Wysłany: 06-02-2011, 13:20 Porażka IR do Stalowej Woli?
No właśnie udało się czy się nie udało?
Pociągi długo tam nie jeżdżą ale już planuje się ponoć jeszcze większe pocięcie terminów IR Wielkopolanin na odcinku Rzeszów - Stalowa Wola.
Czy tak musiało być?
Według mnie, jedynym sposobem na IR do Stalowej Woli jest prowadzenie ich na odcinku Rzeszów - Stalowa Wola jako pociągi Regio, w ramach istniejących połączeń Regio, z dofinansowaniem i oczywiście codziennie.
Owszem jakas dodatkowa para, na całej trasie jako IR, w piątek/niedzielę może być ale tylko jako uzupełnienie bezpośrednich połączeń kursujących codziennie.
Ludzie chyba w tamtych regionach odzwyczaili się od podróżowania pociągami...Gdyby kursował jako REGIO to pewnie frekwencja by była ale to już zależy od władz...
Krix, REGIOchłopak, Wieloletnia troska o pasażera wcześniej PKP PR a teraz PR i samorządu doprowadziła jak to ujął REGIOchłopak, do tego że
Cytat:
Ludzie chyba w tamtych regionach odzwyczaili się od podróżowania pociągami..
Jak mieli nie odzwyczaić się jak oferta z roku na rok jest coraz to uboższa, mam tu na myśli relację Rzeszów - S.Wola Rozwadów przez Przeworsk, Leżajsk.
Z 17-13 par które były na odcinku Przeworsk- S.Wola Rozwadów zostało 6.
O podejściu świadczy fakt że ostatni Regio z Przeworska do S.WR odjeżdża o 16:56
Wracając do Wielkopolanina to dziś wiadomym już jest fakt że rewelacji wśród potencjalnych pasażerów on nie zrobi.
Co ciekawe nie pomaga mu nawet fakt że od Leżajska w stronę S.WR jedzie trzy godziny po osobowym.
Ale nie bez znaczenia jest to co napisałem powyżej, jak również konkurencja "kołowa"
Czas przejazdu i cena to czynniki i powód mizernego zainteresowania tą ofertą.
W sumie ta decyzja nie jest taka całkiem bez sensu (o ile rzeczywiście została podjęta i nie zostanie zmieniona). W końcu przez Stalową Wolę pojedzie od marca Zielona Góra <-> Zamość i mieszkańcy SW będą mieli codzienne połączenie z Krakowem, GOP i Wrocławiem. Ale i tak szkoda Wielkopolanina na tym odcinku.
Ciekawe jakie PR mają zamiary wobec IR Brda na odcinku Piła <-> Bydgoszcz.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 07-02-2011, 13:31
Niestety, za dużo jest autobusow z S.W. do Krakowa, ktore jada szybciej do tego bilet wychodzi drogo, bo trasa jest na około- bodaj 42 złote za bilet normalny.
Do tego stacja z tego co wiem jest oddalona od miasta.
Elektryfikacja linii St. Wola-Rzeszów przez Kolbuszową pozwoli na szybsza jazde, wtedy trzeba by sprobowac, bo jednak przez Przeworsk jest za bardzo na-około
Szkoda, bo myslalem ze to wypali i bedzie kolejny sukces InterRegio.
InterREGIO w SWR miałoby szansę tylko jako Regio na odcinku Rzeszów - SWR jako dodatkowe uzupełnienie ubogiej oferty pociągów Regio. Tak większość z nas mówiła od początku, Wielkopolanina można dać do Przemyśla w ostateczności wszak TLK z Przemyśla do ZG od 1 marca pojedzie z Zamościa i się zrobi luka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum