Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Peron 3 i 4 w Gorzowie
Autor Wiadomość

ostbahn1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Mar 2009
Skąd: Gorzów/Wrocław

PostWysłany: 23-09-2010, 20:53   Peron 3 i 4 w Gorzowie Odpowiedz z cytatem

Może ktoś orientuje się czy istnieje techniczna możliwość odjazdu szynobusu z peronu 1 lub 2 gorzowskiego dworca w kierunku zachodnim i wjazdu bez zmiany czoła na linię do Zbąszynka ( czyli prawie po łuku 180 stopni)? Jeśli, co prawdopodobne, nie jest to możliwe, to czy można tak przebudować układ torowy stacji Gorzów aby tak się stało?
Nawet gdyby trzeba było ponieść pewne nakłady finansowe to jest wiele argumentów za takim rozwiązaniem:
1) Ostateczne zamknięcie obskurnego, sypiącego się dawnego dworca myśliborskiego
2) Zamknięcie cuchnącego, bardzo długiego przejścia podziemnego prowadzącego do peronu 4.
3) Oszczędności z wyłączenia z eksploatacji obiektów z punktu 1 i 2 , w przeciwnym razie nieuchronny jest remont tego przejścia i peronu 4 oraz koszty eksploatacji (oświetlenie, odśnieżanie, itp.)
4) Ułatwienie przesiadek z Ostbahnu (peron 1, 2) na linię Zbąszynecką, która po remoncie potencjalnie może mieć więcej połączeń (Zielona Góra, oraz składy łączone z zielonogórskimi w Zbąszynku) i generować większy ruch.

W takim rozwiązaniu pozostały by czynne perony 1 i 2, które są zupełnie wystarczające na obecną chwilę i na dającą się przewidzieć przyszłość. Cały układ stacyjny staje się wtedy zwarty, przyjazny dla pasażera, łatwiejszy i tańszy w utrzymaniu oraz zapewnieniu bezpieczeństwa.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawlaklubuski Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lip 2010

PostWysłany: 24-09-2010, 00:05    Odpowiedz z cytatem

Nie ma takiej możliwości, na linię do Zbąszynka można wjechać tylko od strony Kostrzyna (bez zmiany kierunku jazdy).

Układu stacji niestety także nie da się przebudować, gdyż tunel łączący budynek dworca z peronami 3 i 4 jest długi (pewnie około 100 metrów), nad nim są jakieś magazyny i warsztaty, ponadto łuk z kierunku Krzyża na Zbąszynek musiałby się zaczynać znacznie wcześniej (na estakadzie?). Estakada (Krzyż - Gorzów) jest usytuowana pod pewnym stałym kątem do mostu kolejowego (Gorzów - Zbąszynek) i nie da się tego kąta zmienić; przy tym zniszczone zostałyby perony 1 i 2, bo byłyby przecięte torem do Zbąszynka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ostbahn1 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 15 Mar 2009
Skąd: Gorzów/Wrocław

PostWysłany: 25-09-2010, 08:34    Odpowiedz z cytatem

Chyba mnie źle zrozumiałeś. Chodzi o to, czy była by możliwość odjazdu w kierunku zachodnim (na Kostrzyn) z peronu 1 lub 2, opuszczenia stacji Gorzów i wtedy dokonania tego manewru, tzn.wjechania na peron 4 po zatoczeniu ok 180 stopniowego łuku. A więc czy można tak przebudować układ torów postojowych po zachodniej części dworca, aby szynobus mógł w ten sposób pojechać ? Uzasadnienie jak w moim pierwszym poście.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl