Wysłany: 31-01-2012, 23:43 Dopłata do biletu internetowego PR
Czy ktoś orientuje się, czy można kupić dopłatę do biletu Przewozów Regionalnych kupionego w internecie?
Konkretnie chodzi o dopłatę do biletu jednorazowego z taryfy REGIO do interREGIO.
Jeżeli można to zrobić, to bardzo proszę o informację gdzie i jak.
Wczoraj w kasie próbowałem kupić taka dopłatę. Po ok. 10 minutach konsultacji telefonicznych kasjerki z przełożonym dowiedziałem się, że coś takiego może sprzedać jedynie drużyna konduktorska (bez opłaty za wystawienie biletu w pociągu).
Drużyna konduktorska, do której się zgłosiłem, nie miała pojęcia o co chodzi i jak należy taką dopłatę sprzedać, więc kazano mi jechać bez dopłaty.
Postanowiłem wysłać maila do BOK Przewozów Regionalnych i dosyć szybko dostałem lakoniczną odpowiedź, że "Niestety nie ma takiej możliwości".
To ja już sama nie wiem, ale wiesz co? Byłoby miło, gdybyś napisał o tym, nawet jako skargę. Niech oni to, do cholery, ujednolicą wreszcie.
Zasady odpraw podróżnych z biletami internetowymi zmieniają się średnio raz na dwa miesiące i mają po kilkanaście stron - nikt normalny nie jest w stanie tego opanować
_________________ Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
panmaciejsz, która kasa i gdzie, który pociąg i kiedy? Na jaki adres BOK pisałeś?
Cytat:
Niech oni to, do cholery, ujednolicą wreszcie.
Moim zdaniem nie ma co ujednolicać, bilet z IPR już teraz ma wszystko to samo co "tradycyjny" bilet: i numer oferty, i numer zniżki, i numer biletu, i format zgodny z CIV czy czym tam. Jest również wystawiony wg tego samego cennika co bilet zwykły. Jedynie kwestia zwrotu i wymiany biletu jest nietypowa, bo trzeba zweryfikować autentyczność biletu i unieważnić kod 2D, więc robi się to wyłącznie przez Internet.
Jakbym potrzebował dopłaty, to kazałbym sobie wystawić z adnotacją "wystawiono na żądanie podróżnego". Nieraz taka propozycja pomaga ominąć różne blokady psychiczne kasjerów i kasjerek.
Przewoźnikowi tylko pogratulować "kompetentnej" załogi, począwszy od obsługi kasowej,pociągowej a skończywszy na udzielających telefonicznych wytycznych.
Tak? To ciekawe, bo szukałam ostatnio czegoś o zwrotach biletów internetowych w RPR (w pociągu) i nie ma tam nawet słowa, po za tym, że takie bilety w ogóle istnieją. Poza tym - kiedyś był, a teraz nie widzę - nie ma olsztyńskiego adresu biura reklamacji, gdzie należy pisać w sprawie zwrotów biletów internetowych (bo po rozpoczęciu podróży zwrot można zrobić tylko drogą reklamacji. Przed podróżą, owszem, można samemu sobie zwrócić w internecie).
_________________ Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Przed podróżą, owszem, można samemu sobie zwrócić w internecie.
Nie tyle przed podróżą, co przed rozpoczęciem ważności biletu. A rozpoczyna się ona o północy, razem z dniem planowanej podróży. Nie można samodzielnie zwrócić biletu tuż przed podróżą - najpóźniej można to zrobić poprzedniego dnia.
Nie ma tam żadnego specjalnego punktu o zmianie klasy pociągu, więc po prostu obowiązują zasady ogólne - jak dla tradycyjnego biletu. Może powinno to być gdzieś napisane wielkimi literami, bo w Polsce wszyscy się strasznie wszystkiego boją, zwłaszcza jak można bezkarnie odesłać pasażera na drzewo. Tego, o dziwo, się nie boją.
[ Dodano: 02-02-2012, 00:48 ]
Dziwi mnie tylko, że BOK odpisał o braku możliwości takiej operacji. Może doszło do nieporozumienia, i BOK uznał że panmaciejsz pyta o możliwość dokonania dopłaty przez system internetowy?
chciałbym uzyskać informację, czy możliwe jest kupienie dopłaty do biletu kupionego przez internet - chodzi o zmianę klasy pociągu z REGIO na interREGIO.
Jeżeli można kupić taką dopłatę, to proszę o informację, gdzie można to zrobić - w kasie, u konduktora (z dopłatą za wystawienie biletu czy bez)?
W dniu dzisiejszym próbowałem bowiem kupić taką dopłatę.
W kasie (po ok. 10 minutach prób) dostałem informację, że taką dopłatę można nabyć wyłącznie u konduktora i to bez opłaty za wystawienie biletu w pociągu.
Z kolei konduktor poinformował mnie, że nic nie wie na ten temat i nie wie, jak się sprzedaje dopłaty do biletu internetowego.
W konsekwencji odbyłem podróż na posiadanym bilecie na pociąg REGIO.
Będę wdzięczny za odpowiedź, która pomoże uniknąć mi podobnych sytuacji w przyszłości.
Z poważaniem,
..."
A odpowiedź tak:
"Niestety, nie ma takiej możliwości.
--
Pozdrawiam
Imię i nazwisko
System IPR - Biuro Obsługi Klienta"
Zgodnie z prośbą wysłałem kolejnego, nieco zmodyfikowanego maila:
"Dzień dobry,
chciałbym uzyskać informację, czy możliwe jest kupienie w kasie bądź u
konduktora dopłaty do biletu kupionego przez internet - chodzi o zmianę
klasy pociągu z REGIO na interREGIO.
Jeżeli można kupić taką dopłatę, to proszę o informację, czy konduktor
powinien pobrać dodatkową opłatę za sprzedaż takiej dopłaty w pociągu."
W celu dokonania zmiany podróżny powinien zgłosić się do kierownika pociągu (konduktora) przed lub niezwłocznie po wejściu do pociągu. Podróżny, który zamierza odbyć przejazd poza stację przeznaczenia, powinien zgłosić się do kierownika pociągu (konduktora) najpóźniej na ostatniej stacji zatrzymania pociągu poprzedzającej stację przeznaczenia wskazaną na bilecie. Zmiana stacji przeznaczenia może dotyczyć tylko miejscowości położonej na tej samej drodze przewozu lub na jej przedłużeniu, tj. poza stację przeznaczenia wskazaną w dokumencie przewozu."
rumburak - w internetowym wydaniu regulaminu adres do Olsztyna oczywiście jest. Ale spróbuj go znaleźć w papierowym, który kierownik ma przy sobie. Powodzenia
Jeśli chodzi o dopłaty w pociągu: jeśli zmieniana jest kategoria, klasa albo stacja przeznaczenia - jeśli po prostu podróżny ma już jakiś bilet - to dopłaty za wypisanie w pociągu się nie wypisuje. To już w regulaminie - nawet tym papierowym - jest zawarte.
_________________ Póki co tańczmy w rytmie karmanioli
Nim mały Jarek obwoła się Cesarzem!
Czyli od teraz będę trzymał się wersji, że drużyna konduktorska może (i powinna) taką dopłatę sprzedać i nie brać za to opłaty Mam nadzieję, że konduktorzy będą wiedzieć jak to zrobić
Ale jak można wymagać od drużyny znajomości "świeżego" kanału dystrybucji i regulaminów skoro jest problem z identyfikacją i znajomością tak obytej już i starej oferty RK.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum