Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Bezpieczeństwo a polska kolej
Autor Wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 04-09-2011, 14:58    Odpowiedz z cytatem

Ale to tylko powtarzacz. Jeżeli semafor do którego się odnosi jest widoczny - maszynista nie musi nic robić.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 04-09-2011, 15:48    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
semafor powtarzający (...) zaczął podawać sygnał wątpliwy czyli wyświetlając tylko dolny sygnał

Pewnie przepaliła się żarówka.
To jest dopuszczalne. "Sp" posiadają dodatkowo wskaźniki: I, II i III pozwalajace je zidentyfikować.
Przepalenie natomiast żarówki w komorze białego światła powinno automatycznie wygasić również górne - pomarańczowe (żółte) lub zielone, aby przypadkowo, w nocy, z dużej odległości, nie pomylić powtarzacza z "To" albo z semaforem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

ecavon Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Cze 2010
Skąd: Inwałd

PostWysłany: 04-09-2011, 19:32    Odpowiedz z cytatem

Dodam z zauważonego w Katowicach na semaforze na 1 SBL w kierunku Gliwic lubi się świecić czerwone, przez co składy wyhamowują. To znajduje się zaraz przy wiadukcie za terenem lokomotywowni.

_________________
2010-2013 na razie 100 178km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 04-09-2011, 19:52    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
"Sp" posiadają dodatkowo wskaźniki
jesli już to tablice wskazujące czarnymi pasami pionowymi na białym tle kolejność tych sygnałów, licząc od semafora, do którego się odnoszą.
Cytat:
w nocy, z dużej odległości, nie pomylić powtarzacza z "To" albo z semaforem.

A może jeszcze z SBL... Śmiech teraz winieneś widzieć do czego służy i jak ważna jest KZŚ.
Skoro już o bezpieczeństwie to nawet : Stwierdzenie wskazania sygnału powtarzającego nie zwalnia maszynisty od obowiązków obserwowania sygnału na semaforze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 04-09-2011, 21:47    Odpowiedz z cytatem

No tak, bo powtarzak tylko wskazuje, ze semafor albo podaje wolna droge, albo ograniczenie, albo ze masz stanac (w ostatnim przpadku za powtarzakiem mozesz miec Sz, ale o tym powinienes dostac informacje przez szczekaczke).

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pan Pikuś Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011

PostWysłany: 04-09-2011, 21:50    Odpowiedz z cytatem

przewoz napisał/a:
Ale to tylko powtarzacz. Jeżeli semafor do którego się odnosi jest widoczny - maszynista nie musi nic robić.


Nieprawda. Powinien poinformować o tym fakcie dyżurnego ruchu i złożyć raport.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 04-09-2011, 21:51    Odpowiedz z cytatem

Ale jadac po 274 miedzy Marciszowem a Jaworzyna to jak na semaforze nie masz Sz albo nie jedziesz na rozkaz, to jest traktowane w kategoriach swieta panstwowego. Tu powinny wrocic semafory ramienne, zlomiarze nie mieliby czego szukac.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mikiyee Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 13 Gru 2009

PostWysłany: 04-09-2011, 22:07    Odpowiedz z cytatem

Na forum http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=568397&page=273
znalazłem informację dotyczącą awaryjnego hamowania pociągu na dworcu Wrocław Główny w ostatni piątek(2.09.11):

Cytat:
tak swoją drogą, w piątek niewiele zabrakło, aby doszło do zderzenia czołowego. Mój pociąg, wyjeżdżający z toru 9 dostał zielone światło (chyba, bo nie widziałem sygnalizatora, ale tak czy siak pociąg ruszył, nie wydaje mi się, żeby maszynista miał takie widzimisię) i po przejechaniu jakiś 30 metrów hamował awaryjnie bo z naprzeciwka wjeżdżał chyba na 12 z dość dużą prędkością inny ezet. Nigdy bym nie powiedział że poczciwy kibel ma takie brzytwy ale fakt, że był to ten spot w malowaniu UMWD


Czy ktoś z Was wie coś więcej?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

wodkangazico Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Sie 2010

PostWysłany: 04-09-2011, 22:43    Odpowiedz z cytatem

pospieszny napisał/a:
jesli już to tablice wskazujące czarnymi pasami pionowymi na białym tle kolejność tych sygnałów, licząc od semafora, do którego się odnoszą.

Fakt.

pospieszny napisał/a:
A może jeszcze z SBL... Śmiech teraz winieneś widzieć do czego służy i jak ważna jest KZŚ.

O ile ów "śmiech" - nie wiem, czy prawidłowo - ale próbuję sobie wytłumaczyć jako ersatz innego kawałka Ie1, a mianowicie:
Cytat:
Sygnały powtarzające stosuje się wyjątkowo na stacjach oraz na tych szlakach, które nie mają blokady samoczynnej

o tyle finałowy akronim - zważywszy na wcześniejszą precyzję terminologii - ni hu hu, nie wiem z czym zjeść. Confused
Skąd wytrzasnąłeś KZŚ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 05-09-2011, 08:39    Odpowiedz z cytatem

Ja nie bedac maszynista wiem, ze powtarzaki masz tylko tam, gdzie nie widac semafora z przepisowej odleglosci (najczesciej jest za zakretem). Oczywiscie nie dotyczy to 274, na ktorej sprawnego powtarzaka ostatni raz widziano w epoce kamienia lupanego.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 05-09-2011, 11:11    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Nieprawda. Powinien poinformować o tym fakcie dyżurnego ruchu i złożyć raport.


To jest dla mnie oczywiste. O każdej nieprawidłowości maszynista informuje dyżurnego, a dyżurny (jeżeli wie o usterce tarczy albo innego sygnalizatora) powinien informować maszynistów.
Jaka jest rzeczywistość, tego chyba nie muszę mówić.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pan Pikuś Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Sie 2011

PostWysłany: 05-09-2011, 14:46    Odpowiedz z cytatem

Co to za sygnał?
Jest też wideo.


_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 05-09-2011, 20:36    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
O każdej nieprawidłowości maszynista informuje dyżurnego

Dlatego miesiącami powywracane lub też całkowity ich brak wskaźników, żarówek itd.
Więc jeżu bez przesady.
Cytat:
Jaka jest rzeczywistość, tego chyba nie muszę mówić.

Ja też, dlatego piszę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: ...

PostWysłany: 06-09-2011, 13:25    Odpowiedz z cytatem

To jest sygnał wątpliwy, czyli stój.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Observator Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Sie 2011

PostWysłany: 06-09-2011, 14:59    Odpowiedz z cytatem

Zarejestrowany na tym zdjęciu/filmie sygnał na semaforze wyświetlony został podczas uruchamiania i sprawdzania systemu ETCS na semaforze wjazdowym do stacji Zawiercie z zamkniętego toru nr 1 CMK. Ot i cała tajemnica. Nie było żadnego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu .
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 2 z 9 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl