lubelak195, ludzie pracują i uczą się nie tylko w centrum. Na obrzeżach miasta jest dużo zakładów i pół godziny w szczycie to jest takie minimum.
endrju, możliwości pewnie mają. Wagony - z tego co widziałem w ub. tygodniu - nie wszystkie są takie nowoczesne. Nie wiem jak z lokami jest na tym pociągu. Jeżeli wynajmują od Cargo to pewnie kosztuje parę złotych.
ibonek, owszem, tylko mówie, że te 45 minut to duża przesada. Jeżeli z centrum(ogród Saski)da się być 15.55 pod dworcem kończąc o 15.30, to odjazdy powinny być najpóźniej 16.05, a nie sądze by ktoś z Czubów, czy Czechowa jeździł pociągami- jest za daleko- a z pozostałych dzielnic da sie dojechać na główny, czy północny spokojnie w te pół godziny, a tak tylko odstrasza to potencjalnych klientów.
_________________ Polacy- weźmy przykład z Węgrów i pana premiera Orbana!
Z gazu łupkowego będą wielkie pieniądze- aż 4,90 za 1000m3.
czy ktoś sie orientuje dlaczego od kilku rozkładów PKP w zadnym swoim rozkładzie nie podaje ze Kasztan zatrzymuje sie w Chełmie (postój trwa 7 min)
http://infopasazer.intercity.pl/index_pociag.php?nr_id=29914772
Nie ma tej informacji w tablicy w Chełmie, Hafasie, Sitkolu
bieluch, Trudna powiedzieć dlaczego tej informacji nie ma w rozkładach jazdy, ale najciekawsze jest to, że mimo tego zawsze w Chełmie z tego pociągu wysiada sporo osób.
dowiadywalem sie na dworcu i co ciekawe pociagu w rozkladzie nie ma ale mozna na niego kupic bilet i wsiąść w Chełmie pod warunkiem ze jedzie sie do Niemiec lub na Ukraine.
Pasażerowie walczą o zmianę rozkładu pociągu z Terespola
Wcześniej pociąg odjeżdżał o 6.58, po grudniowej zmianie rozkładu jazdy o 6.13. – Muszę wstawać przed świtem, a po dotarciu na miejsce, czekać aż dwie godziny na rozpoczęcie zajęć na uczelni – narzeka studentka Ada Sidorczuk.
Przed kilkoma dniami radni Gabriel Gryciuk z terespolskiej gminy i Andrzej Łukasiak z Terespola rozpoczęli zbieranie podpisów pod petycją adresowaną do marszałka województwa. Podpisy zbierają sami, korzystają także z pomocy wielu wolontariuszy.
Gryciuk mówi, że podpisywanie petycji potrwa do 22 stycznia. – Mamy już ponad 1000 podpisów, a oczekujemy jeszcze na listy z Zespołu Szkół w Małaszewiczach oraz z Państwowej Szkoły Wyższej w Białej Podlaskiej. Liczymy na przywrócenie odjazdu porannego pociągu z Terespola o godz. 6.58 – zaznacza radny.
Jacek Mikitiuk, dojeżdżający systematycznie do Małaszewicz, złożył już podpis pod petycją. – Chcemy przywrócenia pociągu, który na czas dowoził uczniów do szkoły i dorosłych do pracy. Codziennie słyszę narzekania mieszkańców Terespola, Małaszewicz i Chotyłowa na zmiany w rozkładzie jazdy pociągów. Ludzie muszą wstawać godzinę wcześniej i jest to stracona godzina – mówi Mikitiuk. Dodaje, że podobny kłopot mają pasażerowie jadący z Białej Podlaskiej w kierunku Warszawy. Brakuje dawnych połączeń. Bialczanie muszą jeździć z przesiadkami w Łukowie lub Siedlcach i czekać tam po godzinie na łączone pociągi.
– Bilety podrożały prawie o 10 proc. I wraz z tym pogorszył się rozkład jazdy. Choć była kosztowna modernizacja naszej linii kolejowej, to jednak z roku na rok widać zmiany na gorsze – mówi pan Jacek.
Studentka Ada Sidorczuk, aby zdążyć w Terespolu na pociąg o 6.13, musi wstać o 5.30. – Przyjeżdżam do Białej Podlaskiej przed godz. 7 i czekam na zajęcia, które zaczynają się dopiero około godz. 9. A wieczorem mam pociąg powrotny dopiero o godz.18 – narzeka.
Beata Górka, rzecznik marszałka województwa lubelskiego, podkreśla, że petycja podróżnych nie pozostanie bez odpowiedzi.
– Sprawa zostanie rozpatrzona. Dobrze byłoby, gdyby udało się przywrócić wcześniejszy rozkład, aby ludzie wygodniej mogli dojechać do szkoły lub pracy. Ze strony Urzędu Marszałkowskiego nie ma oporu – zapewnia rzecznik.
Także poseł Adam Abramowicz (PiS) zamierza interweniować w sprawie pogarszającego się rozkładu jazdy pociągów na trasie Terespol–Warszawa.
– Pociągi z Warszawy do Siedlec jeżdżą co 50 minut aż do godz. 23.15. Niestety, w woj. lubelskim jest bardzo źle ze skomunikowaniem pociągów pomiędzy Terespolem a Siedlcami. Zamierzam wystąpić do marszałka województwa w tej sprawie. Przygotowuję też poprawkę budżetową, aby można było sfinansować zakup szynobusu do przewozów pomiędzy Terespolem i Siedlcami – ujawnia poseł.
Z informacji, które otrzymałem wynika, że obecny rozkład PR na lubelszczyźnie był robiony w celu jak najlepszego skomunikowania pociągów R z TLK PKP Intercity, jednak opierając się na godzinach odjazdów TLK z ubiegłego rozkładu. Zatem dlatego wyszła taka kicha. Poprawa być może nastąpi 1 czerwca.
Przy okazji warto napisać, że na lubleskich torach pojawia się coraz więcej dobrych wagonów, składy są zestawione coraz lepiej. TLK Jadwiga z Krakowa przyjeżdża z dwoma 111Arow. Dzisiejszy TLK Wieniawski do Bydgoszczy Gł zestawiony z (uwaga) 3 111Arow), 3 dwójek 6-miejscowych oraz jedynki prawie jak w EIC (przyciemiane okna wklejane, klimatyzacja, dolna zabudowa). TLK Lublinianin również miał 111Arowa na składzie. Wszystkie wymieniane tutaj 111Arow to te z kwadratowymi przyciemnionymi oknami (Arow z PR nie liczę). Słabo natomiast wyglądają składy do/z Wrocławia, ale miejmy nadzieję że i tutaj nastąpi poprawa.
i powiem, że analizując poprzedni rozkład PKP Intercity i obecny PR ta zasada całkiem dobrze się sprawdza. Tak by było gdyby PIC nie zmienił rozkładu - pociągi dalekobieżne z Lublina przez Wawę
- do Warszawy 4.55 (brak skomunikowania, zresztą przez ostatnie lata takiego nie było)
- do Gdyni 7:03 (przyjazd R z Chełma godzina 6:43)
- do Szczecina Gałczyński 7:55 (przyjazd R z Chełma 7:43)
- do Bydgoszczy 10:05 (przyjazd R z Chełma 9:53)
- do Bydgoszczy 12:07 (przyjazd R z Chełma 10:43 - no tutaj widać że nie zagrało)
- do Bydgoszczy 15:55 (przyjazd R z Chełma 15:33)
- do Warszawy 19:00 (przyjazd R z Chełma 18:44)
Z drogą powrotną jest podobnie. Gdyby PKP IC nie zmienił rozkładu mielibyśmy znakomite skomunikowania. Ale opieranie się na ubiegłorocznych danych... Nie rozstrzygam czyja to wina - czy PR, czy też PKP Intercity, ale ta sytuacja jednoznacznie opisuje, że współpracy pomiędzy tymi dwoma spółkami po prostu nie ma.
Możliwe jest, że wstępnie rozkład IC miał być zbliżony do zeszłorocznego, ale pamiętajmy, że zdecydowana większość połączeń Lublina z Warszawą to pociągi jadące dalej - do Bydgoszczy, Gdyni, Wrocławia czy Szczecina. Dzięki temu 'lubelski ogon' musi się dostosować do zamknięć w całym kraju i dlatego wychodzi to jak wychodzi, bo nikt mi nie wmówi, że puszczenie dwóch pociągów jadących na odcinku Lublin - Kutno w odstępie kwadransa to jest dostosowanie oferty do potrzeb pasażera i zostało z premedytacją zaserwowane mieszkańcom Lublina. Tegoroczny rozkład jazdy jak żaden poprzedni to przykład, że przewoźnicy mogą sobie chcieć, a i tak będzie jak PLK pozwoli.
Czy rozkład TLK Czartoryski wbity to Sitkola od 1 marca jest już ostateczny? Jeśli tak, to wreszcie można ogłosić jakiś sukces związany z rozkładem na Lubelszczyźnie - nie będzie już dziury w okolicach 7 rano, ponadto doskonałe skomunikowanie z Chełmem pozwoli zarówno dotrzeć rano do Warszawy w 3h 50 min (z Chełma - 6:00; w Warszawie - 9:50) jak i powrócić do Chełma zdecydowanie później niż dotychczas (z Warszawy - 19:55; w Chełmie 23:50; czas jazdy - 3h 55 min). Doskonale, mam nadzieję, że to się utrzyma do momentu wejścia rozkładu w życie. Martwi jedynie ciągle dość słaby czas przejazdu na trasie Lublin-Warszawa, mimo że jest on i tak krótszy niż obecnie (2h 25 min), to po prowadzonym remoncie spodziewałem się lepszego.
Dzisiaj dzięki PLK niczego nie możemy być pewni. Rozkład Czartoryskiego na odcinku Lublin - Warszawa może się zmieniać wtórnie w związku ze zmianami w dalszej części trasy. Mając na uwadze różnorakie pomysły dotyczące zamknięć na E 65 spodziewałbym się jeszcze jakichś roszad.
Ten 'remont' to był w zasadzie tylko po to aby obecne parametry się jeszcze bardziej nie pogarszały. A na tych 21 km (bo rozumiem, że mowa o odc. Nałęczów - Puławy) to i tak wiele by się nie ucięło.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum