Pomyślałam aby założyć temat dotyczący całej linii z Oświęcimia do Lublińca.
Nie wiem czy ktoś z Was zauważył ale w ujęciu graficznym od grudnia linia S8 Katowice-Lubliniec wchłonie tabele S31 Katowice-Oświęcim. W zeszłym roku Koleje Śląskie mówiły, że w tej linii widzą podobny potencjał jak w S1.
Z tego co widzę w rozkładzie 2017-2018 ma być aż 7 bezpośrednich połączeń w relacji Lubliniec - Oświęcim, więc pomalutku buduje nam się trzecia linia (po S1 i S4), która będzie linią przelotową (Katowice). Szkoda, że nie poszli za ciosem i wszystkich połączeń nie zrobili w bezpośredniej relacji, ale idzie to w dobrą stronę.
No i między Katowicami, a Bytomiem ma być 12 bezpośrednich połączeń (obecnie jest 11 o ile się nie mylę) więc drobna zmiana na plus. Moim zdaniem niezbędne minimum socjalne to 16 par, punkt wyjściowy do faktycznej walki o pasażera na tej trasie to 20 par, a układ marzeń to pociąg co 20 minut w szczycie i co 30 poza szczytem. Szkoda, że IC Przemyślanin nie pojedzie z Katowic przez Bytom do Gliwic, od grudnia dalej przez Zabrze.
Co do oznaczenia S8, faktycznie w rozkładzie na stronie PKP PLK jest oznaczenie jako S8 do Oświęcimia, bez rozbicia na S31. Moim zdaniem dobrze, bo widać, że i tak idzie to w kierunku zjednoczenia sobie obu odcinków w ramach jednego układu.
Idzie ku lepszemu na liniach S8/31, tabor coraz nowszy, rozkłady jazdy w dni robocze bardziej przemyślane.
Dzisiaj jadąc z Bytomia do Katowic, trafiłem na Elfa2, całkiem pozytywne wrażenia i zaskakująca frekwencja na godzinę 10.07 z Bytomia, a sam ELF2, wygodny, cichy, informacja głośnikowa i na wyświetlaczach, czuło się komfort w tym pociągu, podobnie jak w powrotnym 14WE, które również na tej trasie są wygodnymi składami.
Martwi mnie trochę nowy rozkład na S8/31 w dni wolne od pracy, szczególnie odcinek Lubliniec - Katowice, gdzie będą przerwy między pociągami nawet po 4 godziny.
Poranne pociągi co 2 godziny, potem zdecydowanie za duże przerwy - Tarn. G - Katowice, 9, 13, 17.
Obecnie w dni wolne są przerwy max 3 godzinne, będzie gorzej od grudnia.
Na linii S8 oprócz elfa2 pojawiają sie coraz częściej także zwykłe elfy.
Co do dni wolnych to faktycznie rozklad wygląda troche gorzej niż obecnie, przerwy w kursowaniu pociągów są bardzo długie.
W tym tygodniu Elf 2, jest na obsłudze relacji Lubliniec(9.12) - Bytom(10.09) - Katowice(10.33), może już na stałe w tych godzinach? Nie wiem jak wygląda sytuacja z innymi obiegami tej jednostki, o której jedzie w relacji do Lublińca? Zwykły Elf, czasami pojawia się na Katowice(11.41) - Lubliniec(13.07).
Wracając do nowego rozkładu jazdy, zaskoczyła mnie jedna zmiana, ostatni wieczorny pociąg z Lublińca do Katowic, do tej pory mający terminy - sobota, niedziela, święta do Katowic, w dni robocze tylko do Tarnowskich Gór, od grudnia jest zapisany - dni robocze do Katowic, dni wolne brak tego składu nawet do Tarn. G. Być może to zostanie uzupełnione i również w dni wolne pojawi się ten pociąg?
Tak, oferta nie jest zła w godzinach wieczornych, bo faktycznie ostatnie dwa wieczorne pociągi z Lublińca do Katowic pojadą codziennie o godz. 18.23 i 19.42.
Jest to wygodne rozwiązanie dla przesiadających się z dalekobieżnych na KŚ.
Czas przejazdu niektórych składów KŚ na odcinku Tarnowskie Góry - Katowice ulegnie zwiększeniu o 5 minut.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum