Mam pytanie - czy był ktoś z was na FIP w Norwegii? Jeżeli tak to jakie tam obowiązują zasady- czy są jakieś ograniczenia, na jakie pociągi potrzeba miejscówki itp ?
Mam pytanie - czy był ktoś z was na FIP w Norwegii? Jeżeli tak to jakie tam obowiązują zasady- czy są jakieś ograniczenia, na jakie pociągi potrzeba miejscówki itp ?
Byłem w Norwegi... i na rezerwację miejsca musiałbym czekac 4-y tygonie... fakt, chciałem sie dostac jak najblizej Narwiku. Na odcinku Oslo - granica ze Szwecją bez problemu wykupiłem rezerwacje.
Ogólne zasady są takie, że na wszystkie pociągi dalekobieżne wymagana jest rezerwacja. W okresie zimy trudno dostać się do pociągów w relacji Oslo - Bergen szczególnie w weekendy, gdyż po drodze jest kilka ośrodków narciarskich.w kresie letnim większe problemy mogą być na linii Oslo - Trondheim - Bodo. byłem kilka razy w Norwegi, ale tylko raz w zimie nie wsiadłem do pociągu relacji Oslo Bergen. Miejscówki nie kupowałem w kasie zawsze w pociągu,i na 10 przejazdów może kupiłem 3, reszta obsługi nie kazała mi jej wykupić. to tak w skrócie. Bilet FIP nie obowiązuje na Flamsbana i na pociagi Oslo Gardemoen
Ja byłem w Norwegii na FIP chyba w 2010 r. Byłem w kwietniu. Od razu na stacji Oslo przedstawiłem kasjerce mój plan podróży i kupiłem wszystkie miejscówki na dane dni. Za każdą płaciłem 50 NOK. Oczywiście to tylko na nocne dalekobieżne pociągi. Trzeba pamiętać w planowaniu podróży że nocne pociagi dalekobiezne nie kursują z soboty na niedzielę, chyba że coś się zmieniło. Warto na stacji zaopatrzyć się w sieciowy rozkład pociągów na całą Norwegię. Jak wspomniano wczesniej FIP nie obowiązuje na trasie Oslo S.-Lotnisko Gardermoen - pociągi Flytoget. Ale na tej trasie kursują też "normalne" pociagi kolei NSB którymi można jechać z biletem FIP. Na Flamsbanę FIP nie działa ale warto go pokazać konduktorowi (ponieważ bilet kupuje się u konduktora na tej kolei) i zapytać o ewentualną zniżkę. Mnie się udało, konduktor dał mi 30% znizki tak jak na bilet Inter Rail . Warto się przejechać tą koleją! Po drodze organizowany jest stop przy wodospadzie Kjosfosen. Pod wodospadem, muzyka, taniec tajemniczej kobiety w czerwonej sukni.... No ale to trzeba zobaczyć! Ja jechałem z Myrdal do Flam czyli w jedną stronę. W Flam kupiłem łączony bilet na statek+autobus. Statkiem z Flam do Gudvangen przez fjordy (wspaniała sprawa!) a z Gudvangen autobusem do Voss. Z Voss mamy już kolej np. do Oslo lub Bergen.
A nie udało Ci się kupić miejscówki łączonej? Ponoć coś takiego istnieje - w razie podróży z przesiadkami wystawiana jest jedna miejscówka na całą podróż i tym samym płaci się też tylko za jedną. Planuję jechać trasą Bergen-Oslo-Trondheim-Fauske i taka miejscówka by nieco zmniejszyła koszty podróży
Nie wiem czy da się kupić miejscówkę łączoną. Jak by się dało to myślę że taki sposób wykupu by mi chyba zaproponowano w kasie. To może bardziej w sytuacji jak bym w jednym dniu jechał w danym kierunku np. dwoma pociągami z przesiadką a ja robiłem przerwy i zmieniałem kierunki.
Nie wiem czy da się kupić miejscówkę łączoną. Jak by się dało to myślę że taki sposób wykupu by mi chyba zaproponowano w kasie. To może bardziej w sytuacji jak bym w jednym dniu jechał w danym kierunku np. dwoma pociągami z przesiadką a ja robiłem przerwy i zmieniałem kierunki.
Jeździłem po Norwegii w 2007 roku. Było dokładnie tak, jak się domyślasz. Gdy kupowałem bilet wymagający przesiadek (zniżka FIP 50 %) i pokazywałem bilet bezpłatny FIP dla drugiej osoby, od razu wydawano mi miejscówki łączone - na wszystkie pociągi w cenie jednej miejscówki. W przypadku dłuższych przerw w podróży pewnie byłoby inaczej, ale nie miałem przypadku, żeby robić przerwę w podróży w tym samym kierunku.
Pozdrawia Kajetan.
Znalazlem informacje ze posiadacze Interraila 1 klasa na Norwegie miejscówki mają za darmo. Mnie interesuje FIP 1 klasa. Napisałem do NSB, potwierdzili. Rzecz w tym, że mało rozgarnięci pracownicy informacji to norma w całej europie i tyle bzdur jakich się nadowiadywałem w różnych krajach, nie pozwala mi bezkrytycznie przyjmować za pewnik żadnych informacji. Macie jakąś wiedzę w temacie?
Druga rzecz - wszędzie znajduje informacje że rezerwacje w Norwegii są obowiązkowe, Strony interrail (wiem że to nie to samo co FIP ale często zasady są identyczne) podają że obowiązkowa jest rezerwacja tylko na nocne pociągi. Ktoś coś wie jak to teraz jest?
Wróciłem w niedziele z Norwegii i od lat nic się nie zmienia, Niby obowiązkowa dopłata, ale nikt nic ode mnie nie chciał. ciągle to jest sprawa indywidualna kierownika, czy konduktora, ale w Skandynawii nadal życzliwie podchodzą do FIPowców. Jedynie w wysokim sezonie letnim bądź zimowym pociągi są przepełnione i dla własnej wygody lepiej mieć miejscówkę.
Ja chce jechać w lutym więc obawiam się sporej frekwencji.
Co gorsza na linii Bergen - Oslo na piątkowe pociągi w środę kończą się wolne miejsca (sprawdzałem na stronie nsb). Najwyżej postoje. Zamówię miejscówkę tylko na nocny do Trondheim bo tu niechciałbym mieć nie miłej niespodzianki
sncf, skoro bywałeś w Norwegii, podpowiedz proszę. Linia Flam - Myrdal warta przejechania? Bilety drogie ale wygląda na ciekawą trasę. Do tego ciekawy jestem Flam nad fjordem. Jakieś opinie o Raumabanie?
Jeżeli chodzi o linię Myrdal Flam warto, tylko problem jest taki, ze ja byłem w marcu, Ty jedziesz w lutym wiec leży tam śnieg i nie ma tego efektu, wodospad jest zamarznięty wiec zimą pociągi tam się nie zatrzymują na fotostop. Flam jest o tej porze sennym miasteczkiem a efekt będzie tylko wtedy gdy będzie słonecznie. Co do biletu to ja pokazałem FIP i jechałem gratis choć wiem, że nie jest on ważny. I jeszcze jedno jak byłem teraz zauważyłem, ze nie ma już typowych wagonów pierwszej klasy, teraz to się nazywa NSB Komfort, siedzenia są jak klasie drugiej tyle tylko, ze napoje gorące masz do woli gratis.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Możesz załączać pliki na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum