Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
PKP Intercity na "Kryniczance"
Autor Wiadomość

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-02-2011, 17:09   PKP Intercity na "Kryniczance"

Żegnając w Krynicy ostatni EIC "Tatry" pomyślałem że napiszę trochę o Pociągach spółki PKP IC na Kryniczance. Opis postanowiłem podzielić na czasy rządów poszczególnych Prezesów Spółki PKP IC i zmiany na naszej linii. Być może byliśmy świadkami odjazdu ostatniego pociągu kwalifikowanego na "Kryniczance"

Pan Prezes Żurkowski ( Wrześień 2001 - Koniec roku 2004 )

Plusy
- taryfa pośpieszna na Ex Erneście Malinowskim do Krakowa rozkłady 2001-2 plus nowa edycja wydana w styczniu 2002,
- ograniczenie terminów Ex Ernest Malinowski w maju 2003 do sezonu plus 5,6,7 rozkład 2003-4 sezon plus 6,7 przy kursowaniu codziennym woził powietrze a wcześniej wiadomo prowadził wagony "Karpat", podobnie plusem było ucięcie kursowania "Pienin" z Warszawy w 6 a powrót z Nowego Sącza w 7 ( pażdziernik 2004 )
- start LAST MINUTE w grudniu 2002 na naszych dwóch pociągach,Cena 10 Pln a od maja 2004 11Pln
- zmiana Pienin w Grudniu 2002 większa część składu z Warsem zaczeła jeżdzić do Rzeszowa a nie Nowego Sącza, kiedyś to mnie dziwiło wszak z i do Sącza jedzie się dłużej z Tarnowa niż z Rzeszowa ale jak bardziej zaangażowałem się w kolej to zrozumiałem że było to ok,
- wagon do przewozu rowerów na Ex Ernest Malinowski
- próba puszczenia składu hotelowego w rozkładzie 2002-3 "Nocny Express" Gdynia - Krynica z wagonami na zarządzenie do Zagórza niestety nie udało się jeżdzić poza kilkoma dniami w tym rozkładzie,
- kasa PKP IC w Nowym Sączu i Krynicy,

Minusy
- przedziały w 2 klasie przeważnie 8 osobowe choć zdarzały się naprawdę czasem rarytasy typu Z1 albo Bautzeny na Ex Malinowskim,
- taryfa E na "Pieninach" do Krakowa do czasu wprowadzenia Last Minute, "Ernest Malinowski" miał choć taryfę pośpieszną na tym odcinku,

Pan Prezes Prześluga ( Koniec roku 2004 - Koniec Czerwca 2006 )

Plusy
- pozostawienie najlepszej oferty z czasów poprzedniego Prezesa - Last Minute
- bardzo dobre promocje!
- zauważenie potrzeby dodatkowych składów po 1.01. w 2005 był łącznik do Ex "Witkacy", a 1.01.2006 łącznik do Ex "Morskie Oko" co prawda brak ich w SRJP ale były,
- jesień 2005 Ex Malinowski prowadzi w 2 klasie przedziały 6 osobowe plus wagon bezprzedziałowy do wyboru, "Pieniny" niestety jeszcze bez zmian,
- bardzo dobrze działające LAST MINUTE nawet po 30 osób np. z Muszyny do Krakowa,

Minusy
- ograniczenie terminów Ex "Ernesta Malinowskiego" - skład jeżdził w wakacje tylko 6,7 co było zejściem poza bezwzględne minimum powinien jeżdzić też w 5, (ktoś bierze dzień urlopu w piątek do Krynica a niedziela powrót ) następnie ograniczanie terminów w rozkładzie 2005/6 w czasie ferii zimowych i okresu święta - nowy rok - koniec ferii,

Pan Prezes Warsiewicz ( Lipiec 2006 - Styczeń 2009 )

Plusy
- EC Bem to był jednak jakiś stały całoroczny pociąg na linii dający połączenie z Warszawą dla osoby płacącej cały bilet nie był taki zły,
- wpisanie łącznika do Ex "Morskie Oko" do SRJP, a potem dodanie terminów dla Ex "Józef Bem",
- jeszcze były czasami dobre promocje na Ex "Ernest Malinowski" - "LOTKA"
- czerwiec 2007 Ex "Pieniny" dostaje upragnione przedziały 6 osobowe w 2 klasie,
- trochę kulawa promocja "karnet dojazdowy" ale pozwalała jeżdzić w cenie 12,50pln / przejazd na odcinkach podobnych do Mast Minute z stacji gdzie brak rezerwacji miejsc np. Rytro,

Minusy
- wykończenie LAST MINUTE w grudniu 2007 na "Pieninach i Ernescie Malinowskim" przez podwyżki o ponad 100%,
- skandaliczny postój EC "Józef Bem" w Stróżach - złamanie międzynarodowych wytycznych dla pociągów kategorii EC,
- stopniowa likwidacja promocji i brak ofert promocyjnych w EC,
- dalsze ograniczanie zimowych terminów EX "Ernest Malinowski"

Pan Prezes Celiński ( Styczeń 2009 - Kwiecień 2010 )

Plusy
- TLK "Ernest Malinowski" LAST MINUTE na tym składzie, postój w Grybowie, szkoda że tylko 1,5 miesiąca,
- TLK przez Kielce w 5 z Wawy a 7 z Krynicy,
- jakiś ruch w promocjach jednak czasowy był,
- Last Minute na Ex "Morskie Oko" ale skład tylko 4 dni,

Minusy
- likwidacja nazwy "Ernest Malinowski" i brak stabilnośći np. dano postój w Grybowie a potem odebrano,
- zmiana EX "Pieniny" na IC "Pieniny" kolejna podwyżka i tak już drastycznie obciętego do dwóch dni pociągu od września 2009,
- kategoria EIC na Pieninach ta kategoria to jednak był strzał w stopę,

Pan Prezes Mędza ( Kwiecień 2010 - Styczeń 2011 )

Plusy
- wycięcie postoju dla EIC "Tatry" w Stróżach,
- "Tania Kuszetka" w skłądzie TLK z Gdyni plus jakieś połączenie do Katowic,
- Last Minute na EIC "Tatry" szkoda że to tylko kilka dni,

Minusy

- nie wyjechanie "okna na świat" zapowiadanej TLK Warszawa - Nowy Sącz które miało pojechać za "Pieniny",
- brak połączenia zagranicznego,
- Lipiec 2010 Regio do Nowego Sącza wróciły, do Krynicy KKA a TLK? Skrócone do Krakowa do końca rozkładu, co ciekawe KKA do Krynicy w Grudniu już się dało,
- likwidacja kasy PKP IC w Krynicy,
- EIC "Tatry" "aż" 1 dzień w tygodniu,

Pociągu 34502 jadącego z Krynicy w 6 od marca nie wpisuję bo wiadomo w spółce brak Króla.


Ostatnio zmieniony przez dnia 27-02-2011, 17:36, w całości zmieniany 2 razy
Przejdź na dół

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-02-2011, 17:25    Odpowiedz z cytatem

Aj zapomniałem Ci napisać, że mnie nie będzie na pożegnaniu EIC Tatry...

Z tego co przedstawiłeś i co sam myślę o tym temacie nasuwają mi się następujące wnioski:
- za dwóch pierwszych prezesów nie było tak źle
- pociągi kwalifikowane (i TLK) mają sens o ile będzie bilet relacyjny - za 10-15 zł. LM za 23 czy brak tego typu oferty dzisiaj w TLK zniechęcają do pociągu
- poza EC BEM i Cracovią brak połączeń międzynarodowych
- czas jazdy i ilość pociągów w relacji Kraków -> Nowy Sącz i Kraków -> Krynica oddają palmę pierwszeństwa autobusom


Oferta do przyjęcia na tej linii, bez fantazji:
- we wszystkich pociągach spółki taryfa relacyjna - bilet krynicki. Do Nowego Sącza 8 i 10 zł, a do Krynicy 10 i 13 zł. Pierwsza cena dla uczniów, studentów i innych osób ze zniżkami (orientacyjna cena na szybko wymyślona)
- weekendowy TLK (d. Malinowski), bądź EX Tatry - grupa wagonów do Krynicy. Weekendowy nocny do Gdyni.
- ten poranny TLK z Nowego Sącza (za Pieniny)
- w wakacje powyższe codziennie + nocne połączenia z Gdynią, Szczecinem, Białymstokiem, Warszawą. Jakiś dzienny EX/TLK Krynica-Warszawa by się przydał. Z Krynicy odjazd 8-9 rano.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-02-2011, 17:38   

Gwałtowny regres nastąpił w grudniu 2007. Najwięcej zaslug na linii moim zdaniem miał Pan Prezes Żurkowski.
Powrót do góry

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-02-2011, 17:42    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin, mógłbyś napisać coś o pociągach EX i pospiesznych na tej linii przed rokiem wielkich podziałów, czyli 2001? Wtedy mielibyśmy ciekawy obraz jak kolej zmieniają podziały, zmiany prezesów...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-02-2011, 17:46   

loker, Nie ma problemu w najbliższym czasie napiszę. Tylko jak daleko chcesz się cofnąć? I czy opisać czasy PKP PR 2001-2008?
Powrót do góry

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-02-2011, 17:48    Odpowiedz z cytatem

Na pewno opisz sytuację tuż przed podziałem - rok 2000. Rok 1997 może tez być ciekawy. Przełom lat 80/90 - czyli jak było "za komuny".

No i kiedy było najlepiej (ceny biletów, ilość połączeń), a kiedy najgorzej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-02-2011, 17:53   

Ok. Mogę zejść do 1986 roku. Jako ciekawostkę na dzień dobry napiszę że w czasie elektryfikacji oferta była o niebo lepsza niż dzisiaj.
Powrót do góry

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-02-2011, 20:47    Odpowiedz z cytatem

EIC Tatry widziany na Krakowie Głównym: skład mieszany się przydał - nie działały żadne drzwi odskokowo-przesuwne. W barowym ciemno. Jakaś awaria elektryki musiała być. W części krynickiej 154A się znalazł
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 27-02-2011, 20:55   

loker,

A widziałeś wagon 1 klasy z Krynicy? Rodem z TLK dodam że wczoraj jechał zimny już dzisiaj to samo.
Powrót do góry

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 27-02-2011, 23:50    Odpowiedz z cytatem

Jestem w posiadaniu archiwalnej cegły z 1993/1994. Rozkład pociągów z Krakowa w kierunku Nowego Sącza/ Krynicy/Zagórza wyglądał wtedy następująco:

Odjazdy z Krakowa Gł:
0.36 pośp "Bieszczady" Gliwice-Krynica/Zagórz codziennie
1.58 pośp Warszawa Wsch. - Krynica codziennie
2.38 pośp "Karpaty" Warszawa Wsch. - Bukareszt codziennie
3.55 pośp Gdynia Gł. - Krynica codziennie
7.07 pośp. "Poprad" Kraków Gł. - Krynica w (C)
10.05 os. Kraków Gł. - Krynica codziennie
12.55 os. Kraków Gł. - Krynica/Zagórz codziennie
13.55 os. Kraków Gł. - Nowy Sącz codziennie
16.50 pośp "Dunajec" Kraków Gł. - Nowy Sącz codziennie
17.06 pośp "Wetlina" Warszawa Wsch - Zagórz codziennie
19.43 Ex "Pieniny" Warszawa Wsch.- Nowy Sącz codziennie, oprócz sobót
21.10 pośp. "Cracovia" Kraków Gł. - Budapeszt codziennie

Przyjazdy do Krakowa Gł:
1.18 pośp. Krynica - Gdynia codziennie
2.01 pośp. Krynica -Warszawa Wsch. codziennie
4.20 os. Krynica/Zagórz - Kraków Gł. codziennie
6.58 pośp "Cracovia" Budapeszt - Kraków Gł.
8.02 Ex "Pieniny" Nowy Sącz - Warszawa Wsch. codziennie, oprócz niedziel
9.05 pośp. "Dunajec" Nowy Sącz - Kraków Gł. codziennie
9.56 pośp. "Wetlina" Zagórz - Warszawa Wsch. codziennie
18.34 pośp "Bieszczady" Krynica/Zagórz - Gliwice codziennie
20.44 pośp "Poprad" Krynica - Kraków Gł. w (C)
22.51 pośp. "Karpaty" Bukareszt - Warszawa Wsch. codziennie


Ostatnio zmieniony przez Adams dnia 28-02-2011, 00:04, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-02-2011, 00:02    Odpowiedz z cytatem

kryniczanin napisał/a:
loker,

A widziałeś wagon 1 klasy z Krynicy? Rodem z TLK dodam że wczoraj jechał zimny już dzisiaj to samo.


A zapomniałem... 112A. A tuż obok dwie jedynki z Zakopanego - 139A-Op
Ale przynajmniej w 112A możnabyło drzwi otworzyć Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 28-02-2011, 00:07    Odpowiedz z cytatem

To trochę jak dyskusja o Yeati. Wielu o nim mówi, niewielu go widziało. PKP IC na kryniczance nie istnieje, cała nadzieja w PR-ach.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Adams Płeć:Mężczyzna
Zbanowany


Dołączył: 18 Wrz 2010

PostWysłany: 28-02-2011, 00:37    Odpowiedz z cytatem

Ale jak widać PR też ruch dalekobieżny na Kryniczance mają gdzieś. Przecież po uwaleniu łącznika EIC Tatry aż się prosi żeby w weekendy wydłużyć IR Malinowski do Krynicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

loker Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 28-02-2011, 08:15    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
PKP IC na kryniczance nie istnieje

A nocny weekendowy do Gdyni?
A nocne wakacyjne?

Co do IR E. Malinowski do Krynicy. Widziałem go tuż przed Tatrami w Krakowie. Zestawiony z wagonów 6-miejscowych, w tym mechpom. Tylko PKP Cargo będzie miało bojowe zadanie, bo ET22 mają zakaz wstępu na linię Tarnów - Leluchów / Krynica. Można tez pomyśleć o dzieleniu w Tarnowie na część Krynicką i Rzeszowska.
WARUNEK konieczny: taryfa R i PWDC między Krakowem a Krynicą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

kryniczanin
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 28-02-2011, 09:22   

Cytat:
PKP IC na kryniczance nie istnieje,


Sheva trochę obiektywizmu. To PKP IC wróciło 16 stycznia na południe od Sącza. Nie to co PR rozbijając się dalej KKA przez tydzień i dając kasę na nowe drogi przez opłatę paliwową. Część swoich grzechów na Kryniczance PKP IC tym dotrzymaniem słowa zmyło.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 4 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl