Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Wielka kompromitacja Arrivy - ścisk i opóźnienia
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 01-05-2011, 17:12   Wielka kompromitacja Arrivy - ścisk i opóźnienia Odpowiedz z cytatem

Wielka kompromitacja Arrivy - ścisk i opóźnienia

Podróże w ścisku, do tego odwołane lub opóźnione pociągi - to norma na połączeniach obsługiwanych przez Arrivę. Przed długim weekendem kolejna kompromitacja - na peronie dworca w Bydgoszczy zostali pasażerowie, którzy nie zmieścili się do szynobusu. Urząd Marszałkowski mówi dość i zapowiada karę finansową dla przewoźnika.

Pasażerowie korzystający z usług prywatnego przewoźnika narzekają od dawna. Zbyt krótkie składy, odwołane lub opóźnione pociągi, podstawiane zastępcze autobusy to codzienność. W piątek doszło do kolejnej kompromitacji. Pociągi Arrivy kursują przez najbardziej atrakcyjne turystycznie części regionu (Bory Tucholskie). Nietrudno było więc przewidzieć, że przed długim weekendem pasażerów będzie więcej niż zwykle, należałoby więc zwiększyć składy. Tymczasem przed południem na trasę z Bydgoszczy do Kościerzyny zamiast tak jak zwykle dwóch połączonych szynobusów wyruszył tylko jeden. W tej sytuacji wielu pasażerów zmuszonych zostało do pozostania na peronie.

- Był tłum ludzi. Przepychali się, próbowali wejść do środka, musiała interweniować Służba Ochrony Kolei. W sumie na peronie pozostało około 25 osób - opowiada jeden z pasażerów, Bartosz Przygoda. - Przecież zaczyna się długi weekend. Było sporo pasażerów z rowerami, ludzie chcieli dojechać w Bory Tucholskie, młodzież jechała ze szkół. A Arriva podstawiła mały szynobus - opowiada.

Na kolejny pociąg podróżni musieli czekać godzinę. Ale pomimo tego, że został podstawiony o czasie, to z Bydgoszczy Głównej odjechał z niemal godzinnym opóźnieniem. Był przepełniony do granic możliwości, choć szczęśliwie tym razem wszyscy weszli do środka. Po godzinie 15 nasz czytelnik meldował, że skład stoi od dłuższego czasu w Maksymilianowie i nikt nie wie, kiedy ruszy dalej.

- Mamy bardzo duże problemy taborowe - tłumaczy Fabien Courtellemont, prezes Arrivy. - W piątek rano jeden z szynobusów miał wypadek z samochodem. Dwa tygodnie temu ktoś zostawił na torach rower, w który uderzył nasz pociąg. Też jest w naprawie. Staramy się obsłużyć wszystkie połączenia, choć rzeczywiście niekiedy skład jest krótszy niż zazwyczaj.

To wyjaśnienia nie przekonują podróżnych. Jak tłumaczą, normą jest, że w piątkowe popołudnia pociągi jadące w kierunku Wierzchucina, Tucholi i Chojnic są przepełnione. Podobne zastrzeżenia do jakości usług oferowanych przez Arrivę ma Przemysław Mazur z wydziału infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego.

- Rzeczywiście pociągi są przepełnione, choć zgodnie z umową przewoźnik pasażerom podróżującym powyżej 15 km powinien zapewnić miejsce siedzące. Do tego bardzo poważnym problemem jest brak punktualności - wyjaśnia. - Rzeczywiście firma ma problemy z taborem, który jest awaryjny. Do tego dużo uszkodzeń powstaje w wyniku wypadków. Ale to nie zwalania Arrivy od odpowiedzialności.

Jak wyjaśnia, na początku maja Urząd Marszałkowski planuje podsumowanie działalności firmy w pierwszym kwartale tego roku. Wszystko wskazuje na to, że dla Arrivy nie zakończy się ono dobrze. Z powodu fatalnej jakości usług spółka będzie musiała zapłacić karę. I to niemałą.

- Ze wstępnych szacunków wynika, że będzie to ok. 800 tys. zł - informuje Mazur.

Trudno powiedzieć, kiedy sytuacja taborowa Arrivy się poprawi, choć według umowy z Urzędem Marszałkowskim spółka w ciągu 1,5 roku musi kupić cztery nowe autobusy szynowe.

Krzysztof Aładowicz

Źródło: Gazeta Wyborcza Bydgoszcz

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Podróznik Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Mar 2011
Skąd: Toruń

PostWysłany: 01-05-2011, 19:09    Odpowiedz z cytatem

To jest chore.

Z kolegą wybraliśmy się na 40 kilometrową wycieczkę rowerową do Czernikowa.Pociąg z Czernikowa przyjechał cały zapchany,po kilkuminutowej kłotni z kierownikiem pociągu pozwolił nam łaskawie wejśc do pociągu ,a warto zaznaczyć że następny był za 12h. Drzwi nie mogły się zamknąć ponieważ wystawało tylne koło od roweru.W pociągu nie działała klimatyzacja oraz śmierdziało potem.Po jaką cholere robią promocje pt " rower za złotówkę " skoro do pociągu z rowerem nie da się wejsć ...

To była moja ostatnia przejażdżka Arrivą,za nastepne serdecznie dziękuję,wole pojechać REGIO.

Pozdrawiam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Kuba_CH Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 14 Lis 2010
Skąd: Chojnice

PostWysłany: 01-05-2011, 21:01    Odpowiedz z cytatem

Brawo, w końcu sypnie się dla tych partaczy kara. Zachciało się prywatnego, innego przewoźnika w województwie za tańsze pieniądze to mają teraz, szkoda mi tylko pasażerów...
Osobiście z przejażdżek pociągiem po Kuj - Pomie zrezygnowałem już parę lat temu, żadna z tego przyjemność no chyba, że trafisz na skład wypożyczony od Przewozów Regionalnych.

_________________
Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 01-05-2011, 21:14    Odpowiedz z cytatem

Kuba_CH, Arriva RP nie jest prywatnym przewoźnikiem. Jest to spółka z o.o., która w 100% należy do państwowych kolei niemieckich Deutsche Bahn. DB to koncern - formalnym właścicielem Arrivy RP jest DB Schenker, a konkretnie DB Schenker Rail Polska S.A.

W mediach należy podkreślać (tu apel do dziennikarzy), że Arriva RP to de facto Deutsche Bahn. Jak zrobi się szum wokół DB to może niemiecki właściciel weźmie się za porządki w Arrivie RP, w której pracuje sporo betonu z PKP (m.in. były dyrektor PR Bydgoszcz). Efekty widać.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Robikon Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Lis 2008
Skąd: Legnica

PostWysłany: 01-05-2011, 21:20    Odpowiedz z cytatem

UM chciał zaoszczędzić 40 mln no to ma teraz nauczkę,szkoda tylko pasażerów...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 01-05-2011, 21:23    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Podróże w ścisku, do tego odwołane lub opóźnione pociągi - to norma na połączeniach obsługiwanych przez Arrivę. Przed długim weekendem kolejna kompromitacja - na peronie dworca w Bydgoszczy zostali pasażerowie, którzy nie zmieścili się do szynobusu. Urząd Marszałkowski mówi dość i zapowiada karę finansową dla przewoźnika.

W końcu, bo ileż można znosić ciągłe wpadki, kompromitacje , opóźnienia, odwołania albo lipne warunki podróży.
Cytat:
- Mamy bardzo duże problemy taborowe - tłumaczy Fabien Courtellemont, prezes Arrivy. - W piątek rano jeden z szynobusów miał wypadek z samochodem

Ale przeciętnego pasażera uj to obchodzi ! Płacę za bilet i chce jechać, może nie tyle co siedzieć zadem co jechać i dojechać w miarę na czas.
Cytat:
To jest chore.

No jest ale jak widać ktoś się dobrał im do tyłka. Szkoda że tak późno, ale lepiej późno niż wcale.
Cytat:
- Ze wstępnych szacunków wynika, że będzie to ok. 800 tys. zł - informuje Mazur.

Im większa kara tym większa pewność że zostana poczynione kroki by ów zdarzenia nie miały miejsca lub żeby były sporadyczne. 800 tysięcy to ciut mało, ale nazbiera się kilka i odczują.
Cytat:
W pociągu nie działała klimatyzacja oraz śmierdziało potem

A dasz wiarę że plebs który się poci i smaży nie raczy ruszyć deklem i otworzyć okna ? Nie mogę tego zrozumieć, skoro jest parno, nie idzie oddychać, to otwieram okno albo okna żeby był przewiew i po problemie. A jak komuś się nie podoba to moze zawsze na następnej stacji wysiąść Smile
Cytat:
Po jaką cholere robią promocje pt " rower za złotówkę " skoro do pociągu z rowerem nie da się wejsć ...

Bo te promocje powinny zachęcić ludzi do jazdy na kursach czy liniach gdzie wozi się powietrze a nie gdzie normalnie nie ma warunków żeby się wszyscy pomieścili.
Cytat:
wole pojechać REGIO.

Ja też, ale nie wszędzie PR dojedziesz.
Cytat:
Zachciało się prywatnego, innego przewoźnika w województwie za tańsze pieniądze to mają teraz

Zachciało się bo była nadzieja że będzie lepiej, że będzie jakieś zbliżenie do rozkładów sprzed roku 2000 kiedy sporo pociągów kursowało itd. A tu niestety zonk...
Cytat:
Osobiście z przejażdżek pociągiem po Kuj - Pomie zrezygnowałem już parę lat temu, żadna z tego przyjemność no chyba, że trafisz na skład wypożyczony od Przewozów Regionalnych.

Sama jazda dla jazdy to nuda, chyba że trafi się na skład a kursują dość czesto i to w ilości 2 lub 3 na różnych trasach. Jedyne co można to jechać do jakiegoś określonego celu, jazda dla jazdy w SA106 to lipa jest...

Generalnie za PR było o wiele lepiej. Były składy gdzie się mieścili ludzie choć nierzadko brakowało niewiele by taka bipa czy bohuny były pełne. Nie było problemów że pociąg nie przyjedzie, nie było problemów że zima itd (dotyczyło to badziewia z pesy). Dlatego zgadzam się z opisem przedmówcy: Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz! Smile

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pilot1123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Lis 2010

PostWysłany: 01-05-2011, 21:49    Odpowiedz z cytatem

myslicie, że będzie lepiej? PR musiałoby składy na lokomotywach posyłać, co jest bardzo drogie. Ostatnio była też informacja o pocięciu części loków spalinowych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

maszynista_50 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Sty 2006

PostWysłany: 01-05-2011, 21:52    Odpowiedz z cytatem

To jest ta nowa, konkurencyjna jakość którą tak wielu przed laty na tym forum chwaliło.

_________________
www.4elementy.com
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 01-05-2011, 21:53    Odpowiedz z cytatem

maszynista_50, lepsza taka konkurencja niż monopol PR.

Na Dolnym Śląsku KD też wielokrotnie nawalały, ale nie wyobrażam sobie powrotu do monopolu PR.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pilot1123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Lis 2010

PostWysłany: 01-05-2011, 21:55    Odpowiedz z cytatem

bo w przewozach liczą się dotacje, a nie sprzedane bilety
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 02-05-2011, 10:04    Odpowiedz z cytatem

Lepszy fiat z 3 bohunami który przyjedzie niezależnie od pogody itd niż SA134 który może nie przyjechać bo spadł śnieg lub będzie odwołany bo na innej trasie zaliczył kolizje z golfem.

Poza tym PR 5 lat temu a PR dzisiaj to dwie różne bajki.
Cytat:
To jest ta nowa, konkurencyjna jakość którą tak wielu przed laty na tym forum chwaliło.

Była nadzieja że skoro wejdzie prywatny przewoźnik to będzie lepiej itd. Okazało się że nie tylko tabor gorszy jeździ ale i rozkładowo się wiele nie zmieniło.

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kowal331 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Gru 2008
Skąd: Gdansk

PostWysłany: 02-05-2011, 17:22    Odpowiedz z cytatem

Częsciowo za powstałą sytuację winne są zakłady PESA w Bydgoszczy.Ich dziełem są pojazdy,które po zderzeniu z samochodem osobowym muszą iść do wielotygodniowego remontu.Co tam samochód,nawet najechanie na leżący na torach rower wyeliminowuje produkt PESy na dłuższy czas z jazdy.Gdy kursowały normalne lokomotywy SU45 i SP/SU42 wypadki z autami się zdarzały,ale dla lokomotywy kończyły się conajwyżej zadrapaniami lakieru i wybitym reflektorem,co naprawiano w godzinę,a teraz...strach pomyśleć co by się stało,jakby takie SA106 zderzyło się z TIRem.Może odbiegłem od tematu,ale wady konstrukcyjne taboru rodem z Bydgoszczy też przyczyniają się do kłopotów przewożnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Emillex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Maj 2010
Skąd: Johannesburg RPA

PostWysłany: 02-05-2011, 17:48    Odpowiedz z cytatem

Jeszcze jak Arriva należała częściowo do PCC to jeszcze to jako tako funkcjonowało.
To co się teraz dzieje to poprostu komedia. Coś przeczuwam że DB traktuje pasażerów w kuj - pom po macoszemu, jakoby by byli przyzwyczajeni do tego typu sytuacji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 02-05-2011, 18:44    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Coś przeczuwam że DB traktuje pasażerów w kuj - pom po macoszemu, jakoby by byli przyzwyczajeni do tego typu sytuacji.

Traktuje tak samo jak traktowali Polaków w latach 1939 - 1945 czyli jak bydło i gówno. Żałują pewnie tylko że nie mogą Ghs, Gbs albo Gags podłączyć i wtedy wozić Polaków.
Cytat:
Jeszcze jak Arriva należała częściowo do PCC to jeszcze to jako tako funkcjonowało.

Nie zauważyłem zmian. Jak wygrali przetarg na Kościerzyna - Wierzchucin i Bąk - Czersk to sytuacja się tylko pogorszyła. Na odcinku Bąk - Lipowa przez Szałamaje nie jeździ nic poza pociągami towarowymi. Za PR były dwie pół pary.

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 02-05-2011, 19:03    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Coś przeczuwam że DB traktuje pasażerów w kuj - pom po macoszemu, jakoby by byli przyzwyczajeni do tego typu sytuacji.

Kadrę kierowniczą Arrivy stanowią Polacy, może z wyjątkiem prezesa, który ma obcobrzmiące nazwisko, ale który dość dobrze mówi po polsku. Tak więc to nie DB z Berlina nieudolnie zarządza Arrivą, ale nieudolni są Polacy zarządzający Arrivą.

_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 6 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl