Wysłany: 09-07-2011, 18:09 Linia kolejowa nr 14 - informacje
Cześć,
Chciałbym się dowiedzieć wszystkiego tej linii, w większości w jakim jest stanie, jakie są obecnie prędkości itp. Jak by nie patrzeć przebiega przez cały środek Polski, natomiast o w planach modernizacji nic nie słychać. Widocznie może się dobrze trzyma, w internecie można znaleźć informacje że jest to linia pod 120km/h, lecz osobiście wątpię aby na odcinku od głogowa do granicy coś mogło tyle uciągnąć z wiadomej przyczyny- stan infrastruktury. I coś tam jeździ w ogóle prócz towarowych?
Jeździ od Leszna do Ostrowa KW (sa108), lecz bardzo mało par uruchamianych dziennie.
Szlakowe na tym odcinku 80-100 km/h więc tragedii nie ma.
Dużym problemem jest brak druta na niektórych odcinkach ...
Niegdyś kursowała tu nocna rzeźnia z Żagania do Warszawy. Teraz ciężko o pociągi lokalne. Głównie winne temu jest to że linia na krótkim odcinku przebiega przez trzy województwa co wiąże się z problemem w organizacji przejazdów regionalnych.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Rozumiem że za łodzią przechodzi ona w linie na warszawę? :>
14 kończy się na Kaliskiej, trasa na Warszawę zaczyna się na Fabrycznej, a więc trzeba objechać miasto przez Chojny i Widzew.
Polacam mapę kolejową lub chociaż atlas samochodowy...
Najgorzej trasa natomiast wygląda z Żagania do Głogowa gdzie pociągi wloką się 20km/h-30km/h a także odcinek Głogów-Głogówek.
Cytat:
I coś tam jeździ w ogóle prócz towarowych?
Pytanie b. prozaiczne. Zaglądnij do SRJP, zwykłego rozkładu, czy też jego internetowego wydania (SITKol, HAFAS)...
w dodatku odcinek Chojny-Widzew jest jednotorowy, choć dwa tory leżą.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
railman93, jezeli tragedia nazywasz szlakowa 60 km/h, to zapraszam na 274, na tor 1 na odcinku Boguszow Gorce- Wojanow. To ponad 35 km ze szlakowa 30 km/h, do tego przez 7 km ciagnie sie ograniczenie do 20 (tor 2 jest fragmentami w lepszym stanie, ale i tam przez 16 km wleczesz sie 30-tka). Ja bym sie cieszyl, gdyby na tym odcinku bylo chociaz to 60, ktore dla ciebie jest tragedia...
[ Dodano: 14-07-2011, 01:13 ]
A jesli to nie jest przekonujace, ze 60 to jeszcze nie tragedia, to zapraszam na Gorny Slask, zwlaszcza na weglowke.
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Jak na linię kolejową, która z definicji powinna być głównym ciągiem między 1,3,4 pod względem wielkości miastami w Polsce 60 km/h to bardzo słabo niestety. Z czternastką na jej początkowym odcinku (jakieś 130km - Łódź - Ostrów) jest co raz gorzej (najgorzej Sieradz - Kalisz - Ostrów) pod względem ilości pociągów. Nasza "14" miała wg Niemców stać się magistralą Żagań - Ostrów - Kalisz - Łódź - Lublin - Ukraina. Niestety cały czas brakuje kasy na modernizacje.
Poznań w jakiejś strategii rozwoju zapisał, że województwo będzie dążyć do tego, aby "14" na odc. Ostrów - Łódź była przekwalifikowana z pierwszorzędnej do magistralnej.
Jeszcze czasy przejazdu pociągu pospiesznego (lub TLK) na przestrzeni lat:
Łódź - Zd. Wola 1986- 36 min. | 2007-50min | 2011-0:57
Zd. Wola - Kalisz 1986-54 min | 2007-0:57 | 2011-0:52
Kalisz - Ostrów 1986-20 min. | 2007-0:21 | 2011-0:21
Myślę, że informacje na temat "14" na odcinku Łódź - Ostrów znajdziesz na ok-kolej.pl
Nie wiem jak teraz ale jeszcze dwa lata temu były tam duże rezerwy czasowe:
Cytat:
Dzisiaj WROCŁAWIANIN na odcinku Łódź Kaliska- Wrocław Gł. frekwencja na poziomie 80 %. Pociąg miał godzinny wymuszony postój w Łodzi spowodowany "problemami technicznymi". Odjechał z Łodzi Kaliskiej z 40-cio minutowym opóźnieniem, jednak już w Kaliszu było tylko +25 minut, w Ostrowie Wlkp. +20 minut, w Twardogórze +15 minut, na stacjach Oleśnica Rataje, Wrocław Nadodrze i Wrocław Gł. był już punktualnie (pociąg ma spore rezerwy czasowe jak widać ).
To wypowiedź użytkownika z lutego 2009.
Nie wszędzie składy są wytrasowane tak, że zdążą odrobić 40 minut w niecałe 300 km.
_________________ Mniej pracuj, więcej odpoczywaj!
Gdy pociag jechal zgodnie z planem, to w Kaliszu choc w sluzbowym rozkladzie pociag mial tylko minute postoju, to niezaleznie w ktora strone sie jechalo, zawsze stalo sie minimum 10... Tak bylo w 2009 roku. (obserwacja z pociagu "Wroclawianin" relacji Wroclaw Gl.-Warszawa Wsch.)
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
na str. 7 widać, że 14 między Łodzią a Ostrowem ma być "trasą alternatywną" wobec E 20.
Strona 12 wskazuje, że 14 od Początku do Ostrowa i dalej linia do Wrocławia ma być magistralą E 26, dalej bez zmian.
[ Dodano: 15-07-2011, 21:56 ]
kryniczanin napisał/a:
A rekordy jakie widziałem w cegłach to były
Łódź Kaliska - Zduńska Wola 29minut
Zduńska Wola - Sieradz 12 minut
Sieradz - Kalisz 34 minuty
Możesz powiedzieć w jakich latach? Byłbym wdzięczny gdybyś (w miarę możliwości) zeskanował mi przynajmniej kilka tablic (310/200) z 96 roku i wcześniej. Byłbym bardzo zobowiązany (jeżeli możesz i chcesz).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum