Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Rozkład jazdy 2010/11 na Lubelszczyźnie
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 02-10-2010, 10:28   Rozkład jazdy 2010/11 na Lubelszczyźnie Odpowiedz z cytatem

Pierwszy InterREGIO na Lubelszczyźnie, TLK będą pokonywały krótsze trasy i trudniej będzie dojechać do wielu miejsc atrakcyjnych turystycznie, kolejna stolica powiatu traci pociąg TLK, a dwa na cztery miasta „prezydenckie” nadal bez pociągów PKP Intercity – tak pokrótce można scharakteryzować opublikowany projekt rozkładu jazdy pociągów narodowego przewoźnika oraz „przecieki” dotyczące kursowania składów Przewozów Regionalnych.

Lublin

Z opublikowanego na stronie internetowej PKP Intercity rozkładu jazdy na rok 2010/2011 najbardziej rzucają się w oczy godziny odjazdów pociągów TLK z Lublinem do Warszawy. Z niewielkimi odstępstwami pociągi wyjadą 5 minut przed pełną godziną. Nieco gorzej wygląda sytuacja z powrotami, ale i tak większość składów dotrze do Lublina 20 minut po pełnej godzinie. Z Lublina pociągi pojadą co dwie godziny (między 9 a 19) lub co godzinę (między 4 a 8). Podobnie „wyglądają” przyjazdy do Lublina, z tym, że „zagęszczenie” planowane jest aż trzy razy w ciągu dnia (8-9, 17-20 i 22-23). Ciekawostką jest zaplanowanie dwóch pociągów na trasie Lublin – Warszawa w odstępie... 8 minut. Zapewne dzięki takiemu rozwiązaniu przewoźnik chciał się zabezpieczyć przed zdarzającymi się opóźnieniami składu z Kijowa, do którego ma być doczepiona grupa wagonów dostępna w komunikacji krajowej. Trasę z Lublina do Warszawy Centralnej pociągi TLK najczęściej pokonają w 2 h 30 minut (w obowiązującym rozkładzie jazdy pociągi do tej stacji składy PKP Intercity jadą od 2 h 18 min. do 2 h 55 min.).

Od grudnia bez przesiadki nie będzie można dojechać do wielu miejsc. Lublin traci bezpośrednie połączenie z Bielsko-Białą i Zakopanem, mniej będzie połączeń do Kołobrzegu (pozostaje tylko jeden pociąg sezonowy). Nie będzie także bezpośredniego pociągu do Przemyśla (wcześniej zlikwidowano pociąg do Rzeszowa). Do Trójmiasta pociąg pojedzie przez Toruń (w obowiązującym rozkładzie jazdy pociąg kursuje przez Ciechanów). Nowością jest „samodzielny” pociąg do Katowic w miejsce pociągu do Katowic i Krakowa dzielonego lub łączonego (w zależności od kierunku jazdy) w Kielcach. Nadal dwa pociągi pojadą do Krakowa. Więcej składów dotrze do Bydgoszczy.

Najciekawiej będzie przedstawiała się sytuacja dotycząca połączeń na trasie Lublin – Wrocław. Od nowego rozkładu jazdy na tym kierunku mają być dwa pociągi. Skład TLK pojedzie przez Warszawę(!) i Częstochowę, natomiast planowany pociąg Przewozów Regionalnych przez Katowice. Zatem żaden ze składów nie pojedzie drogą najkrótszą (przez Kielce i Częstochowę). Jeśli wierzyć informacjom „przeciekowym” skład InterREGIO odjedzie 10 minut przez pociągiem TLK. Można się obawiać, że może powtórzyć się sytuacja z Zamościa przed likwidacją pociągów dalekobieżnych. Z tego miasta do Wrocławia kursowały dwa składy TLK i oba wyjeżdżały rano. Pomimo że część trasy pokonywały różnymi drogami, to i tak (zwłaszcza dla mieszkańców Zamościa) konkurowały ze sobą i... oba zostały zlikwidowane.

Region

Generalnie województwo lubelskie traci. Wyjątkiem jest Dęblin, który zyska nocne połączenia m.in. z Gdynią i Zakopanem. W odróżnieniu od „miasta kolejarzy i lotników” lubelska „stolica łożysk” (czyli Kraśnik) traci ostatnie połączenie TLK – będą tam dojeżdżać tylko pociągi REGIO. W ten sposób narodowy przewoźnik całkowicie wycofa się z Roztocza. Z lubelskiego Podlasia (m.in. Biała Podlaska, Terespol) bez przesiadki będzie można dojechać tylko do Warszawy - od grudnia znikną pociągi do Łodzi i Szczecina. Chełm i Zamość, drugie i trzecie co do wielkości miasta regionu, nadal pozostają bez pociągów dalekobieżnych. O obu miastach sporo się o nich mówiło – z Chełma do Warszawy miały jeździć dwa pociągi InterREGIO, padały również zapowiedzi o powrocie pociągów międzywojewódzkich do Zamościa w 2011 r. Póki co brak jest potwierdzenia obu informacji.

Na zakończenie...

nie sposób nie odnieść wrażenia, że Lubelszczyzna z roku na rok traci na znaczeniu. Wprawdzie porównując obecnie obowiązujący rozkład jazdy z zakładanym do wprowadzenia od grudnia tego roku zmiany są stosunkowo niewielkie, to niestety oferta połączeń dalekobieżnych z Lubelszczyzny będzie uboższa. Zatem obserwowany od lat trend nie ulega zmianie...

źródło: Rafał Jasiński, Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

thassos Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Wrz 2009
Skąd: Lyck

PostWysłany: 05-10-2010, 08:06    Odpowiedz z cytatem

nie sposób nie odnieść wrażenia, że Lubelszczyzna z roku na rok traci na znaczeniu. Wprawdzie porównując obecnie obowiązujący rozkład jazdy z zakładanym do wprowadzenia od grudnia tego roku zmiany są stosunkowo niewielkie, to niestety oferta połączeń dalekobieżnych z Lubelszczyzny będzie uboższa. Zatem obserwowany od lat trend nie ulega zmianie...


i nie ulegnie zmianie bo: w tym regionie nie ma dobrych gospodarzy i ten region mało się liczy politycznie i gospodarczo, a do tego jest niepoprawny politycznie. Nawet gdy trafił w opcję rządzącą, ta we wdzięczności za jego głosy, wzięła się za zdobywanie ich przed następnymi wyborami tam, gdzie miała głosów mało.... może to wyglądać na teorie spiskowe, ale dużo jest w nich racji.......
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 05-12-2010, 20:35    Odpowiedz z cytatem

Ktoś wie, na czym mają jechać bezpośrednie Regio do Rzeszowa i na jakich stawać stacjach pośrednich?

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pendolino Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 11 Kwi 2009
Skąd: Lublin

PostWysłany: 06-12-2010, 15:30    Odpowiedz z cytatem

Przyspieszone do Rzeszowa mają jeździć w składzie Polsat+bonanzy, gdzie będą stawać nie wiem.

_________________
2012 - 16464 km
2013 - 25289 km
2014 - 03715 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

ak7d Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Maj 2010

PostWysłany: 06-12-2010, 16:28    Odpowiedz z cytatem

Nic o nich nie ma w RJ, a szczególnie nie jest tam napisane o żadnym pociągu przyspieszonym. One będą kursowały od 12ego?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 06-12-2010, 16:48    Odpowiedz z cytatem

Na trasie Lublin-Rzeszówto mają być 2 pary zwykłych Regio
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 06-12-2010, 17:29    Odpowiedz z cytatem

Od 3.50 do 4.10 h Shocked czasu przejazdu Lublin - Rzeszów, nie no rewelacja... Pozdrowienia dla paranoików z PLK. Jeszcze dowalcie WOSów, to z 5 godzin wyjdzie... Beton

To ja już się nie dziwię, czego PR nie chwaliło się początkowo na stronie dokładnym rozkładem tego połączenia. Czy naprawdę wyeliminowanie tej przesiadki na SWR (ale za to wprowadzenie zmiany czoła, jeśli to na wagonach będzie...) to wszystko co można było zrobić w celu skrócenia tego haniebnego czasu przejazdu do Rzeszowa? Zbiorowego samobójstwa busiarstwa z K19, tym bardziej w kontekście wieści nt. taboru (do szynobusa przynajmniej łatwiej wsiąść), nie przewiduję...

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sopek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lut 2007

PostWysłany: 06-12-2010, 22:51    Odpowiedz z cytatem

A pociągów Lublin - Zamość nie będzie, czy nie doczytałem.
Mówiło się o trzech parach.

_________________
https://kolejowyportal.pl
https://www.facebook.com/kolejowyportal
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 07-12-2010, 00:47    Odpowiedz z cytatem

Gratulacje dla osób układających tego potworka!
Normalnie rozkład jest cudowny! Idealny! Tylko nie wiem dla kogo Crying or Very sad
410 - 6:20 przyjazd do Lublina, a ludzie także o 6:00 pracę zaczynają.
414 też pięknie pomyślany!Przyjazd do Lublina o 14:00. Równie dobrze może go w ogóle nie być. Ciekawe czy ktoś będzie tym jeździ? Tym bardziej, że 411 przyjeżdża do Rzeczycy o 9:22 i stoi do 12:40.
Wieczorny po 22 poszedł nie powiem gdzie.
Zastanawiam się, czy to nie jeden gościu z Parczewa ten rozkład robił. Ja od 12 grudnia przesiadam się na busy, bo mi jedynie będzie pasował 4415 lub 419. Sporo osób zrezygnuje z pociągów, pomimo atrakcyjnej ceny. Zwłaszcza tych, które zaczynają pracę wcześniej niż o 7. i kończą później niż o 18. Do 20:40 też nie wiele osób będzie czekać. Nawet kolejarze.
I to ma być konkurencja dla busów? To jest tylko i wyłącznie rezygnacja z pasażera, oddanie go konkurencji busowej i narażenie spółki na straty, a nas podatników na koszty!
Wcale nie będę zdziwiony, gdy się okaże, że trzeba będzie zlikwidować pociągi na tej linii, ponieważ nikt oprócz obsługi nie będzie tym jeździł.
Oby tak dalej, oby tak dalej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

lubelak195 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lip 2010
Skąd: Lublin

PostWysłany: 07-12-2010, 14:29    Odpowiedz z cytatem

Faktycznie co do tej linii jest tragicznie, ale są i małe plusy, choć jest ich niewiele- przesunięcie odjazdu z Lublina z 14.12 na 14.32- ludzie kończący pracę około 14 powinni dojechać z uczniami to już troche gorzej, bo najczęściej kończą 14.05( tu może uda sie dojechać), lub 14.20 (tu żeby dotrzeć trzeba sie uczyć w okolicach PKP).
Drugim plusem jest zmiana godz. odj. rannego muchowoza na 6.25- może więcej osób sie skusi z Lublina, ale kolej straci pasażerów dojeżdżających na ósmą do Stalowej Woli, ale może ktoś sie skusi na Kraśnik. Mogliby to rozwiązać w ten sposób- 6.25 tylko do Kraśnika, 11min. na zmianę czoła i do Lublina(r416); Dotychczasowego r4411 na cały tydzień puszczać od Kraśnika i skrócić postój jego w SWR. Rzeszowy powinny być przyśpieszone, żeby być konkurencyjnymi z busami albo/i jechać łącznicą omijającą SWR (gdzieś słyszałem, ze takowa istnieje) ale jak widać rozkład układali albo busiarze, albo po pijaku, albo "na pałe" takie są niestety realia lubelskiego PR Sad

PR Lublin- konieczna reforma

_________________
Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ibonek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Maj 2008
Skąd: Rudnik

PostWysłany: 08-12-2010, 11:39    Odpowiedz z cytatem

lubelak195, owszem, ktoś kto kończy pracę o 14 skusi się ale pod warunkiem, że będzie miał czym dojechać na 6. To samo z popołudniowym pociągiem z Rzeczycy i późnowieczornym do Kraśnika, czy gdzie on tam miał jechać. Wtedy zakupuje się miesięczny na pociąg i ewentualnie drugi na MPK i w kieszeni zostaje miesięcznie ponad 100 zeta! W moim przypadku było by to prawie 200, co daje mi rocznie wypłatę z dobrą premią!
Rozmawiałem wczoraj z paniami w Przewozach - bo tylko tam mi się udało dodzwonić, telefonu w UMWL uparcie nikt nie odbierał - i okazuje się, że za cały rozkład jest odpowiedzialny nie kto inny jak sławny w całej Polsce Instytut Zwijania Kolei i Promocji Busiarstwa, który ma swoją siedzibę w Poznaniu i stamtąd w cudowny sposób ogarnia całą kolejową Polskę. Oczywiście oczami urzęników poszczególnych marszałków. Czyli wiódł ślepy kulawego.
Co do porannego muchowoza, to nie do końca tak było, że jechał pusty. Często mi się zdarzało wracać tym pociągiem i zawsze kilka osób z Lublina jechało. Ale nie przeczę, sporo osób może się skusić na tą propozycję.
Rzeszów koniecznie powinien być przyspieszony, tym bardziej,że w zasadzie nikt inny tą linią nie jeździ oprócz Przewozów. A łącznica owszem jest, ale chyba w tym momencie nieużywana (Połaniec jedzie przez Rejowiec - Zawadę).
Jeszcze taki mały OT.
Podczas ostatnich wydarzeń związanych z "atakiem" zimy bardzo dużo osób skorzystało z usług PR ( ku zaskoczeniu obsługi) i jeździło pociągami, pomimo tego, że rano był trochę problem z dojazdem do Lublina. I te właśnie osoby w 90 przypadkach na 100 były zaskoczone ceną biletu oraz tym, że jednak jeszcze te pociągi jeżdżą. Oczywiście, chętniej by korzystały z tego typu komunikacji gdyby... I tu pojawia się problem o którym pisałem wcześniej. Do tego dodać trzeba młodzież studiującą w Krakowie, Warszawie, Wrocławiu i gdzie tam jeszcze, która na weekend chciała by przyjechać do domu, a nie ma czym. Wrócić z Lublina i później dojechać do niego by wrócić na uczelnię.
Kolejny raz daje o sobie znać urzędnicza beztroska i brak odpowiedzialności za podjęte działania. A my po raz kolejny daliśmy się nabrać na kiełbasę wyborczą, która okazała się zepsutą wydmuszką.
Na mój głos ŻADEN polityk niech nie liczy. Nie ważne czy będzie chciał zostać prezydentem, (p)osłem, czy radnym. Koniec! EOT
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

_kamil_ Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Lip 2010
Skąd: Chełm

PostWysłany: 08-12-2010, 20:55    Odpowiedz z cytatem

Praktycznie zero skomunikowań TLK Lublin-Warszawa z pociągami Regio z Chełma w niektórych wypadkach jest tak tragicznie ,że szybciej (i na pewno taniej) będzie wybrać połączenia:
REGIO Chełm-Dęblin
osob. KM Dęblin-Warszawa Zach.
Swoją droga można by było kiedyś pomyśleć nad alternatywnymi połączeniami Kolei Mazowieckich w relacji Chełm-Warszawa-(Skierniewice). Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Damian Łódź Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lut 2009
Skąd: Łódź

PostWysłany: 08-12-2010, 21:17    Odpowiedz z cytatem

Uwalono Parczew i Zamośc to przepraszam gdzie pojda te szynobusy co mialy tam jezdzic?
No chyba że Dyrektorstwo z Gazowej bedzie je eksploatowac przez 5-6 godzin na dobe...

_________________
Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pele Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 21 Sie 2009
Skąd: Oberslezig

PostWysłany: 08-12-2010, 23:17    Odpowiedz z cytatem

Jakby nie patrzeć, to Regio do Zamościa nikt nie obiecywał, a z Parczewa w sumie szybko się wycofali z powodu rychłego remontu linii ( Śmiech ) . Info oficjalne było tylko o pociągach Zamość - Kraków(Wrocław) które będą. Reszta, trzymając się faktów, zrodziła się w głowach MK na podstawie prototypowego rozkładu DB.

Może jednak ktoś się w łeb puknie i to Regio do Rzeszowa na SA134 puści, żeby choć wygodnie i cicho było skoro jak widać nie da się szybko... Bo inaczej zasadne stanie się pytanie: gdzie ten tabor jeździ? Na stałe na Chełm/Dęblin = wstyd i kompromitacja. Stały defekt/odstawka = jeszcze większa.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

robertmar Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Gru 2010

PostWysłany: 08-12-2010, 23:36    Odpowiedz z cytatem

Pele napisał/a:
Jakby nie patrzeć, to Regio do Zamościa nikt nie obiecywał, a z Parczewa w sumie szybko się wycofali z powodu rychłego remontu linii ( Śmiech ) . Info oficjalne było tylko o pociągach Zamość - Kraków(Wrocław) które będą. Reszta, trzymając się faktów, zrodziła się w głowach MK na podstawie prototypowego rozkładu DB..


Parę uwag:

1. Nie tylko na podstawie rozkładu DB, ale także na podstawie drukowanej "cegły", która jest dziełem po prostu kuriozalnym.
2. Regio do Zamościa było obiecywane, m.in. przez posła Grada, który powoływał się na informacje od władz wojewódzkich.
3. Ogromnie jestem ciekaw prawdomówności MI i PKP IC w kwestii pociągu z Zamościa do Krakowa i Wrocławia. Tak się składa, że w oficjalnym artykule propagandowym spółka jakoś się tym nie chwali, choć zarazem reklamuje swe pociągi sezonowe. Ponieważ jednak sprawa jest nie tylko dobrze udokumentowana, ale także niesie za sobą określone konsekwencje finansowe dla Przewozów Regionalnych... hmm... Po prostu mam nadzieję, że tym razem spółka (z błogosławieństwem innych decydentów) nie będzie próbowała się wywinąć od odpowiedzialności Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl