Wysłany: 25-09-2012, 18:30 Linia 372 Bojanowo - Góra Śl.
Przeczytałem na SSC że linia została przecięta przez S5 i zamknięta, ale: "Niby za trzy lata ma powstać wiadukt i linia ma zostać odbudowana i ponownie oddana do eksploatacji."
Jak jest faktycznie? Zabawy drogowców w chęć likwidacji linii spowodowały neipewność co do istneinia linii, i jak wyczytałem w komentarzu pod filmem na YT z opisem linii:
"A co do inwestora. Nikt nie zainwestuje w Górze jezeli nie bedzie 100% pewnosci ze tory pozostana, a ze pajac gada ze GDDKiA zbuduje wiadukt to chyba jest kiepski kawal. Juz Skanska i Bio Paliwa ucielki z Góry bo nie bylo pewnosci czy tory sie utrzymaja i tak ucieklo ponad 200 miejsc pracy."
http://www.youtube.com/watch?v=nqanLfTAEzE
Faktycznie to już nic z tej linii nie będzie. Cukrownia z niej korzystała ale już to historia.
Dołączam filmik jak starosta górowski się wypowiadał podczas przejazdu specjalnego pociągu do Góry.
http://www.youtube.com/watch?v=-rHsVujLvFk
_________________ 2012/17- 149 556 km
2018- 55 920 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138km
2021- 50 251km
2022- 18 455
2023 -
2024 -
Tak do końca to jeszcze nie wiadomo co z tą linią będzie, parę lat temu była chęć uruchomienia na niej kolei drezynowej niestety nic z tego nie wyszło, czy uda się uruchomić ten odcinek dla ruchu lokalnego czy choćby kolei turystycznej czas pokaże.
_________________ TOZK nadal walczy!!!
POZDRAWIAM KOLEJOWO Z OPOLA!
*ARTUR*
PKP Polskie Linie Kolejowe wystąpiły wobec Gminy Szlichtyngowa z pozwem za sprzedaż przez gminę złomu. Tłumaczą, że samorządowcy nabyli tylko grunt, a nie prawo do rozsprzedaży leżącego na nim majątku, w tym np. szyn.
Poprosiliśmy PKP PLK o wyjaśnienie sprawy. – PKP Polskie Linie Kolejowe wystąpiły wobec Gminy Szlichtyngowa z pozwem za sprzedaż przez gminę złomu szynowego, złomu akcesoriów torowych, podkładów betonowych oraz wysiewki (zanieczyszczony tłuczeń) pochodzących z toru kolejowego o długości 4 km linii kolejowej nr 372 Bojanowo – Głogów. Pozew w tej sprawie został złożony do Sądu Okręgowego w Zielonej Górze, dlatego że gmina nie była właścicielem toru kolejowego – informuje Zbigniew Wolny z centrali PKP PLK.
Czy linię kolejową do Góry można było tak po prostu zlikwidować?
Rozbiórka fragmentu linii kolejowej 372 z Bojanowa do Góry przez drogę ekspresową S5 do dziś budzi wiele kontrowersji. Chodzi nie tylko o sam fakt przecięcia szlaku transportowego, ale również o dochowanie właściwych procedur przy likwidacji.
Myrda: Powrót pociągów do Góry jest jednym z naszych priorytetów w walce z wykluczeniem transportowym
Województwo dolnośląskie planuje odbudowę linii kolejowej nr 372 z Bojanowa do Góry. Jednym z ważniejszych kroków przy realizacji tej inwestycji jest budowa wiaduktu nad drogą S5, która przecina nieczynną obecnie linię kolejową Bojanowo – Góra Śląska. Jak wskazują samorządowcy, projekt jest dla nich priorytetem jeżeli chodzi o walkę z wykluczeniem transportowym.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum