Wysłany: 29-09-2012, 11:53 Rzeź połączeń lokalnych na Warmii i Mazurach
Wg materiałów przetargowych na wykonywanie przwozów kolejowych w województwie warmińsko-mazurskim w latach 2013 i 2014:
2 nowe pary pociągów Szczytno - Wielbark - Szczytno kosztem:
Działdowo - Iława - Działdowo 3 pary (obecnie 5 par, w tym 3 w D)
Iława - Malbork - Iława 6 par - bez zmian
Ełk - Grajewo - Ełk 4 pary - bez zmian
Elbląg - Malbork - Elbląg 12 par - bez zmian
Olsztyn - Działdowo - Olsztyn 5 par (obecnie 6 par, w tym 1 w E, 2 w D)
Olsztyn - Szczytno - Ełk 7 par, 2 do Ełku - bez zmian
Olsztyn - Braniewo - Olsztyn 3 pary (obecnie 5, 1 w B, 2 w D)
Olsztyn - Elbląg - Olsztyn 7 par - bez zmian
Olsztyn - Iława - Olsztyn 9 par (obecnie 10 par)
Iława - Jabłonowo - Iława 7 par (obecnie 8 par)
Olsztyn - Korsze - Ełk 7 par - 3 do Korsz, 1 Korsze - Ełk - bez zmian
Elbląg - Braniewo - Elbląg - brak (obecnie 2 pary)
Ełk - Olecko - Ełk - brak (obecnie 3 pary)
Podsumowując:
2 nowe pary pociągów
12 par pociągów lokalnych do likwidacji!
_________________ Tu stacja Katowice (...), proszę zachować ostrożność przy wjeździe pociągu w peron.
czyli co do Olecka od nowego rozkładu nie dojedzie żaden pasażerski??
Niestety nie tylko tam
Koniec pociągów do Olecka i Braniewa
Od grudnia nie będą kursować pociągi na trasach Elbląg – Młynary – Braniewo i Ełk – Olecko. Na obu tych liniach w ostatnich latach przywrócono ruch pasażerski. Urząd marszałkowski tłumaczy decyzję przyczynami finansowymi.
W rocznym rozkładzie jazdy pociągów, który wejdzie w życie 9 grudnia, nie ujęto dwóch lokalnych tras w województwie warmińsko-mazurskim: z Ełku przez Kijewo do Olecka i z Elbląga przez Bogaczewo i Młynary do Braniewa – potwierdza Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego. – To linie o najmniejszym obłożeniu pasażerów w regionie – usłyszeliśmy w biurze prasowym urzędu.
Nie dopłaciły powiaty
– Choć ogólna kwota dofinansowania przekazana przez nas na 2013 rok wzrosła o 3 procent w stosunku do roku 2012, środki te pozwoliły na pracę eksploatacyjną na poziomie 3 mln pociągokilometrów, czyli niższą niż w tym roku – twierdzą urzędnicy. – Latem podjęliśmy rozmowy z lokalnymi samorządami o możliwości współfinansowania przez nie połączeń na trasach o najniższym obłożeniu. Wobec odmownej odpowiedzi na nasze propozycje i braku dodatkowych środków w budżecie województwa, koniecznością stały się cięcia. Warto zaznaczyć, że przewidywany deficyt, jaki zostałby wygenerowany w 2013 roku na samej tylko linii Ełk – Olecko to około 800 tys. zł – dodają.
Zawieszają po reaktywacjach
Na obu tych trasach ruch pasażerski przywrócony został w ostatnich latach. Na 27-kilometrowy odcinek Ełk – Olecko pociągi wróciły w lutym 2005 r. Po 6-letniej przerwie uruchomione zostały 2 pary pociągów osobowych. Oferta połączeń regionalnych utrzymywana była od tamtego czasu na podobnym poziomie 2-3 par kursów dziennie.
W latach 2007 – 2010 kursował tamtędy dodatkowo pociąg pospieszny łączący Suwałki z Wrocławiem, ale nie zatrzymywał się on na przystankach pomiędzy Oleckiem a Ełkiem. W obecnym rozkładzie jazdy Przewozy Regionalne uruchamiają 3 pary kursów, w tym jedną codzienną i dwie, których termin kursowania ograniczono do dni roboczych.
Do Braniewa tylko w sezonie
Jeszcze krótsza jest historia połączenia Elbląga z Braniewem przez Młynary. Pociągi tej relacji wyruszyły w trasę 1 września 2010 r. Wtedy też po raz pierwszy od 6 lat dwie pary pociągów regionalnych pojawiły się na odcinku Braniewo – Bogaczewo, gdzie tor dochodzi do magistrali Trójmiasto – Olsztyn. Od tamtego czasu rozkład jazdy nie ulegał większym zmianom.
Dziś 55 km z Elbląga do Braniewa pociąg REGIO pokonuje dwa razy dziennie w dni robocze w ok. 55 minut. Po likwidacji połączenia jedynym pociągiem pasażerskim na tej trasie pozostanie dostępny w komunikacji krajowej sezonowy międzynarodowy skład relacji Gdynia Główna – Kaliningrad, ale zatrzymuje się on jedynie w Młynarach.
owszem będzie jedna para Ełk-Grajewo-Ełk, ale pozatym będą bezpośrednie pociagi do i z Białegostoku i IR z Ełku do Miedzylesia oraz IR z Jeleniej Góry do Ełku w wybrane dni
Wiadomym jest fakt, iż w kolejnej już.... korekcie październikowej(niedługo będzie korekta w każdym miesiącu), która wchodzi... już jutro, zostaną znowu obcięte terminy kursowania pociągów - tym razem pociągu IR Szczeliniec/Rudawy na odcinku Ełk-Białystok-Ełk z czterech dni w tygodniu do zaledwie dwóch.
Pół biedy że 2 wagonowy łącznik miał 60-100% obłożenia. To nic.
Najbardziej, wkurzyło(choć to za mało wulgarne słowo..) mnie to co dziś przeczytałem w jednej z lokalnych gazet wydania piątkowego. A w podsumowaniu było słowo rzeczone przez jedną taką(chyba płci żeńskiej jak pamiętam) młodą wykształconą z wielkiego miasta - Niestety, ale zarządca prowadzi prace remontowe i nie ma możliwość puszczenia tego pociągu tak jak dotychczas jeździł.
Jak czytam takie bzdety, to aż mną dygocze i dostaję białej gorączki
Jak można pieprzyć takie farmazony, skoro nie jest to prawdą? Przyznała by się głupia krowa - tak panie redaktorze, ograniczyliśmy kursowanie tego łącznika do 2 dni w tygodniu, bo nam się tak podobało.
A nie gada bzdury, że PLK prowadzi roboty na linii Ełk-Białystok, dlatego oni ograniczyli kursowania na tym odcinku.
Gdzie? Jakie roboty? Z Rail Balticą grzebią się jeszcze pod Wołominem, a ta oszołomka z PR-ów twierdzi, że oni z robotami doszli już pod Białystok i PeeLka układa drugi tor do Ełku...
Tak! zgadza się! Poprzesuwali o parę minut godziny odjazdów i przyjazdów tego pociągu na dane stacje na całej trasie biegu tego pociągu, ze względu na remonty w głębi kraju.
Ale co do tego ma całkowite wyrżnięcie tych 2 dni z okresu kursowania łącznika z Ełku do Białegostoku i z powrotem?
Nie dość że ten pociąg jeździł jako R w taryfie R - przez cały tydzień, to potem nie dość że ograniczyli go do 4 razy na tydzień to zrobili do tego taryfę IR. Różnica w bilecie na całym tym odcinku to ponad 6 złotych. Jedyny pozytyw? Taki, że zamiast EZT jeżdżą wagony. Tyle.
Już nie chodzi mi o sam pociąg, tylko o takie bzdety. Oczywiście pociąg też jest ważny i nie omieszkał bym napisać do centrali celem:
1. opierdzielenia za gadanie głupot i wprowadzanie ludzi w błąd w gazecie.
2. to samo... tylko za ograniczenie kursowania frekwencyjnego pociągu.
Ale pisał chyba nie będę. Bo inna sprawa jest taka, że IR Rudawy/Szczeliniec wylatuje od grudnia całkowicie z całej trasy, a nie jak "tylko" od października, z odcinka Ełk-Białystok-Ełk.
A na wspomnianą wyżej trasę mają w podobnych godzinach od grudnia wkroczyć pociągi R.
Ale czy wkroczą? Tego też nie byłbym pewien. Dlaczego? Bo w korekcie październikowej podanej we wrześniu było jeszcze podane że pociąg Szczeliniec/Rudawy będzie jeździł jak jeździł dotychczas ->
21 XI-14 XII 2013 4-7[białystok-ełk] & 5-1[ełk-białystok] ....
Ale wiadomo, że korektę można poddać korekcie i w ciągu miesiąca w tej kwestii Przewozy Regionalne stanęły na wysokości zadania.
Dziękuję.
PS. Stwierdziłem, że do centrali nie napiszę? Chyba jednak napiszę...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum