Tonę?? Dopiero nabieram sił i nawet mi nie w głowie szukać koła ratunkowego.
Widzisz - gdybyś umiał czytać ze zrozumieniem to w założeniach restrukturyzacji znajdziesz harmonogram działań objętych restrukturyzacją zatrudnienia i tam zaznaczono wprowadzenie zwolnień grupowych od dnia 01.01.2011.
Poza tym przypominam, że "pieprzyć" to obraźliwe stwierdzenie ( pomijam twoją pisownię ) i nie prowokuj bo tym razem zaczynasz się zachowywać jak poseł Błaszczak.
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Aaalisha -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-10-2010, 12:49
To ten, który się nei czuje??
Wiecie co chłopaki - Panie Gumis i Panie Oporny - myślę że te Wasze kłótnie to wynik jakiejś marnej prowokacji... Kłóćcie się dalej ale na początku przyszłego roku powiedzcie jak Wam się pracuje w nowym zrestrukturyzowanym IC
PDO to fikcja - równie dobrze można było zrobić anonimową ankietę pod tytułem - "Kto chce odejść z IC i za ile?"
Jeżeli kieruje się taki "program" dla WSZYSTKICH pracowników a potem rozsyła się ciche instrukcje aby np. maszynistom nie udzielać zgody to jak to nazwać?
Według założeń Prezesa z Zakładu Północnego miało "ubyć" w ramach PDO 36 maszynistów - na dziś nie znam ani jednego przypadku aby dyrektor Rączkowski udzielił komukolwiek zgody. To są żarty z poważnych ludzi!
Jest to działanie nieracjonalne i szkodzące firmie.
Z PDO chcieli skorzystać jedni z młodszych w zespole maszynistów - tacy którzy mogliby jeszcze pracować kilkanaście lat. Kto będzie w IC pracował za 2 lata??
Dlaczego dyrektor nie zebrał danych i nie wysyła na pomostówkę najstarszych pracowników którzy za rok będą i tak odchodzić na normalną emeryturę?? Przecież to jest uzasadnione społecznie !!
Nie - lepiej pozbyć się kolejny raz "niewygodnych" i opornych.
To jest cena braku polityki kadrowej i wprowadzenia niezdrowej atmosfery w firmie.
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Już wiem skąd pomysł na twojego nicka.
Gdyby jutro wysłać wszystkich maszynistów na sieci na uczciwe i szczegółowe badania lekarskie to w wyniku tego -według mnie - 15% już jutro musiałoby skorzystać z emerytury pomostowej.
Jeżeli nie znasz procedury związanej z odejściem na emeryturę pomostową to przykre - to pracodawca MUSI wypowiedzieć umowę pracownikowi i to w szczegółowo określonych warunkach.
Jak ty mylisz politykę kadrową firmy z zasadami ustalania planu urlopów - to wybacz - szkoda dla ciebie czasu.
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Przy zastosowaniu zwolnień grupowych odprawa nie będzie mogła być mniejsza od
* jednomiesięcznego wynagrodzenia, w przypadku zatrudnienia u danego pracodawcy przez okres krótszy niż 2 lata,
* dwumiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli okres zatrudnienia u danego pracodawcy wynosi od 2 do 8 lat,
* trzymiesięcznego wynagrodzenia, jeżeli okres zatrudnienia u danego pracodawcy przekracza 8 lat.
Cytat:
tych zastosowanych w PDO.
kwot zostanie wiele zaoszczędzone.
Taki też cel przyświecał od początku pomysłu "zejścia" z kosztów osobowych.
Różnicowanie odpraw w sytuacji restrukturyzacji zatrudnienia i zwolnień grupowych jest dyskryminacją i nierównym traktowaniem. Pracownikom zwolnionym z mniejszą odprawą nie pozostanie nic innego jak wnieść pozew do Sądu Pracy.
Polecam szczegółowe przeczytanie uzasadnienia tego wyroku - Uzasadnienie wyroku SN - to co prawda zawiły język prawniczy ale konkluzja warta grzechu i upublicznieniu.
Takich wyroków jest więcej i z podobnym uzasadnieniem.
Tak więc osoby zwolnione nie będą miały wyboru walcząc o swoje.
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Nerwy ponoszą?
Byłeś za kierowcę w Kołobrzegu?
Weź na wstrzymanie - przyjdzie czas to odniosę się do twoich nerwowych podrygiwań.
To nie corrida - a ty nie "matador" w każdym bądź razie ja za byka robić nie będę. Znajdź sobie innego.
I uważaj - ja "żywię" się podnoszeniem poziomu adrenaliny u takich osobników jak ty - im bardziej nerwowo reagujesz tym bardziej ja się cieszę.
Idziesz na pomostówkę?
Jesteś do zredukowania?
Popierasz restrukturyzację?
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
... Ceny na flagowe pociągi spółki czyli EIC nie mają żadnego związku z jakością usługi...
Czy poza notorycznymi spóźnieniami pociągów masz coś konkretnego na myśli? Usterki związane z klimatyzacją pojawiły się również w DB w mijającym roku. Tabor EIC w porównaniu z tym co było np. 2 lata temu, uległ zdecydowanej poprawie, choćby np. EIC Małopolska. Cena nie ulegnie zmianie jeśli nie pojawi się silna konkurencja. Kilka RegioEkspresów wiele nie zmienia. Na tle wielu innych krajów pociągi EIC nie są aż tak drogie (nie mówię o Czechach). Jak ktoś nie ma kasy to wsiada w mniej komfortowy pośpieszny, proste.
Mnie (i nie tylko mnie) zastanawia Sekcja (...) Napraw Wagonów w Przemyślu. Średnio co 2h przyjeżdża i odjeżdża stamtąd pociąg spółki PKP IC. W sytuacji braku zaplecza warsztatowego wchodziłaby w grę rotacja wagonów, które tam jeżdżą tak aby kończyły one co drugą jazdę w Krakowie (lub gdzie indziej), np. TLK nr x jedzie do Szczecina, skąd wraca już tylko do Krakowa , a inny TLK, który rozpoczął pracę w Krakowie, pojedzie do Przemyśla, itp. Czy to będzie możliwe? Moim zdaniem, przy obecnych strukturach zadanie niewykonalne. Zewnętrzna firma (PR)?
Bo innej opcji nie widzę. Jakiś czas temu ponoć przerabiano transportowanie wagonów do Rzeszowa w celu rewizji technicznej. Koszty ogromne. Pomysł transportowania wagonów do Krakowa to absurd.
Na tle wielu innych krajów pociągi EIC nie są aż tak drogie
Oczywiście, w krajach zachodnich pociągi kategorii IC są droższe (niewiele droższe!), ale zwróć uwagę na to, że tam jest doskonale rozwinięty system ulg handlowych i promocji, czego absolutnie nie można powiedzieć o PKP IC. Poza tym racz wziąć pod uwagę coś takiego jak zarobki i siła nabywcza pieniądza. Ile przejazdów pociągiem ICE może odbyć Niemiec za swoją minimalną pensję, a ile Polak pociągiem EIC? Przy polskiej minimalnej pensji, która wynosi ok. 1300 zł brutto (na rękę niecałe 1000 zł) można kupić zaledwie 10 biletów na przejazd pociągiem EIC, co zakrawa na europejski absurd. Ktoś kto zarabia ok. 1500 zł na rękę (a większość Polaków tyle zarabia) nie może sobie pozwolić na luksus podróżowania drogimi pociągami EIC, bo nie będzie miał co do gara włożyć. Stąd popularność i sukces pociągów interREGIO. Zaryzykuję twierdzenie, że pociągi klasy EIC są w Polsce zbędne, ponieważ służą głównie biznesmenom, politykom i kolejarzom. Przeciętny Kowalski nigdy w życiu nie jechał pociągiem EIC, IC czy też Ex, bo go na to zwyczajnie nie stać. Ktoś kto ma 99% zniżki na pociągi (kolejarze) nigdy tego nie zrozumie i będzie wypisywać na forum bzdury oderwane od rzeczywistości!
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Różnicowanie odpraw w sytuacji restrukturyzacji zatrudnienia i zwolnień grupowych jest
Jak najbardziej uzasadnione i stosowane co ma odzwierciedlenie w stosownych w przepisach prawa i szerokiej praktyce pracodawców.
Natomiast przyznanie w okresie gwarantowanego zatrudnienia wyższej odprawy pracownikowi zwalnianemu z pracy później niż pracownikowi zwalnianemu wcześniej, narusza zasadę równego traktowania w zatrudnieniu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum