn w jednym toku.
Ta linia ma sens i to wg mnie po podzieleniu jej na 2 osobne odcinki. Te rejony znam jako tako i pamiętam że warunki drogowe zimą są tam nieszczegolne. 1y raz byłem autobusem na przełęczy Kowarskiej II 76. O ile na samą przełęcz od strony Kowar wjechał,to dalej do Kamiennej już nie pojechał. Również na przełęcz Okraj droga była nieprzejezdna i przejście było zamknięte. Później byłem w II 96. Wg mnie są tu możliwe 2 połączenia. JG-Kowary dla obsługi ruchu lokalnego, w sezonie turystycznego. Po udrożnieniu stacji Karpacz pociągi (szynobusy) mogłyby naprzemiennie kursować z JG bądź jeszcze lepiej z innych rejonów, np. Cieplice bądź też Lwówek. W ten sposób powstałaby pewna siatka połączeń lokalnych w obrębie Kotliny. Drugą część linii można by wykorzystać do ruchu typowo turystycznego, zwłaszcza zimą. Pamiętam że między latami 96-04 dość duży przyrost ośrodków. Wtedy ze Sędzisławia bądź nawet sporadycznie samego Wrocławia pociąg mógłby dojeżdżać do Kowar Górnych. Jednak ze wzgl. na brak dojazdu przystanek musiałby być przeniesiony bliżej wylotu tunelu, by poprowadzić do niego jakiś dojazd od strony ośrodków. Sam teren obecnych K. Górnych mógłby służyć za tory postojowe. Odcinek Kowary-K. Górne można albo rozebrać albo zostawić tylko dla przejazdów technicznych. Takie rozwiązanie podniosłoby i dostępność i bezpieczeństwo ruchu, zwłaszcza zimą, w tamtejszym rejonie.
Moim zdaniem, jednak dosc duzy ruch co najmniej 12 par pociągów do Kowar, a na pozostałym odcinku wystarczyloby 7 par pociagow Jelenia-Kowary-Kamienna Góra.
Ja uważam tak, że do samych Kowar koncepcja uruchomienia połączenia jest jak najbardziej słuszna. Co Kowar Górnych na dzień dzisiejszy uważam, że jest to niemożliwe zarówno ze względów technicznych, jak i ekonomicznych. Po za tym linia od stacji Kowary do Kowar Górnych bardzo się wije, co podejrzewam, nawet w przypadku remontu nie dałoby atrakcyjnego czasu przejazdu. Sens miały by tylko pociągi turystyczne. Z tego co się orientuje to pomiędzy Ogorzelcem a Pisarzowicami torowiska praktycznie już niema więc Kowary - Kamienna Góra to jest Sci-Fi.
Wracając do odcinka Jelenia Góra - Kowary wskazane byłoby dodanie przystanków osobowych w Mysłakowicach w dolnej części Mysłakowic np. w okolicach przejazdu kolejowego z drogą wojewódzką JG - Wałbrzych oraz w okolicach Zakładów Lniarskich. Tam przystanek owszem był ale na lini do Karpacza. Rozważyłbym też budowę nowego przystanku w Kostrzycy bliżej "centrum" wsi.
Z tego co pamiętam to jeszcze ok. 3 lat temu do Kostrzycy do tartaku docierały jakieś składy towarowe. Ale pamięć jest zawodna i może to było bardziej wstecz.
Też zgodzę się z przedmówca że na szybko trzeba uruchomić odcinek z Kowar i to przy założeniu wyprowadzenia ruchu poza JG. Odbudowa Kowary G.-Kamienna, to sprawa (bliskiej) przyszłości. Odcinek pośredni nie ma właściwie przyszłości, nawet w kryzysie energetycznym, przy cenie paliwa 12 zet za rok. Całość ma sens wg mnie jedynie po całkowitym unowocześnieniu i elektryfikacji jak za Niemca. Ale to za drogie. Lepiej wydać 50 mln na mędrkowanie o KDP co oczywiste. To kolejna afera jak autostrady. Korzyści dla pojedynczego obywatela małe,ale kasa dla pojedynczych zainteresowanych duża.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum