Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Ankieta "Lubuska kolej - masz głos"
Autor Wiadomość

melocot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2006
Skąd: Żary

PostWysłany: 16-11-2012, 21:21   Ankieta "Lubuska kolej - masz głos" Odpowiedz z cytatem

Na stronie Urzędu Marszałkowskiego Woj. Lubuskiego udostępniono link do ankiety.
Szczegóły tutaj.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sZakOOu Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 30 Lis 2006
Skąd: i po co?

PostWysłany: 16-11-2012, 22:34    Odpowiedz z cytatem

O, ktoś się w UMWL zreflektował i zredagował wiadomość. Pierwotnie była mowa o zwykłych propozycjach "Lubuszan" - co też mogło część osób skonsternować. Bo niby co to u diabła są "Lubuszanie"? Very Happy

W sumie mogli to zrobić w takiej formie, jaką przeprowadza dolnośląski UM. Ta ankieta jest trochę źle zrobiona...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Sunseed Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Lip 2011
Skąd: Bruxelles

PostWysłany: 16-11-2012, 22:36    Odpowiedz z cytatem

Proszę Cię, nie przenoś tutaj tej propagandy harcerskiej Lubuszanie to potocznie mieszkańcy woj. lubuskiego ;d

Ale masz rację, dolnośląska ankieta pisemna była całkiem cacy

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Olo123 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Lip 2011
Skąd: Międzyrzecz

PostWysłany: 17-11-2012, 11:28    Odpowiedz z cytatem

Lubskie sztuczny twór ;D

_________________
Zapraszam na mój kanał o kolej na youtubie
http://www.youtube.com/user/Polaczek156?feature=mhee
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

turystka Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 29 Mar 2012
Skąd: Gorzów Wlkp

PostWysłany: 22-11-2012, 20:20    Odpowiedz z cytatem

Moje propozycje to:
1. Gorzów - Świebodzin (przedłużenie) skomunikowany z p. Poznań - Zielona G.
2. Gorzów - Piła, skomunikowany z poc. do Kołobrzegu i Bydgoszczy
3. Gorzów -Wolsztyn - Leszno, skom. z poc. do Wrocławia
4. Gorzów - Chojnice - Gdańsk (Gdynia) w sezonie
Do Gorzowa powinien dojeżdżać poc z Berlina, no ale...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 22-11-2012, 20:53    Odpowiedz z cytatem

turystka napisał/a:
Moje propozycje to:
3. Gorzów -Wolsztyn - Leszno, skom. z poc. do Wrocławia

Dla mnie rewelacja i bardzo potrzebne połączenie. Po pierwsze, po znacznie (!!!) tańszych liniach niż Krzyż - Poznań - Leszno.
Po drugie - linie w nie najgorszym stanie technicznym.
Po trzecie - kilka większych miast po drodze na pewno szynobus zapełni.
Taki przyspieszony Regio Plus to byłby dobry pomysł. Może nawet do samego Wrocka? Tylko te granice województw po drodze... Gorzej niż za komuny.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kubanowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009

PostWysłany: 22-11-2012, 23:55    Odpowiedz z cytatem

Ja zaproponowałbym oczywiście:
1. Gorzów Wlkp. - Krzyż - Piła Główna (najlepiej kilka razy dziennie). Fajna byłaby opcja wydłużenia do Chojnic lub nawet Gdańska (Gdyni). Do Piły lub Chojnic nadawałby się szynobus, w przypadku Gdańska (Gdyni) raczej skład wagonowy.
2. Frankfurt nad Odrą - Rzepin - Międzyrzecz - Skwierzyna - Gorzów Wlkp. (2 pary dziennie: rano i wieczorem na dwóch szynobusach, ewentualnie na jednym, ale wtedy rozkład byłby średni)
3. Pierwsze marzenie olbrzymie (ale tutaj należy wziąć pod uwagę odbudowę i naprawę linii): Kostrzyn nad Odrą - Gorzów Wlkp. - Skwierzyna - Wierzbno - Międzychód - Sieraków - Szamotuły - Rokietnica - Poznań Główny.
4. Drugie marzenie olbrzymie (ponownie odbudowa i naprawa linii): Kostrzyn nad Odrą - Gorzów Wlkp. - Skwierzyna - Wierzbno - Międzychód - Pniewy - Rokietnica - Poznań Główny.
5. Trzecie marzenie olbrzymie: Rzepin - Międzyrzecz - Wierzbno - Międzychód ze skomunikowaniem do Poznania.

To byłaby naprawdę fajna i bogata oferta pasażerskich przewozów na kolejach lokalnych na północy województwa. Wykorzystane byłyby te linie, które jeszcze pozostały.

W ankiecie wpisałem 1 i 2 propozycję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

gaabula Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 31 Sty 2010

PostWysłany: 24-11-2012, 17:57    Odpowiedz z cytatem

A co z połączeniami Poznań-Rzepin... to jakiś koszmar.Dojeżdżamy do Zbąszynka i od 17-tej stop. Chyba że IC ,ale co mają zrobić ludziska ,którzy chcą się dostać do miejscowości na których IC-ki się nie zatrzymują ?Moja propozycja w ankiecie -póżniejszy odjazd poc. PR ze Zbąszynka
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

insect0 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Paź 2012
Skąd: Świebodzin

PostWysłany: 25-11-2012, 19:39    Odpowiedz z cytatem

kubanowy - marzenia są po to, by je spełniać Wink... Zawsze można próbować coś zdziałać; zastanawia mnie, że tyle nas tu jest, tyle narzekamy na niewykorzystanie linii, a tak niewiele się działa; tak ciężka/trudna jest działalność reaktywacyjno-drezynowa na zamkniętych/wycofanych liniach? To nie krytyka, pytam, uczciwie przyznaję, z niewiedzy/nieświadomości, sam jestem w tym temacie początkującym i być może zbyt optymistycznie, tzn. zbyt lekko, widzę taką działalność, może rzeczywistość mnie już niedługo zdołuje... Smile
gaabula - sam podałem połączenia na odcinku Zbąszynek-Rzepin w godzinach późniejszych, tj. z odjazdami po 19, skomunikowane (odpowiednio) z pociągami KW do/z Poznania. Ciekawe, czy i ewentualnie jak w ogóle tę ankietę uwzględnią...
turystka, pp - Gorzów-Zbąszynek-Wolsztyn-Wrocław to faktycznie też fajne i pewnie przydatne połączenie. Mnie z kolei zastanawia możliwość połączenia Poznań-Wolsztyn-Sulechów-ZG (357, przez Kargową) - tylko (aż?) jeden odcinek do zrobienia, a połączenia byłoby pewnie tańsze...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

kubanowy Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 29 Gru 2009

PostWysłany: 26-11-2012, 20:42    Odpowiedz z cytatem

bardzo chętnie bym się zaangażował w takie przedsięwzięcie, tylko za bardzo nie wiem jak. Czy założyć jakieś stowarzyszenie, fundację czy firmę, która ma na tych drezynach zarabiać, czy trzeba mieć jakieś uprawnienia do prowadzenia drezyn ręcznych (później do spalinowych), do jakiego urzędu iść, czy beton samorządowy i kolejowy nie storpeduje pomysłu, tudzież nie zniechęci wszystkich chętnych (czyli przyjaźnie nastawionych wójtów, starostów itp., miłośników kolei, turystów, mieszkańców). Tych problemów są setki. Jak widzę, co zrobili Rafałowi Gerstenowi, to się odechciewa. Na pewno dziwi mnie bardzo ewentualna rewitalizacji w przyszłości linii z Poznania tylko do Pniew. Uważam, że jak już się za to brać, to do Międzychodu. Zrobić przyzwoity takt na Międzychód - Rokietnica - Poznań i z dwie pary z Gorzowa. Już kończę tę dyskusję tutaj, żeby posta nie skasowali Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 29-11-2012, 11:14    Odpowiedz z cytatem

insect0 napisał/a:
Mnie z kolei zastanawia możliwość połączenia Poznań-Wolsztyn-Sulechów-ZG (357, przez Kargową) - tylko (aż?) jeden odcinek do zrobienia, a połączenia byłoby pewnie tańsze...

Wartościowe dla przewoźników towarowych, którzy chcieliby ominąć drogą trasę po E20. Jej atrakcyjność wzrośnie szczególnie po budowie łącznicy Czerwieńska. Ale podobno coś grzebano w Sulechowie i odcięto wyjazd linię 357 ze stacji Sulechów. Kto na to wpadł? Wiecie coś o tym?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

insect0 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Paź 2012
Skąd: Świebodzin

PostWysłany: 30-11-2012, 04:20    Odpowiedz z cytatem

Konkretów nie znam, ale wiem, że gmina chciałaby z tej linii zrobić ścieżkę rowerową, GL kiedyś o tym pisała, samorząd gminny mailowo mi to w wakacje potwierdził ("Odnośnie linii nr 357 w kierunku Wolsztyna, jesteśmy na etapie rozmów z PKP w celu przejęcia nieruchomości po której przebiegała ta linia. Planujemy wspólnie z sąsiednimi Gminami oraz przy współudziale Euroregionu Nysa-Sprewa-Bóbr wybudować po trasie nieczynnej linii kolejowej, ścieżkę rowerową."). Jakaś częsta praktyka w naszej części kraju, to samo w ZG z koleją szprotawską, podobne pomysły w gminie Skąpe na 384...
Gdy będę w Sulechowie, rozejrzę się na 357.
Ankieta nadal otwarta - ciekawe, czy o zamknięciu podadzą jakieś podsumowanie do publicznej wiadomości, np. spis propozycji zmian z liczbą ankiet, w których się one pojawiły. Taka matematyczna przejrzystość by się przydała, gdyby chciano coś zrobić powołując się na wyniki akcji.

[ Dodano: 04-12-2012, 05:56 ]
Z UM:
"[...] informuję, że termin przyjmowania ankiet nie został określony. Przyjęto stały monitoring preferencji podróżnych, które wykorzystane zostaną podczas konstrukcji rozkładów jazdy pociągów na okres od 2013/2014. Przesłane w ankietach informacje mogą również zostać wykorzystane do zmiany rozkładu jazdy, który zacznie obowiązywać od 9 grudnia br. Informuję jednocześnie, że opracowane wyniki upublicznione zostaną w przygotowywanym do realizacji Planie Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego na terenie województwa lubuskiego."
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl