Witam Wczoraj podrozowalem pociagiem IC TLK z Katowic do Wrocławia Godzina odjazdu z Katowic 1:45 Niestety nie mialem pieniedzy na bilet Przyszedl kierownik pociagu i wypisal mi mandat na 705 zl !! Nie chcialem sie awanturowac wiec przyjalem ten mandat ale wyrzucilem go od razu do kosza Co teraz moge zrobic zeby zmniejszyli mi go na ustawowe 300 zl ew 120 zl + koszt biletu ( jesli zaplace ) w tydzien czasu ? Dziekuje za pomoc z gory
Dobrze dobrze zwał jak zwał Wygrana w totka to nie jest i wypadało by coś z tym fantem zrobić Bo z tego co wiem maksymalnie moze to kosztowac 300 zl + cena biletu Chyba ze cos przeoczylem
Nie możesz nic już zrobić bo zwyczajnie nie masz się od czego odwołać czy też zapłacić "wezwanie" w ciągu 7 dni. Kierownik zdał w kasie dopłat wezwania i zaczęła się procedura czytaj za jakiś czas przyjdzie do Ciebie wezwanie do zapłaty na kwotę 705 zł...dodać należy że ściągalność należności ostatnim czasie mocno się zwiększyła.
Nastąpiła zmiana tej kwoty, z wejściem nowego rozkładu jazdy kwota za brak biletu wynosi 650 zł, płatność w ciągu 7 dni to kwota 162,50 plus cena biletu.
Ustawowo opłata dodatkowa to 50-krotność najtańszego biletu jednorazowego normalnego, którego cena wynosi 13 zł. Od tej opłaty przewoźnik może dawać ulgi w przypadku szybkiego zapłacenia. Płacąc należy podać numer wezwania, więc nie pozostaje nic innego jak czekać na przysłanie do domu monitu z ponownie podanym numerem konta do wpłaty i zapłacenie kwoty 705 zł + ewentualne ustawowe odsetki.
Płacąc należy podać numer wezwania, więc nie pozostaje nic innego jak czekać na przysłanie do domu monitu z ponownie podanym numerem konta do wpłaty i zapłacenie kwoty 705 zł + ewentualne ustawowe odsetki
Bez przesady! Człowiek ma prawo zgubić kwita, a przewoźnikowi zależy na jak najszybszym ściągnięciu należności - ważny jest fakt wpłaty w zadanym terminie, a nie świstek.
Napisz email z prośbą o nr konta i nr swojego wezwania do Krakowa - niech Ci zeskanują kopię wezwania albo podadzą dane do wpłaty:
„PKP Intercity” S.A., Biuro Rozliczeń Krajowych
ul. Dworcowa 12, 30-556 Kraków
tel. (48) 12 393 29 46,
Pn-Pt od 8:00 do 15:00,
e-mail: wezwania@intercity.pl
Pamiętaj, że kwota jest obniżona do 162 zł + cena biletu tylko przez 7 dni od wystawienia wezwania! Nie zwlekaj z tym.
Inna sprawa, że było to wyjątkowo głupie z Twojej strony :-P Na przyszłość polecam jakieś ziółka na uspokojenie, a jak jeździmy pociągami bez biletu - to przygotowujemy się na przyjęcie wezwania do zapłaty. Na co liczyłeś? :-P
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum