Wysłany: 29-10-2011, 11:59 Znikające pociągi do Piły
Zna ktoś może powody dla których po 21 listopada z rozkładu jazdy zniknęły 2 pociągi z Poznania do Piły - TLK o 17:25 i REGIO o 18:42??
W rozkładzie powstała wielka dziura pomiędzy godziną 16:37 a 21:22.... Żeby było ciekawiej po godz. 16:00 nie ma też żadnego autobusu w kierunku Piły... Trochę to dziwne, bo "zniknięte" pociągi były przeważnie pełne...
A co z połączeniem Piła-Krzyż..?? 9.09 do Krzyża a następny 13.35 tutaj też jest duża dziura 4h bez żadnego pociągu, mam nadzieję, że z nowym rozkładem coś tu się zmieni może jakaś TLK do Szczecina, albo InterRegio.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 29-10-2011, 16:30
Do 21 listopada jeszcze duzo czasu, sprawa sie wyjasni moze?
lukasz83j, z tego co wiem to właśnie ten TLKa o którym piszesz na odc. Poznań Gł. -> Piła Gł. będzie zatrzymywał się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych; ale nie wiem czy nie będzie jechał w innych godzinach lekko.
2 listopada będzie korekta na linii Poznań - Wrocław. No i TLK 35108 z Krakowa do Gdyni, który wyjeżdżał do tej pory o 17:25 też się na nią załapał. Od 2 listopada za Wrocławiem pojedzie on od Wrocławia przez Oleśnicę Rataje, Krotoszyn i Jarocin. Na odcinku Oleśnica Rataje - Jarocin pociąg będzie maił postój handlowy na każdej stacji. To też spowoduje, że pociąg przyjedzie do Poznania o 18:32. Z Poznania w kierunku Piły wyjedzie o 18:36 i do Piły głównej też ma przewidziane postoje handlowe wszystkich stacjach i przystankach. A co się z tym wiąże, regionalny o 18:42 zostaje zawieszony.
Województwo Wielkopolskie chce w przyszłej perspektywie finansowej UE zmodernizować tory na odcinku z Poznania do Piły – To nasz priorytet – zaznacza wicemarszałek Wojciech Jankowiak. Zapowiada też, że w obliczu problemów Przewozów Regionalnych coraz większą rolę w województwie będą odgrywały Koleje Wielkopolskie.
Część marszałków województw nie chce modernizować infrastruktury kolejowej twierdząc, że jest to zadanie rządu. Dodatkowo nie podoba im się, że za dostęp do zmodernizowanej za pieniądze samorządów infrastruktury płacą PKP PLK więcej, niż przed remontem. Województwo wielkopolskie mimo to chce w przyszłej perspektywie unijnej wykonać przynajmniej jedną inwestycję w infrastrukturę torową.
To linia kolejowa nr 354 łącząca stację Piła Główna z Poznaniem. Jest ona w złym stanie, prędkość pociągów pasażerskich waha się tu w granicach 70–100 km/h. Biorąc pod uwagę punktowe zwolnienia, 95 kilometrów do Poznania pociągi pokonują w czasie 1 godziny 45 minut. – Zdaję sobie sprawę z podwyższonych stawek dostępu, ale linia do Piły to nasz absolutny priorytet – mówi „Rynkowi Kolejowemu” wicemarszałek Jankowiak.
– Zdajemy sobie sprawę, że ta linia nigdy nie znajdzie się na liście krajowych inwestycji. Dlatego, jeżeli nic się nie zmieni, w przyszłej perspektywie finansowej 2014–2020 będziemy ją modernizować ze środków unijnych dostępnych dla samorządu województwa – mówi Jankowiak.
Wicemarszałek odniósł się też do problemów Przewozów Regionalnych, o których pisaliśmy ostatnio – Mniej więcej wiemy co się dzieje w spółce, więc nie jest to dla nas zaskoczenie – mówi Jankowiak nie ukrywając, że sytuacja nie jest dobra – Jedynym wyjściem wydaje się teraz podział spółki, ale pozostaje pytanie – co z jej długami, których nikt nie chce przejąć – mówi. Marszałkowie prosili o wsparcie w oddłużeniu spółki ministra finansów, który jednak nie wyraził na to zgody.
- Już w przyszłym roku Koleje Wielkopolskie przejmą połowę pracy eksploatacyjnej w województwie. Dlatego w przypadku ogłoszenia upadłości Przewozów Regionalnych poradzimy sobie, choć nie bez perturbacji. Zobaczymy jednak, czy do tego dojdzie i potem zdecydujemy co dalej – kończy wicemarszałek.
PR- y na stronie internetowej szumnie chwaliły się wydłużeniem składów na 31.10 relacji Poznań - Kołobrzeg/ Koszalin. W ciągu doby odjeżdża ich bagatela 4. To co działo się dzisiaj na głównym przy odjeździe Regio o 12:22 to komedia. Na peronie oczekuje ok. 400 osób i podstawia się wydłużony skład w postaci 1EN57.
Efekt przepychanki, naprawdę sporo ludzi zostało na peronie a odjechaliśmy z opóźnieniem 45 min. Ścisk niemiłosierny a jechało także sporo starszych ludzi do samego Kołobrzegu.
Kontrola biletów dopiero przed Szczecinkiem czyli po 3 h jazdy:)
Dopóki w transporcie siedzieć będzie ten komuch - szowinista spod Gniezna, co i rusz zlecać będzie takie "badania", z których wyniknie to, czego chce.
A swego uczulenia na dźwięk słowa "Krzyż", nigdy nie krył.
I ciągle ryje.
PP robi tylko usługę.
I jak to studenctwo: - ile jest 2 razy 2?
- A ile ma być?
Chcąc trochę powalczyć, spytajcie jaśnie ojca dyrektora o całkowite sumy publicznego hajsu, jaki "marszałki" władowały w poszczególne linie, jak np. do Wągrowca, Konina, czy wspomnianego Gniezna, a ile w dwieście trójkę?
Elfów za 2 złote nie kupili, ale niech tam - te akurat się sprawdzają.
Natomiast wypasiony, a potrzebny jak Abrams do łowienia szczurów, system sterowania od Thalesa to pieniądz wydany kompletnie bez sensu.
I - jak ktoś komentujący słusznie zauważył - podobnie bez sensu jest Zemsta Ceausescu, ciągnąca cały jeden wagon, mimo że ten faktycznie zasuwa pełny.
Cztery porządne szynobusy załatwiłyby sprawę.
Kiedy je kupią - dopiero będą mogli narzekać, że się nie opłaca.
A jak nie - niech dadzą kasę Arrivie i sp...lają.
Ci z pocałowaniem ręki wezmą.
Jeżdżą z Bydgoszczy do Piły, to i do Krzyża i Chojnic dociągną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum