Wysłany: 26-09-2012, 07:07 [PR] Zmiany w taryfie od 26.09
Od 26 września 2012 r. Przewozy Regionalne wprowadzają korektę cenową w pociągach interREGIO i REGIOekspres. Zyskają pasażerowie, którzy podróżują pociągami na krótkich i na najdłuższych dystansach, a na trasie Warszawa – Katowice – Bielsko-Biała pojawią się nowoczesne wagony REGIOekspres.
Pod koniec września br. zostanie zmodyfikowany cennik biletów na przejazdy pociągami interREGIO i REGIOekspres. W pięciu przedziałach cenowych nastąpi obniżka cen biletów jednorazowych. Mniej zapłacą podróżni korzystający z połączeń na trasach liczących: 41 – 59 km, 60 – 80 km, 361 – 400 km, 401 – 500 km, 601 – 700 km. Zmian nie odczują pasażerowie pokonujący pociągami trasy np. z Wrocławia do Oławy, z Opola do Brzegu, czy z Olsztyna do Ostródy, jak i podróżni udający się z Warszawy do Krakowa, Katowic lub Poznania. Koszt przejazdu pociągiem interREGIO zmieni się średnio o 90 gr., ale nowy cennik został zmodyfikowany w taki sposób, aby podróże interREGIO i REGIOekspresami były wciąż konkurencyjnym sposobem podróżowania pomiędzy największymi miastami i miejscowościami turystycznymi. Zmiany cennika nie odczują posiadacze biletów miesięcznych. Codzienne dojazdy pociągami Przewozów Regionalnych do pracy, szkoły czy na uczelnie wciąż pozostaną atrakcyjne, ponieważ ceny biletów okresowych pozostaną na dotychczasowym poziomie.
Podróżujący pociągami REGIO nadal będą mogli przemieszczać się taniej dzięki ofercie „Połączenie w dobre cenie” obejmującej blisko 180 tras w całym kraju, w ramach której ceny biletów są konkurencyjne względem cen biletów przewoźników autobusowych.
Zmiana cennika jest związana m.in. z nową jakością w segmencie przewozów dalekobieżnych. Od 1 października br. kursujący na trasie Warszawa – Katowice – Bielsko-Biała pociąg „Skrzyczne” stanie się REGIOekspresem. Pasażerowie ze Śląska i Podbeskidzia będą mogli podróżować nie tylko szybko i tanio, ale także komfortowo. Na tę trasę wyjadą zmodernizowane wagony, wyposażone w nowoczesny systemy ogrzewania i klimatyzacji oraz system Wi-Fi. Wnętrza wagonów zostały zaaranżowane w sposób przestronny i funkcjonalny, dostosowane również do potrzeb osób niepełnosprawnych. Pasażerowie REGIOekspresu „Skrzyczne” będą mogli od 4 października 2012 r. zarezerwować miejsca poprzez Internetowy System Sprzedaży.
Niezła ściema. Czemu nie chcą napisać prawdy że jadący do 20 km zapłacą 2 złote więcej, tj. zamiast 9 złotych aż 11 !!!!! Podwyżka ponad 22%!!!
Takie odcinki to np. z: Oławy do Brzegu, Gliwic do Zabrza, Katowic do Sosnowca, Katowic do Mysłowic, Mysłowic do J. Szczakowej, J. Szczakowej do Trzebini itd.
Nikt przy zdrowych zmysłach nie pojedzie za taką kasę IR-em!
A PR-y co wciskają "Zyskają pasażerowie, którzy podróżują pociągami na krótkich i na najdłuższych dystansach"
Znowu podwyżka argumentowana min. nową jakością podróży. Fajna sprawa z tym IR Skrzyczne, tylko co z pozostałymi dalekobieżnymi IR, którym daleko brakuje do tej nowej jakości a ceny niestety znowu w górę.
Czy nie lepiej najpierw wymienić tabor na lepszy a potem napisać o nowej jakości. Pasażer IR Skrzyczne zapłaci za w sumie niezły komfort, ale w takim IR Bolko, to tej nowej jakości jeszcze nie będzie widać i wiele innych IR wymaga natychmiastowej poprawy taboru.
Chwilę. Jeśli RE mają wyższy to niech taryfa będzie tam taka jak w TLk-a, ale nie rozumiem dlaczego mają wzrosnąć ceny w pozostałych IR. Jeśli koszty przejazdu RE Skrzyczne są znacznie większe niż IR Gubałówka niech to znajdzie swoje odbicie w cenie. Składy wagonowe generalnie powinny mieć taryfę RE, natomiast IR powinno obejmować składy na kiblach i ED72. Za jakość trzeba płacić i nie godzę się na to by pasażerowie np. IR Bolko, czy IR Gubałówka dopłacali do czyichś wojaży RE Skrzyczne.
Podwyżka cen RE mogłaby spowodować odpływ pasażerów do TLK (większy wachlarz połączeń). Już teraz np. na trasie Lublin - Warszawa różnica między IR i TLK wynosi tylko 3zł. (normalne bilety kosztują 37zł i 40 zł.)
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-09-2012, 22:49
Kolej staje sie coraz bardziej bezczelna. W zyciu nie widzialem jeszcze tak ukrytej informacji o podwyżce, w tak zawoalowanej formie w zasadzie zero słów o tym, ze ceny de facto rosną ! Dno !
Kilka miesięcy temu, PKP IC w podobnym stylu argumentowało podwyżki, korekta cenowa, nowa jakość w pociągu EIC Ondraszek, lepsze wagony itp teksty. Teraz jakbym czytał to samo ale na stronie innej spółki.
Najpierw piękne zdania o nowej jakości, potem krótko o korektach cen. Dlaczego nie napiszą wprost, podnosimy ceny od dnia ....., a jeden z pociągów zmienia kategorię na RE i tyle wystarczy.
Info o podwyżkach powinno być jasne i czytelne, a teksty o nowej jakości darowali by sobie, albo wrzucili do innego tematu dotyczącego RE.
Polecam komentarze pod tym "artykułem", jeden cytuję:
Najbardziej nie akceptowalny artykuł, jaki do tej pory pojawił się na tej stronie, nie widziałem nigdy takich bredni, ile PKP Intercity zapłaciło za jego publikację? Prawda jest taka, że TLK było, jest i będzie droższe od InterRegio.
Zależy jakie IR i TLK. Te bez rezerwacji i rewelacyjnym są być może i tańsze od IR. A jeśli nawet TLK jest droższe to niedużo, gdyż jest to często góra 1-2 złote różnicy na krótkich trasach (do 100 km). Gdyby jeszcze rezerwacja na TLK Plus była po cenie prześlugowej, nie byłoby problemu.
Virakocha, weź pod uwagę fakt, że TLK są dotowane z publicznych pieniędzy, a mimo to nadal są droższe od niedotowanych IR/RE.
Bilet rewelacyjny w PKP IC to nic innego jak jedna z ofert specjalnych, dostępna na wybranych odcinkach. PR też mają oferty specjalne dostępne w IR/RE jak chociażby REGIOkarta, obniżająca koszty zakupu biletów jednorazowych o ok. 30 proc. Ponadto wiele IR na wybranych odcinkach "wojewódzkich" kursuje w taryfie REGIO.
Summa summarum IR/RE są nadal tańsze od TLK zarówno dla pasażera jak i przede wszystkim dla podatnika. Gdyby rząd kierował się logiką to zrezygnowałby z dotowania TLK i zamówił tańszą usługę w PR.
Rynek Kolejowy sympatyzuje z PKP Intercity, i dla kogos kto sledzi ten portal regularnie, jest to jasne. Czasem porzucam im tematy, prosze o interwencje - zwykle odpisywali i faktycznie zajmowali sie tematem, lecz kiedy napisalem cos złego na PKP Intercity, zero reakcji...
W sumie to jeszcze nic złego. Nie najeżdżam na RK, tylko zauważam pewien fakt.
W reakcji na artykuł "Interregio droższe od TLK?", opublikowany dziś na portalu "Rynku Kolejowego", rzeczniczka Przewozów Regionalnych Katarzyna Mirowska przesłała wyjaśnienia, dotyczące nowej taryfy przewoźnika:
Podwyżka cen RE mogłaby spowodować odpływ pasażerów do TLK (większy wachlarz połączeń). Już teraz np. na trasie Lublin - Warszawa różnica między IR i TLK wynosi tylko 3zł. (normalne bilety kosztują 37zł i 40 zł.)
Nie widzę powodu by akurat RE był tańszy od TLK, szczególnie że np. od nowego rozkładu na CMK mają być tylko IR/RE, TLK już ma nie być. RE standard ma podobny do TLK to i cena powinna być podobna. Pamiętajmy, że w PR jest sporo fajnych promocji np. dla podróżujących w grupie.
Natomiast IR na kiblach powinny być tańsze. Za komfort trzeba płacić. Mi jazda Edytą nie przeszkadza, ale nie chcę dopłacać do czyjeś podróży RE Skrzyczne. Niestety będzie konieczny podział taryfy na RE i IR.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum