Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
[PKP IC] Syberia w pociągu Moskwa - Warszawa
Autor Wiadomość

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 24-02-2011, 09:53   [PKP IC] Syberia w pociągu Moskwa - Warszawa Odpowiedz z cytatem

Zamarznięte drzwi do toalety, długie godziny w zimnych przedziałach - takie luksusy zafundował pasażerom ekspres Intercity z Moskwy do Warszawy. Polacy z zazdrością patrzyli na pasażerów rosyjskich wagonów w tym samym pociągu, którzy bawili się w t-shirtach.

Pan Marcin, kielczanin pracujący w Moskwie, długo nie zapomni podróży z wtorku na środę ekspresem Polonez z Moskwy do Warszawy.

Podróż trawa 20 godzin, ale już gdy wsiadł do pociągu podejrzewał, że nie będzie łatwo.

- W przedziałach była 5 stopni Celsjusza. Nikt nie zdejmował kurtek i płaszczy. Pomyślałem, pociąg ruszy, to się rozgrzeje - opowiada kielczanin.

Ale się nie rozgrzał. - Po czterech godzinach temperatura skoczyła na jakieś plus 13! Próbowaliśmy się rozgrzać piwem, ale jak się okazało to był poważny błąd, bo nie można było dostać się do toalety, drzwi zamarzły - opowiada i dodaje. - Ale jak zobaczyliśmy, że w sąsiednim wagonie, kolei rosyjskich, jadącym w tym samym składzie pasażerowie chodzą sobie w T-shirtach, cieplutko, żartują, śpiewają, a my jak zesłańcy na Syberię, w kożuchach, to o mało nas szlag nie trafił.

Nawet jakby chcieli zagrzać się w rosyjskim wagonie to nie mogli, bo drzwi między wagonami też zamarzły, podobnie jak drzwi wyjściowe. - Te w Intercity takie nowoczesne mają, rozsuwane. Dawniej to by się takie drzwi na siłę otworzyło, tych się nie da. Pułapka - dodaje kielczanin. Okazuje się, że intercity wysyła na swoją najzimniejszą trasę wagony kompletnie niedostosowane do rosyjskich mrozów. Jak się okazuje fatalnymi warunkami ostatniego kursu nie jest zdziwiony Michał Jankowski, kierownik linii międzynarodowych Intercity. - Jak ten pociąg ruszał z Moskwy, było minus 32 stopnie. Skrajna sytuacja, nie można było tak szybko rozgrzać tych wagonów - tłumaczy z rozbrajającą szczerością.

- Ale rosyjskie wagony udało się rozgrzać - zauważamy.

- No tak, ale nasze nie są dostosowane to takich temperatur, bo są stare. Rosyjskie są całkiem innej konstrukcji, nowsze, nowocześniejsze. Oczywiście dążymy do tego, żeby wymienić wagony na takich trasach, ale w pierwszym rzędzie naprawiamy te, które mamy. Najważniejsza teraz jest większa liczba wagonów - tłumaczy Jankowski.

Nadziei na poprawę nie widać, więc lepiej zanim wybierzemy polski ekspres na trasie Moskwa - Warszawa sprawdźmy, czy temperatura na zewnątrz nie spadła poniżej minus 10 st. C albo wybierzmy rosyjski wagon.

Bilet w jedną stronę kosztuje 360 zł w trzyosobowym przedziale sypialnym lub 480 zł w przedziale dwuosobowym.

Źródło: kielce.wyborcza.pl
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 24-02-2011, 11:36    Odpowiedz z cytatem

Po pierwsze to nie jest żaden ekspres.. Rolling Eyes
Po drugie, to przejść z wagonów rosyjskich do polskich się nie da, bo są zablokowane - wagony rosyjskie to same sypialki, które są rezerwowane przed wyjazdem i nie ma takiego czegoś jak przechodzenie w trakcie. Polecałbym zasięgnąć języka zanim się napisze w gazecie, później ludzie myślą że drzwi zamarzły a to nieprawda.
Po trzecie, bez komentarza pozostawię stylistykę pisania tego pismaka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 24-02-2011, 11:49    Odpowiedz z cytatem

sasho33, to o czym piszesz nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Istotą sprawy jest fakt, że w rosyjskich wagonach było ciepło, a w polskich należących do PKP IC była lodówka.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 24-02-2011, 14:02    Odpowiedz z cytatem

To pokazuje jak się dąży w naszym kraju do likwidacji kolei.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 24-02-2011, 14:08    Odpowiedz z cytatem

@Beatrycze,
ma znaczenie. Pismak pokazuje nierzetelność pracy PKP IC (której nie mam zamiaru kwestionować - ma rację), podczas gdy sam pracuje w sposób nierzetelny i niedbały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 24-02-2011, 14:11    Odpowiedz z cytatem

Wyborcza i PKP IC obydwie mają na sumieniu dużo i kropka. Taka jest prawda.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Picolo Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 13 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-02-2011, 15:38    Odpowiedz z cytatem

sasho33, ale to nie jest temat o pismakach z gazety tylko o lodowni w wagonach PKP IC.

Post moderowany.

@mk1992.

_________________
"Demokracja to rządy hien nad osłami."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 24-02-2011, 16:24    Odpowiedz z cytatem

Oczywiście, ale jak tych którzy nie pracują tak jak trzeba może oceniać ktoś kto sam nie pracuje tak jak powinien. Wg mnie dziennikarze powinni publikować artykuły ujawniające błędy i skandale innych tylko kiedy taki artykuł sam jest merytorycznie zgodny i napisany w całości poprawną polszczyzną. Natomiast już stos literówek to odrębna sprawa..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 24-02-2011, 17:58    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Najważniejsza teraz jest większa liczba wagonów - tłumaczy Jankowski.


aha czyli teraz dążymy do tego żeby było jak najwięcej wagonów ale o standardzie czyli przede wszystkim w taką pogodę ciepła zapomnijcie! Chcieliście więcej wagonów nie będzie ciepła. Może niedługo będa się tłumaczyć że za dużo wagonów i lokomotywa nie da rady ogrzać wszystkich? Komu ta ciemnota?

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alf1923 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Sie 2008

PostWysłany: 24-02-2011, 18:45    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem czy sie myle, ale skąd w jednym składzie "poloneza" wagony rosyjskie i polskie? Jeśli jednego dnia jeżdżą, tylko polskie, a drugiego tylko rosyjskie.Dopiero w Terespolu dołączone są ogólnodostepne. Chyba że nie chodziło o ten pociąg.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 24-02-2011, 18:50    Odpowiedz z cytatem

alf1923, jechałam kiedyś "Polonezem" do Moskwy. W Brześciu dołączyli kilka ichnich wagonów, tak więc na odcinku Brześć - Moskwa pociąg miał ok. 20 wagonów (z tego co pamiętam to naliczyłam 24). Analogicznie było w drodze powrotnej.

Na Wschodzie pociągi dalekobieżne z reguły są bardzo długie (20 wagonów i więcej), nie to co w Polsce - 3 wagony w TLK.

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!


Ostatnio zmieniony przez Noema dnia 24-02-2011, 18:54, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

xzielak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Paź 2008

PostWysłany: 24-02-2011, 18:54    Odpowiedz z cytatem

Noema, u nas jest śmieszny cennik PLK. Daj więcej wagonów na tę samą ilość pasażerów, bankrut jak nic. W przypadku składów osobowych, PLK powinna mieć na względzie prędkość składu jaka może osiągnąć i tyle.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Krix Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 06 Sty 2010

PostWysłany: 24-02-2011, 22:20    Odpowiedz z cytatem

sasho33 napisał/a:
Po pierwsze to nie jest żaden ekspres.. Rolling Eyes
Po drugie, to przejść z wagonów rosyjskich do polskich się nie da, bo są zablokowane - wagony rosyjskie to same sypialki, które są rezerwowane przed wyjazdem i nie ma takiego czegoś jak przechodzenie w trakcie. Polecałbym zasięgnąć języka zanim się napisze w gazecie, później ludzie myślą że drzwi zamarzły a to nieprawda.


Wagony polskie to tez sypialki. W takiej sytuacji może jednak da sie chodzić po pociągu?
W Kiepurze widziałem pielgrzymki ludzi z rosyjskich sypialnych do restauracyjnego, chodzili w piżamach.

nawet jeśli nie - może widzieli ludzi z sasiedniego wagonu przez szybki Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl