Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 23-05-2011, 13:23   Modernizacja estakady kolejowej w Gorzowie Odpowiedz z cytatem

19 maja 2011 roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Szczecinie ogłosił przetarg na wykonanie studium wykonalności dla realizacji zadania „Modernizacja Estakady Kolejowej w Gorzowie Wlkp.”.

Głównym celem studium będzie opracowanie dokumentacji przedprojektowej niezbędnej dla przygotowania i realizacji inwestycji. Studium wykonalności będzie zawierać analizy stanu istniejącego, propozycje modernizacyjne i wybór opcji wraz z uzasadnieniem wyboru oraz analizę środowiskową, określającą wpływ poszczególnych wariantów modernizacji na środowisko.

Zgodnie z założeniami rozpatrywane będą trzy warianty modernizacji:

* utrzymanie obecnych parametrów i funkcji eksploatacyjnych estakady,
* podniesienie prędkości do 120 km/h dla autobusów szynowych, 100 km/h dla pasażerskiego taboru klasycznego i 70 km/h dla ruchu towarowego (obecnie 40 km/h) przy pozostawieniu jednego toru na estakadzie,
* uzyskanie podanych wyżej parametrów z przywróceniem ruchu dwutorowego na estakadzie.

Koszt opracowania studium wykonalności szacujemy na 2,7 mln zł. Źródło finansowania: fundusz kolejowy oraz środki własne PKP PLK. Oferty należy składać do 22 czerwca 2011 r.

Estakada Kolejowa w Gorzowie Wlkp. została zbudowana w latach 1910-1914. Dzięki niej można było bezkolizyjnie przeprowadzić ruch kolejowy przez centrum miasta. Estakada ma 2116 m długości. Pierwotnie ułożono na niej dwa tory. W latach 1977-1978, dla zwiększenia skrajni w związku z przejazdem przez Gorzów Wlkp. wagonów produkowanych w NRD dla ZSRR, dokonano rozsunięcia na zewnątrz osi torów. Naruszyło to konstrukcję estakady. Dla uniknięcia większych zniszczeń jeden tor rozebrano, a drugi przesunięto bliżej środka estakady. Estakada Kolejowa wpisana jest do rejestru zabytków.

źródło: PKP PLK Centrum Realizacji Inwestycji Oddział w Szczecinie

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl