Wysłany: 22-08-2011, 12:17 Postulat o IR Olsztyn - Warszawa
Olsztyn jest moim rodzinnym miastem i od dawna boleję na tym, że jadąc tam nie mogę skorzystać z taniego IR na trasie Warszawa - Olsztyn. Pociąg taki byłby to pierwsze alternatywą wobec monopolu pociągów TLK spółki PKP IC, a po drugie pociągi te bylyby uzupełnieniem bardzo ubogiej sitaki połączeń na trasie Warszawa - Olsztyn.
Według mnie warto, aby ludzie z tych stron skrzykeli się i napisali jakąś petycję w sprawie takiego pociągu. Na początek wystarczyłaby jedna para kursująca w piątki i niedziele, a potem można by ją uzupełnić drugą parą kursującą codziennie.
Oczywiście wątpię, aby pociąg mogl zacząć kursować nawet od marca 2012 mimo, że jest to możliwe, ale na przeszkodzie stoi modernizacja trasy Warszawa - Gdańsk, którą to trasą pociąg ten musiałby jechać.
Jednak według mnie pismo warto wysłać. Sądzę, że wyjazd z Warszawy do Olsztyna mógłby być około 18, natomiast z Olsztyna do Warszawy około 14 (Gdybanie na temat 1 pary, obieg na 1EZT z PR Olsztyn).
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 22-08-2011, 15:05
Jestem oczywiście za takim IR ale godzina odjazdu z Olsztyna powinna być okolo19
Na początku by mógł być kibel, bo prędkość i tak jest tam przez te remonty pewnie tragiczna. Potem jak już będzie Warszawa - Działdowo na glanc wypicowana można by dać albo jakiś szybszy EZT co wyciąga te prędkość 160 km/h albo skład wagonowy z TraXXXem. Dzięki temu podróż by trwała dość krótko. Od Działdowa ile by podróż trwała ? Półtorej godziny ? Olsztyn by zyskał dogodne połączenie ze Stolicą co by mogło przenieść się na pewien rozwój regionu, który jest - nie ukrywajmy - nie najlepiej rozwinięty i dofinansowany. Taki IR by miał więc dwa plusy. Raz że by byłby krokiem żeby WarMaz nie był zakałą kraju, dwa ze zaliczyłbym sobie odcinek Olsztyn - Działdowo
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Fajnie jakby powstał taki IR, nawet z przedłużoną relacją do Katowic przez CMK. Dzisiejszy obraz połączeń Olsztyna z Górnym Śląskiem jest kiepski. Jedno TLK bezpośrednie, w godzinach niezbyt atrakcyjnych, jazda przez Częstochowę znacznie wydłuża trasę. Skoro można zrobić IR na wielu trasach, gdzie dotąd było to niemożliwe, propozycja Olsztyn - Warszawa lub dalej do Katowic, wydaje mi się bardzo sensowna i nie koniecznie dopiero po remontach E65, bo to wszystko jeszcze potrwa kilka lat, a taki pociąg jest potrzebny znacznie szybciej. Olsztyn jest stopniowo odcinany od połączeń dalekobieżnych, wszystko sie zwala na remonty, ale czym ci ludzie mają jechać w głąb kraju, czy autobus to taki luksus, czy tylko konieczność przy obecnych cięciach pociągów.
Takie pociągi chyba nie wchodzą w grę, bo WAR-MAZ zrezygnowało z zakupu 70szt nowych EZT razem z PR.
Gdyby województwo się nie wycofało, i znalazło by kasę na finansowanie tych pociągów, 4szt miały właśnie trafić do WAR-MAZ. 2szt miały iść na połączenia Olsztyn-Wawa-CMK, 2 na Olsztyn-Poznań-Wrocław.
Niestety, z tych planów nic już nie zostało. Czy po remoncie coś pojedzie? Czytałem miesiąc temu na RK że PR nie planują puszczać pociągów na E65 po modernizacji. No chyba że to była jakaś zmyła.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-08-2011, 11:03
Warmińsko -Mazurskie to specyficzne województwo gdzie PR-y mają dziwną wizję rozwoju spółki ,oczywiście duzo zależy od UM ale jak czytam powyższy post to naprawdę nie rozumiem pewnych spraw tak więc przenieśmy ten wątek do koncertu życzeń
Zmienił się teraz dyrektor w WMZPR. (chyba w marcu czy kwietniu)
Teraz jest młody mądry gość, i trzeba mieć nadzieję że będzie lepiej.
Najbliższy rozkład jazdy miał przynieść kilka niespodzianek, ale żądania płacowe związkowców chyba zepsuły te plany, i dobrze będzie jak pojedzie taka sama liczba pociągów co obecnie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum