Żaden przeciek, tylko życzenie. Bardzo zadowolony byłbym, gdyby jednak ostatni pciąg do Świdwina był później niż teraz, bo obecnie jest o 20:23. Zajęcia we wtorek wypadły mi na Politechnice Koszalińskiej do 21:00 i... właśnie. Ćwiczenia albo powrót do domu.
Wysłany: 29-09-2011, 08:15 Re: Rozkład jazdy pociagów 2011/2012 w zachodniopomorskiem
Bartek1981 napisał/a:
Może znacie już jakieś przecieki dotyczące nowego RJ 2011/2012...? Nikt z PR-ów nie chce puścić pary z ust.
Znamy A o jakie pociągi konkretnie Ci chodzi?
W największym skrócie zmiany będą takie:
- dodatkowa ósma para poc. rel. Kołobrzeg - Szczecin - Kołobrzeg - z Kb o 8:35, a ze Szczecina o 8:20;
- poranny poc. Gryfice - Kołobrzeg - pojedzie w relacji skróconej Trzebiatów - Kołobrzeg;
- jedna para poc. mniej na odcinku Koszalin - Kołobrzeg;
- nie będzie relacji bezpośrednich Koszalin - Szczecin przez Kb (z braku taboru);
- nowa para poc. Poznań (7:45) - Koszalin (12:50)/(12:20) - Poznań (17:20) powstała z połączenia relacji dotychczas lokalnych pociągów - (nowa para poc. de facto jedynie na odc. Piła - Szczecinek - Piła);
- nowa para poc. na odc. Szczecin - Choszczno (7:50 / 14:36) - Szczecin;
- dwie z czterech par poc. regio Szczecin - Poznań - Szczecin pojadą 120 km/h na wagonach zamiast EZT;
- nowy układ poc. na linii Szczecin - Szczecinek - odj. ze Szczecina: 4:45 (z Runowa w 1-6), 5:30, 8:05, 12:05 (D), 14:30, 16:35 (1-5), 19:05, a ze Szczecinka: 4:40, 6:20 (1-6), 8:50, 11:50 (D), 15:50, 17:50 (B) i 19:50 (do Runowa w B);
- dodatkowy poc. Kostrzyn (16:50) - Szczecin Gł. (tylko w niedziele);
- dotychczasowy poc. nr 89124 SG (14:45) - Słupsk pojedzie w relacji SG - Koszalin, a do Słupska pojedzie poc. ze Świdwina o 15:50;
- poc. nr 89127 Słupsk (17:25) - Szczecin w sezonie pojedzie jako Ustka - Szczecin;
- dotychczasowy nocny poc. Szczecin - Białogard pojedzie w relacji Szczecin - Świdwin, a w drugą stronę bez zmian;
- na trasie Wysoka Kam. - Kamień Pomorski więcej pociągów (wahadełek) całorocznych, dobrze skomunikowanych z pociągami do/ze Szczecina i Świnoujścia;
- na trasie Piła - Stargard do końca maja 2012 generalnie bez zmian, a od 1 czerwca wszystko wywracamy do góry nogami Pojedzie 5 codziennych par Szczecin - Piła - Szczecin - odjazdy ze Szczecina: 6:10 (ze Stargardu), 8:30, 11:05; 14:20, 17:05, 19:35 (do Kalisza P. w 1-5 i 7), a z Piły do Szczecina: 5:00, 9:10, 13:10, 15:10, 18:00. Na odcinku Piła - Wałcz przy pomyślnych wiatrach powinno kursować (po 1 czerwca 2012) ogółem 10 par pociągów.
Wszystkie podane godziny należy traktować jako bardzo przybliżone, ale nie ostateczne, bo ciągle są przetasowania ze względu na zmiany V max, ograniczenia V max, zmiany w skomunikowaniach i godzinach jazdy poc. IR i IC itp.
Rozkład jazdy dla linii Piła - Szczecin po 1 czerwca zostanie upubliczniony w korekcie rocznej RJ, więc nie pojawi się od razu w nowym RJ.
[ Dodano: 29-09-2011, 09:19 ]
Rafał napisał/a:
Żaden przeciek, tylko życzenie. Bardzo zadowolony byłbym, gdyby jednak ostatni pciąg do Świdwina był później niż teraz, bo obecnie jest o 20:23. Zajęcia we wtorek wypadły mi na Politechnice Koszalińskiej do 21:00 i... właśnie. Ćwiczenia albo powrót do domu.
Wypowiedź busiarza tylko potwierdza słuszność decyzji o przyspieszeniu ostatniego poc. ze Słupska do Świdwina, zwłaszcza że ze Słupska obecnie wyjeżdża nim około 150 osób po przesiadce z poc. z Ustki (wracają z pracy z fabryki przetwórstwa rybek).
Natomiast pomyślimy jeszcze o przetrasowaniu poc. Darłowo - Kołobrzeg na trasę przez Białogard, ale to chyba dopiero od 1 czerwca 2012 bo teraz to PLK go nie przyjmie bez dodatkowej kasy.
Wysłany: 29-09-2011, 16:52 Re: Rozkład jazdy pociagów 2011/2012 w zachodniopomorskiem
Stoker napisał/a:
- nowy układ poc. na linii Szczecin - Szczecinek - odj. ze Szczecina: 4:45 (z Runowa w 1-6), 5:30, 8:05, 12:05 (D), 14:30, 16:35 (1-5), 19:05, a ze Szczecinka: 4:40, 6:20 (1-6), 8:50, 11:50 (D), 15:50, 17:50 (B) i 19:50 (do Runowa w B);
To jest dobre. Mam tylko cichą nadzieję, że pierwszy do Szczecinka będzie skomunikowany z porannym Białogard - Szczecin, jak to ma miejsce teraz.
Stoker napisał/a:
- dotychczasowy poc. nr 89124 SG (14:45) - Słupsk pojedzie w relacji SG - Koszalin, a do Słupska pojedzie poc. ze Świdwina o 15:50;
Jak patrzyłem na frekwencję w tych pociągach, to wydaje się słuszne rozwiązanie.
Stoker napisał/a:
- dotychczasowy nocny poc. Szczecin - Białogard pojedzie w relacji Szczecin - Świdwin, a w drugą stronę bez zmian;
To będzie miał podsył na próżno do Białogardu, czy jak? Bo w innym razie w Świdwinie będą 2 jednostki w nocy i jedynym rozwiązaniem będzie puszczenie 2xEZT jako poranny Świdwin - Słupsk.
Z innej beczki:
1.Czy rozkład dalej zakłada bezproduktywne postoje porannych pociągów, które wydłużają czas jazdy Świdwin - Koszalin do 1:09, czy może w końcu uda się z tym coś zrobić?
2. Szykują się na 380 jakieś duże roszady czasowe, czy raczej zostanie po staremu?
Tak patrzę na ten rozkład i widzę że na Szczecinek - Chojnice nic nowego nie ma, czyżby to Pomorskie musiało kombinować żeby na ten linii zwiększyć ruch ?
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Wysłany: 29-09-2011, 21:58 Re: Rozkład jazdy pociagów 2011/2012 w zachodniopomorskiem
lukien213 napisał/a:
To jest dobre. Mam tylko cichą nadzieję, że pierwszy do Szczecinka będzie skomunikowany z porannym Białogard - Szczecin, jak to ma miejsce teraz.
Założenie było takie, by to skomunikowanie utrzymać, bo z Białogardu podjeżdżają do Runowa takze drużyny na poc. do Szczecinka.
lukien213 napisał/a:
To będzie miał podsył na próżno do Białogardu, czy jak? Bo w innym razie w Świdwinie będą 2 jednostki w nocy i jedynym rozwiązaniem będzie puszczenie 2xEZT jako poranny Świdwin - Słupsk.
Nie. Obecny wieczorny poc. Słupsk - Świdwin będzie kursował jako Słupsk (lub nawet z Ustki) - Białogard. Rano dalej pojedzie jako poc. z Białogardu do Szczecina.
lukien213 napisał/a:
Z innej beczki:
1.Czy rozkład dalej zakłada bezproduktywne postoje porannych pociągów, które wydłużają czas jazdy Świdwin - Koszalin do 1:09, czy może w końcu uda się z tym coś zrobić?
2. Szykują się na 380 jakieś duże roszady czasowe, czy raczej zostanie po staremu?
Jedyne dłuższe postoje o których mi wiadomo są w Białogardzie, gdzie wynikają one ze skomunikowań z poc. na linii 340 i one pozostaną dalej.
Przesunięcia będą raczej drobne - kilkuminutowe. Ze Szczecina później wyjadą 89124 (o 15:05) i 89126 (o 16:05) ze względu na przejścia na jednotorówce oraz lekko zmieniony układ poc. IC. W drugą stronę o około 30 minut przyspieszony będzie pierwszy poc. Słupsk - Szczecin (przyjedzie koło 9:00).
[ Dodano: 29-09-2011, 23:01 ]
Pawel_15 napisał/a:
Tak patrzę na ten rozkład i widzę że na Szczecinek - Chojnice nic nowego nie ma, czyżby to Pomorskie musiało kombinować żeby na ten linii zwiększyć ruch ?
Ten odcinek to będzie totalna klapa. Skomunikowania będą tylko na niektórych pociągach, a poc. weekendowe w ogóle w próżnię będą trafiać. Niestety trudno się dogadać z niektórymi ludźmi w tej kwestii i efekt będzie jaki będzie.
Wysłany: 29-09-2011, 22:35 Re: Rozkład jazdy pociagów 2011/2012 w zachodniopomorskiem
Stoker napisał/a:
- na trasie Wysoka Kam. - Kamień Pomorski więcej pociągów (wahadełek) całorocznych, dobrze skomunikowanych z pociągami do/ze Szczecina i Świnoujścia;
-
Można wiedzieć w jakich godzinach te dodatkowe wahadła?
lukien213 napisał/a:
To będzie miał podsył na próżno do Białogardu, czy jak? Bo w innym razie w Świdwinie będą 2 jednostki w nocy i jedynym rozwiązaniem będzie puszczenie 2xEZT jako poranny Świdwin - Słupsk.
Nie. Obecny wieczorny poc. Słupsk - Świdwin będzie kursował jako Słupsk (lub nawet z Ustki) - Białogard. Rano dalej pojedzie jako poc. z Białogardu do Szczecina.
To chyba są jakieś żarty. To co, do Świdwina i dalej, do stolicy województwa z drugiego największego miasta w województwie ostatni pociąg (TLK) będzie około 19:30?! Chyba sobie ktoś kpi...
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
To nie jest żart, tylko jakaś kpina. Ostatni osobowy tylko do Białogardu, z Darłowa też może przez Białogard... Czarnowęsy Pomorskie, Rąbino i Świdwin też są w stanie wygenerować duże potoki. Takim zagraniem zniechęca się ludzi do pociągów, dając im wybór powrotu ostatnim osobowym z Koszalina po 18 lub? No właśnie. TLKa do Świdwina i tam czekać godzinę na osobowy w drugą stronę?
Mam przed sobą wyniki badań potoków - m.in. tego ostatniego pociągu do Świdwina.
Do Białogardu jeździ nim średnio około 30 osób, a dalej w porywach do .... 10.
Czy Waszym zdaniem to jest potok do obsługi pociągami? Sorry, ale moim zdaniem nie. To jest potok na busa i to jakiegoś małego.
W komunikacji bezpośredniej Koszalina ze Szczecinem nic się praktycznie nie zmieni. Ograniczenie dotyczy tylko wieczornego pociągu ze Słupska na odc. Białogard - Świdwin oraz wieczornego ze Szczecina do Białogardu na odcinku Świdwin - Białogard, gdzie potok też zwykle nie przekraczał 8 osób.
Każdy pociągokilometr to koszt (na dziś) 12,49 zł, a od grudnia może być jeszcze wyższy, więc nie możemy sobie pozwolić na płacenie za wożenie much.
[ Dodano: 30-09-2011, 12:30 ]
lukien213 napisał/a:
To nie jest żart, tylko jakaś kpina. Takim zagraniem zniechęca się ludzi do pociągów, dając im wybór powrotu ostatnim osobowym z Koszalina po 18 lub? No właśnie. TLKa do Świdwina i tam czekać godzinę na osobowy w drugą stronę?
A kto przy zdrowych zmysłach jedzie o 20 - 21 do Świdwina tylko po to, by za godzinę - dwie, czyli o 22 - 23 stamtąd wracać? Co takiego atrakcyjnego w Świdwinie jest późnym wieczorem, żeby puszczać tam cały pociąg? Lokalne galerianki dają za darmo
To zostawcie tylko 89136 i 89125, bo tylko one chyba potrafią zapewnić odpowiedni potok do Waszych wymagań. Resztę pociągów "zaorać" bo to koszty. W ogóle, zaorać całą kolej, przecież każdy puszczony pociąg to koszty.
Przypominam, że Przewozy Regionalne pełnią służbę publiczną i dostają też odpowiednie dotacje do każdego kilometra, więc nie prowadzicie działalności charytatywnej.
Tak, przemawia przeze mnie teraz złość, bo nie dość że obecna godzina odjazdu z Koszalian o 20:23 jest bardzo wczesna, to jeszcze chcecie go uwalić w ogóle na odcinku do Świdwina. Jak zatem dostać się wieczorem do domu?!
[ Dodano: 30-09-2011, 12:34 ]
Cytat:
[ Dodano: 30-09-2011, 12:30 ]
lukien213 napisał/a:
To nie jest żart, tylko jakaś kpina. Takim zagraniem zniechęca się ludzi do pociągów, dając im wybór powrotu ostatnim osobowym z Koszalina po 18 lub? No właśnie. TLKa do Świdwina i tam czekać godzinę na osobowy w drugą stronę? Śmiech
A kto przy zdrowych zmysłach jedzie o 20 - 21 do Świdwina tylko po to, by za godzinę - dwie, czyli o 22 - 23 stamtąd wracać? Co takiego atrakcyjnego w Świdwinie jest późnym wieczorem, żeby puszczać tam cały pociąg? Lokalne galerianki dają za darmo Question Twisted Evil
lukien213 miał na myśli takie coś:
19:39 TLK z Koszalina do Świdwina (po drodze nie zatrzymuje się na mniejszych stacjach) i w Świdwinie czekać na wieczorne 89128 lub 89130, które zatrzymują się w Nielepie, Rąbinie i Czarnowęsach Pomorskich.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Przypominam, że Przewozy Regionalne pełnią służbę publiczną i dostają też odpowiednie dotacje do każdego kilometra, więc nie prowadzicie działalności charytatywnej.
Oczywiście, ale każda służba ma swoje granice efektywności, jakiś minimalny próg, poniżej którego nie powinno się schodzić. Zauważ że służba zdrowia, która podobno jest bezpłatna i powszechnie dostępna także ma limity, powyżej których nie chce wykonywać swoich usług w ramach służby publicznej.
Max. 10 pasażerów na EZT o pojemności 300 miejsc (200 siedzących + 100 stojących) daje frekwencję na poziomie około 3%
Rafał napisał/a:
Tak, przemawia przeze mnie teraz złość, bo nie dość że obecna godzina odjazdu z Koszalina o 20:23 jest bardzo wczesna, to jeszcze chcecie go uwalić w ogóle na odcinku do Świdwina. Jak zatem dostać się wieczorem do domu?!
Nie chodzi o to by uwalić pociąg, ani o to by odciąć Świdwin od świata, lecz o to by za to samo dofinansowanie przewieźć jak najwięcej osób, by jak największej liczbie osób zapewnić możliwość przemieszczania się. Za pieniądze zaoszczędzone na tym wieczornym ogryzku pojadą inne pociągi, którymi będzie chciało jechać np. 50 osób, a kto wie, może i 100.
Napisz tak z ręką na sercu ile razy w życiu jechałeś tym pociągiem i kiedy to było po raz ostatni. Jestem bardziej niż pewien, że Twoja odpowiedź będzie negatywna.
Frekwencja podróżnych świadczy dobitnie o tym, że ten pociąg nie jest jakimś niezbędnym ogniwem transportowym dla rozwoju Świdwina. Są inne pociągi, zdecydowanie bardziej potrzebne i cenione przez mieszkańców Twojej okolicy i tych na pewno nikt nie śmie ruszyć.
Rafał napisał/a:
lukien213 miał na myśli takie coś:
19:39 TLK z Koszalina do Świdwina (po drodze nie zatrzymuje się na mniejszych stacjach) i w Świdwinie czekać na wieczorne 89128 lub 89130, które zatrzymują się w Nielepie, Rąbinie i Czarnowęsach Pomorskich.
Już rozumiem. Rzecz w tym, że z tego pociągu średnio w Rąbinie wysiada 1,4 osoby na dobę, w Czarnowęsach 0,8, w Nielepie nikt (0,0), a jedynie w Świdwinie 7,2 osoby.
Zatem te 7 osób sobie poradzi jadąc TLK. Pozostałe dwie do trzech osób będą musiały zmodyfikować swój plan dnia, albo zmienią środek transportu. Dziś większość ludzi ma samochody, a na wioskach prawie każdy ma motorower. Te osoby na pewno sobie poradzą.
Nie żebym komuś odmawiał prawa do jazdy pociągiem, ale pociąg to zbyt droga zabawka, by ją podporządkowywać potrzebom jednostki. To środek transportu masowego.
Z ręką na sercu - latem zdarzyło się kilka razy nim jechać (gdy był jeszcze o 21:30-21:40) no i przed wakacjami, w roku akademicki (dwa razy w tygodniu jeździłem tym pociągiem). Przyznaję, w Świdwinie z niego wysiada 2-6 osób. Teraz we wtorki mam zajęcia na Politechnice Koszalińskiej do 21:00 i... właśnie, jak wrócić? Jakoś jeszcze z wykładowcą się ugadam, że ostatni pociąg do domu o 20:23 i muszę wychodzić, ale gdy i to zostanie zabrane i będę zmuszony jeszcze wcześniej wychodzić?
Nie podoba mi się to. Ostatni pociąg Regio do Świdwina o 18:15. Mam nadzieję, że jednak do tego nie dojdzie.
_________________ 2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Mam przed sobą wyniki badań potoków - m.in. tego ostatniego pociągu do Świdwina.
Do Białogardu jeździ nim średnio około 30 osób, a dalej w porywach do .... 10.
Czy Waszym zdaniem to jest potok do obsługi pociągami? Sorry, ale moim zdaniem nie. To jest potok na busa i to jakiegoś małego.
Fajnie, że przedstawiasz takie dane. Jeśli jest tak jak piszesz, to nie ma co się spierać, bo dla jednej osoby w jeden dzień tygodnia nie opłaca się trzymać pociągu. Pozostaje tylko mieć nadzieję, że TLKa nie pojedzie wcześniej niż 19:25.
Powiedz mi jeszcze, może masz już coś na temat skomunikowania pociągu Poznań - Kołobrzeg (teraz 78445) z osobowym Słupsk - Szczecin (89127)? Chodzi oczywiście o Białogard. W tym rozkładzie zostało to rozwalone, a szkoda, bo jechałem tak kilka razy i zawsze była grupka ludzi, która się przesiadała.
Co do tych porannych pociągów: obecnie 89136 stoi w Białogardzie 18 minut. Zimą przy częstych opóźnieniach 89421 ten czas jeszcze się zwiększa, przez co podróż do Koszalina potrafi zająć 1:15 albo i więcej. Nie da się tych połączeń ułożyć tak jak jeszcze rok temu, kiedy ta osobówka była w Koszalinie o 7:07? Pisałeś coś, że poranny Słupsk - Szczecin ma być szybciej, więc i ten może będzie miał lepszy rozkład? Rozumiem oczywiście, że później do Białogardu przyjechać nie może, bo Kołobrzeg czeka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum