Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
PKP Intercity kupuje piętrusy
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-10-2011, 18:08   PKP Intercity kupuje piętrusy Odpowiedz z cytatem

Piętrusy IC na linii Warszawa-Łódź

Piątego października PKP Intercity wszczęło postępowanie przetargowe, którego przedmiotem jest zakup 30 piętrowych wagonów. Nowy tabor, od 2014 roku, będzie wykorzystywany w obsłudze ruchu pasażerskiego na linii Warszawa - Łódź – Warszawa. Część środków na sfinansowanie zakupu przewoźnik chce pozyskać ze źródeł unijnych, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

W dniu dzisiejszym PKP Intercity przekazało do Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich ogłoszenie o wszczęciu postępowania przetargowego polegającego na zakupie nowoczesnego taboru kolejowego, który będzie przeznaczony do realizacji kolejowych przewozów pasażerskich. Urząd w terminie do 5 dni opublikuje ogłoszenie w unijnym Dzienniku Urzędowym.

Przedmiotem zamówienia jest zakup 30 wagonów piętrowych. PKP Intercity w przedstawionej specyfikacji zamówienia założyło, że wagony będą dostosowane do prędkości maksymalnej 160 km/h, w układzie siedzeń znajdzie się od 110 do 120 miejsc, przy czym część będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej, co oznacza przystosowane toalety, pochylnie umożliwiające dostanie się z peronu na pokład pociągu oraz specjalnie wyznaczone miejsca na przewóz wózków inwalidzkich. Wszystkie wagony będą wyposażone w zamknięty układ toalet.

Pociągi zestawione z nowych wagonów piętrowych będą obsługiwały codzienny ruch pasażerski pomiędzy aglomeracją warszawską i łódzką. „Dzięki inwestycji pomiędzy największymi polskimi miastami uruchomimy 6 nowych składów, a każdy z nich będzie mógł zabrać na pokład od 650 do 680 osób” – podkreśla Janusz Malinowski, Prezes PKP Intercity.

Termin składania ofert mija 17 stycznia 2012 roku, a wybrany oferent dostarczy nowe wagony w terminie do listopada 2014 roku.

Kryteria, jakimi zgodnie z założeniami przetargu kierować się będzie przewoźnik to obok ceny brutto, gwarancja oraz aspekty funkcjonalno - techniczne. PKP Intercity sfinansuje zakup środkami pochodzącymi z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, kredytów bankowych oraz ze środków własnych przewoźnika.

źródło: PKP IC / Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Kuba MK Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 27 Gru 2010
Skąd: Poznań

PostWysłany: 05-10-2011, 22:04    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Wszystkie wagony będą wyposażone w zamknięty układ toalet.


A czy obecnie produkuje się gdzieś wagony/pociągi z otwartym systemem toalet ? Śmiech

_________________
01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 13-01-2012, 20:24    Odpowiedz z cytatem

Duże zainteresowanie kontraktami z PKP IC


Spółka przesunęła termin składania ofert na modernizację 68 wagonów oraz dostarczenie nowych 30 wagonów piętrowych. Oba przetargi miały zostać rozstrzygnięte w styczniu. Wiadomo już, że zakończą się w marcu.

Rozstrzygnięcie przetargu na dostawę piętrowych wagonów bez napędu i bez kabin sterowniczych miało nastąpić już w przyszłym tygodniu,16 stycznia. Nowym terminem jest 30 marca 2012 r. Od 2014 roku tabor posłuży do obsługi pasażerów podróżujących między Warszawą a Łodzią.

- Powodem jest dużo liczba zapytań, które pojawiają się ze strony oferentów zainteresowanych tymi przetargami - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Wśród chętnych do wyprodukowania wagonów dla przewoźnika są prawdopodobnie Bombardier, Skoda i Siemens.

Z tej samej przyczyny wydłuży się też wyłanianie firmy, która wykona modernizację 68 wagonów należących do przewoźnika. Postępowanie przetargowe zakończy się 4 marca 2012 r., a nie jak początkowo zakładano 4 stycznia. Zmodernizowane wagony będą realizować i przewozy pasażerskie na trasie Przemyśl - Szczecin - Przemyśl, co poprawi komfort podróży pasażerów z 8 województw – zachodniopomorskiego, wielkopolskiego, lubuskiego, dolnośląskiego, opolskiego, śląskiego, małopolskiego oraz podkarpackiego.


źródło: KOW
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 14-01-2012, 00:13    Odpowiedz z cytatem

pospieszny napisał/a:
- Powodem jest dużo liczba zapytań, które pojawiają się ze strony oferentów zainteresowanych tymi przetargami - mówi Małgorzata Sitkowska, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Ściema
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 14-01-2012, 10:32    Odpowiedz z cytatem

No śmiało, wal co wiesz Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 14-01-2012, 16:33    Odpowiedz z cytatem

To skoro sami nie potrafimy takich wyprodukować, to weźmy te wagony od braci słowian z Czech a nie nabijajmy portfela Austriakom jak to miało miejsce w przypadku Husarza.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 14-01-2012, 18:17    Odpowiedz z cytatem

Głównym powodem tak odległego terminu składania ofert jest brak kasy. Zakup ma być finansowany częściowo ze środków UE, a że projekt jest na liście rezerwowej, to jeszcze sporo wody w Wiśle upłynie, zanim przetarg będzie mógł być rozstrzygnięty (a jesli kasy nie dostaną to jnajprawdopodobniej bedzie unieważniony).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 14-01-2012, 19:48    Odpowiedz z cytatem

A cha, nie ma kasy i dlatego wszczęli postępowanie przetargowe w październiku Rolling Eyes

Teraz przedłużyli termin składania ofert też z braku kasy, bo przecież nie można unieważnić tak bez przesunięcia terminu Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 14-01-2012, 20:11    Odpowiedz z cytatem

Widzę że kolega nie kuma i do tego się nabija, no cóż...
pospieszny napisał/a:
A cha, nie ma kasy i dlatego wszczęli postępowanie przetargowe w październiku Rolling Eyes
Owszem, ogłosili przetargi nie mając zapewnionego finansowania.

pospieszny napisał/a:
Teraz przedłużyli termin składania ofert też z braku kasy, bo przecież nie można unieważnić tak bez przesunięcia terminu Śmiech

Mógłbyś rozwinąć swoją myśl?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Goku Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Kwi 2010

PostWysłany: 15-01-2012, 04:50    Odpowiedz z cytatem

pospieszny napisał/a:
A cha, nie ma kasy i dlatego wszczęli postępowanie przetargowe w październiku Rolling Eyes

Teraz przedłużyli termin składania ofert też z braku kasy, bo przecież nie można unieważnić tak bez przesunięcia terminu Śmiech

Taka sama sytuacja jak w przypadku pendolinio, też był przetarg zanim było finansowanie i też było przesuwanie terminów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 17-01-2012, 01:03    Odpowiedz z cytatem

Ale przecież to było mówione od samego początku. Na razie kasy nie mamy, ale ogłaszamy przetarg, bo gdy pieniądze do nas trafią w ostatniej chwili, my będziemy już gotowi do zakupu.
Według mnie bardzo słuszne rozumowanie, biorąc pod uwagę fakt, że grupy zakupowe jakoś szczególnie szybko nie działają i szansa, że nie zdążą jest całkiem realna.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 17-01-2012, 18:57    Odpowiedz z cytatem

Raczej chodzi o możliwość wynegocjowania jak najlepszej ceny. Zamówień na rynku nie jest teraz za dużo.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alojz Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Wrz 2010

PostWysłany: 17-01-2012, 19:29    Odpowiedz z cytatem

Przecież tu nie ma żadnych negocjacji. Co masz na myśli?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 17-01-2012, 22:17    Odpowiedz z cytatem

Negocjacje to można zaczynać przy 100 wagonach Rolling Eyes
No chyba, że masz na myśli polskich producentów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 18-01-2012, 17:30    Odpowiedz z cytatem

Nie chodziło mi dosłownie o negocjowanie z producentami- bo to faktycznie niedopuszczalne- ale o fakt, że warunki rynkowe są takie a nie inne i producenci muszą szukać nowych zamówień- garnuszek z kasą z UE się kończy.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 6 Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl