Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 95, 96, 97  Następny
Kompletne ogłupianie dzieci i młodzieży
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-03-2012, 17:34    Odpowiedz z cytatem

Apel głodujących do polskiej młodzieży

Minął ósmy dzień protestu głodowego grupy działaczy podziemia antykomunistycznego w Krakowie. Protestujemy przeciwko rozporządzeniu ministerstwa edukacji w sprawie nowych podstaw programowych dla szkół ponadpodstawowych, które faktycznie ogranicza dostęp młodzieży do polskiej historii, literatury i kultury. Długoletnia tendencja do niszczenia polskiej szkoły doprowadzi w konsekwencji do utraty polskiej tożsamości.

Dziękujemy polskiej młodzieży za wsparcie, które otrzymujemy każdego dnia. Setki młodych ludzi odwiedza nas codziennie, obserwujemy także Wasza aktywność w Internecie, dodaje nam to otuchy.

Apelujemy do młodzieży: organizujcie się w obronie polskiej szkoły. Wspólnie protestujcie przeciwko arogancji ministerstwa wobec Waszych i naszych postulatów. Wasze wsparcie odnowi ducha Solidarności i wspólnej troski o przyszłość naszej Ojczyzny.

źródło: Niezalezna.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 27-03-2012, 17:39    Odpowiedz z cytatem

W czwartek (29.03) o godzinie 13 przed Ministerstwem Edukacji Narodowej odbędzie się protest przeciwko szkodliwej decyzji MEN ograniczającej lekcje historii w szkołach ponadgimnazjalnych. W proteście weźmie udział Jarosław Kaczyński.

Poniżej publikujemy pełną treść oświadczenia PiS w sprawie protestu:

Brońmy historii. Brońmy naszej tożsamości i pamięci

Spotkajmy się w czwartek (29.03), o godzinie 13:00, pod Ministerstwem Edukacji Narodowej. Głośno wyraźmy swój sprzeciw wobec błędnej i szkodliwej decyzji MEN ograniczającej lekcje historii w szkołach ponadgimnazjalnych. W proteście będzie uczestniczył również Jarosław Kaczyński. O godzinie 13:30 planowane jest wystąpienie prezesa PiS.

Prawie 10 dni, w kościele św. Stanisława Kostki na krakowskich Dębnikach, w sprzeciwie wobec planów ograniczenia lekcji historii głodują: Adam Kalita, Grzegorz Surdy, Leszek Jaranowski, Bogusław Dąbrowa-Kostka, Marian Stach, Ryszard Majdzik. Okażmy im swoją solidarność i wsparcie. Nie bądźmy obojętni!

Historia i jej nauczanie to fundamenty budowania społeczeństwa obywatelskiego w demokratycznym państwie. Bez historii, bez pamięci o przodkach, naród traci swoją tożsamość i siłę wynikającą ze swojej przeszłości. Nauka historii jest niezbędna do zrozumienia współczesnego świata. Bez wiedzy o dokonaniach poprzednich pokoleń, nie jesteśmy w stanie budować dobrej przyszłości dla swoich dzieci.

Bądźmy razem! Zaprotestujmy przeciwko szkodliwej polityce ograniczania historii w szkołach bo „Naród bez pamięci nie ma prawa do przyszłości ani do bytu teraźniejszego”.


***

Minister Edukacji Krystyna Szumilas kontynuuje działania swojej poprzedniczki.
Według przepisów, które wejdą w życie 1 września 2012 roku, lekcje historii po pierwszej klasie liceum będą ograniczane. Próba ograniczenia nauczania historii w szkołach ponadpodstawowych bulwersuje środowiska naukowe. Prawo i Sprawiedliwość od początku stanowczo reagowało na szkodliwe pomysły MEN. Już w zeszłej kadencji Sejmu przewodniczący Klubu Parlamentarnego PiS Mariusz Błaszczak zwracał się w tej sprawie do premiera Donalda Tuska, historyka z wykształcenia. W obecnej kadencji PiS domaga się, aby premier Tusk udzielił Sejmowi wyjaśnień w sprawie planowanego ograniczania lekcji historii. Głodujących w kościele św. Stanisława Kostki odwiedził wicemarszałek Sejmu Marek Kuchciński oraz parlamentarzyści PiS. Niestety pomimo wielu protestów również ze strony organizacji społecznych i środowisk naukowych rząd pozostaje głuchy i nadal forsuje nieodpowiedzialną próbę ograniczenia lekcji historii.

źródło: Niezalezna.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Renia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 01 Wrz 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 18-04-2012, 00:45    Odpowiedz z cytatem

Cejrowski do maturzystów: "Władza chce, żebyście byli debilami"

Wojciech Cejrowski skomentował na swojej stronie internetowej sytuację maturzystów.

Po śniadaniu poszedłem do siebie i zainspirowany gadką o maturze postanowiłem sprawdzić czy jeszcze byłby w stanie dzisiaj zdać maturę. Najpierw wyszukałem zadania maturalne z matematyki. Te które dają teraz.

Były podejrzanie łatwe.

Wyszukałem więc zadania maturalne z czasów, gdy sam zdawałem maturę. (Kiedy to było? Stan wojenny, PRL, ludzie generała Jaruzelskiego zatłukli pałami na śmierć Grzegorza Przemyka - maturzystę z mojego liceum. Proszę sobie "wyguglować" rok i okoliczności.) Te stare zadania maturalne z "moich czasów" byłyby teraz za trudne - coś tam policzyłem, ale nie byłem pewien czy poprawnie.

Zadzwoniłem do kolegi, który wykłada fizykę teoretyczną na Uniwersytecie i pytam go o poziom tamtych naszych matur w stosunku do dzisiejszego. Zaśmiał się i mówi tak: Stary, to co myśmy mieli na maturze, dzisiaj robi się na trzecim roku studiów, ale uważaj... SPECJALISTYCZNYCH!
Podziękowałem koledze, bo teraz wiem, co napisać tegorocznym Maturzystom:

MATURY BĘDĄ ŁATWE !!!

PS
A dlaczego będą łatwe? Bo władza chce żebyście byli debilami, żebyście nic nie umieli, więc rozdaje te matury i dyplomy za nic.


Więcej na ten temat tutaj

źródło: www.cejrowski.com

_________________
Ze złem nie powinno się w żaden sposób koligacić, ale omijać je szerokim łukiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Lady Makbet Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 12 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-04-2012, 17:23    Odpowiedz z cytatem

Test dla MWzWM. Zadanie z logiki:

Przeczytaj artykuł "POLSKA W LIKWIDACJI: Zamkną 1800 szkół" i w nawiązaniu do billboardu z panem premierem uzasadnij, dlaczego w następnych wyborach będziesz głosował na Platformę Obywatelską.

http://m.nowyekran.pl/b7eed43dcb87a81cd8934211796b965d,0,0.png

_________________
Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Renia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 01 Wrz 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 26-04-2012, 13:43    Odpowiedz z cytatem

PO chce nauczania „historiopodobnego”

PO domaga się odrzucenia projektów PiS i Solidarnej Polski ws. nauczania historii w szkołach ponadgimnazjalnych. W swoich projektach opozycja chce uchylenia bądź zmiany nowych zasad nauczania, które od 1 września będą obowiązywać w szkołach ponadgimnazjalnych.

Na posiedzeniu sejmowej Komisji Edukacji, Nauki i Młodzieży przeprowadzono pierwsze czytanie projektu rezolucji autorstwa PiS wzywającej rząd do zmiany rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania. Ponadto w trakcie posiedzenia komisji przeprowadzono pierwsze czytanie projektu uchwały autorstwa Solidarnej Polski, wzywającej Sejm, by wystąpił do rady ministrów z wnioskiem o uchylenie rozporządzeń w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania.

Posłowie PiS i SP zwracali uwagę na liczne kontrowersje, które wzbudza nowa podstawa programowa nauczania i ramowe plany nauczania.

Ryszard Terlecki uzasadniając projekt PiS zwrócił uwagę m.in. „na obniżanie poziomu wykształcenia poziomu polskiej młodzieży”.

- Można się zastanawiać, czy jest to tylko efekt niekompetencji czy efekt naiwnej niefrasobliwości ministerstwa edukacji, czy też jest to celowy zamysł mający prowadzić do uczynienia Polaków mniej konkurencyjnymi na rynku pracy w Europie – mówił Terlecki.

Z kolei Renata Wróbel (SP) uzasadniając projekt Solidarnej Polski podkreślała, że najwięcej kontrowersji budzi nowy sposób nauczania historii.

- Uderzenie w historię jest najboleśniejsze – mówiła Renata Wróbel.

Podczas swojego wystąpienia Wróbel skrytykowała także pomysł, by w II i III klasie szkoły ponadgimnazjalnej uczniowie wybierali jakich przedmiotów uczyć się będą na poziomie rozszerzonym, a jakich jako uzupełniających. Przedmiot uzupełniający - jaki przewidziano dla uczniów uczących się przedmiotów matematyczno-przyrodniczych na poziomie rozszerzonym - nazwała przedmiotem „historiopodobnym”. Renata Wróbel podkreślała też, że nikt nie ma prawa eksperymentować na polskiej młodzieży i na poczuciu tożsamości narodowej.

Wniosek o odrzucenie obu projektów złożyła Urszula Augustyn (PO). Jak mówiła, od wielu lat postulowane było uporządkowanie podstawy programowej nauczania i nauka analitycznego myślenia.

- Chcemy, by uczniowie umieli analizować fakty i wyciągać wnioski, to uczmy ich problemowo – mówiła.

Zdaniem posłanki PO nowa podstawa programowa nauczania właśnie do tego prowadzi.

Głosowanie wniosku oraz dalsza dyskusja nad projektami, przeprowadzone będą na kolejnym posiedzeniu komisji. Dzisiejsze posiedzenie po dwu i pół godzinie zostało przerwane, gdyż skończył się czas na nie przewidziany.

Zgodnie ze nową podstawą programową w drugiej i trzeciej klasie szkoły ponadgimnazjalnej uczniowie, którzy zdecydują się uczęszczać np. do klasy przyrodniczej, politechnicznej lub ekonomicznej będą mieli obowiązkowy przedmiot „Historia i społeczeństwo”.

Na zajęciach nauczyciel historii będzie musiał realizować cztery spośród dziewięciu wątków, np. „Europa i świat”, „Wojna i wojskowość”, „Kobieta, mężczyzna, rodzina”, „Ojczysty Panteon i ojczyste spory”. Dany temat będzie mógł być omówiony we wszystkich epokach historycznych albo odwrotnie w ramach jednej epoki historycznej będzie można omówić wszystkie tematy.

źródło: Niezależna.pl

_________________
Ze złem nie powinno się w żaden sposób koligacić, ale omijać je szerokim łukiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Hakun Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2007
Skąd: Poznań

PostWysłany: 26-04-2012, 14:08    Odpowiedz z cytatem

Nowy podręcznik historii dla liceum i technikum. A w nim mnóstwo niespodzianek, np. "Scharakteryzuj drogę Gazety Wyborczej od dziennika solidarnościowej opozycji do najbardziej poczytnej, atrakcyjnej dla szerokiej publiczności polskiej gazety".

Chodzi o podręcznik "Ku współczesności. Dzieje najnowsze 1918-2006" autorstwa Andrzeja Brzozowskiego i Grzegorza Szczepańskiego, wydawnictwo Stentor. Autorzy w swojej publikacji, która ma być przekazana uczniom szkół ponadgimnazjalnych popełnili wiele, niezwykle kompromitujących błędów, które rodzą szereg pytań o intencje i ich wiedzę historyczną.

Więcej...

_________________
PKP - Przedsiębiorstwo Kolesi Polskich
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 28-04-2012, 14:55    Odpowiedz z cytatem

AGITACJA ZAMIAST NAUKI

Podręcznik do nauki historii w pierwszej klasie szkół ponadgimnazjalnych „Ku współczesności" prezentuje dzieje „poprawnie polityczne". Nie ma w nim miejsca na obiektywne przedstawienie faktów. To Polska widziana z perspektywy „Gazety Wyborczej" i obecnie sprawujących władzę.

Oto, jaki obraz dziejów wyłania się z książki, z której młodzież ma poznać dzieje ojczyzny.

Wojciech Jaruzelski jest działaczem komunistycznym, ministrem obrony, pierwszym sekretarzem PZPR, prezydentem. Choć wprowadził stan wojenny w Polsce, to jednak uczeń nie dowie się o jego odpowiedzialności za zbrodnie popełnione na opozycjonistach.

Po stanie wojennym dobry rząd chciał wprowadzić reformy, a sytuacja kraju pogarszała się na skutek sankcji wprowadzonych przez „zły" Zachód. Społeczeństwo było apatyczne, nie zwracało uwagi na próby reformatorskich działań rządu.

Na szczęście w 1986 r. „Lech Wałęsa powołał jawne – choć nadal nielegalne – struktury Solidarności".

Prawdziwym architektem Okrągłego Stołu był szef MSW gen. Czesław Kiszczak. Można odnieść wrażenie, że chodziło mu o demokratyzację kraju, a nie zachowanie władzy, która w wyniku zmian w ZSRS traciła grunt pod nogami. Poza obradami przy Okrągłym Stole toczyły się rozmowy władz i opozycji w Magdalence, ale jedynym niekorzystnym ich skutkiem był „negatywny wizerunek opozycjonistów, którym zarzucano bratanie się z władzą komunistyczną". Po wyborach do Sejmu w 1989 r.prezydentem został Jaruzelski, ale nie wiadomo, w jaki sposób go wybrano. Nie napisano, że wybrał go parlament.

Za to w tym kontekście dowie się o roli, którą odegrała „Gazeta Wyborcza" i jej redaktor naczelny Adam Michnik w montowaniu „szerokiej koalicji rządowej, obejmującej wszystkie ugrupowania" z komunistami w resortach siłowych.

„Wyborcza" zajmuje w podręczniku wyjątkowe miejsce. Autorzy chwalą ją za „nowoczesną formułę edytorską" i „atrakcyjność dla szerokiej publiczności".

Przemiany gospodarcze to oczywiście prywatyzacja i zamykanie nierentownych zakładów. Ani słowa o uwłaszczeniu. „Nowi, prywatni właściciele (często byli dyrektorzy) oczekiwali zysków i nie mogli sobie pozwolić na niepotrzebne koszty, co oznaczało likwidację zbędnych etatów".

Rząd Jana Olszewskiego zasłużył w podręczniku tylko na jedno zdanie: „został odwołany w 1992 r., w konsekwencji wojny na teczki". Uczeń przeczyta za to, że lustracja, szczególnie w wykonaniu ministra spraw wewnętrznych Antoniego Macierewicza „wywołała skandal". A kolejna próba rozliczenia się z przeszłością przez Bronisława Wildsteina, który opublikował słynną listę z katalogów IPN, „wywołała wielką wrzawę w mediach i krytykę społeczną".

Czas rządów lewicy jawi się w podręczniku jako niemal najszczęśliwszy okres w najnowszych dziejach Polski. „W okresie rządów koalicji SLD-PSL – czytamy w książce – nastąpiła wyraźna poprawa sytuacji gospodarczej w Polsce. Odczuwalnie podniosła się stopa życiowa obywateli, spadło bezrobocie (…) powstrzymano galopującą inflację, dzięki czemu możliwe było przeprowadzenie reformy finansowej i denominacji złotego". Żadna ekipa sprawująca władzę nie otrzymała tak wspaniałej cenzurki jak postkomunistyczna.

Można odnieść wrażenie, że najważniejszym wydarzeniem za rządów PiS było zawiązanie koalicji z LPR i uczynienie wicepremierem Andrzeja Leppera, „który jeszcze niedawno blokował drogi".

Prezydent Lech Kaczyński pojawia się incydentalnie, w niewielkiej notce z adnotacją, że zginął w katastrofie pod Smoleńskiem.

źródło: Niezalezna.pl

---

Ja się pytam, co to kogo obchodzi z uczniów ta "gazjeta wybiórcza" ? Po co robić pranie mózgu młodzieży? Jak będzie manifestacja w Krakowie to pójdę drugi raz i tak do skutku. Nie można przejść koło tego obojętnie!

PS: Słyszałem że z roku na rok matury mają być coraz trudniejsze. Tylko ma być tak: debilne pseudonauczanie w szkołach a potem macie drodzy uczniowie śpiewać wiedzą. To jest paranoja!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Renia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 01 Wrz 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 03-05-2012, 12:09    Odpowiedz z cytatem

Fikcyjne wykształcenie, śmieciowe umowy i wielka frustracja młodych

Większość uczniów nie zapamiętuje z liceum nic, również z historii. Nie obchodzi ich nauka i żadna reforma tego nie zmieni.

Więcej TUTAJ

_________________
Ze złem nie powinno się w żaden sposób koligacić, ale omijać je szerokim łukiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirex Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Lis 2005
Skąd: Kraków

PostWysłany: 05-05-2012, 11:49    Odpowiedz z cytatem

Wszystkim, którzy chcą znać tragiczną prawdę o polskim szkolnictwie wyższym, polecam wystąpienie pani profesor Ewy Nawrockiej.

[ Dodano: 05-05-2012, 11:52 ]
http://www.facebook.com/StrajkSzkolny

http://m.nowyekran.pl/851b160e44433544c5f8d75daaa41d9d,0,0.jpg

_________________
KOLEJ tak - PKP nie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Stella Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 19 Lis 2005
Skąd: Bolesławiec

PostWysłany: 06-05-2012, 00:30    Odpowiedz z cytatem

Obniżenie poziomu intelektualnego społeczeństwa poprzez reformę systemu szkolnictwa, ma na celu wykształcenie specjalistów w wąskich dziedzinach, nie posiadających szerokiej, ogólnej wiedzy. Takie społeczeństwo jest bardziej podatne na wpływy i manipulacje.

_________________
Stella
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 07-05-2012, 15:33    Odpowiedz z cytatem


_________________
SKŁADKA NA SERWER
Postaw mi kawę na buycoffee.to
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Sunny Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 30 Kwi 2007
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 07-05-2012, 23:06    Odpowiedz z cytatem

"Polska szkoła będzie hodować idiotów!"

Oświatowa "Solidarność" domaga się wycofania wprowadzanej reformy nauczania w szkołach. Przed gmachem Ministerstwem Edukacji Narodowej zorganizowano pikietę. Protestuje około 200 osób. - Polska szkoła będzie hodować idiotów! - m.in. takie okrzyki wznosili demonstranci. Działacze "S" chcą też od resortu rzetelnej debaty o przyszłości polskiej oświaty.

- To dalszy ciąg naszych protestów od 2008 r., jeśli chodzi o jakość i system edukacji w Polsce, który naszym zdaniem został całkowicie zniszczony - mówił przed gmachem MEN przewodniczący Sekcji Krajowej Oświaty i Wychowania NSZZ "Solidarność" Ryszard Proksa. - Przykładem może być tegoroczna matura. Okazało się, że uczeń szóstej klasy szkoły podstawowej mógł zdać maturę z języka polskiego. Reforma MEN praktycznie uniemożliwi polskim uczniom konkurowanie na europejskim rynku pracy - dodał.

Zawiesić wprowadzanie reformy

Demonstracja, w której uczestniczy ok. 200 osób, zorganizowana została w proteście przeciwko wprowadzanej od 2009 r. reformie nauczania w szkołach. Od 1 września 2012 r. nowa podstawa programowa nauczania zacznie obowiązywać w szkołach ponadgimnazjalnych. Najlepszym rozwiązaniem dla uczniów - według oświatowej "Solidarności" - byłoby całkowite odstąpienie przez resort edukacji od wprowadzania owej reformy.

Odstąpienie przez MEN od reformy nauczania musiałoby wiązać się z uchyleniem rozporządzeń ministra edukacji w sprawie podstawy programowej kształcenia ogólnego oraz w sprawie ramowych planów nauczania. Według protestujących rozporządzenia te "ograniczają treści języka polskiego, historii i innych przedmiotów oraz pozbawiają absolwentów pierwszej klasy liceów ogólnokształcących dalszego kształcenia ogólnego na rzecz jednokierunkowego rozwoju". Domagają się oni również od rządu "rzetelnego dialogu i merytorycznej debaty o kształcie polskiej oświaty".

Jak twierdzą związkowcy "MON i rząd chcą, by lekcje historii ograniczały się do I wojny światowej, a lekcje języka polskiego do nauki pisania i czytania". - Polska szkoła będzie hodować idiotów - takie hasła oburzenia słychać było wśród protestujących pod MEN.

Podział historii na dwa etapy

Podczas protestu szef oświatowej "Solidarności" zapowiedział złożenie w MEN petycji. Czytamy w niej, że "obecny rząd wraz z kierownictwem MEN zniszczył dobrze działający system edukacji w Polsce, a teraz niszczy jakość pracy polskiej szkoły (...) zmiany grożą infantylizacją społeczeństwa i drastycznym ograniczeniem mobilności młodego pokolenia na krajowym i europejskim rynku pracy".

W kwietniu petycję przekazano wojewodom w całym kraju i premierowi Donaldowi Tuskowi.

Nowa podstawa programowa nauczania wprowadzana jest stopniowo do szkół od 1 września od 1 września 2009 r. Od 1 września 2012 wprowadzana będzie w szkołach ponadgimnazjalnych. Zgodnie z nią, nauka w I klasach szkół ponadgimnazjalnych niezależnie od ich typu będzie kontynuacją kształcenia ogólnego z gimnazjów.

Oznacza to, że np. w I klasach wszyscy uczniowie - liceów ogólnokształcących, techników i zasadniczych szkół zawodowych będą mieli kurs historii najnowszej - od 1918 r. do czasów obecnych. A to wszystko dlatego, że nauka historii w gimnazjum kończyć się będzie na I wojnie światowej.

"Historia i społeczeństwo" dla matematyków

W klasach wyższych - II i III uczniowie będą uczyć się części przedmiotów na poziomie rozszerzonym, a części jako przedmiotów uzupełniających. Dla uczniów wybierających w szkołach ponadgimnazjalnych kształcenie w zakresie rozszerzonym z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych został przewidziany dodatkowy przedmiot uzupełniający: "historia i społeczeństwo". Na zajęciach z historii i społeczeństwa nauczyciel będzie musiał realizować cztery spośród dziewięciu wątków, np. "Europa i świat", "Wojna i wojskowość", "Kobieta, mężczyzna, rodzina", "Ojczysty Panteon i ojczyste spory".

Właśnie przeciwko zmianom dotyczącym lekcji historii odbyły się w tym roku głodówki protestacyjne m.in. w Krakowie i Warszawie. W sprawie zmian dotyczących lekcji historii odbyło się także spotkanie z prezydentem Bronisławem Komorowskim. Prezydent opowiedział się za tym, aby w przedmiocie "historia i społeczeństwo" obowiązkowy był wątek nauczania "Ojczysty Panteon i ojczyste spory". Pomysł ten poparli przeciwnicy reformy.

Nie mniej, a więcej

Według minister edukacji Krystyny Szumilas nowa podstawa programowa nie ogranicza lekcji historii, wręcz przeciwnie: lekcji historii w szkołach ponadgimnazjalnych będzie więcej. Według minister dzięki zmianom uczniowie będą uczeni inaczej, ale w sposób pozwalający na powtórzenie tego, czego nauczyli się w młodszych klasach, a jednocześnie pozwalający na analityczne spojrzenie na historię pod kątem konkretnych tematów.

źródło: TVN24

_________________
"Kobiety kochają zwyciężonych, ale zdradzają ich ze zwycięzcami." - T. Williams
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Renia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 01 Wrz 2006
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 28-05-2012, 02:11    Odpowiedz z cytatem

Od 1 września 2012 r. w szkołach ponadgimnazjalnych zacznie obowiązywać nowa podstawa programowa. Dokona się radykalna zmiana. Przez kraj przetaczają się protesty przeciwko próbom ograniczenia historii i umniejszenia jej rangi, organizowane są głodówki, w Krakowie w sobotę 19 maja br. zawiązała się Obywatelska Komisja Edukacji Narodowej. W cieniu sporu o nauczanie historii pozostają nadciągające negatywne zmiany w liceach ogólnokształcących w obszarze przedmiotów przyrodniczych. Protest 40 naukowców z Komitetu Fizyki Polskiej Akademii Nauk z 5 kwietnia br. przemknął przez media jak meteor i pozostał bez większego echa. Tym bardziej warto poświęcić uwagę projektowanym zmianom.

Przedmioty przyrodnicze to fizyka, chemia, biologia i geografia. W chwili obecnej każdy z nich nauczany jest w 3 letnim liceum ogólnokształcącym na poziomie podstawowym w określonej liczbie godzin: geografia 3 godziny w cyklu nauczania, fizyka, biologia i chemia po 3 godziny w cyklu nauczania, z tym, że dyrektor może dodać do trzech ostatnich 2 godziny (np. 1 godzinę do fizyki i 1 godzinę do biologii). W ogólniakach najczęściej spotykany podział godzin przedmiotów przyrodniczych przedstawia się następująco: fizyka 4 godziny, biologia 4 godziny, chemia 3 godziny, geografia 3 godziny w trzyletnim cyklu nauczania.. Uczeń ma obowiązek realizować 2 - 4 przedmioty w zakresie rozszerzonym, na rozszerzenia w planie nauczania (czyli tzw. siatce godzin) w 3 letnim cyklu nauczania dyrektor przeznacza 10 godzin. Warto zwrócić uwagę na 4 godziny do dyspozycji dyrektora w cyklu nauczania dla jednego oddziału (klasy) - jedna godzina przeznaczana jest na wychowanie do życia w rodzinie, pozostałe trzy mogą wzmacniać nauczanie zarówno na poziomie podstawowym jak i rozszerzonym zależnie od innowacyjnego pomysłu lub potrzeby np. wyrównania poziomu. Godziny do dyspozycji dyrektora mogą być przeznaczane także na zajęcia pozalekcyjne. Wiele szkół - w tym LO Nr XVII im. A. Osieckiej we Wrocławiu, którym mam zaszczyt kierować - czy to z godzin dyrektorskich czy z puli godzin pozalekcyjnych uruchamia w klasach trzecich zajęcia fakultatywne przygotowujące do egzaminu maturalnego na poziomie podstawowym lub rozszerzonym. Zrealizowanie kursu na poziomie podstawowym z przedmiotów przyrodniczych oraz uczęszczanie na zajęcia fakultatywne z tych przedmiotów pozwala młodzieży z klas humanistycznych, lingwistycznych czy teatralnych zdawać na maturze przedmioty przyrodnicze i ubiegać się o przyjęcie na odpowiednie kierunki studiów.

Od jesieni br., zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z 20 stycznia 2012 r. o ramowych planach nauczania, będzie inaczej. W klasach pierwszych wszyscy uczniowie będą uczyć się fizyki, biologii, chemii i geografii na poziomie podstawowym w wymiarze po 1 godzinie w tygodniu (dla porównania - obecnie po 2 godziny w tygodniu). W klasach drugich i trzecich uczniowie będą uczyć się wymienionych przedmiotów, o ile trafią do klas lub grup międzyoddziałowych, gdzie przedmioty owe będą rozszerzone (tak jak poprzednio w każdej klasie ma być realizowanych od 2 do 4 przedmiotów rozszerzonych, minimalne wartości rozszerzeń w klasie drugiej i trzeciej to w przypadku fizyki, biologii, chemii i geografii 8 godzin). W klasach, w których nie będzie rozszerzony choćby jeden przedmiot przyrodniczy, fizykę, biologię, chemię i geografię zastąpi przedmiot uzupełniający o nazwie przyroda w wymiarze 4 godziny w cyklu nauczania.

Aby poznać bliżej, czym jest ów przedmiot trzeba sięgnąć do załącznika nr 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 23 grudnia 2008 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół. Powiada się tam, że: „Celem zajęć przyroda jest poszerzenie wiedzy uczniów z zakresu nauk przyrodniczych. Na zajęciach można realizować wątek tematyczny, czyli omówić wybrany temat w zakresie przedmiotów: fizyka, chemia, biologia, geografia, lub wątek przedmiotowy, czyli omówić jedną pełną grupę tematów w obrębie wybranego przedmiotu. Dopuszcza się realizację wątku tematycznego zaproponowanego przez nauczyciela. Zajęcia powinny objąć co najmniej cztery wątki (np. cztery wątki tematyczne lub dwa wątki tematyczne i dwa wątki przedmiotowe)”.

Wątki pogrupowane zostały w 3 bloki liczące po 8 wątków. Każdy z 24 wątków podzielony został na tematy (po jednym z fizyki, chemii, biologii i geografii). W ramach przedmiotu przyroda realizowane będą od 1 września 2013 r. w klasach drugich, a następnie trzecich bloki: „Nauka i świat” (wątki: „Metoda naukowa i wyjaśnianie świata”, „Historia myśli naukowej”, „Wielcy rewolucjoniści nauki”, „Dylematy moralne w nauce”, „Nauka i pseudonauka”, „Nauka w mediach”, „Nauka w komputerze”, „Polscy badacze i ich odkrycia”); „Nauka i technologia” (wątki: „Wynalazki, które zmieniły świat”, „Energia - od słońca do żarówki”, „Światło i obraz”, „Sport”, „Technologie współczesne i przyszłości”, „Współczesna diagnostyka i medycyna”, „Ochrona przyrody i środowiska”, „Nauka i sztuka”); „Nauka wokół nas” (wątki: Uczenie się”, „Barwy i zapachy świata”, „Cykle, rytmy i czas”, „Śmiech i płacz”, „Zdrowie”, „Piękno i uroda”, „Woda - cud natury”, „Największe i najmniejsze”).

Rozwiązania forsowane przez MEN sprzyjają uczniom, którzy mają sprecyzowane plany i dokonają trafnego wyboru klas biologiczno - chemicznych, matematyczno - fizycznych czy przyrodniczych, w których znajdzie się miejsce dla geografii. Ale ilu takich uczniów będzie? Czy w wieku lat 16 można dokładnie zaplanować życiową karierę? Co z resztą młodzieży, która fizyki, biologii, chemii i geografii na poziomie podstawowym będzie mieć w klasie pierwszej ledwo 1godzinę, a później trafi na 4 „wątki” ciekawostkowego i powierzchownego przedmiotu przyroda? Co z tymi, którzy w klasie drugiej zorientują się, że dokonali błędnego wyboru? A jaki los czeka uczniów, którzy w klasie maturalnej zmienią życiowe plany? Jak mają przygotować się do matury z przedmiotów przyrodniczych, skoro w nowej formule nauczania w liceach godzin do dyspozycji dyrektora w planach nauczania brak, a samorządy nie mają środków na zajęcia dodatkowe i pozalekcyjne, bo subwencja oświatowa przeznaczana przez rząd D. Tuska jest za niska (teoretycznie organ prowadzący szkołę na wniosek dyrektora będzie mógł przydzielić klasie 3 godziny na dany rok szkolny)?

Rację mają naukowcy z Komitetu Fizyki PAN z jego przewodniczącym prof. dr hab. Franciszkiem Krokiem, prorektorem Politechniki Warszawskiej, stwierdzając w oświadczeniu z 5 kwietnia br.: "Wprowadzone rozporządzeniem zmiany spowodują znaczącą redukcję liczby godzin nauczania niektórych przedmiotów na poziomie podstawowym, a uczniowie szkół ponadgimnazjalnych zmuszeni zostaną do wyboru profilu kształcenia na zbyt wczesnym etapie edukacji. W rezultacie szkoły ponadgimnazjalne, a w szczególności licea ogólnokształcące staną się szkołami wąskich specjalizacji kreowanych poprzez nie zawsze świadomy wybór przedmiotów realizowanych w zakresie rozszerzonym". Pracownicy naukowi z PAN słusznie wskazali zagrożenie, że kształceniem na poziomie rozszerzonym z fizyki, biologii, chemii i geografii zostanie objęty nikły odsetek uczniów i tylko oni będą przygotowani do studiowania kierunków przyrodniczych, ścisłych i technicznych. To z kolei rodzi niebezpieczeństwo, że zupełnie już zabraknie w Polsce inżynierów, specjalistów, fachowców.

Warto też, aby opinia publiczna dowiedziała się, że informatyki dla wszystkich uczniów w zreformowanym liceum ogólnokształcącym będzie zaledwie 1 godzina (obecnie dwie; przedmiot nazywa się technologia informacyjna). Gwoli prawdy dodać trzeba, że będą istnieć klasy z rozszerzoną informatyką (co najmniej 6 godzin w cyklu nauczania), ale takich klas będzie niewiele. Ogół uczniów swoją przygodę z informatyką i to na poziomie podstawowym zakończy na jednej godzinie w klasie pierwszej. A podobno budujemy społeczeństwo informacyjne oparte na wiedzy…

źródło: niepoprawni.pl

_________________
Ze złem nie powinno się w żaden sposób koligacić, ale omijać je szerokim łukiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Minerva Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 11 Lut 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 30-05-2012, 06:33    Odpowiedz z cytatem

Wczoraj media obiegła wieść o kolejnym sukcesie rządu Donalda Tuska. Tym razem na odcinku edukacji. Otóż szóstoklasiści zdali egzamin kończący szkołę podstawową ze średnim wynikiem wynoszącym niecałe 23 punkty na... 40.

Za starych czasów byłaby to trója z minusem. Dodajmy, że test nie był bynajmniej na szczególnie wyśrubowanym poziomie, mówiąc delikatnie.

_________________
Ważne są tylko te dni, których jeszcze nie znamy
Ważnych jest kilka tych chwil na które czekamy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Pawel_15 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2010
Skąd: Pokuć

PostWysłany: 30-05-2012, 10:35    Odpowiedz z cytatem

Zdać to na mniej niż 30 punktów to jest wstyd po prostu...

_________________
Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 5 z 97 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 95, 96, 97  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl