Wysłany: 26-10-2010, 20:57 Walka Szczekocin o połączenia kolejowe
Szczekociny walczą o kolej
Mieszkańcy Szczekocin walczą o kolejowe połączenie z Katowicami i Krakowem. Ostatnie pociągi zatrzymywały się tu ponad 10 lat temu, a z miejscowości trudno wydostać się dziś gdziekolwiek nawet autobusami - pisze "Dziennik Zachodni".
Mieszkańcy opublikowali list w tej sprawie zaadresowany m.in. do Przewozów Regionalnych, PKP, lokalnych władz i Urzędu Marszałkowskiego. Podstawowym problemem jest nieczynny od 10 lat peron.- Trzeba go budować od nowa. W planach modernizacji linii Kozłów-Koniecpol, po 2012 roku, rozważana jest też koncepcja przystanku i nowych peronów w Szczekocinach - powiedział "Dziennikowi Zachodniemu" Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK.
Myślę że pociągi IR i TLK z Krakowa kursujące przez CMK powinny się w Szczekocinach zatrzymywać, skoro mają postoje we Włoszczowej Płn,to dlaczego nie w Szczekocinach. Szybkie połączenia kolejowe tego miasteczka z Krakowem i Warszawą napewno wzbudziłyby zainteresowanie i byłyby niezłą alternatywą dla komunikacji autobusowej.
Popieram z tymże wiesz jak jest jak będzie tam przystanek to kolejne miasta także takowych zapragną. jednak jeśli jest zapotrzebowanie jestem za.
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Z tego co się orientuję to przy CMK z miast jest jeszcze jedynie Opoczno, ale skoro jeżdżą tamtędy pociągi TLK i IR to te miasta powinny obsługiwać wtedy by spełniały swoją rolę. Jak ktoś będzie chciał jechać z Krakowa do Warszaawy bez postoi to to wybierze pociąg EIC.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-10-2010, 16:20
A co komu postoj przeszkadza? Nie sądzę by ktos wybrał IC tylko dlatego że nie ma minutowego postoju w jakims miasteczku
A w Opocznie nie stają żadne pociagi TLK ani IR.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 27-10-2010, 18:56
@Pułtuś
Gwoli ścisłości Opoczno Południowe jest jedynie mijanką, nie ma zaś peronu, dostosowanego do obsługi podróżnych. Planowana jest rzeczywiście budowa przystanku: w Opocznie Płd. lub w Idzikowicach, ze względu na charakter stacji (węzłowa). Wracając do tematu Opoczno Płd znajduje się trochę dalej od miasta Opoczno i głównej stacji. A tak w ogóle to pociągi Szczekocinom należą się jak psu zupa- kiepska komunikacja PKS, busowa, a przystanek niszczeje. Może przy okazji moderny tej linii "CMK Plus" przystanek Szczekociny znów będzie czynny. Zobaczymy
[ Dodano: 30-10-2010, 10:05 ]
Wykaz pociągów, o które stara się akcja społeczna „Przystanek Szczekociny”. Wszystkie wymienione składy należą do Przewozów Regionalnych:
06:25* z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej. Numer pociągu: 31120/31121
11:20* z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej. Numer pociągu: IR 31122/ 31123
10:18* z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego. Numer pociągu: IR 13122/ 13123
12:48* z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego. Numer pociągu: IR 13126 /13127
15:23* z Krakowa Głównego do Warszawy Wschodniej. Numer pociągu: IR 31124/ 31125
15:18* z Warszawy Wschodniej do Rzeszów Główny. Numer pociągu: RE 13128/ 13129
17:58* z Warszawy Wschodniej do Krakowa Głównego. Numer pociągu: IR 13124 /13125
16:23* z Zakopanego do Warszawy Wschodniej. Numer pociągu: IR 31520/ 31521
*godzina odjazdu pociągu ze stacji początkowej.
[ Dodano: 30-10-2010, 10:08 ]
linia kolejowa, przy której jest przystanek Szczekociny to pl/ad 106 (kozłów-wloszczowa płn) i plk 64 (kozłów-koniecpol)
[ Dodano: 30-10-2010, 10:12 ]
ma może ktoś dostęp do tej pozycji??
Kotowska-Jelonek M., Dyr T., Mężyk A., Zagożdżon B., Kozubek P.: „Studium Wykonalności modernizacji linii kolejowej PL/AD 106 – połączenie VI i III korytarza transportowego na odcinku Psary-Kozłów-Kraków”. Tom XII pt. "Analizy finansowe i ekonomiczne"; Projekt nr DC/PL/AD 106-PKK/05, Radom 2006-2007
stety/niestety Szczekociny nie sa juz w woj. malopolskim od................ dawna choc nadal mamy ogromny sentyment do Malopolski!!
[ Dodano: 17-02-2011, 09:50 ]
Mieszkańcy Szczekocin: Kolej to szansa na rozwój
Po raz kolejny w regionalnych mediach powraca temat walki, jaką mieszkańcy Szczekocin toczą o możliwość korzystania z połączeń kolejowych. Choć jednak dwoją się i troją, ich determinacja zdaje się nie robić na kolejowych decydentach najmniejszego wrażenia. O sprawie piszą „Wiadomości Zagłębia”.
Sytuacja jest o tyle kuriozalna, że peron w Szczekocinach jest, tyle, że nie zatrzymują się przy nim żadne pociągi. Ostatnim był „Giewont”, kursujący na trasie Częstochowa – Zakopane - Częstochowa. Jak możemy przeczytać w lokalnym tygodniku, o to, by w Szczekocinach zatrzymywały się pociągi walczą wszyscy – młodzież, osoby starsze, urzędnicy, maturzyści. W akcję włączyły się także miejskie placówki oświatowe, bo jak przekonują kolej to szansa na rozwój miasteczka.
Powodów, które zmobilizowały mieszkańców do walki o połączenia kolejowe jest zresztą więcej. Wiele osób twierdzi, że busów jest po pierwsze za mało, a po drugie są bardzo przepełnione. Ewa Ludynia, dyrektor Zespołu Szkół w Szczekocinach uważa, że ponowne otwarcie stacji jest potrzebne szczególnie uczniom.
Ciekawa jest także przytoczona w artykule wypowiedź Barbary Tokarskiej, tegorocznej maturzystki. – Chcemy studiować, ale na rzeczywiście dobre studia liczyć możemy w dużym mieście, Krakowie lub Warszawie. Bez możliwości dojechania tam pociągiem niestety nie będę mogła pozwolić sobie na jedną z najlepszych uczelni w Polsce – mówi „Wiadomościom Zagłębia” Tokarska.
Prawdziwe oburzenie mieszkańców Szczekocin wywołała jednak informacja o tym, że spółka PKP PLK przy okazji modernizacji linii nr 64 zamierza zlikwidować nieużywany peron. – Po modernizacji zwiększy się prędkość pociągów. Szczekociński peron ma charakter wyspowy i szybki pociąg nie może się tu zatrzymywać – wyjaśnia regionalnemu tygodnikowi Andrzej Janus z PKP PLK, dyrektor do spraw projektu modernizacji linii 64.
Mieszkańcy Szczekocin nie zamierzają jednak składać broni. Jak przekonują, peron mógłby powstać w okolicy wiaduktu Szczekociny-Goleniowy przy DK 78. Spółka PKP PLK ostrożnie deklaruje, że co prawda może wprowadzić zmiany do projektu i odbudować peron w innym miejscu, ale musi mieć zapewnienie ze strony przewoźników, że ci będą ze stacji korzystać. Piotr Olszewski, rzecznik Przewozów Regionalnych odpowiada, że spółka już w tym rozkładzie chciała zatrzymywać swoje pociągi w Szczekocinach. Zarządca infrastruktury nie zgodził się jednak na to – podobno ewentualne postoje miałyby „negatywny wpływ na punktualność innych przewoźników”.
źródło: Wiadomości Zagłębia / RK
[ Dodano: 10-01-2012, 21:39 ] Mam taką prośbę o głosowanie na to "wydarzenie". Głosować można CODZIENNIE oddając jednorazowo PIĘĆ głosów za. Głosowanie trwa do końca stycznia. Z góry wielkie dzięki za pomoc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum