Wysłany: 28-04-2010, 10:30 Koniec pociągów na trasie Niegosławice - Żagań
Doszły do mnie niepokojące informacje dotyczące kursów pasażerskich na linii nr 14 odcinek Niegosławice - Żagań. Od nowego rozkładu jazdy PKP PLK planuje obniżenie dozwolonych szybkości jazdy z obecnych 50 km/h do 30 km/h. W związku z tym czas jazdy ulegnie wydłużeniu i Urząd Marszałkowski nie zamówi tej trasy. Zastanaiwam się nad szansami uratowania tego połączenia. Czy pisać o tym do prasy, jak zrobi się szum, może PKP PLK "wysupła" środki na drobne remonty dzięki którym szybkość nie ulegnie obniżeniu. Linia ta jest od lat olewana przez decydentów i nie dziwi pogarszający się jej stan techniczny.
Wogóle widzę że władze Żagania, Żar i okolic mają kolej w d..., tzn. w głębokim poważaniu. Gdyby było inaczej to zamiast ogryzków do Niegosławic byłaby relacja do Głogowa i dalej. Przecież dla tych miast linie do Głogowa i Nowej Soli to wyjście na świat.
Co zrobić? Pisać, bo to przecież rok wyborczy. Ale z sensem i uzasadnieniem, i z zapytaniem - dlaczego samorządowcy majacy dbać o interesy obywateli, mają tych obywateli w d... Bo jak nazwać inaczej brak połączeń do Głogowa? Przez kilka lat się nie dogadać? Bardziej opłacalne są ogryzki do Niegosławic? Dlaczego nic nie robi samorząd wojewódzki? Przecież linią przez Głogów jeździć można do Warszawy. Za trudne?
To też dobry temat dla gazet, a sądzę że np. Gazeta Lubuska to chętnie złapie bo oni często pisują o kolei.
Próbować trzeba.
pp, Pamiętaj, że za Niegosławicami jest Księstwo Dolnośląskie z panem B na czele, który układa beznadzieje rozkłady jazdy. Zarówno pan B jak i marszałek najwyraźniej nie życzą sobie kursów do za granicę więc dojeżdżają one tylko do Niegosławic.
Mam tego świadomosć, ale pan B nie jest (na szczęście) przyspawany do stołka. To że jemu się wydaje inaczej, to inna rzecz.
Wniosek z tego jest taki, że sprawa nie jest przegrana.
Wysłany: 06-10-2010, 17:32 KONIEC POCIĄGÓW Żagań - Niegosławice
Reaktywowana w 2006 r. linia z Żagania przez Szprotawę do Niegosławic przestanie funkcjonować w ruchu pasażerskim. Najnowsza zmiana zamieszczona na stronie PR precyzuje, że pociągi na tym odcinku linii Łódź - gr. państwa zostanie zawieszony 10.10.2010 r. Zaliczajcie zatem póki jest okazja!
Wysłany: 06-10-2010, 21:16 Re: Czyżby koniec pociągów na trasie Niegosławice - Żagań
kysiek2 napisał/a:
Doszły do mnie niepokojące informacje dotyczące kursów pasażeskich na linii nr 14 odcinek Niegosławice - Żagań. Od nowego rozkładu jazdy PKP PLK planuje obniżenie dozwolonych szybkości jazdy z obecnych 50 km/h do 30 km/h. W związku z tym czas jazdy ulegnie wydłużeniu i Urząd Marszałkowski nie zamówi tej trasy. Zastanaiwam się nad szansami uratowania tego połączenia. Czy pisać o tym do prasy, jak zrobi się szum, może PKP PLK "wysupła" środki na drobne remonty dzięki którym szybkość nie ulegnie obniżeniu. Linia ta jest od lat olewana przez decydentów i nie dziwi pogarszający się jej stan techniczny.
Zgadza Się wszystko zostało potwierdzone z dniem 11>10.2010Niedziela pojedzie ostatni szynobus na tej trasie
Zamiast tego niech dołożą kolejną parę ZG - Węgliniec, albo nową relację ZG - Bieniów - Lubsko (tam jest 80 km/h). To ma znacznie większy sens niż to co jest. Bo jak nazwać konkurencyjną względem autobusów np. relację z Zielonej do Szprotawy z przesiadką w Żarach przy prędkosciach obiecywanych przez peelkę na linii 14?
Trochę zaskoczył mnie ten pośpiech, myślałem że utrzymają połączenia do końca rozkładu, czyli jeszcze przez dwa miesiące. Kolejny smutny dzień dla kolei w węźle żagańskim...
Pośpiech likwidacyjny betonu Post-PKPowskiego w PRach jest zastraszający - niedawno uwalili linię lubińską, pare miesięcy temu kudowiankę, z lwówecką niewesoło,teraz Niegosławice..to ma byc ten powrót do kolei ??? kpina!!
_________________ 1.12.2008-Początek upadku przewozów pospiesznych w POlsce.
STOP DEGRADACJI KOLEI
ta linia ma sens tylok w całości Żagan-Głogów, ale wojewodztwom ciezko sie dogadac, dodatkowo teraz zabojcza predkosc powoduje ze niestety pociagow szybko tu nie zobaczymy, mam rodzine w Żaganiu i Szprotawie i pamietam jak mozna bylo kiedys pojechac bezposrednio statad do Ostrowa Wlkp. szkoda poprostu
skubi, no właśnie kolejny przykład nieudanej reaktywacji.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Nieudany, bo nieprzemyślany i ostatecznie olewany. Nie można liczyć, że ludzie wrócą do kolei, jeśli oferuje się im nie rozsądne połączenie (Głogów - Żagań), a jedynie ogryzek i to w dodatku w postaci jednej pary pociągu, która notabene częściej nie jeździła, jak jeździła (fatalny rozkład, KKA).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum