Wysłany: 03-01-2014, 00:44 Najlepszy przewoźnik kolejowy w 2013 r.
Głosujemy na najlepszego przewoźnika kolejowego w 2013 roku.
Kryteria wyboru subiektywne, tzn. z pozycji pasażera: rozkład jazdy, promocje, stan taboru, obsługa w pociągu, sprzedaż biletów etc.
W ankiecie można głosować max na dwie spółki, np. na przewoźnika dalekobieżnego i lokalnego. Można też oddać głos tylko na jedną spółkę, z usług której korzystamy.
Głosujemy do końca stycznia. W komentarzach mile widziane uzasadnienie głosu.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Beatrycze, zasługa KD w tym żadna, bo Impulsy zostały całkowicie sfinansowane z naszych podatków (dotacje unijne też są z naszych podatków!). A rozkład jazdy? Ten podobno zamawia UMWD. Piszę "podobno", bo taktyka kolejowego betonu jest taka, że jak coś jest źle to winę zrzucają na urzędników marszałkowskich, a jak dobrze to zasługi przypisują sobie.
Ode mnie głos dla PR. Z usług innych polskich przewoźników w zasadzie nie korzystam, a do PR nie mam zastrzeżeń (jeżdżę tylko REGIOekspresami).
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Wybrałem PR za możliwość kupienia biletu na rower i z przesiadką przez internet. Także za promocje, np. bilet turystyczny za 45zł i Super Bilet za 1 zł.
Wybrałem PR'y bo najczęściej skazany jestem właśnie na nie, a od lat będąc przyzwyczajonym do tego co zwykle oferują nie zaskakuje mnie standard jaki reprezentują oraz Arrivę bo podróżując zdecydowanie rzadziej zawsze trafiałem na fajny szynobus, czystą toaletę miłą obsługę i punktualność. Z niecierpliwością oczekuję dnia kiedy pojadą z Inowrocławia do Koła, z Brodnicy do Sierpca i z Bydgoszczy do Kościerzyny. Powodzenia!
+ tanie bilety - np. na rower
+ nowoczesny, czysty tabor EN57
+ fajne oferty - kiedy wkońcu wycofacie zbyt tani RegioKarnet
+ godzinny takt na 90% liniach
Przewozy Regionalne w "kategorii" przewoźnik dalekobieżny. PR zdecydowanie wygrywają z PKP IC pod względem podejścia do pasażera (ciekawe oferty i promocje, niedotowane IR i IR Busy, najlepszy system dystrybucji biletów w internecie). Widać, że przewoźnik stara się utrzymać na powierzchni, mimo iż jest kopany przez wszystkich. Są i minusy (np. masowa likwidacja kas czy związkowy beton wygrażający się strajkami), no ale tutaj oceniamy pozytywnie.
Koleje Dolnośląskie w "kategorii" przewoźnik lokalny. Za miłą obsługę w pociągach i kasach oraz za czyste składy. Szeregowi pracownicy to jedyny kapitał KD, w przeciwieństwie do części kadry kierowniczej, która jest przysłowiowym wrzodem na d... rujnującym wizerunek KD.
_________________ Bądź szczery, a wyzwą cię od chamów i prostaków.
Nie wiem czy PR są najlepszym przewoźnikiem, ale z pewnością najbardziej się starają. Kiedyś, jako spółka pod nazwą PKP PR, były oceniane najgorzej. Dziś, jak widać po wynikach sondy, sytuacja zmieniła się o 180 stopni. Zagłosowałem na PR.
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Dla mnie numer 1 to zdecydowanie PR, zarówno w skali krajowej jak i regionalnej (województwo lubelskie). Główne kryteria, jakimi się kierowałem:
-kanały dystrybucji biletów: możliwość zakupu biletu z przesiadką oraz biletów w ofertach promocyjnych przez internet ( dla PKP IC do dziś jest to tajemnica niezgłębiona).
-oferty promocyjne: "Super Bilet", "Ty i raz, dwa, trzy" (takich promocji nie ma żaden inny przewoźnik); korzystna cena podróży;
-zadbany, czysty tabor (przynajmniej jeżeli chodzi o pociągi regionalne w woj. lubelskim oraz iR "Cisy" i "Bystrzyca", z których korzystam najczęściej);
-podejście do klienta, w szczególności w kwestii składania reklamacji;
-prosta i czytelna strona www, klarowne usystematyzowanie kategorii pociągów;
-miła i profesjonalna obsługa ( zwłaszcza panie z gniazda Chełm )
-brak kas biletowych PR na wielu stacjach nie jest tak bardzo uciążliwy, jak w przypadku PKP IC; terminale mobilne oraz system internetowy z powodzeniem je zastępują;
Głos na PR-y:
1. Oferta "Super Bilet".
2. Oferta "Ty i raz, dwa, trzy".
3. Zdeklasowanie RE do IR, a przy tym zachowanie standardów RE.
4. Dosyć dobra punktualność.
5. Przejrzysta i prosta w obsłudze strona internetowa oraz internetowy system sprzedaży biletów (możliwość zakupu z przesiadką i na rower jednocześnie).
Ja zagłosowałem na Koleje Mazowieckie sp. z o.o. Koleje Mazowieckie mają nowy tabor dużo lepszy od taboru kolejowego spółki PKP Intercity zwłaszcza w przypadku pociągów kategorii TLK (pospieszne). Oczywiście chodzi mi o pociągi kursujące na linii E65 (Warszawa – Gdynia – Warszawa) a w szczególności o odcinek Warszawa-Mława-Warszawa. Każdy pociąg jest wyposażony w czynną klimatyzację, wyświetlane oraz zapowiadane są przez miły głos lektora nazwy stacji po polsku i angielsku. Wystawione bilety przez konduktora są czyste, czytelne i zrozumiałe nawet dla obcokrajowca. Cena biletu KM za przejazd jest odpowiednia do warunków podróżowania (w przeciwieństwie do jakiegokolwiek pociągu uruchamianego przez PKP IC). W Kolejach Mazowieckich znacznie poprawiła się jakość obsługującego personelu w wieku „na oko” powyżej 40-tki. Niestety młodzi nadal sprawiają wrażenie niecierpliwych dyletantów.
Najwyższą notę wystawiam pociągom z ograniczoną ilością zatrzymań (przyspieszone). Szkoda jednak, że tego typu pociągów jest tak mało. Mogę zrozumieć częste zatrzymywanie pociągów w rejonie gdzie kursuje ich mniej ale nie zrozumiałe jest dla mnie zatrzymywanie pociągów na każdej stacji jadących z Mławy, Ciechanowa lub Działdowa. Uważam, że pociągi w relacji powyżej 100 km na odcinku Nasielsk – Warszawa powinny zatrzymywać się tylko na stacjach: Nasielsk, Modlin, Nowy Dwór Mazowiecki, Legionowo, Warszawa Toruńska i Warszawa Gdańska. Na tym odcinku jest wiele innych pociągów więc podróżni ze wsi mogą z nich korzystać.
Pewną niedogodność dla często podróżujących Kolejami Mazowieckimi stanowią nagminnie brudne, niemyte szyby z zewnątrz. Nie jestem też zadowolony ze zbyt głośnego gongu podczas otwierania/ zamykania drzwi. Gong słychać w całym wagonie. Mam na myśli wagony piętrowe. Szczególnie uciążliwe jest to wtedy gdy pociąg zatrzymuje się co chwilę na każdej stacji.
Największy minus Kolei Mazowieckich to fatalnie ułożony rozkład jazdy pociągów dla mieszkańców powiatu mławskiego. Tej rozkładowej fuszerki nie można usprawiedliwiać kończącą się powoli modernizacją/ remontem ponieważ rodzaj prac prowadzonych na tym odcinku przez ostatnie kilkanaście tygodni nie ma wpływu na odpowiednie dostosowanie oferty przewozowej do oczekiwań klientów. Najlepszym przykładem fuszerki KM w tym zakresie jest pociąg nr 51652. Pociąg ten przyjeżdża do Warszawy Gd. o godz. 7:07 a więc nie pasuje ani do pracy, ani do szkoły ponieważ jest za wcześnie lub za późno. A następny przyjeżdżający po nim jest dopiero o godz. 8:35 a więc jest jeszcze gorzej. Podobnie jest z pociągami wcześniejszymi przyjeżdżającymi o godz. 5:46 oraz 6:08. Odnoszę wrażenie, że mają one na celu wożenie do pracy kolejarzy z KM. Jeszcze większym bublem rozkładowym Kolei Mazowieckich jest to, że ww. pociąg nr 51652 w okresie letnich wakacji nie kursuje. Nie wiem czym się kierował zatwierdzający taką ofertę przewozową pan D. Grajda z Kolei Mazowieckich. Może w układaniu rozkładu jazdy wyręczyli jego zespół pseudofachowców nauczyciele
Mogę jeszcze się przyczepić do tego, że wszystkie nowe pociągi Kolei Mazowieckich nie mają przedziałów klasy 1. Czyżby marszałek województwa A. Struzik narzucił KM urawniłowkę ? Dziwne, że KM nie chce zarobić większej kwoty za przejazdy w kl. 1.
Mankamentem w ofercie KM jest brak możliwości zakupienia biletu z automatu biletowego na stacjach: Mława oraz Mława Miasto. Poczekalnia i kasa biletowa czynna jest tylko do godz. 17:30.
Podsumowując: Aplauz za tabor i personel obsługujący pasażera, bura za ofertę (-rozkład jazdy).
Ps. Podróżowałem w ubiegłym roku pociągami różnych przewoźników kolejowych. Odradzam podróżowanie pociągami PKP Intercity, głównie z powodu rażąco wysokiej ceny niewspółmiernej do wartości wykonywanych przewozów. Wiem, że w PKP Intercity jest nie tylko rój robactwa ale także rój zbędnych kosztownych menadżerów, których Spółka zamiast zredukować woli utrzymywać wysokie ceny biletów za przejazdy dla klientów.
A moim skromnym zdaniem ankieta trochę bez sensu i tendencyjna...
Trudno porównywać w jednym rankingu koleje stricte regionalnie jak SKM, czy koleje wojewódzkie, z ogólnokrajowymi. Co mieszkaniec Dolnego Śląska jeżdżący na co dzień KD, a do tego nawet i dalekobieżnie powiedzmy do Warszawy i Zakopanego może powiedzieć o ARRIVIE, czy Kolejach Wielkopolskich? Tak samo co ja niby mogę powiedzieć jako mieszkaniec Wielkopolski o SKM?
Zapewne są tu "Mikole", którzy za punkt honoru wezmą sobie zaliczenie wszystkiego co się da i wszędzie gdzie się da, bo to takie hobby, ale czy nie uważacie, że przeciętnego pasażera - nawet tego podróżującego dalej to nie dotyczy, bo nie ma on szans skorzystać ze wszystkiego? W tym układzie to będzie bardziej dyskusja o regionach w kontekście tego ilu użytkowników forum jest z jakiego rejonu. Załóżmy, że najwięcej aktywnych u osób jest z Wrocławia, to i pewnie KD zbierze najwięcej głosów - nieważne już nawet jakich, podczas gdy np. jest tu tylko kilka osób z Pomorza i o SKM za wiele nie powiedzą.
Zatem ankieta ma tylko sens przy porównywaniu przewoźników dalekobieżnych - IC-PR?
blakop, to nie jest konkurs z nagrodami na najlepszą spółkę kolejową tylko głosowanie forumowiczy. Tendencyjny może być mój głos, ale nie ta ankieta. Zresztą, zamiast krytykować zaproponuj lepszy sposób oceny przewoźników kolejowych.
Mój głos dla Arrivy. PR w Małopolsce to totalna porażka i przydałaby się tu taka Arriva, która utarłaby nosa betonom z postPKP.
Ankieta jest formą konkursu przy tych założeniach jak tutaj.
To troszkę jakbyś miał się wypowiedzieć które z 20 prezentowanych win jest najlepsze, ale werdykt wydajesz po spróbowaniu tylko trzech. Gdzie tu sens i choćby cień obiektywizmu??
No bo słucham - ilu z użytkowników miało okazję w tym roku skorzystać, czy choćby przeanalizować ofertę wszystkich tych prewoźników?? I nie porównuj sytuacji, że wkurza Cię Twój regionalny PR, bo korzystasz z niego być może codziennie, (a tym samym i ich codzienne - potencjalnie negatywne - praktyki Cię wkurzają), do tego, że np. przejechałaś się dwa razy arrivą w wakacje i Ci się akurat podobało bo trafiłeś na fajne połączenia i składy. Osoba na co dzień z ARRIVY a tylko okazjonalnie jadąc u Ciebie będzie miała odmienne zdanie. Żaden z Was nie będzie tu obiektywny (choćby w teoretycznych założeniach)
Bo w tym układzie ankieta bardziej powinna się nazywać "KOGO NAJBARDZIEJ Z PRZEWOŹNIKÓW LUBIĘ", a nie który jest "najlepszy", bo z pewnością ankieta takiej odpowiedzi nie da w stosunku do lokalnych przewoźników.
Trudno też pod pewnymi względami porównywać pewnych przewoźników - np. koleje miejskie do przewoźników dalekobieżnych, bo to trochę jak porównywać "czy rzeźnik A jest lepszy od cukiernika B" (przecież obaj w branży spożywczej robią, nie?)
Powtarzam - w tej ankiecie uważam za właściwe porównanie tylko PR i IC pod pewnymi względami.
Ale nie każdy się musi ze mną zgadzać oczywiście. To moje zdanie i tyle.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum