- Najważniejszy krok już zrobiliśmy - ogłosił w czwartek prezydent Szczecina Piotr Krzystek. - W grudniu złożyliśmy wniosek o dofinansowanie projektu.
Chodzi o 100 mln zł., które mają pochodzić z funduszy unijnych. Koszt całej inwestycji to 232 mln zł. Prace budowlane powinny się rozpocząć nie później niż na początku przyszłego roku. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, to zakończenie inwestycji planowane jest na grudzień 2014 r.
Jednak budowa szybkiego tramwaju, którego trasa prowadzić będzie od Basenu Górniczego do pętli w okolicy ul. Turkusowej nie jest taka pewna. Dlaczego? Wciąż nie została jeszcze rozstrzygnięta kwestia zabytkowej willi Gruneberga. Wojewódzki Konserwator Zabytków wciąż nie zadecydował, czy otoczenie budynku zakwalifikować jako zabytek. Miasto deklaruje tylko, że jest gotowe przesunąć samą willę i udostępnić ją społecznikom. Na jakąkolwiek ingerencję w działkę nie chce zgodzić się Stowarzyszenie Ocalmy Zabytek.
źródło: Radio Szczecin
_________________ Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Dzięki budowanemu Szczecińskiemu Szybkiemu Tramwajowi (SST) 80 tys. mieszkańców prawobrzeżnej części miasta otrzyma dostęp do komunikacji szynowej. – Chcemy, by posiadacze samochodów zamiast własnych pojazdów wybrali tramwaj – mówi Mariusz Kądziołka, wiceprezydent Szczecina.
Szczecin od lat zmaga się z kwestią połączenia dwóch części miasta – komunikacja niemal w całości odbywa się jednym ciągiem komunikacyjnym. – Historia szybkiego tramwaju sięga lat siedemdziesiątych. Wtedy zaczęto myśleć jak połączyć linią tramwajową prawobrzeżną i lewobrzeżną część Szczecina – mówi Mariusz Kądziołka.
Dwa nowe odcinki zakłada koncepcja kontynuacji projektu szybkiego tramwaju: odcinek prawobrzeżny do ul. Handlowej oraz lewobrzeżny w ciągu ul. 26 kwietnia. Miasto chce również zrealizować nowy projekt pn. Sieć Tramwajowa Prawobrzeże.
Tramwaje Szczecińskie nie planują wydłużać Tatr KT4 o niski człon.
Tramwaje Szczecińskie szykują się do modernizacji od 12 do 16 tramwajów Tatra KT4. W związku z tym zapytaliśmy przewoźnika, czy rozważa on wydłużenie tramwajów poprzez dodanie środkowego, niskopodłogowego członu. Takie modernizacje pojazdów KT4 wykonały niektóre niemieckie miasta. Szczecińska spółka jednak nie pójdzie ich śladem i nie dołoży do Tatr nowego, środkowego członu.
Kolejną koncepcją rozwoju sieci tramwajowej w Szczecinie jest przedłużenie trasy Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Miasto zakłada, że drugi etap tej trasy miałby mieć około 2,4 kilometra długości i miałby obsługiwać osiedla Majowe oraz Słoneczne. Wstępny, szacowany koszt budowy to 160 mln złotych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum