Coś się z pewnością zmieniło. Ceny na EIC. Chociaż z tego co pamiętam miejscówka kosztowała całkiem sporo (nie przypadkiem 25 zł?), a i ulg nie było. Tylko, że uczniowie i studenci, najliczniejsza grupa "ulgowiczów", i tak wybierze TLK.
Głód pewnie i jest, ale czy na tyle duży? Kogo bym tam widział? Przede wszystkim osoby podróżujące 1 klasą pociągami TLK z Lublina. Kiepska grupa docelowa, bo zabierając ich do EIC, traci się z kolei obłożenie w klasie pierwszej. Drugą grupą na pewno osoby podróżujące okazjonalnie, którzy działają zgodnie z zasadą "jadę raz na jakiś czas do Wrocławia, no to niech będzie, odżałuję te 120 zł". Tylko, że pewnie i tak większość z tej grupy wybierze TLK. Kolejną grupą będą pewnie ci, którzy zechcą "poczuć tego komfortu". No tylko przejadą się raz, drugi i jak odczują to po kieszeni to przestaną.
To połączenie jeśli już zaadresowałbym przede wszystkim do osób, które jadą do Warszawy i dalej - autem. Jeśli samochodem jedzie jedna, dwie osoby, to koszty poc. EIC są mniej więcej zbliżone do wydatków na paliwo. Kierowcy nie wybierają pociągów, bo długo, bo śmierdzi, bo się spóźni. Gdyby mieli gwarancję komfortu z pewnością oferta kolei by ich zainteresowała. Niestety nie umiem ocenić wielkości tej grupy docelowej.
Teraz kwestia z rozkładem jazdy. Obecnie wygląda to tak:
kierunek Warszawa:
5:15 (4.42)* TLK Kochanowski
7.25 TLK Czartoryski
8.22 (7.36) TLK Gałczyński
8.32 (8.22) TLK Sztygar
i tak dalej ... -> w nawiasach podałem godziny odjazdów obowiązujące od 3 września
kierunek Poznań:
8.22 (7.36) TLK Gałczyński
14.30 RE Warta
kierunek Wrocław:
8.32 (8.22) TLK Sztygar
13.27 IR Bolko
14.40 TLK Józef Czechowicz
I teraz pytanie, czy wpychając Panoramę na 6.40 znaleźliśmy potoki podróżnych (jak nieco ponad pół godziny później jadą dwa pociągi do Warszawy - tu jeszcze jestem w miarę spokojny bo 6.40 to dobra godzina odjazdu, szkoda tylko że jeden z tych pociągów jedzie przez Poznań. Wtedy jeden pociąg goniłby za drugim jednak w nie aż tak popularnym kierunku. A dwie godziny później Sztygar na Wrocław.)
Druga kwestia z powrotami. Patrząc na obecny rozkład Panorama wracałaby około 19. Wprawdzie jest tu jakaś luka w połączeniach WAR-LBN, tylko znowu ten sam problem - godzinę z kawałkiem wcześniej wraca Gałczyński z Poznania. Z Wrockiem już mniejszy problem.
Tak więc ewentualnie uruchamiając Panoramę, trzeba by troszkę przerobić rozkład na trasie Lublin-Warszawa-Poznań, bo dwa pociągi do stolicy Wielkopolski w ciągu godziny to średnio trafione rozwiązanie.
Cytat:
Tu PKP Intercity powinno wejść z promocjami, atrakcyjną taryfą, programami lojalnościowymi itp. itd.
Słowo klucz - powinno. Jednak pociągnęło by to konieczność wprowadzenia podobnych programów lojalnościowych w całej Polsce, a oni chcą takie coś uruchomić tylko na Pendolino i to pewnie gdzieś około 2015.
Podsumowując, pomysł fajny i ciekawy, jestem za jeśli zostaną dokonane pewne korekty, no tylko niestety w obecnych realiach nie możliwy do zrealizowania. Może gdyby były wybory ...
Bonifas, lepiej po prostu przedłużyć "Pogórze" do/z Zielonej Góry, a w okresie wakacyjnym do Zakopanego oraz w stacji Wrocław Główny włączać grupę wagonów Jelenia Góra - Krynica.
Moje propozycje do rozkładu 2012/2013:
1. Przedłużenie do Chełma następujących relacji:
a) TLK Gałczyński (do Świnoujścia)
b) TLK Jagiełło (do Krakowa)
c) TLK Bydgoszczanin (do Bydgoszczy)
d) TLK Czartoryski
2. Dodanie pociągu TLK Roztocze Zamość - Warszawa Zachodnia - Zamość,
który by się zatrzymywał na stacjach:
b) z Zamościa: Zawada.
c) z Zawady (po połączeniu składów): Krasnystaw Miasto, Rejowiec, Świdnik Miasto, Lublin, Nałęczów, Puławy Miasto, Dęblin, Pilawa, Warszawa Wschodnia , Warszawa Centralna.
*kursowałby codziennie
3. Do pociągu Kiev Express dodać wagony do Lwowa, rozdzielane w Rejowcu.
Wagony do Lwowa zatrzymywałyby się na stacjach: Warszawa Gdańska, Pilawa, Dęblin, Puławy Miasto, Nałęczów, Lublin, Świdnik Miasto, Rejowiec, Zawada, Bełżec, Hrebenne, Rawa Ruska, Lwów.
*1 Pociąg Kiev Express nie zatrzymałby się na stacji Świdnik Wschodni, ale za to zatrzymywałby się na stacji Rejowiec.
*2 Wagony do Lwowa kursowałyby codziennie.
(Na dole zamieszczam rozkład tego pociągu dla stacji Warszawa Gdańska i Lublin,i cały rozkład na odcinku Rejowiec-Lwów
Chciałbym usłyszeć wasze zdanie na temat tych propozycji...
^^ Grubo. Chyba musiałbyś drugi Amber Gold założyć, aby to sfinansować.
Ale spróbuję odnieść się na szybko do tych propozycji.
1. Jeśli już mamy coś przedłużać to najlepiej godzinowo wypadałby Czartoryski, szczególnie rankiem.
2. Interesujące jest tylko przedłużenie do Zamościa. Btw, TLK nie jeżdżą przez Otwock.
3. Ex do Chełma i Gorzowa? Zaszalałeś. Priorytetem powinno być usprawnienie oferty w kategorii ekonomicznej.
4. A z pociągiem do Lwowa to ciekawa propozycja. Tylko nie bardzo wiem jakie byłoby zainteresowanie. Przypuszczam, że jednak niewielkie, skoro nic takiego przed Euro nie powstało.
* Pociąg na stacji Rejowiec, jest skomunikowany z porannym pociągiem z Zamościa, który by przyjechał do Rejowca 7;05, REGIO Magnat by pojechał w stronę Lublina 7;16 i zatrzymywał by się na wszystkich stacjach i przystankach osobowych, odjazd 5-6 minut po TLK Chełmianin (7;10).
** 4-6 wagonów ze stacji CHEŁM zostaje doczepionych na stacji Bydgoszcz Główna do pociągu z Wrocławia, Poznania lub Zielonej Góry.
*** Pociąg ten pojechał by zamiast TLK Czartoryski. Jak jakieś błędy będą to sorry
Poranny TLK Katowice - Lublin, z odjazdem z Katowic około 6 - 6.30, wydaje się, że takiego pociągu brakuje, dawniej był "Długosz". Teraz poza "Bolkiem" bieda z połączeniami, ale "Bolko" jest zbyt póżno z Katowic i potrzeba wcześniejszego pociągu. Od lat połączenia Katowic z Kielcami, Radomiem i Lublinem, są coraz gorsze, a "szybki" dojazd do Lublina, to jazda drogimi Ex/EIC i przesiadki w Warszawie.
Ja podam jeszcze bardziej realną propozycję dla Chełma:
-utrzymanie wagonów dostępnych w komunikacji krajowej w pociągu Kiev Express przy jednoczesnym wydłużeniu go do stacji Warszawa Zach. peron 8. oraz wprowadzeniu oferty Bilet Rewelacyjny w całej relacji krajowej pociągu. Dodatkowo należy skrócić do minimum czas przejazdu pociągu (skrócenie postoju w Lublinie) oraz zastąpienie postoju w Świdniku Wschodnim, postojem w Rejowcu.
Teraz odrobinę mniej realne propozycje (lecz wciąż możliwe do realizacji):
-wydłużenie w weekendy do Chełma TLK "Jadwiga" lub utworzenie weekendowego iR Chełm-Kraków Płaszów;
-zmiana trasy pociągu "Posejdon" na Lublin-Warszawa Wsch.-Białystok-Ełk-Olsztyn-Gdynia Gł.
-R Chełm-Zamość-Rzeszów Gł.
Jak wygląda od strony technicznej trasa Jelenia Góra - Kamieniec Ząbk. - Nysa - Kędzierzyn, czy tam nie da sie przywrócić dawnych 2 pociągów w relacjach:
"Śnieżka" Jelenia G - Nysa - Katowice - Kraków
Kudowa Zdr - Kłodzko - Nysa - Katowice - Kielce - Lublin
Co stoi na przeszkodzie powrotu tych połączeń, bo chyba nie brak druta. Oba pociągi były dośc dobrze zapełnione i trasa zapewniała dostęp do ruchu dalekobieznego dla wielu miejscowości - Nysy, Paczkowa, Otmuchowa, Prudnika, Głogówka. Czy stan torów z Kamieńca p. Nyse do Kędzierzyna jest aż tak kiepski?
Trzy lata temu, dwa lata temu i rok temu pisałem do InterCity i UM we Wrocławiu o możliwość powrotu pociągów pasażerskich na "podsudecką". Za każdym razem każdy LAKONICZNIE odpowiadał że nie planuje uruchomienia pociągów pasażerskich na tej trasie.
W związku z zamknięciem odcinka linii Opole-Lubliniec od nowego RJ i likfidacji (zawieszenie?) pociągów TLK W-wa - W-aw przez Częstochowe moja propozycja jest następująca:
INTERREGIO "Jan Dzierżoń" rel. Wrocław Główny-Warszawa Wschodnia-Wrocław Główny przez Oleśnice,Kluczbork,Lubliniec,Częstochowe.
Wyjazd z Wrocławia Głównego w godzinach wycofanego "Opolanina" 04.42 ;
czas jazdy to według moich obliczeń to ok 7 godz. 10 minut.
Wyjazd z Warszawy Wschodniej ok godziny 14.
Wybieram IR ponieważ zatrzymuje się w mniejszych miejscowościach takich jak moja a TLK tu nie staje.
Plusy połączenia:
połączenie miast t/j: Namysłów,Wołczyn,Kluczbork,Olesno Śląskie z Warszawą,
po wywaleniu rannego regio Wrocław-Częstochowa (Liswarta) utrzymanie i "szybsze" połączenie w/w miast z Częstochową (dotychczas dobra frekfencja) a także popołudniowy powrót z Częstochowy do Wrocławia (także "Liswasta" będzie wywalona)
Skład myśle na początek EZT a w przyszłości MOŻE? wagony.
Co o tym myślicie?
Napewno Kluczbork, Namysłów, Olesno, wygenerują jakieś potoki pasażerów, tylko czy do Warszawy?
Wydaje mi się, że trasa jest dobra dla IR relacji Wrocław - Kluczbork - Cz/Stradom - Koniecpol - Kielce czy relacji od Stradomia do Krakowa p.Koniecpol. Tutaj widze szanse na nowe połaczenia, bo jest kiepsko dostać z Częstochowy czy Lublińca do Krakowa. Zawsze można pomyśleć o skomunikowaniach w Częstochowie i pociągu IR Częstochowa - Warszawa, oczekującym na IR Wrocław - Częstochowa - Kielce.
sebek - IR do Krakowa przez Kluczbork napewno by sie przydał bo jak KŚ przejmą linie "kluczborska" to pewnie znikna połączenia Katowice-Kluczbork-Katowice.A z tym IR-em Wrocław-Warszawa to chodziło mi o to by wypełnić lukę po wycofanych pociągach Wrocław-Warszawa p.Lubliniec.I może taki IR by się przyjął
a z kierunku wrocławskiego coś będzie jechać na gorzów przez poznań?
[ Dodano: 24-08-2012, 19:16 ]
enstone napisał/a:
Moja propozycja na dalekobieżny na Ostbhanie.
iR KOPERNIK rel. Toruń Główny-Kostrzyn/Szczecin
Rozkład na trasie Toruń Główny-Kostrzyn
Toruń Główny odjazd: 8:10
Bydgoszcz 9:13
Piła 10:39
Krzyż 11:34
Gorzów 12:29
Kostrzyn 13:11
Podałem tutaj tylko największe miasta/stacje ponieważ nie znam czasu przejazdy między mniejszymi
takie połaczenie sie nie przyjmie no ale rzeczywiście szczecin nie ma żadnego połaczenia z toruniem i bydgoszczą takze coś powinno być ale do torunia włącznie bo do wawy nikt przez toruń by nie jeździł skoro jest szybkie połączenie przez poznań
Rozkład na trasie Krzyż-Szczecin
Krzyż 11:40
Dobiegniew 11:55
Choszczno 12:15
Stargard Szczeciński 12:37
Szczecin Główny 12:56
Jak myślicie zdałoby egzamin takie połączenie.??
[ Dodano: 24-08-2012, 19:20 ]
enstone napisał/a:
Moja propozycja na dalekobieżny na Ostbhanie.
iR KOPERNIK rel. Toruń Główny-Kostrzyn/Szczecin
Rozkład na trasie Toruń Główny-Kostrzyn
Toruń Główny odjazd: 8:10
Bydgoszcz 9:13
Piła 10:39
Krzyż 11:34
Gorzów 12:29
Kostrzyn 13:11
Podałem tutaj tylko największe miasta/stacje ponieważ nie znam czasu przejazdy między mniejszymi
watpie zeby takie połączenie powstało trzeba w krzyzu loka zmienić na spalinówke a w pile powrót do elektrycznej za długo to będzie trwało,no ale rzeczywiście nie ma żadnego pociagu z szczecina do torunia az wstyd
Rozkład na trasie Krzyż-Szczecin
Krzyż 11:40
Dobiegniew 11:55
Choszczno 12:15
Stargard Szczeciński 12:37
Szczecin Główny 12:56
Jak myślicie zdałoby egzamin takie połączenie.??
[ Dodano: 24-08-2012, 19:23 ]
thassos napisał/a:
WARTE nalezy przdłużyć do CHEŁMA i dać w relacji Poznań-Warszawa-Lublin-Chełm i z powrotem
chełm -kostrzyn co to był za pociag jechał cały dzień potrafił sie spóźnić nawet 300 min
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum