Wysłany: 13-01-2011, 23:27 98 mln zł od marszałka dla Przewozów Regionalnych
Wrocław: 98 mln zł od marszałka dla Przewozów Regionalnych (tytuł oryginalny)
Podczas dzisiejszej konferencji prasowej Jerzy Łużniak, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego, poinformował o zmianach, jakie Samorząd Województwa zaproponował Przewozom Regionalnym w nowej umowie na 2011 rok.
W bieżącym roku samorząd deklaruje przekazanie Przewozom Regionalnym 98 mln zł. Kwota ta ma zabezpieczyć stałość i ciągłość rozkładu jazdy, a także koszty pilnych napraw taboru (ponad 6 mln zł ma być przekazane na niezbędne naprawy rewizyjne). Oznacza to, że w porównaniu z ubiegłym rokiem Samorząd Województwa Dolnośląskiego przeznaczył na ten cel 15 mln zł więcej. Tym samym Województwo godzi się na podniesienie wielkości środków przeznaczonych na utrzymanie taboru o ponad 50%, oczekując jak najszybszego ustabilizowania sytuacji Dolnośląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Urząd Marszałkowski będzie ściśle kontrolować prawidłowość i terminowość wykonywania napraw rewizyjnych opłacanych ze środków budżetu Województwa.
Dodatkowo w nowej umowie wprowadzone mają zostać kary dla przewoźnika za spóźnienia oraz nie podstawienie pociągu. Zgodnie z przedstawioną dziś propozycją wynosić one mają:
- Opóźnienie większe niż 5 min. odjazdu pociągu ze stacji początkowej - 50 zł. za każde opóźnienie
- Opóźnienie większe niż 10 min. przyjazdu pociągu do stacji końcowej - 50 zł. za każde opóźnienie
- Odwołanie pociągu w całej lub części relacji 1 500zł w przypadku braku zapewnienia komunikacji zastępczej. W przypadku uruchomienia komunikacji zastępczej na warunkach odbiegających od warunków umowy (dot. np. czasu jej uruchomienia) - 1 000 zł.
- Uruchomienie pociągu w mniejszym lub innym zestawieniu - 200 zł. za każdy pociąg
- Niewykonanie lub nienależyte wykonanie postanowień umowy dot. w szczególności zapewnienia podróżnym odpowiednich warunków podróżowania np. za brak ogrzewania w pociągu zimą, nie zamykające się okna, drzwi - 50 zł. za każde stwierdzone uchybienie
- Punktualność pociągów wg czasu odjazdu - 5 000 zł. za każdy procent poniżej 95%,
- Punktualność pociągów wg czasu przyjazdu - 5 000 zł. za każdy procent poniżej 95%.
Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego
za: Gazetą Wrocławską
_________________ Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
- Punktualność pociągów wg czasu odjazdu - 5 000 zł. za każdy procent poniżej 95%,
- Punktualność pociągów wg czasu przyjazdu - 5 000 zł. za każdy procent poniżej 95%.
A co z opuznieniami z winy PLKi ???
Czy za to też mają PR płacić ???
_________________
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 14-01-2011, 10:02
PR-y przy podpisywaniu umowy z PKP PLK powinny wzorem woj. dolnośląskiego egzekwować kary od tej spółki za np. zatrzymanie pociągu na szlaku, nieprzejezdność szlaku itd. itp. Od razu pociągi jeździłyby punktualnie. Dziwi mnie, że jeszcze nikt na to nie wpadł w centrali spółki. To samo dotyczy PKP IC.
A co z opuznieniami z winy PLKi ???
Czy za to też mają PR płacić ???
Na pierwszy rzut oka - jak najbardziej, powinny! W myśl mechanizmu: zamawiający wymaga od PR, PR wymaga od PLK. Zapewne jest to trudne w realizacji, jeśli straty nie są konkretnie wykazane i udokumentowane. Teraz - będą.
Pytanie, czy PR poradzi sobie ze skuteczną egzekucją, i czy umowy z PLK dopuszczają taką możliwość. Jeśli się uda - na naszych oczach zacznie funkcjonować kolejna wielka korzyść z podziału PKP, bo między podmiotami powstaną więzy konkretnej odpowiedzialności.
PKP sie nie zgodzi by jego dziecko IC strzelało w kolano swojemu kumplowi jak PLK ,a PR gdyby tak zrobił to PLK miałby pretekst do nie wpuszczenia ich na tory i zlał by na ich protesty nie chcą niech nie jeżdżą i zaraz zrobili by taki szum cały beton i kolejną nagonkę na PR jaki to nie jest zły ..
Pozdrawiam
Darek -Usunięty- Gość
Wysłany: 15-01-2011, 09:45
Wychodzi na to, że PLK jest świętą krową, która innych straszy zawieszaniem połączeń, a sama za opóźnienia spowodowane złym utrzymaniem infrastruktury czy nieodśnieżonymi torami nie ponosi żadnej kary. O utrzymaniu na liniach oszałamiających prędkościach jazdy nie wspomnę.
Z całym szacunkiem ale jeżeli PR Wrocław bedzie musiał płacic takie kary to nie wróże długiej działalności na Dolnym Śląsku.
ps. i żeby nie było że ja bronię Piecha i tych innych
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Z punktu widzenia pasażera i zamawiającego usługę taki bat na przewoźnika to zbawienie. Niech teraz PR kombinują, żeby w umowie z PKP PLK zabezpieczyć się finansowo na wypadek opóźnień, które są z winy zarządcy infrastruktury. Bo władze UMWD raczej nie będzie interesować z czyjej winy pociągi są opóźnione lub odwołane. Tak jak nie obchodzi to pasażerów. UMWD płaci grube miliony i ma prawo, a nawet wręcz obowiązek wymagać.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum