Wysłany: 11-06-2012, 17:32 Dworzec w Kutnie oddany
Wprawdzie przebudowa zakończyła się z kilkumiesięcznym opóźnieniem, ale dworzec został dzisiaj wreszcie oddany do użytku:
W poniedziałek udostępniono podróżnym dworzec kolejowy w Kutnie. Remont obiektu kosztował ponad 13 mln zł. Jak poinformowało PAP biuro prasowe PKP SA, w ramach przebudowy odnowiono elewację dworca, wymieniono pokrycie dachowe, drzwi i okna oraz wszystkie instalacje sanitarne i elektryczne.
Obiekt przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych, ma podjazdy dla wózków, specjalne ścieżki dla osób niewidomych i niedowidzących. Posiada także pomieszczenie dla matki z dzieckiem.
Wewnątrz budynku znajdą się kasy biletowe, informator miejski oraz m.in. mała gastronomia, salonik prasowy i kwiaciarnia. Obiekt jest monitorowany, kamery nadzorują pomieszczenia dworca, parkingu oraz okolic stacji. Dworzec został wyposażony w nowoczesny system informacji wizualnej i dźwiękowej.
Prace remontowe na dworcu rozpoczęły się w pierwszym kwartale ub. roku i kosztowały ponad 13 mln zł. Pieniądze na remont pochodziły z budżetu państwa i PKP SA.
Źródło: depesza prasowa PAP
Tutaj można zobaczyć kilkanaście zdjęć z wnętrza i z zewnątrz.
Kutno_nowy_dworzec.jpg Dworzec w Kutnie po remoncie
Podróżni mogą już korzystać z wyremontowanego dworca w Kutnie. Obiekt jest odnowiony, funkcjonalny i w pełni przystosowany do obsługi osób niepełnosprawnych.
Dworzec wraz z przylegającym terenem ma nową, bardziej przyjazną i nowoczesną przestrzeń związaną z obsługą podróżnych, dostosowaną do potrzeb osób niepełnosprawnych i mających problemy z poruszaniem się. Przebudowano pomieszczenia ogólnodostępne, takie jak hol kasowy czy poczekalnia. Są podjazdy dla wózków, specjalne ścieżki dla osób niewidomych i niedowidzących. Przygotowano także pomieszczenie dla matki z dzieckiem.
W obiekcie został zainstalowany system monitoringu wizyjnego, który zwiększy bezpieczeństwo podróżnych. Kamery pozwolą na nadzorowanie pomieszczeń dworca, parkingu oraz okolic stacji. Dworzec jest wyposażony w nowoczesny system informacji, zarówno wizualnej, jak i dźwiękowej.
Wewnątrz budynku znajdą się kasy biletowe, infomat miejski oraz m.in. mała gastronomia, salonik prasowy i kwiaciarnia.
W ramach przebudowy odnowiono także elewację, wymieniono pokrycie dachowe, drzwi i okna oraz wszystkie instalacje sanitarne i elektryczne. Przed dworcem jest miejsce na postój taksówek, są miejsca parkingowe dla podróżnych oraz parking dla rowerów.
Ciekawym i oryginalnym elementem są wiaty. Powstały ze specjalnie sprowadzonej z Włochy stali Cor-Ten, trwale skorodowanej. Jest to akcent nadający dworcowi niepowtarzalny charakter.
Prace rozpoczęły się w I kwartale 2011 roku i kosztowały ponad 13 mln złotych. Były to środki budżetu państwa oraz własne PKP S.A. Wykonawcą remontu była firma SKB, spółka komandytowa z Radomska.
Dworzec w Kutnie został wybudowany w 1861 roku, jednak bryła budynku nie zmieniała się znacznie na przestrzeni lat. To jeden z wielu obiektów, które PKP S.A. – po gruntownych remontach – udostępniają w tym roku podróżnym. Do tej pory otwarto m.in. dworce: Warszawa Wschodnia, Warszawa Stadion, Poznań Główny, Wrocław Główny, Gdynia Główna, Przemyśl Główny, Iława Główna, Łańcut.
Polskie Koleje Państwowe S.A. realizują szeroko zakrojony program modernizacji dworców kolejowych. Obecnie jest nim objętych około 80 obiektów na terenie całego kraju – na różnym etapie zaawansowania: od przygotowywania dokumentacji budowlanej po trwające lub kończące się prace remontowe.
Dworzec Kutno. Można stąd było dotrzeć wszędzie, ale brzydota sprawiała, że "pękały oczy".
W 1987 roku Kazik Staszewski, który w latach osiemdziesiątych często przesiadał się w Kutnie, nagrał z Kultem piosenkę "Polska", w której pytał: Czy byłeś kiedyś w Kutnie na dworcu w nocy? / Jest tak brudno i brzydko, że pękają oczy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum