Zwróćcie uwagę, że w tych holenderskich stopnie przy drzwiach są wysunięte (lub są stałe) nawet od strony bez peronu.
Wersja "francuska" ma trochę inny układ wózków i nie będzie się łapała na zamówienie Intercity.
PKP Intercity przedłużyły termin składania ofert w przetargu na dostawę 30 pasażerskich wagonów piętrowych do dnia 30 maja 2012 roku. Pierwotnie zakładano, iż oferty powinny spływać do 30 marca br. Przypomnijmy, że przewoźnik chce zakupić 30 fabrycznie nowe pasażerskie wagony piętrowe bez napędu i bez kabin sterowniczych w tym:
1) 5 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 2 przystosowanych do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozu rowerów,
2) 5 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 1 bez wydzielonej przestrzeni do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozu rowerów,
3) 20 pasażerskich wagonów piętrowych klasy 2 bez wydzielonej przestrzeni do obsługi podróżnych z ograniczoną mobilnością oraz do przewozu rowerów.
W tym roku producent taboru kolejowego i i urządzeń srk planuje pozyskać kilka atrakcyjnych zamówień, głównie w PKP Intercity.
Największym zainteresowaniem, zarówno Bombardiera, jak i wielu polskich producentów, cieszy się przetarg na dostawę 30 wagonów piętrowych dla PKP Intercity, które mają obsługiwać trasę Warszawa – Łódź. Termin nadsyłania ofert przedłużono do 29 maja ze względu na zmianę warunków przetargu, w którym w tej chwili mogą wziąć udział wszyscy producenci, mogący pochwalić się dostawą 20 wagonów piętrowych, jednopokładowych, czy też członów pociągów pasażerskich. Wiemy, że wcześniej oprócz Bombardiera, wykazywała zainteresowanie przetargiem również Skoda oraz polscy dostawcy taboru.
- Wprowadzenie piętrowych wagonów na tej trasie jest w tym momencie konieczne ze względu na panujący wzmożony ruch pasażerski – mówi Janusz Kućmin, generalny przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę. – Nasza firma ma już doświadczenie na rynku polskim, dostarczaliśmy wagony typu push- pull Kolejom Mazowieckim, dlatego mam nadzieję, że nasza oferta okaże się interesująca dla PKP Intercity.
Bombardier planuje też wziąć udział w kolejnym przetargu PKP Intercity na dostawę 25 wagonów pasażerskich, obsługujących trasę z Wrocławia do Gdyni. Co prawda firma przyznaje, że nie specjalizuje się w wagonach jednopoziomowych, ale tym razem spróbuje swoich sił w zmaganiach o wycenione na ponad 153 mln zł zlecenie.
Na tym nie koniec – Bombardier, o ile specyfikacja przetargowa będzie dla producenta korzystna, ma zamiar również starać się o zamówienie na dostawę EZT dla PKP IC.
_________________ Szukam pracy w strukturach PKP w Warszawie.
gryff -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-07-2012, 15:45
Niech lepiej kupią lokomotywy spalinowe Traxx od Bombardiera bo to już jest żenujące żeby na odcinku Korsze -Ełk pożyczać stare loki od PR zresztą w zamian użyczają również stare 2 elektrowozy dla PR ,Na linii 208 często spotykam spalinowe loki Traxx które w 2011 roku zakupiła spółka Lotos kolej
PKP Intercity przesuwa termin składania ofert na zakup 30 wagonów piętrowych
Do 28 września oferenci mogą składać oferty na dostawę 30 pasażerskich wagonów piętrowych. Powodem zmiany terminu jest niezakończony proces pozyskiwania dofinansowania projektu.
Przewoźnik poinformował, że nie udało się jeszcze zakończyć procesu pozyskiwania dofinansowania z budżetu Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i środowisko na zakup 30 wagonów piętrowych. W związku z tym spółka przesunęła termin składania ofert na 28 września.
Postępowanie przetargowe, którego przedmiotem jest zakup 30 piętrowych wagonów bez napędu i bez kabin sterowniczych, PKP Intercity wszczęło 5 października 2011 roku. PKP Intercity w przedstawionej specyfikacji zamówienia założyło, że wagony będą dostosowane do prędkości maksymalnej 160 km/h, w układzie siedzeń znajdzie się od 110 do 120 miejsc, przy czym część będzie dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej, co oznacza przystosowane toalety, pochylnie umożliwiające dostanie się z peronu na pokład pociągu oraz specjalnie wyznaczone miejsca na przewóz wózków inwalidzkich. Wszystkie wagony będą wyposażone w zamknięty układ toalet.
Nowy tabor od 2014 roku będzie wykorzystywany w obsłudze ruchu pasażerskiego na linii Warszawa - Łódź – Warszawa. Pierwszym terminem składania ofert był 16 stycznia tego roku. Przewoźnik przesuwał termin otwarcia ofert już kilkakrotnie.
Wiadomo, że w przetargu wystartują firmy zagraniczne. Mogą to być m. in. Bombardier i Skoda. W pierwotnej specyfikacji warunków zamówienia przewoźnik zastrzegł, że dostawca musi mieć doświadczenie w produkcji wagonów piętrowych (co najmniej 20 wagonów w ciągu ostatnich 3 lat), co wykluczało polskich producentów taboru. Po zmianach w specyfikacji firmy polskie także mogą składać swoje oferty w postępowaniu.
- Dla nas bardzo ważna jest linia E65, na której już wkrótce pociągi powinny przyspieszyć. Kluczowa również jest linia E30, gdzie prace modernizacyjne powinny pozwolić na przyspieszenie pociągów w roku 2014. Na ten rok zakładamy wzrost pracy eksploatacyjnej i liczby pasażerów: powiedział dziś w Berline Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.
Niemal pewne jest, że PKP Intercity zrezygnuje z projektu dotyczącego zakupu wagonów piętrowych do obsługi ruchu na linii Warszawa - Łódź. - Projekt ten nie uzyska prawdopodobnie finansowania - przyznał Janusz Malinowski.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum