Wysłany: 23-04-2011, 18:02 Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów PKP IC
Po świętach niektóre TLK-i z Wrocławia do Warszawy (przez Częstochowę, Opole), pojadą drogą okrężną przez (uwaga!) Kędzierzyn Koźle i Lubliniec. Niezła okazja, żeby zaliczyć tę linię. Z tego co widzę w rozkładzie, to czas przejazdu z KK do Lublińca wynosić będzie aż 1,5 godziny, natomiast z Opola do Częstochowy ponad 3 h!
Czy dobrze myślę, że pociągi te pojadą do Lublińca tak jak iR Barbakan i A. Mickiewicz? W tamtym roku podczas powodzi był objazd przez którąś z łącznic prowadzącą do szlaku Paczyna-Lubliniec idąca od Rudzińca?
A czy nie uważacie, że lepiej byłoby gdyby te pociągi pojechały przez Katowice?
Wówczas czas jazdy z Częstochowy do Opola też wyniósłby ok. 3h-3h10min.
Co do zmian w rozkładach, zauważyłem również, że w dniach 5-19.05 wszystkie TLK kursujące z Olsztyna w kierunku Trójmiasta jadą przez Ostródę, Iławę, zamiast przez Elbląg. Na odcinku OLSZTYN-ELBLĄG-MALBORK zostaje w tym okresie wprowadzona komunikacja zastępcza, natomiast pociągi REGIO z Olsztyna do Elbląga kończą bieg w MAŁDYTACH.
A jaka prędkość szlakową mamy na odcinku Lubliniec-Częstochowa Stradom? Parę lat temu było z tym bardzo krucho...
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-04-2011, 10:23
Może Ci się to wydać śmieszne, ale polecam ściągnąć sobie symulator MaSzyna EU07-424 i przejechać się z Lublińca do Częstochowy Stradom osobiście.
"27 kwietnia - 31 maja 2011: zmiany w rozkładach jazdy pociągów TLK kursujących do/z Wrocławia przez odcinek Lubliniec - Opole
W związku z prowadzonymi przez zarządcę infrastruktury - PKP Polskie Linie Kolejowe SA - pracami modernizacyjnymi na odcinku Lubliniec – Opole w dniach od 27 kwietnia do 31 maja nastąpią istotne zmiany w rozkładach jazdy wybranych pociągów TLK kursujących przez Częstochowę, Opole do/z Wrocławia. Zmiany dotyczyć będą godzin przyjazdów i odjazdów pociągów ze stacji początkowych/pośrednich/końcowych. Należy zwrócić szczególną uwagę na wcześniejsze odjazdy pociągów ze stacji początkowych i pośrednich.
Wybrane pociągi TLK kursujące w dniach 27.04 - 31.05 ze zmienionym rozkładem jazdy:
TLK 16104/5 rel. Warszawa Wsch. – Wrocław Gł. - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle;
TLK 16108 / 16508 rel. Białystok/Warszawa – Wrocław Gł. - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle;
TLK 61104 / 61504 rel. Wrocław Gł. – Warszawa/Białystok - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle;
TLK 61108 rel. Wrocław Gł. – Warszawa Wsch. - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle;
TLK 61106 rel. Wrocław Gł. – Warszawa Wsch. - kursuje stałą trasą, jednak ze zmienionym rozkładem jazdy.
Wybrane pociągi TLK kursujące w dniach 01.05 - 03.05 ze zmienionym rozkładem jazdy:
TLK 16200 / 60501 rel. Warszawa Wsch. – Jelenia Góra (Szklarska Poręba Górna) - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle (1/2-2/3.05.);
TLK 61200 / 60500 rel. (Szklarska Poręba Górna) Jelenia Góra- Warszawa Wsch. - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle (1/2-2/3.05.);
TLK 16112 rel. Warszawa Wsch. – Wrocław Główny - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle;
TLK 61112 rel. Wrocław Główny – Warszawa Wsch. - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle (2-3.05.);
TLK 61106 rel. Wrocław Główny – Warszawa Wsch. - kursuje drogą okrężną przez Kędzierzyn Koźle.
Pasażerów prosimy o zapoznanie się ze zmienionymi rozkładami przed planowaną podróżą. Więcej informacji na temat zmian w kursowaniu pociągów znaleźć można w punktach informacji na dworcach, pod numerem Ogólnopolskiej Infolinii Kolejowej 19 757 (z telefonów stacjonarnych) lub 42 20 55 007 (z telefonów komórkowych) oraz na stronie www.intercity.pl."
Póki nie mam kompa (piszę z komórki) to tego symulatora nie ściągnę. Ale jeździłem tym odcinkiem "na żywo", m.in. wracając z pielgrzymki i muszę powiedzieć, że tor 1 w latach 2007-2009 to była masakra. Patrzyłem na tor 2, który w 2009 już był zrobiony na bodaj 100 km/h i denerwowalem się, że pociąg w drodze do Lublińca ślimaczy się 40 po torze 1. Zupełnie jakbym jechał 274, tyle że w górnośląskim wydaniu...
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
mk1992 -Usunięty- Gość
Wysłany: 24-04-2011, 11:51
Owszem, tor nr 2 jest wyremontowany pod 100 km/h, nawet w zeszłym roku jechałem klopem z Częstochowy do Lublińca i planowo jechał właśnie tym wyremontowanym torem (dla przykładu podam, że z Tarnowskich Gór do Bytomia już się nie da zrobić takiego zabiegu, gdzie mamy identyczną, a nawet gorszą sytuację, gdzie tor numer 1 jest na 100 km/h, a tor numer 2 na 20 km/h, a pomimo tego PLK-a nie chce uruchamiać pociągów po torze niewłaściwym). Za Lublińcem w stronę Opola już nie pamiętam, jak wygląda prędkość, bo zasnąłem w pociągu. Ale skoro zabierają się za remont, to pewnie niezbyt kolorowo tam jest.
Odcinek Lubliniec- Fosowskie to było coś koło 70 km/h, ale nie wiem czy na całej długości. Nie wiem, jak jest z odcinkiem Fosowskie- Opole. A objazd jest potrzebny- to odcinki jednotorowe (na pewno Lubliniec- Fosowskie, nie pamiętam jak Fosowskie- Opole).
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
to nie mogą podać godzin przyjazdu/odjazdu pociągu ze stacji? I tak rozkład będzie to mogli by go upublicznić a nie ja wyjde na pociąg a okaże się że bedzie za 1.5godziny.
_________________ w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Remont odcinka na linii Opole- Fosowskie- Lubliniec.
Telegram mówi o robotach na odcinku Bolko - Chrząstowice. Dokładniej będzie robiony fragment toru na wysokości p.o. Dębska Kuźnia i łuk za w/w przystankiem. Naprawa toru po wykolejeniu jakie miało tam miejsce w listopadzie.
Tam w listopadzie wykoleił się towarowy i do dziś jest zakaz ruchu towarowego od Fosowskiego do Opola.
[ Dodano: 25-04-2011, 19:59 ]
mk1992 napisał/a:
Owszem, tor nr 2 jest wyremontowany pod 100 km/h, nawet w zeszłym roku jechałem klopem z Częstochowy do Lublińca i planowo jechał właśnie tym wyremontowanym torem
Planowo jedzie się tym torem od post odgł. Liswarta do Lublińca. Do Liswarty jedzie się po torze właściwym
mk1992 napisał/a:
Za Lublińcem w stronę Opola już nie pamiętam, jak wygląda prędkość, bo zasnąłem w pociągu. Ale skoro zabierają się za remont, to pewnie niezbyt kolorowo tam jest.
Rozkładowo jest 80-100km/h ( zależy gdzie), ale stałych 40 i 50 jest od groma i ciut.
Za ten odcinek i tak będą musieli się wziąć przed EURO2012 - kiedyś na RK pisało że UEFA wymaga szybkiego połączenia między miastami organizatorami meczów, a trasa przez Opole, Lubliniec jest najkrótsza z Wrocka do W-wy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum