Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
PR wynajmą czeskie lokomotywy serii 163
Autor Wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 30-04-2012, 20:27   PR wynajmą czeskie lokomotywy serii 163 Odpowiedz z cytatem

Wszystko wskazuje na to, że Przewozy Regionalne przestaną dzierżawić lokomotywy od PKP Cargo. Spółka planuje wynajęcie czeskich lokomotyw serii 163 oraz krajowych EU07.

Aktualnie w pociągach dalekobieżnych Przewozów Regionalnych jeżdżą jednostki ET22 wynajęte od przewoźnika towarowego. Wygląda na to, że spółka samorządowa chce je zamienić na inne – lżejsze i tańsze w eksploatacji.

Podczas Nadzwyczajnego Zgromadzenia Wspólników Przewozów Regionalnych 26 kwietnia podjęto dwie uchwały dotyczące lokomotyw. Pierwsza zezwala na zawarcie z Kolejami Czeskimi umowy najmu 10 sztuk serii 163. Druga zaś zezwala na najem 11 lokomotyw EU07 od firmy METCHEM.

Nie otrzymaliśmy jeszcze komentarza Przewozów Regionalnych w tej sprawie. PKP Cargo z kolei nic nie wie o zamiarach swojego kontrahenta. Piotr Apanowicz, szef zespołu prasowego spółki tłumaczy, że lokomotywy ET22 są dzierżawione przez PR na zasadach miesięcznych przedpłat. Przewozy Regionalne już wpłaciły na konto PKP Cargo przedpłatę za maj. Na razie nie wiadomo czy podobna przedpłata wpłynie również za czerwiec.

Zgodnie z podjętymi uchwałami umowa na korzystanie z EU07 ma zacząć obowiązywać już od 1 maja tego roku. Przewozy Regionalne chcą wykorzystywać "siódemki" do 30 kwietnia 2016 r. Z kolei umowa z Kolejami Czeskimi na wynajem elektrowozów serii 163 będzie obowiązywała od października 2012 r. do końca września 2016 r.

Lokomotywy serii 163 są aktualnie eksploatowane przez PKP Intercity w ramach umowy o współpracy z Kolejami Czeskimi.


źródło: Kurier Kolejowy
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 01-05-2012, 10:21    Odpowiedz z cytatem

Dobra decyzja. PKP CARGO pazerność wyjdzie bokiem, stracą masę pieniędzy. Za głupotę i brak szacunku do kontrahenta trzeba płacić.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 01-05-2012, 10:36    Odpowiedz z cytatem

Tylko ciekawe, gdzie te loki będą jeździć. W każdym razie lżej będą mieć także szlaki o gorszej nawierzchni lub bardziej krętym przebiegu, a i pojawi się możliwość wciągnięcia pudeł na szlaki, na które nie można było dotąd zjeżdżać ze względu na zakaz wjazdu pojazdów trakcyjnych o trzyosiowych wózkach.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OLDSKUL Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Sty 2012

PostWysłany: 01-05-2012, 12:33    Odpowiedz z cytatem

Mechtemowe będą jeździć w PR? To brązowe siódemeczki, łe, tylko zieleń lub budyń, no ale lepsze brązowe niż żadne.
No gdzie będą jeździć, IR! No i pewnie na tych wielkopolskich regio, ale w sumie loków Cargo szkoda, fajne byczki rzucali na IR, zielone z niskimi numerami, pewnie by wyjeździły km.

_________________
TE CHWILE PKP, PIĘKNE K**** PIĘKNE
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 01-05-2012, 22:35    Odpowiedz z cytatem

11 lokomotyw EU07 będą wypożyczać z TS Opole.Ale ta firma ma dopiero 5 lokomotyw i z tego co się orientuje to dopiero 2 po NG.Ostatnio IC ogłosiło przetarg na sprzedaż 6 EU07-czyżby miałyby je "łyknąć" TS?To po co ten przetarg?Wiem oczywiście musi być oficjalnie.A jakby "Bronek Plata" by je chciał to skad by TS wzięły cały komplet (11 sztuk) do wypożyczenia dla PR?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rzeszowianin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Kwi 2012
Skąd: Rzeszow

PostWysłany: 01-05-2012, 23:54    Odpowiedz z cytatem

Oldschool a co ma kolor EU07 do rzeczy ? Co to wybieg dla modelek ? To nie jest konkurs Miss Elegancji Smile Lokomotywa ma jezdzic a nie wygladac Smile

[ Dodano: 02-05-2012, 00:57 ]
PS Nie umiejsza to faktu ze to bardzo dobra decyzja PR . Czy moglby ktos mnie laikowi przedstawic charakterystyke 163 ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 02-05-2012, 07:30    Odpowiedz z cytatem

Seria ČD 163:
producent: Skoda Transportation s.r.o.
produkcja: lata 80-te
system: 3 kV=
rozruch: impulsowy
prędkość maksymalna: 120 km/h
Nie wszystkie dane pamiętam, proszę uzupełnić.

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rafał Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 02 Maj 2011
Skąd: Świdwin/Koszalin

PostWysłany: 02-05-2012, 07:51    Odpowiedz z cytatem

Po prostu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Seria_163_%C4%8CD

_________________
2010: 27 560 km
2011: 29 580 km
2012: 28 310 km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sheva17 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2009

PostWysłany: 02-05-2012, 15:49    Odpowiedz z cytatem

No właśnie skąd TS Opole weźmie 11 loków skoro ma 5? Kolor to kwestia gustu, dla mnie bez znaczenia.

_________________
TLK dla Pruszkowa i Grodziska!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Rzeszowianin Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 20 Kwi 2012
Skąd: Rzeszow

PostWysłany: 02-05-2012, 18:18    Odpowiedz z cytatem

Dzieki . Czyli to sa tego typu co czasem uzywa IC ? Basia , Wanda , Jadwiga i jeszcze jakas ? Wiem glupie pytanie ale ja jestem tylko zwyklym "ogladaczem" taboru Smile wiec nie bijcie . Jesli to ta to fajnie brzmia te loki jak ruszaja chyba fajniej od Husarzy i Vectronow
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 02-05-2012, 18:41    Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne czeka rewolucja taborowa. Spółka chce zmodernizować 47 wagonów i 32 zespoły trakcyjne. Do tego pociągi PR popędzą 160 km/h dzięki lokomotywom EU07A, a spółka zrezygnuje z wynajmu elektrowozów od PKP Cargo.

Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników spółki Przewozy Regionalne zwołał na wczoraj jej zarząd. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", przedstawiciele marszałków województw, do których należą PR, zaakceptowali plan finansowy spółki na 2012 rok, który zakłada zmniejszenie straty finansowej z 55 mln do 41 mln złotych. Wysłannicy marszałków zgodzili się również na nowe projekty taborowe zarządu spółki.

EU07A w Przewozach Regionalnych

Przewozy Regionalne, od czasu przekazania organizacji i taboru do przewozów międzywojewódzkich pociągami pośpiesznymi spółce PKP Intercity, nie posiadały własnych elektrowozów. Zmieniło się to w ciągu ostatniego półrocza, kiedy PR udało się nabyć 11 wycofywanych z eksploatacji w PKP Intercity lokomotyw typu EU07. Przewozy Regionalne ogłosiły w marcu przetarg na wykonanie napraw głównych z modernizacją 5 z 11 lokomotyw EU07 zakupionych od PKP Intercity. Nie zmieni się ich prędkość maksymalna - będzie wynosić 125 km/h.

Zaakceptowana wczoraj przez marszałków uchwała pozwoli na modernizację pozostałych 6 lokomotyw do typu EU07A. Lokomotywę do tego standardu zmodernizowały w ubiegłym roku ZTNK Oleśnica dla PKP Intercity. Dzięki m. in. asynchronicznemu napędowi, może ona osiągać prędkość 160 km/h. Ma też lepsze przyspieszenie i jest bardziej energooszczędna. Cena modernizacji kolejnych wręcz przeraziła PKP Intercity, dlatego państwowa spółka zrezygnowała z kolejnych zamówień. Lokomotywa zbiera jednak świetne recenzje. Modernizacja 6 lokomotyw kupionych od PKP Intercity do standardu EU07A ma kosztować Przewozy Regionalne 26,6 mln złotych. Będzie to możliwe pod warunkiem uzyskania z Unii Europejskiej 50% dofinansowania projektu w ramach POIiŚ.

Nie chcą już lokomotyw od PKP Cargo

Przewozy Regionalne kupiły od Intercity lokomotywy, by uniezależnić się od PKP Cargo. Towarowy przewoźnik wypożycza PR lokomotywy do prowadzenia pociągów Interregio i Regioekspres. Lokomotywy towarowe są jednak drogie w eksploatacji w ruchu pasażerskim, a PR skarżyły się tez na stawki najmu proponowane przez PKP Cargo. Marszałkowie zgodzili się, by zawrzeć nowe umowy najmu. 11 lokomotyw będzie wynajmowanych od spółki Metchem z grupy TS Opole (ta ostatnia spółka także kupowała ostatnio wyeksploatowane lokomotywy EU07 od PKP IC), a kolejnych dziesięć - od Kolei Czeskich. Będą to lokomotywy serii 163, które jeżdżą już po polskich torach, ciągnąc składy PKP Intercity.

Umowa z Czechami zostanie od razu zawarta aż do 2016 roku, dlatego PR zapłacą za wynajem w sumie ponad 26 mln złotych. Prezes Małgorzata Kuczewska-Łaska przedstawiła jednak marszałkom dowody, że koszt wynajmu od obu tych spółek będzie dużo niższy, niż od PKP Cargo.

Zmodernizują 30 składów i pół setki wagonów

Marszałkowie zgodzili się również na przygotowanie i przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na wykonanie modernizacji 47 szt. wagonów osobowych typu 111A. Ten projekt także dojdzie do skutku, jeżeli Ministerstwo Rozwoju Regionalnego zgodzi się wpisać go na listę POIiŚ. Nie udało nam się jeszcze potwierdzić, na jakich trasach miałaby jeździć zmodernizowane wagony.

Przewozy Regionalne będą też modernizować ezety. W tym roku konieczne naprawy 4 poziomu utrzymania (rewizyjne) musi przejść aż 159 elektrycznych zespołów trakcyjnych spółki. Naprawy 127 z nich spółka wykona we własnym zakresie, a pozostałe 32 zostaną skierowane do naprawy wraz z modernizacją. Będzie to 19 pociągów EN57, jeden EN57SPOT z Opola, 8 pociągów EN71 i 4 ED72. Środki potrzebne na inwestycje mają pochodzić z przychodów wypracowanych przez przewoźnika.


źródło: onet.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

EU07-469 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lip 2010
Skąd: Polanów

PostWysłany: 02-05-2012, 22:19    Odpowiedz z cytatem

Rzeszowianin, tak to jest ta lokomotywa. Dodam, że sporo ich jeździ dla PKP IC, ale jedną (bodaj "Kasię") także można zobaczyć z REGIO "Glacsenis" (Pardubice - Wrocław Główny - Pardubice).

_________________
Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

DarekP Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 07 Wrz 2010
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: 03-05-2012, 19:22    Odpowiedz z cytatem

A jakiś czas temu przyjeżdżała z Malinowskim do Rzeszowa ...
Nawet galerię znalazłem - http://www.bocznice.podkarpackakolej.net/gal/zagr_1.htm
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dudzio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Kobyłka

PostWysłany: 04-05-2012, 08:56    Odpowiedz z cytatem

Myślicie, że skoro umowa podpisywana będzie aż do 2016 to Czesi pozwolą je pomalować/okleić "po naszemu"? Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Torczes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lut 2012

PostWysłany: 04-05-2012, 15:44    Odpowiedz z cytatem

Te pytanie mnie też ciekawi-czy 163 będą w PR-oskich barwach?Ponad to ciekaw jestem kiedy te 163 zobaczymy na IR-ach i REX-ach.Od czerwcowej korekty a może od nowego RJ?Może ktoś cos wie w tym temacie?W innym temacie podobno 5 PR-oskich EU07 pojechało już do Chojnic.Ale gdzie będzie ich rewizja i modernizacja?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl