Wysłany: 30-03-2012, 07:12 Zmiana trasy dla TLK Lublinianin
Gorzów Wlkp. Szansa na lepsze połączenie z Warszawą.
Posłanka PO Krystyna Sibińska pochwaliła się pismem z Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.
Wynika z niego, że zmieniona zostanie trasa połączenia relacji Warszawa - Gorzów Wlkp. Pociąg zamiast przez Toruń i Bydgoszcz kursować będzie przez Poznań, co znacznie skróci czas przejazdu.
Z Warszawy Centralnej pociąg odjedzie o 16.00, a do Gorzowa dotrze o 21.47. W drodze powrotnej trasa pociągu zostanie zmieniona od 2 czerwca (Gorzów Wlkp. odjazd 4.27,
Warszawa Central na przyjazd 10.29).
Na początku roku mieszkańcy północnej części województwa zwracali się do posłanki Sibińskiej z prośbą o interwencję w tej sprawie.
Skoro z Warszawy odjedzie o 16:00 czyli w porze "Lubuszanina" to znaczy że nie będzie już miał wagonów z Białegostoku, a "Niemen" pojedzie tak jak teraz tyle że w skróconej relacji Białystok-Bydgoszcz Gł? Rozumiem, że wtedy cały skład "Lubuszanina" następnego dnia pojedzie jako TLK "Lublinianin" do Lublina? Tylko to trochę bez sensu bo w przeciągu w sumie 1,5 godziny będą 3 pociągi z Warszawy do Lublina: "Warta", "Lublinianin" i "Czechowicz" a potem aż do 15 przerwa. Poza tym będą dwa pociągi po sobie relacji Poznań Gł.-Lublin. Coś mi tu nie gra. Czy ktoś może to wyjaśnić? I czy w takim razie wagony z Zielonej Góry do Lublina nie pojadą? To z kolei oznaczałoby dłuższy postój na Wschodnim w celu rozłączenia składu.
Uwaga Uwaga! Wbrew wcześniejszym artykułom oraz spekulacjom gorzowski łącznik do Lubuszanina nie będzie dołączany w Zbąszynku, lecz pojedzie przez Krzyż, Poznań!
Cytat z innego forum:
"Dostałem szczegółowy wykaz zmian w RJ od 1 czerwca i wynika z niego, że nowy pociąg z i do Gorzowa pojedzie przez Krzyż. W Poznaniu będzie łączony z grupą z/do Zielonej Góry. W Krzyżu postój 12 minut - pewnie na zmianę loka.
Nowy pociąg nr 78105 Poznań Gł. - Gorzów Wlkp - łącznik od poc. 17104/5 WWO - Zielona Góra, kursuje od 1.VI. codziennie. Brutto 200 ton, postoje: Szamotuły, Wronki, Krzyż, Nowe Drezdenko, Strzelce Kraj. Wsch.
Na powrocie kursuje od 2.VI. jako 87104 i postoje ma na tych samych stacjach. "
Tak więc podsumowując, pociąg TLK Lubuszanin będzie miał relację Zielona Góra/Gorzów Wlkp. - Warszawa Wsch. i z powrotem, łączenie i rozłączanie w Poznaniu, w Krzyżu zmiana loka.
Szkoda że Gorzów straci połączenie z Piłą, Bydgoszczą, Toruniem, Lublinem/Białymstokiem no ale lepsze to niż nic. A co do wcześniejszych postów, to zgadza się, Lublinianin będzie miał relację Bydgoszcz-Lublin a Niemen Białystok-Bydgoszcz.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Ok. Dzięki za info. To brzmi dość sensownie. Nie oszukujmy się ale w obecnym kształcie, "Niemen" i "Lublinianin" na odcinku Bydgoszcz-Gorzów-Bydgoszcz straszy pustkami, do Gorzowa nie dojeżdża więcej jak kilkanaście osób. Moim zdaniem na pewno w kształcie proponowanym ten pociąg ma szansę się o wiele bardziej sprawdzić i to aż do samego Gorzowa.
Zgadzam się, dwa lata temu jeździł taki TLK, ten co miał zmodernizowane wagony i frekwencja do Gorzowa była naprawdę bardzo dobra. Został uwalony w czerwcu 2010 roku jak pewnie pamiętacie jak wiele innych pociągów na spalinowych liniach
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Czerwiec 2010 roku trudno zapomnieć. To była prawdziwa rzeź na polskich torach. Praktycznie wszystkie spalinowe linie wtedy poleciały, również niektóre elektryczne jak choćby Chełm.
~pawelu
Racja trudno to zapomnieć, od tego czasu linie spalinowe ledwo dychają. Jak to możliwe, że na ostbhanie nie będzie żadnego pociągu dalekobieżnego.??!!
Niestety. Główna przyczyna to brak zelektryfikowania tego odcinka, bo przecież szlakowa i stan torów na Ostbahnie jest na pewno lepsza niż na niejednej zelektryfikowanej linii. Dopóki, IC nie zakupi kilku lokomotyw spalinowych a PLK nie obniży kosztów dostępu do linii to taki stan rzeczy będzie niestety miał miejsce.
Wysłany: 31-03-2012, 11:13 Skomunikowanie LUBUSZANINa z KOSSAKiem
Według mnie to dla Gorzowian bardzo pozytywna zmiana.
Mam nadzieję, że uda się skomunikować KOSSAKa z LUBUSZANINem.
KOSSAK ma przyjazd z Przemyśla do Poznania o 19:18, a LUBUSZANIN o 19:12.
Szansa jest jeszcze w Krzyżu. Wszystko zależy od długości postoju łącznika LUBUSZANINa w Poznaniu.
Swoją drogą będzie dwa razy zmieniany lok? W Poznaniu trzeba drugą lokomotywę do łącznika, a od Krzyża spalinową. Może od razu od Poznania pociągnie go spalinówka?
Pozdrawiam.
Łukasz
enstone, przecież będzie na Ostbahnie dalekobieżny i to nawet dwa, umiesz ty czytać? Przypominam że oprócz wymienionego TLK na Ostbahnie Krzyż-Gorzów kursuje iR Wilda. A oprócz tego trwają rozmowy nad TLK Gdynia-Berlin, szlakiem całego dawnego Ostbahnu.
Racja, szlakowa na odcinku Kostrzyn-Gorzów obecnie wynosi 120 km/h, a na Gorzów-Krzyż 100 km/h poza kilkoma ograniczeniami, więc jest całkiem nieźle.
soprano, 12-minutowy postój w Krzyżu sugeruje zmianę loka, bo normalnie by stał około minutę. Poza tym puszczenie spalinówki od samego Poznania to na pewno wyższe koszty, zwłaszcza że PKP IC na gorzowski TLK wynajmuje lok od PR, więc lepiej będzie, jak puszczą siódemkę z Poznania, a dopiero od Krzyża loka PR, zmniejszy to koszty.
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Od 1 czerwca pociągi TLK 58109 „Niemen” rel. (Białystok) Bydgoszcz Główna – Gorzów Wielkopolski oraz TLK 85106 „Lublinianin” rel. Gorzów Wielkopolski – Bydgoszcz Główna (Lublin) kursowały będą w skróconej relacji do/z stacji Piła Główna.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum