Zmodernizowane wagony jeżeli chodzi o pociągi TLK to:
1. TLK "Zielonogórzanin" Warszawa Wsch.-Zielona Góra
2. TLK "Bydgoszczanin" Warszawa Wsch.-Bydgoszcz Gł.
3. TLK "Karlik" Warszawa Wsch.-Katowice
4. TLK "Nida" Warszawa Wsch.-Kielce
5. TLK "Kossak" Przemyśl-Szczecin
6. TLK "Kinga" Warszawa Wsch.-Radom-Kielce-Kraków
7. TLK "Dolnoślązak" i TLK "Wyspiański" łączące Wrocław z Krakowem (nie wiem dokładnie ktory ale jeden pociąg jedzie w relacji Wrocław-Kraków drugi odwrotnie).
8. TLK "Esperanto" Warszawa -Białystok
9. TLK "Konopnicka" Warszawa-Białystok
10. TLK "Goplana" Warszawa-Poznań i mający z nim obieg TLK "Cegielski" Poznań-Kraków,
10. TLK "Snieżka" Warszawa-Jelenia Góra, ale tylko wagony jadące do Wrocławia z nr 23-25. Cześć jeleniogórska to 8 miejscowe przedziały.
11. TLK "Wrocławianin" ale też część wagonów.
Tych pociągów jestem pewien, jeżeli ktoś zna jeszcze inne składy TLK mające zmodernizowane wagony, zwłaszcza z linii E-30 to niech oczywiście poprawi mnie.
Ostatnio zmieniony przez pawelu dnia 08-04-2014, 19:33, w całości zmieniany 1 raz
Jeszcze:
- TLK "Morcinek" Katowice - Wrocław Gł. - Katowice
- TLK "Ślązak" Przemyśl - Wrocław - Przemyśl
- jakieś TLKi w relacji Kraków - Przemyśl, o ile nie wróciły na nie EDyty.
Niedawno doszedł pociąg TLK "Mieszko" Wrocław - Gdynia Gł. na NOWYCH wagonach.
Na trasie Wrocław - Katowice, sporo tych zmodernizowanych wagonów, podróż w takim Wyspiańskim czy Kossaku, to prawie jak w EIC, albo i lepiej. Byłem zaskoczony zmodernizowanym składem i komfortem w TLK Wyspiański, może nawet przewyższającym EIC. W Katowicach nawet część pasażerów oczekujących na EIC Polonia, chciała wsiąść do Wyspiańskiego. Na Polonii, mocno wysłużone wagony - 152A, 154A, Z1B, a Wyspiański wszystko prawie nowe. W końcu nazwa TLK przestaje być kojarzona ze starymi brudnymi składami, zaczyna być lepiej na tych pociągach.
Modernizacja tych wagonów to bardzo dobre posunięcie - słyszałem, że w środowisku są narzekania, a nie wiem na co. Jedyne co to wyciszenie - bo z jednej strony jest o wiele ciszej niż w niezmodernizowanym wagonie, ale z drugiej jechałem kiedyś wagonem na wózkach 4ANc (chyba 141A) i było to jednak zrobione lepiej. Ale wagony bardzo dobre, nie obraziłbym się, jakby jeździły na EIC a co dopiero na TLK. Ciekawe, jak jest z drogą hamowania - pozostawienie 4ANc uważam za dobry krok (koszty), ale jak linie kolejowe pozwolą to chyba nie będzie 160 tylko 150 km/h (% masy ham.).
A te nowe wagony kursujące do Gdyni widziałem tylko w gazecie, trzeba będzie i je obczaić.
_________________ PLK - Pazerne Likwidatorstwo Kolei
Jadąc Wyspiańskim czy Kossakiem, komfort jest niesamowicie wysoki i porównując do Zefira, ogromna przepaść.
W Zefirze wagony 1 klasy 140a, po dawnej modernie, znacznie gorsze od tych nowszych z Pesy - moderna 2013, gdzie komfort jest bardzo wysoki. Czytając na forum niektóre opinie na temat moderny z Pesy, oczekiwałem złej jakości, niedoróbek, a tymczasem przekonałem się, że te 140A to naprawdę spory komfort.
3 godzinna podróż Zefirem a 3 godz Wyspiańskim, dała mi odpowiedż, że im nowsze moderny, tym mamy więcej komfortu. Co może czasem denerwować w jedynce z Pesy, to klima dość głośno chodząca, ale poza tym nie zauważyłem jakiś wpadek. Czyste, wygodne wagony, w każdym przedziale wyświetlacze z trasą przejazdu, godzinami, dobre oświetlenie wagonów i wygodna regulacja, siedzenia może początkowe wydają się twarde, ale można sie do tego przyzwyczaić. Gniazdka przy każdym siedzeniu, stoliki na napoje, wszystko pod ręką sprawne i działa jak trzeba. Polecam te wagony, idealne jako 1 klasa w TLK, zdecydowanie nadają się również do EIC.
Niestety o nowych wagonach na TLK Mieszko tyle dobrego powiedzieć nie można. Owszem, wyciszone dobrze, nowe i ładne, ale już są z nimi problemy, ostatnio trafiłem wagon w którym ciągle wyłączała się co chwilę klimatyzacja, a nagłośnienie cały czas charczało, natomiast podczas zapowiadania stacji darło się tak że słuchać tego nie szło, regulacja głośności nie działała.
To jednak można naprawić. Ale tragiczne są fotele zamontowane w tych wagonach. Jechałem zarówno 2 jak i 1 klasą, i powiem tyle, że tak twardych i źle wyprofilowanych jeszcze nie widziałem. Z resztą nie tylko ja, inni pasażerowie też po 2h jazdy zaczęli narzekać na bolące plecy. Naprawdę wygodniej mi się jedzie 8-miejscowym 111A niż 1 klasą w Mieszku. Szkoda, że w tak nieprzemyślany sposób wydaje się publiczne pieniądze...
Oczywiście, można sobie ponarzekać na zły komfort podróży, ale jest faktem, że każda podróż jest w miarę dobra.
Gdy ja jeżdżę TLK Gałczyński, to narzekać nie mogę, bo mi się dobrze podróżuje tym pociągiem. Można powiedzieć, że jestem dość skromnym człowiekiem i nie oczekuję EKSPRESU, który rozwijałby nie wiem jaką prędkość, a siedzenia w przedziałach, byłyby jak w samolocie. Ja ze swojego pociągu jestem zadowolony.
A tak przy okazji, czy właśnie TLK Gałczyński również będzie zmodernizowany?
Wysłany: 04-07-2015, 14:40 TLK Bryza relacji Kraków Główny ---> Kołobrzeg
Witajcie. Chciałbym zapytać, czy wagony sypialne nr 30 i 31 w pociągu TLK Bryza (38250) relacji Kraków Główny ---> Kołobrzeg są po modernizacji? Także, czy mają w przedziałach zasilanie 230V? Może ktoś z Was miał okazję jechać tym pociągiem?
Wagony są po modernizacjach, ale tych wcześniejszych. PESA jeszcze nie zdążyła wypuścić zmodernizowanych kuszetek i sypialnych przeznaczonych na tę trasę.
Wcześniejszych czyli (domyślam się) nie ma co liczyć na gniazdka...? A wiesz, jakie mniej więcej zmiany można w nich zobaczyć? Co zostało usprawnione, jakieś nowe elementy wyposażenia...? Ogólnie, jak te wagony wyglądają w środku?
Dzięki za odpowiedź. Te zdjęcia kiedyś już widziałem. Jeśli dobrze się orientuję, to dwie pierwsze sypialki (o nie pytałem) jadą do Kołobrzegu, a 3 ostatnie do Świnoujścia. Czyli ten skład się pewnie rozdziela gdzieś na trasie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum