Wysłany: 21-12-2011, 20:56 Rewitalizacja linii nr 18
PKP Polskie Linie Kolejowe przystępuje do realizacji ważnej dla inwestycji infrastrukturalnej, rewitalizacji linii kolejowej nr 18 między Bydgoszczą i Toruniem. Ogłoszono właśnie przetarg na roboty, które powinny się rozpocząć w pierwszym kwartale 2012 roku.
- O remont tych torów bez którego trudno poważnie myśleć o szybkiej kolei metropolitalnej będącej podstawą projektu BiT City zabiegaliśmy cztery lata, prowadząc rozmowy w ministerstwach i w Komisji Europejskiej - powiedział Piotr Całbecki, marszałek województwa kujawsko-pomorskiego. - W sierpniu te starania osiągnęły skutek i mogliśmy ogłosić, że jest decyzja by PKP PLK w możliwie najkrótszym czasie, za pieniądze z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko niezbędny remont przeprowadziła - przypomina marszałek Całbecki.
Zgodnie z założeniami, rewitalizacja powinna umożliwić rozwijanie na tej trasie prędkości do 120 km/h, co oznacza, że podróż pociągiem między Bydgoszczą a Toruniem skróci się do 30 minut.
Rozpisany właśnie przetarg dotyczy prac projektowych i wykonawczych. Ekipy remontowe powinny rozpocząć roboty jeszcze w pierwszym kwartale przyszłego roku, spodziewane zakończenie to październik 2013. Koszt wyniesie 203,5 mln złotych.
Prace rewitalizacyjne na liczącej ponad 50 km trasie Toruń – Bydgoszcz dobiegają końca. Do nowego roku mają zakończy się wymiana torów. Podróż koleją między dwoma największymi miastami województwa kujawsko – pomorskiego potrwa krócej, niż trzy kwadranse, bo pociągi pojadą z prędkością 120 km/h.
Pierwsze efekty rewitalizacji linii kolejowej pomiędzy Toruniem i Bydgoszczą widać już teraz. Na kilku fragmentach trasy, pociągi mogą już jeździć z maksymalną prędkością do 120 km/h. Nowy rozkład jazdy, wprowadzony w połowie grudnia, pozwoli zaoszczędzić pasażerom ok. 10 minut. Osiągnięcie docelowo zakładanego czasu przejazdu będzie możliwe po zakończeniu całej inwestycji.
Na rewitalizowanej trasie Toruń – Bydgoszcz wyremontowanych zostało blisko 80 km torów, te prace są już na ukończeniu. Wymieniono również ponad połowę z 54 rozjazdów na najważniejszych stacjach.
Trwa również remont 120 letniego wiaduktu kolejowego na Pl. Armii Krajowej w Toruniu. W ramach tego zadania zostanie wykonana modernizacja pięciu torów. Wymienione zostaną również przęsła, remont przejdą przyczółki oraz pomosty. Obecnie wykonawca zajmuje się wzmacnianiem podpór obiektu. Dzięki inwestycji pociągi będą mogły pokonywać ten odcinek z większą prędkością. Te prace o wartości 2,5 mln zł potrwają około roku.
Wysokie tempo prac uzyskano dzięki zastosowaniu nowoczesnych maszyn. Wśród nich jest kombajn do potokowej wymiany nawierzchni na liniach kolejowych, który pozwala wymienić ponad kilometr toru w ciągu jednego dnia. Do prac rewitalizacyjnych wykonawca użył również specjalistycznej oczyszczarki tłucznia. To jedna z największych maszyn tego typu w Europie. Waży około 430 ton. W ciągu dnia urządzenie może oczyścić tłuczeń na dystansie od 2 do 3 km.
Projekt rewitalizacji linii kolejowej od odcinku Toruń – Bydgoszcz zakłada, między innymi, wymianę torów o łącznej długości około 92 km, montaż 54 nowych rozjazdów na stacjach Toruń Główny, Cierpice, Solec Kujawski, Bydgoszcz Łęgnowo, Bydgoszcz Wschód oraz Bydgoszcz Leśna, a także remont 18 przejazdów kolejowo-drogowych. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły osiągać prędkość maksymalną do 120 km/h, a towarowe do 100 km/h.
Remont całego odcinka Toruń – Bydgoszcz będzie kosztował ponad 225 mln zł (brutto). Zakończenie inwestycji planowane jest na drugą połowę 2014 roku.
Kończą się prace na linii Włocławek Brzezie – Aleksandrów Kujawski.
Na linii Włocławek Brzezie – Aleksandrów Kujawski, kończą się prace dzięki, którym przyspieszą pociągi Torunia do Kutna. Modernizację linii z Kutna do Torunia (nr 18) PKP Polskie Linie Kolejowe zaplanowały w ramach kilku zadań.
Kiedy pociągi przyśpieszą na odc. Włocławek Brzezie - Aleksandrów Kujawski? Wg. rozkładu czas przejazdu między Włocławkiem a Aleksandrowem Kujawskim dla pociągów IC zestawionych z Flirt3 to 19 min, a nadal jeżdżą 22-23 min. Z czego to wynika?
Nowy etap modernizacji linii kolejowej między Kutnem a Toruniem.
Wygodniejszy dostęp do pociągów w Wiktorowie, a na odcinku Kaliska Kujawskie - Czerniewice przygotowanie linii do szybszych przejazdów do 160 km/h - to planowane efekty kolejnego etapu modernizacji linii między Kutnem a Toruniem Głównym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum