Wysłany: 17-11-2010, 03:46 SKM - leasing 6 szt. EZT
SKM ogłosiło przetarg na 10-letni leasing 6 sztuk nowych EZT wraz z 3-letnim utrzymaniem. Wykonawca musi wykazać się dostawą 4 EZT w okresie 3 lat przed wszczęciem postępowania. Kryteria wyboru to:
cena - 55%
gwarancja - 5%
termin dostawy - 5%
warunki eksploatacyjne - 15%
warunki techniczne - 20%
Wątpię żeby SKM zależało na wykluczeniu Newagu, 19WE sprawują się przecież nienagannie. Osobiście mam nadzieję, że w SIWZ zamieszczą warunek o niskiej podłodze. Nie żebym coś miał do 19WE, ale wymusiłoby to na Newagu wprowadzenie kolejnego modelu, a tym samym poszerzenie rynku.Pytanie tylko czy będzie chciał powalczyć, w poprzednim przetargu na 13 EZT za bardzo nie zagroził Pesie...
Czy ktoś mógłby mi odpowiedzieć, z czego SKM finansuje te zakupy taboru. No chyba nie z własnej działalności - 40 mln rocznych przychodów, Milion zysku ! ??? Jak wygląda sprawa dotacjiz EU? Czy kasę na te składy wykłada miasto? Tylko Ten przetarg to 180 milionów, a skąd finansują poprzednie 13. Będe wdzięczna za odpowiedź i ewentualne źródła, gdzie można dowiedzieć sie więcej o działalności tej spółki.
Dwie oferty w przetargu na leasing 6 ezetów dla SKM Warszawa
Dwie oferty wpłynęły w przetargu na leasing finansowy 6 pojazdów wraz z 3-letnim okresem utrzymania dla SKM Warszawa. Złożyły je konsorcja z PESĄ Bydgoszcz i Newagiem Nowy Sącz na czele. Tańszą propozycję przedstawił nowosądecki producent, wraz ze swym partenrem finansowym - Millenium Leasing.
Zamawiający przeznaczył na sfinansowanie zamówienia 221,4 mln zł brutto.
Konsorcjum Newagu i Millenium Leasing zaoferowało dostarczenie pociągów za 163,5 mln zł netto, czyli 201,1 mln zł brutto (w tym 128,3 mln zł netto za same pojazdy). Zadeklarowano także dostawę ostatnich pojazdów w ciągu 16 miesięcy od podpisania umowy.
Konsorcjum PESY i ING Lease zaproponowało natomiast pociągi za 179,8 mln zł netto, czyli 221,1 mln zł brutto (134,7 mln zł netto za same pojazdy). Dostawa - w przeciągu 11 miesięcy od podpisania umowy.
Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty stanowią: współczynnik ceny (55 proc.), okres gwarancji (5 proc.), czas dostarczenia (5 proc.), warunki eksploatacyjne (15 proc.), warunki techniczne (20 proc.).
Oferta Newagu lepsza w przetargu dla SKM Warszawa?
Po przejrzeniu warunków ofert w przetargu na leasing 6 ezt dla SKM Warszawa wydaje się, że lepszą ofertę przedstawił nowosądecki Newag. Jego pociągi mają być tańsze, a w pozostałych kryteriach trudno znaleźć jednoznacznego faworyta.
Warunki przetargu szczegółowo omówilismy po jego ogłoszeniu tutaj. W skrócie, kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty stanowią: współczynnik ceny (55 proc.), okres gwarancji (5 proc.), czas dostarczenia (5 proc.), warunki eksploatacyjne (15 proc.), warunki techniczne (20 proc.).
Konsorcjum Newagu i Millenium Leasing zaoferowało dostarczenie pociągów za 163 523 460,96 zł netto, czyli 201 133 856,98 mln zł brutto (w tym 128,3 mln zł netto za same pojazdy). Zadeklarowano także dostawę ostatnich pojazdów w ciągu 16 miesięcy od podpisania umowy. Jest to zupełnie nowa konstrukcja.
Konsorcjum PESY i ING Lease zaproponowało natomiast pociągi z rodziny Elf za 179 789 684,52n zł netto, czyli 221 141 311,98 zł brutto (134,7 mln zł netto za same pojazdy), i dostawę ostatniego pojazdu w przeciągu 11 miesięcy od podpisania umowy.
Suma okresów grawancyjnych w przypadku obu producentów jest podobna, z tym że PESA zaoferowała o 24 miesiące dłuższą gwarancje na systemy elektromechaniczne (informacji pasażereskiej, kasowników itp.). Pozostałe okresy gwrancji są identyczne - 36 miesięcy na cały pojazd, 180 miesięcy na pudła i ramy kół, oraz po 60 miesięcy na zestawy kołowe, systemy napędowe i maszyny elektromechaniczne. Obaj wykonawcy zadeklarowali wykonywanie napraw w granicach Warszawskiego Węzła Kolejowego (w przypadku PESY - konkretnie w ZNTK Mińsk Mazowiecki).
Pojazd Newagu ma mieć 16 osi, w tym 50%(8) napędowych, a PESY - 14 osi, w tym 57%(8) napędowych. Masa służbowa pojazdu PESY to 190 ton (2,06 t/m), a Newagu - 220 ton (2,38 t/m). Długość przedziału pasażereskiego obu pojazdów jest identyczna - 92,3 m, podobnie jak liczba drzwi na stronę (12) i ich szerokość (1,4 metra). Pojazd Newagu ma być jednak niskopodłogowy w 72,12%, a PESY - w 63,1 %.
W kosztach utrzymania pojazdu góruje Newag – zaproponował tańsze o 200 tys. złotych części zamienne, a koszt 3-letniego utrzymania ma wynieść około 400 tysięcy złotych – u PESY jest to ponad 4,1 mln złotych. Z czego wynika ta dysproporcja? Według ekspertów koszty te mogły zostać dodane przez Newag do ceny taboru – zdarzały się już przetargi, w których koszt utrzymania pociągów wynosił...0 złotych.
Prawie dwukrotnie niżej ocenił Newag tzw. pracochłonność swojego pojazdu,, a między poziomem trzecim utrzymania pojazd ma jeździć przez 700 dni – ale nie wiecej niż 352 tys. km. Tymczasem u PESY jest to 390 dni, ale aż 630 tys. km.
Nowa konstrukcja Newagu, która obecnie jest faworytem w przetargu na dostawę 6 ezt dla SKM Warszawa będzie sześcioczłonowa, a wyglądem ma nawiązywać do 19 WE. Analizując ilość osi pojazdu można spekulować, że napędowe będą wózki skrajne i środkowe pociągu, a człony 1 i 2, 2 i 3, 4 i 5 oraz 5 i 6 będą miały wspólne wózki toczne. Jeżeli chodzi o wspólne rozwiązania z jeżdżącym już w barwach SKM Warszawa 19WE, ograniczą się one do konstrukcji niektórych wózków.
- Newagowi bardzo zależy, żeby mocniej zaistnieć na rynku. Stąd tak niska cena - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Łukasz Bejma z PESY. Skomentował dla nas także przyczyny krótkich terminów dostaw, które bydgoski producent zaoferował dla SKM, a których będzie musiał także dotrzymać według podpisanej wczoraj umowy z Kolejami Mazowieckimi - Mamy już wynegocjowane terminy dostaw części od podwykonawców, jesteśmy także przygotowani produkcyjnie, gdyż produkujemy Elfy dla woj. śląskiego, wielkopolskiego i SKM Warszawa - powiedział Bejma. Jak twierdzi, fakt podpisania umowy z KM, czy ewentualnego podpisania umowy z SKM nie zmieni terminów dostawy pociągów do obecnych kontrahentów, i nie zmieni gotowości PESY do wcześniejszego przekazania Elfów na Śląsk
W komentarzach na rk (rynek kolejowy) zwrócono uwagę na jeden ciekawy fakt. Otóż w SIWZ zapisano minimalny procent niskiej podłogi na >65%, tymczasem Pesa zaoferowała zaledwie 63,1% (mimo wszystkich wózków wspólnych poza skrajnymi). Czyżbyśmy więc znali zwycięzcę?
A może te proporcje 65% - 63% nie są przypadkowe, w końcu ile ma elf nie trudno było obliczyć.
Mnie to przypomina przetarg na tramwaje dla Poznania - 7 mm szerokości drzwi dało 100%, drugi oferent dostał za to kryterium 0%.
Z drugiej strony dziwne, że skład z wszystkimi Jacobsami ma zaledwie 63% niskiej podłogi. Ale słowo się rzekło, warunki były jasne i takie same dla wszystkich.
Mnie generalnie denerwują schody nad wózkami. Przejście przez skład to jak wejście po klatce schodowej w bloku. Pochylnie dałyby płynniejsze przejścia pomiędzy poziomami, ale ograniczyłyby jeszcze bardziej procent niskiej podłogi. I tak właśnie fukcjonalność kolejny raz przegrywa w walce z procentami.
Tak jak informowaliśmy po otwarciu ofert, w przetargu na leasing 6 elektrycznych zespołów trakcyjnych oferta Newagu okazała się lepsza pd PESY. Umowa ma zostać podpisana po upływie 10 dni, jeżeli bydgoski producent nie odwoła się od wyników przetargu.
Jak potwierdziła warszawska Szybka Kolej Miejska oferta konsorcjum Newagu i Millenium Leasingw oceniona została na 92,37 punktów, a PESY i ING Lease na 89,30 punktów.
Konsorcjum Newagu i Millenium Leasing zaoferowało dostarczenie pociągów za 163 523 460,96 zł netto, czyli 201 133 856,98 mln zł brutto (w tym 128,3 mln zł netto za same pojazdy). Zadeklarowano także dostawę ostatnich pojazdów w ciągu 16 miesięcy od podpisania umowy.
Jak powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Józef Michalik, dyrektor marketingu w Newagu, firma nie otrzymała jeszcze oficjalnego powiadomienia na ten temat. - Zamawiający nie przysłał nam jeszcze informacji o rozstrzygnięciu przetargu - zaznaczył. Jak jednak podkreślił, ze względu na wymóg m.in. dostawy pociągu niskopodłogowego, spółka zaoferowała warszawskiej SKM nową konstrukcję. - To zupełnie nowy pojazd - stwierdził dyrektor Michalik.
No ciekawy jestem tej ich nowości..
A również byłbym ciekawy, dlaczego dziś mi w 19We było zimno. Normalnie jak w lodówce. Generalnie ogrzewanie w nich jest bardzo fajne, ale dziś trafiłem na taką w której po prostu albo nie działało, albo działało na 1/3. Nawiewu nie czułem...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum