O, ktoś się w UMWL zreflektował i zredagował wiadomość. Pierwotnie była mowa o zwykłych propozycjach "Lubuszan" - co też mogło część osób skonsternować. Bo niby co to u diabła są "Lubuszanie"?
W sumie mogli to zrobić w takiej formie, jaką przeprowadza dolnośląski UM. Ta ankieta jest trochę źle zrobiona...
Moje propozycje to:
1. Gorzów - Świebodzin (przedłużenie) skomunikowany z p. Poznań - Zielona G.
2. Gorzów - Piła, skomunikowany z poc. do Kołobrzegu i Bydgoszczy
3. Gorzów -Wolsztyn - Leszno, skom. z poc. do Wrocławia
4. Gorzów - Chojnice - Gdańsk (Gdynia) w sezonie
Do Gorzowa powinien dojeżdżać poc z Berlina, no ale...
Moje propozycje to:
3. Gorzów -Wolsztyn - Leszno, skom. z poc. do Wrocławia
Dla mnie rewelacja i bardzo potrzebne połączenie. Po pierwsze, po znacznie (!!!) tańszych liniach niż Krzyż - Poznań - Leszno.
Po drugie - linie w nie najgorszym stanie technicznym.
Po trzecie - kilka większych miast po drodze na pewno szynobus zapełni.
Taki przyspieszony Regio Plus to byłby dobry pomysł. Może nawet do samego Wrocka? Tylko te granice województw po drodze... Gorzej niż za komuny.
Ja zaproponowałbym oczywiście:
1. Gorzów Wlkp. - Krzyż - Piła Główna (najlepiej kilka razy dziennie). Fajna byłaby opcja wydłużenia do Chojnic lub nawet Gdańska (Gdyni). Do Piły lub Chojnic nadawałby się szynobus, w przypadku Gdańska (Gdyni) raczej skład wagonowy.
2. Frankfurt nad Odrą - Rzepin - Międzyrzecz - Skwierzyna - Gorzów Wlkp. (2 pary dziennie: rano i wieczorem na dwóch szynobusach, ewentualnie na jednym, ale wtedy rozkład byłby średni)
3. Pierwsze marzenie olbrzymie (ale tutaj należy wziąć pod uwagę odbudowę i naprawę linii): Kostrzyn nad Odrą - Gorzów Wlkp. - Skwierzyna - Wierzbno - Międzychód - Sieraków - Szamotuły - Rokietnica - Poznań Główny.
4. Drugie marzenie olbrzymie (ponownie odbudowa i naprawa linii): Kostrzyn nad Odrą - Gorzów Wlkp. - Skwierzyna - Wierzbno - Międzychód - Pniewy - Rokietnica - Poznań Główny.
5. Trzecie marzenie olbrzymie: Rzepin - Międzyrzecz - Wierzbno - Międzychód ze skomunikowaniem do Poznania.
To byłaby naprawdę fajna i bogata oferta pasażerskich przewozów na kolejach lokalnych na północy województwa. Wykorzystane byłyby te linie, które jeszcze pozostały.
A co z połączeniami Poznań-Rzepin... to jakiś koszmar.Dojeżdżamy do Zbąszynka i od 17-tej stop. Chyba że IC ,ale co mają zrobić ludziska ,którzy chcą się dostać do miejscowości na których IC-ki się nie zatrzymują ?Moja propozycja w ankiecie -póżniejszy odjazd poc. PR ze Zbąszynka
kubanowy - marzenia są po to, by je spełniać ... Zawsze można próbować coś zdziałać; zastanawia mnie, że tyle nas tu jest, tyle narzekamy na niewykorzystanie linii, a tak niewiele się działa; tak ciężka/trudna jest działalność reaktywacyjno-drezynowa na zamkniętych/wycofanych liniach? To nie krytyka, pytam, uczciwie przyznaję, z niewiedzy/nieświadomości, sam jestem w tym temacie początkującym i być może zbyt optymistycznie, tzn. zbyt lekko, widzę taką działalność, może rzeczywistość mnie już niedługo zdołuje...
gaabula - sam podałem połączenia na odcinku Zbąszynek-Rzepin w godzinach późniejszych, tj. z odjazdami po 19, skomunikowane (odpowiednio) z pociągami KW do/z Poznania. Ciekawe, czy i ewentualnie jak w ogóle tę ankietę uwzględnią...
turystka, pp - Gorzów-Zbąszynek-Wolsztyn-Wrocław to faktycznie też fajne i pewnie przydatne połączenie. Mnie z kolei zastanawia możliwość połączenia Poznań-Wolsztyn-Sulechów-ZG (357, przez Kargową) - tylko (aż?) jeden odcinek do zrobienia, a połączenia byłoby pewnie tańsze...
bardzo chętnie bym się zaangażował w takie przedsięwzięcie, tylko za bardzo nie wiem jak. Czy założyć jakieś stowarzyszenie, fundację czy firmę, która ma na tych drezynach zarabiać, czy trzeba mieć jakieś uprawnienia do prowadzenia drezyn ręcznych (później do spalinowych), do jakiego urzędu iść, czy beton samorządowy i kolejowy nie storpeduje pomysłu, tudzież nie zniechęci wszystkich chętnych (czyli przyjaźnie nastawionych wójtów, starostów itp., miłośników kolei, turystów, mieszkańców). Tych problemów są setki. Jak widzę, co zrobili Rafałowi Gerstenowi, to się odechciewa. Na pewno dziwi mnie bardzo ewentualna rewitalizacji w przyszłości linii z Poznania tylko do Pniew. Uważam, że jak już się za to brać, to do Międzychodu. Zrobić przyzwoity takt na Międzychód - Rokietnica - Poznań i z dwie pary z Gorzowa. Już kończę tę dyskusję tutaj, żeby posta nie skasowali
Mnie z kolei zastanawia możliwość połączenia Poznań-Wolsztyn-Sulechów-ZG (357, przez Kargową) - tylko (aż?) jeden odcinek do zrobienia, a połączenia byłoby pewnie tańsze...
Wartościowe dla przewoźników towarowych, którzy chcieliby ominąć drogą trasę po E20. Jej atrakcyjność wzrośnie szczególnie po budowie łącznicy Czerwieńska. Ale podobno coś grzebano w Sulechowie i odcięto wyjazd linię 357 ze stacji Sulechów. Kto na to wpadł? Wiecie coś o tym?
Konkretów nie znam, ale wiem, że gmina chciałaby z tej linii zrobić ścieżkę rowerową, GL kiedyś o tym pisała, samorząd gminny mailowo mi to w wakacje potwierdził ("Odnośnie linii nr 357 w kierunku Wolsztyna, jesteśmy na etapie rozmów z PKP w celu przejęcia nieruchomości po której przebiegała ta linia. Planujemy wspólnie z sąsiednimi Gminami oraz przy współudziale Euroregionu Nysa-Sprewa-Bóbr wybudować po trasie nieczynnej linii kolejowej, ścieżkę rowerową."). Jakaś częsta praktyka w naszej części kraju, to samo w ZG z koleją szprotawską, podobne pomysły w gminie Skąpe na 384...
Gdy będę w Sulechowie, rozejrzę się na 357.
Ankieta nadal otwarta - ciekawe, czy o zamknięciu podadzą jakieś podsumowanie do publicznej wiadomości, np. spis propozycji zmian z liczbą ankiet, w których się one pojawiły. Taka matematyczna przejrzystość by się przydała, gdyby chciano coś zrobić powołując się na wyniki akcji.
[ Dodano: 04-12-2012, 05:56 ]
Z UM:
"[...] informuję, że termin przyjmowania ankiet nie został określony. Przyjęto stały monitoring preferencji podróżnych, które wykorzystane zostaną podczas konstrukcji rozkładów jazdy pociągów na okres od 2013/2014. Przesłane w ankietach informacje mogą również zostać wykorzystane do zmiany rozkładu jazdy, który zacznie obowiązywać od 9 grudnia br. Informuję jednocześnie, że opracowane wyniki upublicznione zostaną w przygotowywanym do realizacji Planie Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego na terenie województwa lubuskiego."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum