Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Linia Oświęcim-Skawina-Kraków Płaszów-po łącznicy Kraków Gł.
Autor Wiadomość

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 19-09-2014, 07:43   Linia Oświęcim-Skawina-Kraków Płaszów-po łącznicy Kraków Gł. Odpowiedz z cytatem

Rzecz traktuje o linii Oświęcim-Skawina, linia chyba jo pierwsza z lokalnych w małopolsce po cichu zmartwychwastał i z prędkjości 30/40km/h jest 100km/h,nowe przejazdy i piekne tory.Nie chwaląc się byłem jednym z inicjatorów tego artykułu, redaktor dzwonił do mnie i chciał się umówić na spotkanie ale byłem na urlopie-jednak uważam że artykuł super i warto go przeczytać.Oglądałem ostatnio na żywo część tego odcinka i nowiutkie strunobetony, przejazdy i szyny bezstykowe.
Polecam artykuł:
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3571659,oswiecim-trasa-gotowa-kiedy-wroca-pociagi,id,t.html

Niestety jak dowiecie się z artykułu władze małopolski nie zamówiły połączeń w tym roku-nic nowego...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 22-09-2014, 11:01    Odpowiedz z cytatem

To jest nieporozumienie. Okolica linii 94 generuje znaczne potoki pasażerskie, których kierunkiem ciążenia jest Kraków. Czy gdy mamy linię, gdzie szlakowa to 80 czy 100 km na godzinę przewozy pasażerskie są nieopłacalne? Jaka będzie prędkość handlowa na odcinku Oświęcim - Skawina?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 22-09-2014, 11:20    Odpowiedz z cytatem

heh, no właśnie prędkość ma wynosić wg. artykułu 100km/h ,a tu pociągów brak!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

aanniiaa Płeć:Kobieta
Przyjaciel


Dołączyła: 26 Sie 2009

PostWysłany: 14-10-2014, 10:35    Odpowiedz z cytatem

Ha! Od grudnia pociąg Kraków-Ostrava jednak pojedzie linią 94! Zg

Cytat:
Krakow Glowny 17:29
Krakow Plaszow 17:34/17:49
Skawina 18:07/18:08
Spytkowice 18:38/18:39
Oswiecim 19:11/19:12
Czechowice-Dziedzice 19:52/19:53
Chybie 20:08/20:09
Zebrzydowice 20:20/20:21
Petrovice u Karvine 20:27/20:28
Detmarovice 20:36/20:37
Bohumin 20:42/20:43
Ostrava hl.n. 20:50
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

danio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Lip 2007

PostWysłany: 14-10-2014, 11:19    Odpowiedz z cytatem

Na DB są rozkłady międzynarodowe. I dobrze, byleby nie jechał pusty z takim czasem przejazdu ....
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 14-10-2014, 18:53   

Nie będzie się zatrzymywał na stacjach pośrednich czy wymienione są tylko ważniejsze?
15 min w Płaszowie... - wagony czy co?

danio napisał/a:
Na DB są rozkłady międzynarodowe. I dobrze, byleby nie jechał pusty z takim czasem przejazdu ....

I tak szybciej, niż którekolwiek połączenie teraz (mówię o odcinku Kraków - Czechowice) - głównie dzięki brakowi przesiadek.
Powrót do góry

Bardi78 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 03 Paź 2010
Skąd: Oświęcim

PostWysłany: 14-10-2014, 21:12    Odpowiedz z cytatem

Pociąg chyba z Czeskich Drah bo chyba nie PKP funduje Polakom wyjazd do Ostravy na 21 i powrót rano...noc w Ostravie fajnie ale w weekend raz za czasu.
Za to Ostravscy obywatele zyskają super połączenie z Krakowem-rano wyjazd a późnym popołudniem powrótSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-10-2014, 12:55   

Optymalnie byłoby, gdyby jechały takie dwa pociągi - jeden polski rano do Ostrawy, powrót wieczorem, a drugi tak, jak jest zaplanowane
Powrót do góry

kruczek Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2009

PostWysłany: 15-10-2014, 13:17    Odpowiedz z cytatem

Przydałaby się druga para. A pociąg funduje polskie MIiR na wniosek PR. Polacy skorzystają z niego głównie na odcinku krajowym, może z czasem pojawi się tez możliwość wyskoczenia na piwo do Ostrawy. Wrocław, Opole, KK i Rybnik taką możliwość zyskają przy dwóch parach do Bohumina Smile

_________________
Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

OS_24 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Mar 2012

PostWysłany: 15-10-2014, 13:37    Odpowiedz z cytatem

dddbb napisał/a:
Nie będzie się zatrzymywał na stacjach pośrednich czy wymienione są tylko ważniejsze?
15 min w Płaszowie... - wagony czy co?


Zmiana kierunku jazdy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 15-10-2014, 15:33   

10 min to już też mało?
Powrót do góry

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 15-10-2014, 17:32    Odpowiedz z cytatem

Na trasie Kraków - Oświęcim ten pociąg pojedzie o 20 min. krócej niż przez Trzebinię i jednocześnie o tyle samo mniej niż busy/autobusy. Gdyby zmiana w Płaszowie trwała 5 min jak dawniej, czas 1h10 min byłby bardzo konkurencyjny. Kraków - Spytkowice 1h10 - także mniej niż busy [w rozkładach 1:20 -1:30, przy czym lokalizacja stacji jest na minus, i tu także 15-minutowa zmiana czoła psuje czas jazdy. Gdyby było jak dawniej, 5 minut, to 55 minut KG - Sp zapełniłoby pociągi na bank. Cieszę się z tej jednej pary, jednak nadal czuję niedosyt.
A w kontekście linii 103: w ostatnim rozkładzie jazdy 2001/2002 pociągi Spytkowice - Wadowice pokonywały ten odcinek w 30 minut z zawrotną prędkością 30 km/h. Wystarczyłoby ogarnąć szlak do szaleńczych 60 km/h i pociąg wygrałby z komunikacją autobusową [Kraków - Wadowice p. Kalwarię obecnie 1:10-1:30] no i doszedłby aspekt udostępnienia kolejnych miejscowości [Trzebieńczyce, Grodzisko, Woźniki, Tomice (po wybudowaniu przystanku w okolicy ul. Podstawie - całe 300 m do Urzędu Gminy oraz szkoły)]
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

EN57-1772 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lip 2013

PostWysłany: 16-10-2014, 15:01    Odpowiedz z cytatem

Na stronie DB piszą że ten pociąg nie staje wszędzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 16-10-2014, 18:23   

W sumie jest to możliwe. Po pierwsze na trasie Skawina - Oświęcim trzeba by podjąć wysiłek dbałości o perony (a tak PLK ma spokój), po drugie odcinek Oświęcim - Zebrzydowice to termin działania Kolei Śląskich (a pewnie marszałek śląski nie dokłada do pociągu ni złotówki), a po trzecie MIR dotuje chyba połączenia transgraniczne wymagając by były przyspieszone (tak jest przy przynajmniej przy połączeniu do Grodna). Ale pociąg odpuszcza też stacje, które mogłyby generować jakieś potoki np. Zator czy Brzeszcze Jawiszowice. Odpuściłbym z kolei Spytkowice.
Powrót do góry

CottonwoodEN71 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 16 Lis 2008
Skąd: Kraków

PostWysłany: 17-10-2014, 08:47    Odpowiedz z cytatem

Jeden postój na terenie/w okolicy powiatu wadowickiego bym zostawił, jednak zamiast Spytkowic lepsze są Spytkowice Kępki [bliżej centrum wsi i dojazd busem z Wadowic dobry], opcjonalnie Ryczów lub Brzeźnica. Zator obowiązkowo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 4 Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl