Wysłany: 13-08-2011, 14:36 PR boją się ujawnić koszty na Śląsku?
PR boją się ujawnić koszty na Śląsku?
Marszałek województwa śląskiego nie chce wypłacić Przewozom Regionalnym pieniędzy za świadczenie usług przewozowych, dopóki nie pozna wyników niezlanego audytu, który określi rzeczywiste koszty spółki. Przewoźnik nie ma zamiaru ułatwiać pracy kontrolerom – informuje „Gazeta Wyborcza”.
Jak wyjaśnia „Gazeta Wyborcza”, samorządowy przewoźnik zażądał od województwa Śląskiego 159 mln zł za świadczenie usług przewozowych, czyli o prawie 40 mln zł więcej niż przewidywała pierwotna umowa. Spółka wystosowała już nawet nakaz zapłaty zaległych pieniędzy.
Marszałek uzależnia jednak wpłacenie tej kwoty na konto przewoźnika od wyników pracy niezależnego audytora w spółce, który ma określić rzeczywiste koszty funkcjonowania pociągów w regionie. Urząd marszałkowski przypomina że tylko w tym roku zniknęły 64 pociągi, czyli 10 proc. wszystkich połączeń w regionie – podaje „Gazeta Wyborcza”.
Audyt miał się zacząć w maju, ale centrala Przewozów Regionalnych nie zgodziła się na kontrolę. Jak wyjaśnia Łukasz Czopik, sekretarz województwa śląskiego, przewoźnik wyjaśnił, że urząd dysponuje już wszystkimi fakturami i rachunkami. Czopik dodał, że do pełnego obrazu sytuacji potrzebna jest oprócz dokumentów także wiedza na temat wykorzystania majątku firmy, taboru i zatrudnienia – dowiadujemy się z „Gazety”.
Dziennik dodaje, że do kontroli prawdopodobnie dojdzie, ale kontrolerom nie zostaną przekazane wszystkie dokumenty. Piotr Olszewski, rzecznik Przewozów Regionalnych, zapewnia „GW”, że trwa obecnie przygotowywanie harmonogramu kontroli. Przypomniał także, że w radzie nadzorcze PR zasiada przedstawiciel województwa, który ma pełną wiedzę na ten temat.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 13-08-2011, 15:00
Ja się nie dziwię, że PR nie są skore do przeprowadzenia wewnętrznego audytu! Ilekroć jestem w PR Katowice i widzę po 4-5 nazwisk na drzwiach kilkudziesięciu pokoi to zastanawiam się czym ci wszyscy ludzie się tam do cholery zajmują!? Wierzcie mi, sporo się mówi o "przeroście administracji" w PR bez podawania liczb, ale pomnóżcie sobie 20 pokoi x 4 os. w każdym = 80 osób w PR Katowice. Po co tyle!?
mk1992, to nie jest cała biurwa PR Katowice. Dolicz do tego kilka sekcji (nie wiem ile ich jest na Śląsku). Każda sekcja to naczelnik i dwóch zastępców, referentki, magazynierzy i kilka innych osób, które nie wiem co robią.
Legnicka sekcja PR Wrocław liczyła ok. 10 osób biurwy. Sekcję zlikwidowano przy wrzasku betonu związkowego. Niektóre dziewczyny z biura są teraz konduktorkami.
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Nie rozpoczął się jeszcze audyt, jaki śląski samorząd chce przeprowadzić w katowickim zakładzie Przewozów Regionalnych. Taką wiadomość przekazał wczoraj „Rynkowi Kolejowemu” Adam Matusiewicz, marszałek województwa.
Informację potwierdził Piotr Olszewski, rzecznik PR. - Audyt w Śląskim Zakładzie Przewozów Regionalnych nie rozpoczął się – powiedział dzisiaj Olszewski.
- Chcieliśmy przeprowadzić audyt już w marcu. Mamy obecnie wrzesień. Ciągle pojawiają się jakieś niebywale istotne powody, dla których nie można go dokonać. To jest tylko dowodem na to, że kontrola kosztów z Przewozach Regionalnych jest niestety bardzo trudna – stwierdził w rozmowie z naszym portalem marszałek Matusiewicz.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy”, w PR Katowice trwa aktualnie zapowiadany od wielu miesięcy przez władze województwa śląskiego audyt. Wykonuje go firma Collect Consulting.
- Województwo śląskie zawarło z firmą Collect Consulting umowę w sprawie przeprowadzenia audytu Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych w Katowicach, obejmującego kontrolę merytoryczno-finansową działalności związanej ze świadczeniem usług publicznych w zakresie wykonywania kolejowych regionalnych przewozów pasażerskich na obszarze województwa śląskiego przez spółkę Przewozy Regionalne obejmującą umowę roczną za rok 2010 oraz umowę okresową za okres od dnia 01 stycznia 2011 do dnia 31 maja 2011 r. – mówi naszemu portalowi Witold Trólka z biura prasowego UMWŚ.
- Początkowo spółka Przewozy Regionalne nie zaakceptowała przedstawionego zakresu audytu i nie chciała wyrazić zgody na jego przeprowadzenie. Po podjętych rozmowach i uzgodnieniu szczegółów dotyczących kontroli, audytorzy mogli rozpocząć swoją pracę. Obecnie audyt jeszcze jest toku – wyjaśnia Trólka.
Ciekawe czy audyt okaże się sukcesem skoro obecna PO dyrektora i pani prezes to bardzo dobre koleżanki i pewnie bardzo dobrze przygotowały się do audytu.
Skąd wiesz, że dobre koleżanki? Jakoś tego nie widać. Raczej nie znają się dobrze. To jakieś bzdury. To forum kipi od pomówień, konfabulacji i plotek. Jak wam, podjudzaczom to się nie nudzi.
Audyt tylko potwierdzi konieczność likwidacji PR. Jeszcze musimy poczekać ponad rok, ale się doczekamy. Tylko w KŚ nadzieja. Ja się już nie mogę doczekać kiedy poleci cala katowicka biurwa z PR.
A Ja tylko czekam na pierwsze dane o kosztach działalności KŚ. Pewnie będzie podobna katastrofa jak w przypadku KM-ów, znacznie droższe usługi niż w wykonaniu PR-ów.Audyt ma jasny cel- zaklinać rzeczywistość i pokazać, że KŚ powstały z myślą o pasażerach a nie kolegach i koleżankach szukających ciepłych posadek. To jest prawdziwy cel tych pseudoaudytów. Jak pisałem jednak w PR-ach nie ma sensu trzymać nikogo na siłę, marszałek śląski eidentnie działa na szkodę spółki, której jest współwłaścicielem. Jedyny wyjście to podział spółki a co za tym idzie majątku i długów.
_________________ TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Ostatnio zmieniony przez sheva17 dnia 18-12-2011, 11:54, w całości zmieniany 1 raz
Na pewno nie pasażerowie, którzy relatywnie więcej płacą za bilety. Komentarze @mk1992 świężego narybku KŚ w tej sprawie są co najmniej niestosowne, to jakby zapytać Kargula co sądzi o Pawlaku .
Ja nie mam nic wspolnego z KŚ ale widzę różnice. Obecnie korzystam codziennie z KS a za czasów PR jezdziłem sporadycznie. Dodatkowo porównajcie sobie ilość biurwy w PR I KŚ. Czekam na zupełną likwidacje PR. I cieszę się, że moje marzenia się spełnią. I to całkiem prędko.
@katowicer czyli jak wynika z Twoich wypowiedzi o Twoim stosunku do PR-ów decydują jakieś niezrozumiałe fobie. Obawiam się, że pasażerowie z tej zmiany są bardzo niezadowoleni, pasażerów zresztą zdaniem moich znajomych podróżujących w relacji Częstochowa- Katowice- Częstochowa jest mniej. KŚ skończą podobnie jak KM-y obecnie koszty ich działania są zaskoczeniem nawet dla Struzika, który najchętniej by się ich pozbył. Pasażerowie na forach niemiłosiernie krytykują KŚ, szczególnie za relatywną podwyżkę cen biletów. W obecnej sytuacji nie ma jednak wyjścia, śląskie PR-y muszą przejść do marszałka, podobnie jak te z Wielkopolski, czy Dolnego Śląska. W pozostałych regionach zapewne PR-y pozostaną. Obawiam się bałaganu w taryfach, mam nadzieję, że obsługa danego odcinka będzie należała tylko do jednej spółki. Np. z Krakowa do Katowic powinny jeździć albo Pr- y z ramienia Małopolski albo KŚ.
W nowym rozkładzie jazdy, który zaczął obowiązywać od 11 grudnia, województwo dopłaci Przewozom Regionalnym do każdego tzw. pociągokilometra 22,09 zł, czyli o ponad cztery złote więcej niż do tej pory!
Tymczasem Koleje Śląskie, które w październiku zadebiutowały na torach, będą wozić pasażerów dużo taniej. W przyszłym roku do każdego kilometra województwo dopłaci Kolejom Śląskim tylko 14,76 zł, czyli o ponad siedem złotych mniej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum