No miejmy nadzieję, że to błąd. Zresztą i tak wszystko wyjdzie w praniu w najbliższą sobotę i niedzielę... spróbuję załapać się na jeden z kursów i opisać swoje wrażenia
_________________ (...) I am traveler of both time and space, to be where I have been (...)
Sebcio, Pociągi z Lublina wjeżdżają w Chełmie na peron 2., szynobusy do Włodawy będą zapewne odjeżdżały z tego samego peronu. Podobnie będzie i w relacji powrotnej.
Bez obaw nie trzeba będzie biegać po chełmskich peronach.
I mamy za sobą pierwszy odjazd szynobusu do Włodawy . Jak na pierwszy kurs to jak podejrzewałem nazbiera się trochę osób. Frekwencja w SA107 - o ile dobrze z peronu zobaczyłem to wszystkie miejsca siedzące zajęte plus kilka osób stało, plus do tego 3-4 rowery. Czyli pewnie z 50 osób?? .
Popołudniowy REGIO Chełm-Włodawa, również z dobrą frekwencją, kilka osób przesiadło się z iR "Bolko", z dużymi bagażami więc możliwe, że podróżują z daleka.
Ciekawe jak będzie z powrotnym, wieczornym szynobusem.
Takie relacje i zdjęcia tylko cieszą, że jest szansa, że w przyszłym rozkładzie pociągi na tą piękną trasę wrócą na dłużej. Żeby chociaż w sezonie i codziennie tak jak szynobusy z Lublina do Bełżca to już byłoby dobrze
Popołudniowy REGIO Włodawa-Chełm, opóźniony 5. minut. Frekwencja również dobra, większość osób przesiadła się do pociągu do Lublina.
Sebcio, Jednak wbrew temu co wcześniej napisałem, szynobusy do Włodawy, w Chełmie, zaczynają i kończą bieg przy peronie 1.
Dzisiejszy REGIO do Włodawy o 9.00 frekwencja lekko ponad 100%. Sporo osób z rowerami (około 10), większość wysiadła w okolicach Stulna, choć i Włodawy dojechała spora rzesza podróżnych.
REGIO do Chełma z Włodawy o 10.59 - frekwencja ~70%. Zdecydowaną większość stanowili podróżni z okolicznych miejscowości. Wybierali głównie pociąg jako "atrakcję turystyczną". Super, że chcieli się przejechać, ale szczerze mówiąc nie wróży do dobrze połączeniom "międzyszczytowym ". Przejadą się raz, drugi i tyle. Dało się słyszeć narzekania, że brak jest połączeń Włodawy z Orchówkiem i trzeba przyjeżdżać własnym samochodem. Na Bolko przesiadła się 1 osoba.
No niestety stan torów nie napawa optymizmem. Między Chełmem a Karolinówką trzęsie niemiłosiernie, dużo lepiej jest na odcinku Stulno-Włodawa, ale też do standardu chociażby linii 69 sporo brakuje. Ale może to także przez kwestię Kolzłoma SA107, który do nowoczesnych szynobusów nie należy. Co więcej z linii... jest miejscami kompletnie zarośnięta, ledwie co szyny można zauważyć, a poza tym znów na tym odcinku Chełm-Karolinówka rosną drzewa i krzaki w skrajni pociągu. Jeśli nic z tym nie zrobią to szczerze mówiąc szybko trzeba będzie mu robić jeszcze raz malowanie.
Co wg mnie trzeba zrobić, aby podnieść atrakcyjność połączenia?
Działania krótkookresowe:
1. Wprowadzić bilety do systemu sprzedaży kasowej. Konduktor nie jest w stanie wypisać biletu 50 osobom ruszającym z Chełma, a do tego część z dodatkowymi biletami na rowery. To jest już lekkie przegięcie. I kończy się tak, że bilecik zostaje wypisany dopiero w okolicach Stulna. A i przydałoby się wypracowanie jakiejś kultury zakupu biletu na stacjach pośrednich. Wszyscy na hurra wsiadają do pociągu i zajmują wolne miejsca a konduktor ma latać i szukać, kto wsiadł, a kto już bilet zakupił.
2. Naprawienie niektórych odcinków torów o złym stanie technicznym (głównie w obrębie mostków nad rzeczkami, strumykami itp)
3. Urealnienie rozkładu jazdy, gdyż obecnie każdy pociąg REGIO do/z Włodawy na stacji końcowej był spóźniony o co najmniej 5 min.
A w dłuższym terminie?
1. Standardowe propozycje, doprowadzenie torów do Okuninki i bliżej Włodawy (nie musi być przecież centrum)
2. Skonstruowanie kompleksowej oferty dla lokalnych mieszkańców (zapewnienie dojazdów do pracy, szkół, itp)
3. Budowa przystanku w Rudzie Hucie
4. Trochę fantazjując, rewitalka/moderna linii do 100 km/h (nie chodzi o samą prędkość, a głównie o wygodę i kulturę jazdy). Jednak trzeba przyznać, że są inne, ważniejsze linie w województwie jeśli chodzi o potrzebę inwestowania. Ale może kiedyś...
Dzisiejszy szynobus z 16.10 do Włodawy miał frekwencje 100%, czyli zajęte te 39 miejsc, tym razem bez rowerów. Około 6-7 osób przesiadło się z IR Bolko. Ogólnie łatwo zapełnić taki malutki szynobus
Dzisiejszy szynobus z 16.10 do Włodawy miał frekwencje 100%, czyli zajęte te 39 miejsc, tym razem bez rowerów. Około 6-7 osób przesiadło się z IR Bolko. Ogólnie łatwo zapełnić taki malutki szynobus
I wg mnie jest to bardzo dobre posunięcie gdyby pojechał pojemniejszy szynobus pewien pajac by stwierdził, że szynobusy jeżdżą puste na tej trasie i nie ma to sensu ekonomicznego a tak można powiedzieć, że linia lokalna generuje duże potoki i warto zastanowić się nad połączeniami jeśli nie całorocznymi to przynajmniej sezonowymi.
Swoją drogą ciekawie wygląda teraz rozkład jazdy dla stacji Chełm tuż przed odjazdem Bolka o 12.05 11.48 przyjeżdża skład z Dorohuska 11.55 skład z Włodawy, choć powinno to być czymś normalnym na co dzień (sic!)
P.S. Czy wie ktoś czy na tej trasie honorowane są REGIOkarnet bądź Bilet turystyczny ?
Jechałem pociągiem w sobotę o 9, wsiadałem w Rudzie Opalin. Frekwencja około 120%, na pokładzie m.in. senator Józef Zając i wiceprezydent Chełma Józef Górny. Sporo osób dosiadało się na trasie, największa wymiana dopiero w Woli Uhruskiej (m.in. wysiadły nasze VIPy), 2 rowerzystów wysiadło w Stulnie, 2 w Orchówku, jeszcze 4 osoby poszły pieszo do Orchówka, reszta czekała na powrót do Chełma, ja poszedłem obejrzeć kościół w Orchówku i starorzecze Bugu i zdążyłem jeszcze wrócić ma pociąg o 11. Aha, przyjazd - z 10 min opóźnieniem.
W drodze powrotnej nie mieliśmy chyba nowych pasażerów w Orchówku kilka osób wsiadło w Sobiborze i Stulnie, sporo w Uhrusku (w tym VIPy). Kilka osób przesiadało się na IR "Bolko", słyszałem jak kierownik wypisywała dwa bilety z Uhruska do Katowic, gdy wysiadałem w Rudzie Opalin frekwencja była koło 130%, 4 min. opóźnienia
Zakrzaczenie wyraźne w okolicach Przymiarek - Siedliszcza i na odcinku Majdan Stuleński - Włodawa, kilka gałęzi wpadło do środka przez uchylone okna. Fajna hopka między Sobiborem a Stulnem, poza tym nie wiem jak tam nasyp wygrywa walkę z bagnami, ale "bieżąca" konserwacja torów poprzez wycięcie krzaków jeszcze w tym roku by się przydała...
Propozycje endrju są dobre, ja bym dorzucił zmianę nazwy stacji Uhrusk na Wola Uhruska, żeby zmniejszyć zamieszanie, no i RegioBus na trasie stacja Włodawa - Orchówek kościół - Włodawa rynek - Włodawa PKS (około 5 km) lub jeszcze Włodawa PKS - Okuninka kościół (6 km, łącznie zatem 11 km). W ciągu godziny postoju SA na stacji autobus spokojnie zrobiłby kurs do Okuninki i z powrotem
Co do dodatkowych przystanków - z dobrych źródeł wiem, że rozważane są dodatkowe przystanki na trasie, zaczynając od Chełma:
1. między Chełmem a Karolinówką - Koza Gotówka albo Gotówka -
Koza ma (chyba) większą liczbę mieszkańców i ma bardziej zwartą zabudowę, w Gotówce przystanek byłby bliżej rezerwatu Bagno Serebryskie i ścieżki przyrodniczej
2. między Karolinówką a Rudą Opalin - Chromówka albo Ruda-Huta
- raczej bezapelacyjnie wygrywa miejscowość gminna, moim zdaniem mogłyby być i tu i tu, choć wtedy byłyby trzy przystanki (Chromówka - Ruda Huta - Ruda Opalin) na przestrzeni 5 km...
3. między Rudą Opalin a Uhruskiem przystanek - Siedliszcze/Przymiarki przy przejeździe kolejowym
4. między stacją Uhrusk a Stulnem - Majdan Stuleński
dzisiaj Vipy nie jechali to na dworcu w Chełmie na wyśwetlaczu pociągu do.z Włodawy juz nie było
W Lublinie z megafonów wygłaszane są komunikaty o połaczeniu Chełm Włodawa.
Dzisiejsze popołudniowe REGIO:
Chełm-Włodawa, ze stacji Chełm wyruszył z frekwencją ok.100%, w Karolinówce wsiadły 2. osoby, w Rudzie ok.10 osób, na następnych stacjach wysiadło i wsiadło kilka osób. Luźniej zrobiło się w Sobiborze. Do Włodawy dotarł z frekwencją ok.80 %.
W trasie systematycznie łapał opóźnienie we Włodawie wyniosło ok.30 min.
Włodawa-Chełm, ze stacji początkowej z frekwencją ok. 90%, dużo osób dosiadło się w Sobiborze, Uhrusku i Rudzie. Kilka wysiadło po drodze. Do Chełma dotarł z frekwencją ok.100%.
W drodze powrotnej również łapał opóźnienia w Chełmie-25 min. po czasie. REGIO do Dęblina zaczekał na kilku pasażerów.
Opóźnienie wynika z obfitych opadów deszczu - dwuosiowy szynobus z trudem pokonywał liczne pagórki. Koła bardzo się ślizgały. Z niektórych stacji odjazd odbył się z nie lada wysiłkiem. Dodatkowo maszynista chyba nie znał szlaku.
Cytat:
to na dworcu w Chełmie na wyśwetlaczu pociągu do.z Włodawy juz nie było Smile
W Lublinie z megafonów wygłaszane są komunikaty o połaczeniu Chełm Włodawa.
Na wyświetlaczach w hali dworca były pociągi z/do Włodawy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum