Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Dania stawia na konkurencję w przewozach
Autor Wiadomość

Noema Płeć:Kobieta
Sponsor


Dołączyła: 13 Lis 2005
Skąd: Zgorzelec

PostWysłany: 31-12-2010, 14:24   Dania stawia na konkurencję w przewozach Odpowiedz z cytatem

Dania stawia na konkurencję w przewozach

Duński minister transportu Hans Christian Schmidt zapowiedział otwarcie na innego przewoźnika niż Duńskie Koleje Państwowe (DSB) na głównej linii Kopenhaga – Aalborg.

Według przyjętej koncepcji, na liczącej 480 km linii konkurencyjne przedsiębiorstwo uruchamiałaby 1-2 pociągi na godzinę.

Swoje zainteresowanie już wyraziła Arriva, która już operuje na rynku przewozów lokalnych np. na Jutlandii. Przedstawiciele Arrivy poinformowali, że na tej linii są w stanie zaoferować stawki o 30 % niższe niż obowiązujące w DSB.

źródło: KOW

_________________
Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

KOLEJWIZJA Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Gru 2010
Skąd: Berlin/Piła

PostWysłany: 15-02-2011, 23:36    Odpowiedz z cytatem

W grudniu 2010r. telewizyjny magazyn kolejowy KOLEJWIZJA poinformował o szwedzkim przykładzie zorganizowania kolejnictwa. Najnowsze materiały KOLEJWIZJI przedstawiają rozwiązania duńskie.

LINK: http://www.youtube.com/watch?v=AMHPCytTDnk

20.1.2011 KOLEJWIZJAinfo -- WARSZTAT NAPRAWCZY DSB FREDERICIA

Duńskie koleje wykonują wszelkie naprawy pojazdów własnym personelem we własnych warsztatach. Każdy z nich specjalizuje sie w naprawach, przeglądach i rewizji konkretnych serii pojazdów. Fredericja to warsztat dla osobowych składów spalinowych. DSB, jak i inne koleje duńskie, od wielu lat prowadzą politykę zakupu do konkretnych przewozów pojazdy tylko jednej serii. W ten sposób można kupić większą ilość takich pojazdów. A zakup części zamiennych oraz przeglądy i naprawy odbywąją się z maksymalną korzyścią pod względem czasu i pieniędzy.

Warsztat w Fredericii stwarza optymalne warunki do szybkiego i sprawnego wykonania potrzebnych przy pojazdach prac. Wprowadzenie i wyprowadzenie pojazdów odbywa się według ściśle opracowanego harmonogramu, co gwarantuje, że w każdej chwili maksymalna ilość pojazdów jest sprawna.

Ważną rolę odgrywa informatyzacja. Każdy drobny krok naprawczy, każdy przegląd są zanotowane w centralnym komputerze. To powoduje czytelną informację, ile kilometrów pojazd może jeszcze jeździć z konkretną częścią do następnego przeglądu. W warsztacie wymienia się więc tylko ten element, który według komputera musi być wymieniony, według planu rewizji, albo wyniku przeglądu. Pobranie części zamiennej z magazynu jest automatycznie odnotowane przez system, co powoduje, że brakujące cżęści są natychmiastowo zamówione u dostawcy.

Przed ponownym skierowaniem naprawionych pojazdów do służby należy je zatankować i umyć, oczywiście na terenie warsztatu.

Co ciekawe: Konkurencja między przewoźnikami w Danii odbywa się bez sporów. Kiedy duński rząd zdecydował, że prywatna spółka ARRIVA będzie operatorem na linii dotąd obsługiwanej przez DSB, państwowa kolej dzierzawiła konkurencji potrzebną ilość pojazdów MR/MRD, przeszkoliła jej personel i zawarła umowę na dostarczanie części zamiennych oraz na wykonanie wszystkich potrzebnych napraw i rewizji. Personel częściowo przeszedł z państwowego do prywatnego przewoźnika. W ten sposób nasuwa się jedynie pytanie, personel którego z przewoźników potrafi się lepiej uśmiechać do klienta, zaoferować lepszy serwis, lepsze rozkłady jazdy przy tańszej administracji. Zyskują pasażerowie oraz zamawiający przewozy, czyli regiony i państwo.

Autor: Hermann Schmidtendorf / KOLEJWIZJA

_________________
NIEZALEŻNA TELEWIZJA KOLEJOWA KOLEJWIZJA
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

boyyek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 08 Lip 2008
Skąd: Złocieniec, Szczecin

PostWysłany: 28-02-2011, 09:53    Odpowiedz z cytatem

Dania mogłaby służyć jako wzór dla innych państw pod kątem kolejowym. Ze stolicy do najwiekszych miast pociągi jeżdzą co godzine a w szczycie komunikacyjnym jeszcze częściej. DSB i Arriva generalnie świetnie się ze sobą dogadują. Na poszczególnych stacjach połączenia tych dwóch spólek są ze sobą świetnie skomunikowane. Mieszkam przy głownej trasie Arhus-Odense-Kopenhaga. Zegarki można na oslep ustawiac z jeżdzącymi tutaj pociągami. Na początku byłem ogromnie zdziwiony, bo niestety w moim kraju jest to nie mozliwe. Teraz sie juz przyzwyczaiłem a jazda tutejszymi pociagami a zwłaszcza Lyntdogami to sama przyjemność. I warto dodać, że w prawie każdym pociągu DSB jest darmowy, bezprzewodowy net, działający bez zarzutu!
I mam ogromna nadzieję, ze w moim pięknym i kochanym kraju za klika lat będzie podobnie. Jestem optymistąŚmiech)) przez wielkie O.
Pozdrawiam z Horsens.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl