Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
W grudniu rzeź połączeń na Śląsku?
Autor Wiadomość

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 19-09-2011, 18:20   W grudniu rzeź połączeń na Śląsku? Odpowiedz z cytatem

Śląskie: W grudniu pasażerów czeka „rzeź połączeń”?

O tym, że w woj. śląskim z koleją regionalną nie jest najlepiej, nikogo przekonywać chyba nie trzeba. „Dziennik Zachodni” spekuluje, że w grudniu, wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy, nawet połowa lokalnych pociągów może zniknąć z torów.

Powód? Jak zwykle chodzi o pieniądze. Marszałek województwa wyraźnie daje do zrozumienia, że samorządu nie stać na to, by po raz kolejny zapłacić Przewozom Regionalnym prawie 150 mln zł. Matusiewicz podkreśla, że aby spełnić żądania PR, w tym roku województwo musiało zaciągnąć 30 mln zł kredytu.

„Dziennik Zachodni” podkreśla, że śląskie Przewozy Regionalne będą musiały przetrwać w przyszłym roku za ok. 70 mln zł - bo tyle zostało im z przeszło 500 mln złotych, zakontraktowanych w pięcioletniej umowie ramowej z samorządem województwa. Gazeta zaznacza, że w tej sytuacji będzie trudno uniknąć cięć w rozkładzie jazdy, tym bardziej, że kolejarze nie są chętni do szukania oszczędności we własnych szeregach. Z rozpoczętych latem cięć wśród załogi śląskiego zakładu spółki władze wycofały się pod presją związkowców (było to jednym z warunków zawieszenia strajku generalnego).

W całej sprawie istotny jest jeszcze kontekst Kolei Śląskich – spółki powołanej przez samorząd województwa w jeszcze ubiegłym roku, która za niecałe dwa tygodnie zadebiutuje na linii z Gliwic do Częstochowy i z Katowic do Wisły. „Dziennik Zachodni” cytuje wypowiedź Leszka Miętka, przewodniczącego Konfederacji Związków Zawodowych Kolejarzy, który nie ukrywa, że chodzi m.in. o zatrzymanie startu nowej spółki. Adam Matusiewicz nie pozostawia jednak złudzeń, że Koleje Śląskie ruszą. Jak dodaje, gdyby zdecydował się teraz zatrzymać start Kolei Śląskich, musiałby zwolnić ok. 100 osób.

Więcej...

źródło: Dziennik Zachodni / Rynek Kolejowy

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Miluś
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 19-09-2011, 18:42   

Czy będzie "rzeź" czy nie to zobaczymy w grudniu, ale znając ŚZPR to jestem pewien, że bez cięć części połączeń sie nie obejdzie. Wydaje mi się że nie można tu mówić o rzezi, ale nie raz powtarzam, że na kolei juz mnie chyba nic nie zdziwi.
Powrót do góry

MaRcin1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2008

PostWysłany: 23-10-2011, 22:05    Odpowiedz z cytatem

Zastanawiam się jak będzie wyglądała sprawa podpisania z PR umowy oraz ile marszałek Matusiewicz przeznaczy na Przewozy Regionalne ? Ogólnie jakoś cisza się zobiła na ten temat .. Oby w nowym rozkładzie nie nastąpiła rzeź połączeń ..
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sebek Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2005
Skąd: Bytom/okolice

PostWysłany: 24-10-2011, 07:53    Odpowiedz z cytatem

Ja bardziej się obawiam nie grudniowej zmiany rozkładów, a początku roku, gdy zwykle okazuje, że nie ma kasy na te pociągi ujęte w nowym rozkładzie jazdy i jak pokazują ostatnie lata, rzeż połączeń ma miejsce pod koniec stycznia, lutego. W grudniu wszyscy sie zachwycamy, że utrzymane są połączenia, czasem coś dorzucą, w innym regionie ograniczą terminy do dni roboczych i jest ok. Mija 2-3 msc nowego rozkładu i kasacja, zawieszenia itp. Dotyczy to wielu lini, dlatego najgorsze nie czeka nas od grudnia a bardziej z początkiem nowego roku.

_________________
na forum od 2005 roku:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mike_sc3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Gru 2008

PostWysłany: 24-10-2011, 17:32    Odpowiedz z cytatem

Ciekawe, czy znowu ogłoszą 30-minutowy takt na Tychy Miasto-Sosnowiec Gł., by jeszcze klika dni przed zmianą rozkładu ponownie wykosić połowę kursów... Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 28-10-2011, 16:44    Odpowiedz z cytatem

Według pisma z Urzędu Marszałkowskiego, ktore dziś wpłynęło do nas znaczy Cieszyńskiego Stowarzyszenia Miłośnikow Kolei dotacja całościowa na regionalne przewozy kolejowe w województwie śląskim ma wynieść w roku 2013 - 132 miliony złotych
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

MaRcin1987 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Lis 2008

PostWysłany: 02-12-2011, 19:22    Odpowiedz z cytatem

Jakoś cisza odnośnie podpisania umowy marszałka Matusiewicza z Przewozami Regionalnymi . Zastanawiam się cały czas jaka kwota zostanie przeznaczona na PR w nowym rozkładzie ?

[ Dodano: 05-12-2011, 19:51 ]
Dziś dowiemy się , jak będzie wygladał nowy rozkład jazdy śląskich Przewozów Regionalnych .
Wiadomo już , że od 11 grudnia zwiększyć ma się liczba pociągów na trasie Gliwice - Bytom oraz Tychy - Sosnowiec . Ubędzie ich natomiast między Katowicami a Krakowem oraz między Tarnowskimi Górami a Opolem .

To tyle teorii ! W praktyce może się okazać , że rozkład jazdy trzeba będzie niebawem drastycznie przyciąć .
Przygotowujący go kolejarze uznali bowiem , że o pieniądze zaczną się martwić na końcu . Aneks finansowy do rozkładu jazdy , czyli swoisty rachunek za jego wykonanie przesłali do urzędu marszłkowskiego dopiero pod koniec ubiegłego tygodnia .
Jesteśmy zaskoczeni , że stało się to tak późno mówi Witold Tróla z biura prasowego marszałka .
Nie ukrywa , że może to skomplikować negocjacje pomiędzy samorządem a przewoźnikem .
I bez tego będą one zresztą niełatwe .
Za swoje usługi Przewozy Regionalne zażyczyły sobie bowiem 155 milionów złotych .
Tymczasem w projekcie przyszłorocznego budżetu na dotacje dla przewoźników kolejowych zapisaliśmy 132 mln złotych , a przecież część tej kwoty zostanie przeznaczona na Koleje Śląskie , które przejęły od PR linię z Gliwic do Częstochowy wyjaśnia Trólka .
Na to , że samorząd znajdzie dodatkowe pieniądze dla kolejarzy nie ma co liczyć - marszałek Matusiewicz już w październiku dał do zrozumienia , iż stan budżetu na to nie pozwala .
Jeśli nie zmieni zdania to Przewozy Regionalne wkrótce będą mogły ogłosić , że " zmuszone " są ograniczyć swoją ofertę .

Źródło : Dziennik Zachodni .

Na temat dotacji dla PR było również dziś w aktualnościach TVP3 Katowice gdzie marszałek zaznaczył , że może dojść do cięcia połączeń Sad
Jak co roku " powtórka z rozrywki " oby znowu nie wycięli połączeń na lini 154 Rybnik - Pszczyna Sad

[ Dodano: 11-01-2012, 11:21 ]
Spodziewałem się tego , że po nowym roku pojawi się temat zbyt niskiej dotacji dla PR oraz cięcie połączeń ze strony Przewozów Regionalnych . Martwię się o linię 154 Rybnik - Pszczyna . Nawet nie potrafię dopuścić do siebie myśli , że miasto Żory liczące 62 022 mieszkańców mogłoby zostać pozbawione w najgorszym wypadku OBY NIE !! pociągów osobowych . Powtarzam w Żorach już uwalono podczas rzeźi połączeń w 2000 roku linię 159 Żory - Orzesze .
Fakt , że z frekwencją bywa różnie lecz połączenia na lini 154 są nam mieszkańcom Żor potrzebne .
Dotacja jaką marszałek Matusiewicz przeznaczył dla Kolei Śląskiej do wielkości wykonywanej pracy przewozowej jest zdecydowanie za wysoka !!
Strasznie denerwuje mnie to jak Matusiewicz'' głaszcze '' faworyzuje swoją spółkę a na PR pluje .
Wiem , że PR mają również swoje minusy i moim zdaniem do uzdrowienia sytuacji ŚLąskiego Zakładu Przewozów Regionalnych powinny doprowadzić zwolnienia w administracji. Po co w biurach tyle osób ! ?? Niech tam szukają oszczędności w administrracji a nie uwalać pociągi i zwalniać zwykłych szeregowych pracowników takich jak m.in kierownicy pociągów , konduktorzy , ..
Zawsze gdy bywałem w ŚZPR w Katowicach ostatni raz byłem jeszcze gdy mieścił się na Dworcowej 8 zastanawiało mnie po co tyle ludzi w biurach . Masa naczelników zastępców .
Niech tam PR szukają oszczędności .
Niestety już powoli tracę nadzieję i wiarę w to , że ten burdel kiedyś się skończy ..
Najgorsze jest to , że w kraju nie ma odpowiednich osób którzy uzdrowili by sytuację polskich kolei .
PRZEZ USAMORZĄDOWIENIE UDAŁO SIĘ ROZWALIĆ KOLEJ REGIONALNĄ NA ŚLĄSKU
Nie wierzę również w te bzdury marszałka , że Koleje Śląskie są o wiele tańsze . Szczerze wątpię w to , że gdy KŚ przejęłyby całość tras od PR to byłyby tańsze . Brednie mając obecnie dochodową linię z bardzo dobrą frekwencją Gliwice - Częstochowa dostały prawie 40 mln zł dotacji !
Oby było jakieś wyjście z tej sytuacji i nie doszło DO LIKWIDACJI POŁĄCZEŃ NA LINI 154 Rybnik - Pszczyna !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl