semafor powtarzający (...) zaczął podawać sygnał wątpliwy czyli wyświetlając tylko dolny sygnał
Pewnie przepaliła się żarówka.
To jest dopuszczalne. "Sp" posiadają dodatkowo wskaźniki: I, II i III pozwalajace je zidentyfikować.
Przepalenie natomiast żarówki w komorze białego światła powinno automatycznie wygasić również górne - pomarańczowe (żółte) lub zielone, aby przypadkowo, w nocy, z dużej odległości, nie pomylić powtarzacza z "To" albo z semaforem.
Dodam z zauważonego w Katowicach na semaforze na 1 SBL w kierunku Gliwic lubi się świecić czerwone, przez co składy wyhamowują. To znajduje się zaraz przy wiadukcie za terenem lokomotywowni.
jesli już to tablice wskazujące czarnymi pasami pionowymi na białym tle kolejność tych sygnałów, licząc od semafora, do którego się odnoszą.
Cytat:
w nocy, z dużej odległości, nie pomylić powtarzacza z "To" albo z semaforem.
A może jeszcze z SBL... teraz winieneś widzieć do czego służy i jak ważna jest KZŚ.
Skoro już o bezpieczeństwie to nawet : Stwierdzenie wskazania sygnału powtarzającego nie zwalnia maszynisty od obowiązków obserwowania sygnału na semaforze.
No tak, bo powtarzak tylko wskazuje, ze semafor albo podaje wolna droge, albo ograniczenie, albo ze masz stanac (w ostatnim przpadku za powtarzakiem mozesz miec Sz, ale o tym powinienes dostac informacje przez szczekaczke).
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Ale jadac po 274 miedzy Marciszowem a Jaworzyna to jak na semaforze nie masz Sz albo nie jedziesz na rozkaz, to jest traktowane w kategoriach swieta panstwowego. Tu powinny wrocic semafory ramienne, zlomiarze nie mieliby czego szukac.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
tak swoją drogą, w piątek niewiele zabrakło, aby doszło do zderzenia czołowego. Mój pociąg, wyjeżdżający z toru 9 dostał zielone światło (chyba, bo nie widziałem sygnalizatora, ale tak czy siak pociąg ruszył, nie wydaje mi się, żeby maszynista miał takie widzimisię) i po przejechaniu jakiś 30 metrów hamował awaryjnie bo z naprzeciwka wjeżdżał chyba na 12 z dość dużą prędkością inny ezet. Nigdy bym nie powiedział że poczciwy kibel ma takie brzytwy ale fakt, że był to ten spot w malowaniu UMWD
Ja nie bedac maszynista wiem, ze powtarzaki masz tylko tam, gdzie nie widac semafora z przepisowej odleglosci (najczesciej jest za zakretem). Oczywiscie nie dotyczy to 274, na ktorej sprawnego powtarzaka ostatni raz widziano w epoce kamienia lupanego.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Nieprawda. Powinien poinformować o tym fakcie dyżurnego ruchu i złożyć raport.
To jest dla mnie oczywiste. O każdej nieprawidłowości maszynista informuje dyżurnego, a dyżurny (jeżeli wie o usterce tarczy albo innego sygnalizatora) powinien informować maszynistów.
Jaka jest rzeczywistość, tego chyba nie muszę mówić.
Zarejestrowany na tym zdjęciu/filmie sygnał na semaforze wyświetlony został podczas uruchamiania i sprawdzania systemu ETCS na semaforze wjazdowym do stacji Zawiercie z zamkniętego toru nr 1 CMK. Ot i cała tajemnica. Nie było żadnego zagrożenia bezpieczeństwa ruchu .
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum